Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

+34
Star007
Aimee
Steep
Urban Naked
Pineco
Bolleke
nillis
Filoria
_Lana_
Twellie
Flower_L
SarahKey
Liadan
chipa
Coco
Lady4
Happydobby
Razz
Parel
PapillonRose
Annemie
kwak
Parisienne
koNijntje
Jasmine
Printje
Tiara
M@niek
Theeleut
studiebol
NoMercy
Linda
Tania
loesje
38 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  loesje vr 12 apr 2013 - 3:28

alex gaat van tafel zodra hij zijn eten op heeft maar wij willen dat hij blijft zitten totdat wij het ook op hebben. hoe gaat dat bij jullie? en hebben jullie tips?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Tania vr 12 apr 2013 - 3:32

J. blijft zitten totdat we allemaal klaar zijn. Maar dat doen we al vanaf het begin en hij heeft er ook niet echt moeite mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 3:37

Hier blijft ook iedereen zitten tot we allemaal klaar zijn met eten. Is eigenlijk nooit een probleem geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Linda vr 12 apr 2013 - 3:39

Mijn dochter mag van tafel als ze klaar is. Ik wil wel dat ze het even netjes vraagt of dat mag. Maar heel vaak blijft ze gewoon zitten tot wij ook klaar zijn. Soms dus niet, dat vind ik niet erg.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  NoMercy vr 12 apr 2013 - 3:48

Linda schreef:Mijn dochter mag van tafel als ze klaar is. Ik wil wel dat ze het even netjes vraagt of dat mag. Maar heel vaak blijft ze gewoon zitten tot wij ook klaar zijn. Soms dus niet, dat vind ik niet erg.

Hier net zo! Mijn zoontje blijft meestal wel netjes zitten, maar soms heeft hij daar het geduld niet voor en dat vind ik dan ook niet erg, zolang hij het maar netjes vraagt.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  studiebol vr 12 apr 2013 - 3:56

Ze blijven hier zitten tot dat wij ook klaar zijn.

Als familie of vrienden hier mee eten dan mogen ze wel eerder van tafel af omdat we vaak nog even na tafelen enzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Theeleut vr 12 apr 2013 - 4:14

We blijven zitten tot we allemaal klaar zijn.
Als mijn oudste echt zit te klooien met eten (treuzelen en vooral niet eten) dan blijft zij wel eens als enige zitten, maar dat gaat de laatste weken gelukkig heel goed.

Mijn jongste kan niet zelf van tafel, dus blijven zitten is de enige optie. Als hij klaar is kan hij iets te spelen krijgen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  M@niek vr 12 apr 2013 - 4:16

Ja hier wil ze ook van tafel als ze klaar is. Maar ik eet zoooo langzaam dat zij dat niet kan volhouden en heb dan ook echt geen zin in dat geschreeuw aan tafel. Dus mag ze van mij al van tafel of ze pakt iets te spelen om komt nog wel gezellig bij mij zitten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Tiara vr 12 apr 2013 - 4:23

Linda schreef:Mijn dochter mag van tafel als ze klaar is. Ik wil wel dat ze het even netjes vraagt of dat mag. Maar heel vaak blijft ze gewoon zitten tot wij ook klaar zijn. Soms dus niet, dat vind ik niet erg.

Hier net zo, behalve dat vragen..
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 4:25

Tania schreef:J. blijft zitten totdat we allemaal klaar zijn. Maar dat doen we al vanaf het begin en hij heeft er ook niet echt moeite mee.


Hier ook vanaf het begin en dat gaat idd goed,hij is ook niet anders gewend.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 4:31

Ik blijf het aso vinden om van tafel te gaan voordat mensen uitgegeten zijn, dus hier zitten ze aan tafel tot we klaar zijn. Daar tegenover staat dat we meestal niet enorm lang aan tafel zitten, twintig minuten tot een half uur. Dat kan een peuter ook opbrengen, in ieder geval is het hier nooit punt van discussie geweest omdat het zo vanzelfsprekend is dat je blijft zitten dat het nooit in ze opgekomen is om eerder van tafel te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Jasmine vr 12 apr 2013 - 4:38

Hier geldt doorgaans ook: blijven zitten totdat iedereen klaar is. Dat is ook nooit een probleem.

Als er vrienden blijven eten, of als we heel uitgebreid eten en dan ook langer natafelen, mag ze wel wat eerder van tafel als ze dat wil. Maar meestal vindt ze het zelf dan ook gezellig aan tafel en blijft ze ook gewoon zitten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  koNijntje vr 12 apr 2013 - 4:47

Artemis schreef:Ik blijf het aso vinden om van tafel te gaan voordat mensen uitgegeten zijn, dus hier zitten ze aan tafel tot we klaar zijn. Daar tegenover staat dat we meestal niet enorm lang aan tafel zitten, twintig minuten tot een half uur. Dat kan een peuter ook opbrengen, in ieder geval is het hier nooit punt van discussie geweest omdat het zo vanzelfsprekend is dat je blijft zitten dat het nooit in ze opgekomen is om eerder van tafel te gaan.
+1

het is wel zo dat wanneer we lang tafelen met vrienden/familie hij wel eerder van tafel mag (wat jasmine zegt)
en als we uit eten gaan, mag hij ook tussen de gangen door van tafel.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 4:49

Hier is het een beetje afhankelijk van de dag. Na een dag bij de GO kan ze dat geduld vaak niet opbrengen, dan ben ik al blij als ze fatsoenlijk wat eet zonder drama. Als we een dag thuis zijn geweest, dan blijft ze vaak zonder problemen de hele maaltijd zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Parisienne vr 12 apr 2013 - 5:12

Hier is het ook erg afhankelijk van de dag of van haar humeur. Als ik merk dat ze het even moeilijk heeft, vaak rond etenstijd, dan mag ze van tafel als ze klaar is of genoeg heeft. Ik ben dan allang blij als ze wat gegeten heeft. Is ze in een normale bui dan proberen we haar net zo lang aan tafel te houden tot we allemaal klaar zijn. Eigenlijk eet ik altijd samen met N., dus wij zijn altijd weer vrij snel van tafel. Zij eet niet veel, ik eet snel, dus het tafelen duurt hier niet lang.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  kwak vr 12 apr 2013 - 6:06

D moet blijven zitten tot we allemaal klaar zijn en bijbel gelezen en gedankt hebben.
Wel mag ze van tafel om de toetjes te pakken, dat doet ze altijd maar ze vraagt het wel netjes.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Annemie vr 12 apr 2013 - 6:09

Tania schreef:J. blijft zitten totdat we allemaal klaar zijn. Maar dat doen we al vanaf het begin en hij heeft er ook niet echt moeite mee.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Tania vr 12 apr 2013 - 6:12

Voor degene waarvan de kinderen niet aan tafel hoeven te blijven zitten, hoe doen jullie dat bij anderen? Ik zou het niet zo leuk vinden als hier mensen met kinderen kwamen eten en de kinderen gaan rond lopen rennen terwijl we nog zitten te eten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  PapillonRose vr 12 apr 2013 - 6:42

Ik ben vaak eerder klaar dan A. dus meestal levert dat hier geen probleem op de laatste tijd. Als ze weinig of geen trek heeft, dan wil ze vaak wel snel van tafel af. Meestal vind ik dat ook goed, anders krijg je een heel drama waar je niets mee oplost. En aangezien dit niet elke dag voorkomt en ze vaak gewoon netjes blijft zitten, mag ze best af en toe een keertje eerder van tafel als ze niet lekker in haar vel zit.

Ze kan overigens best lang aan tafel zitten als ze een beetje goed gehumeurd is. Nu eten wij redelijk vlot, dus doorgaans zijn we snel klaar. Maar gaan we bijvoorbeeld uit eten, houdt ze het vaak best lang uit aan tafel! Ze vindt het vaak wel gezellig heb ik het idee.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Parel vr 12 apr 2013 - 6:46

Hier mag ze van tafel zodra ze klaar is, maar vaak zijn wij dan ook al klaar.
Gaat ze echter met eten of drinken gooien, of komt er een lichtelijk driftbuitje, dan mag ze van tafel. Ze leert heus wel een keer geduld opbrengen, maar nu vinden wij dit nog een prima manier om het aangenaam voor ons allen te houden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Parel vr 12 apr 2013 - 6:51

Tania schreef:Voor degene waarvan de kinderen niet aan tafel hoeven te blijven zitten, hoe doen jullie dat bij anderen? Ik zou het niet zo leuk vinden als hier mensen met kinderen kwamen eten en de kinderen gaan rond lopen rennen terwijl we nog zitten te eten.

Wij eten nauwelijks bij anderen, maar zowel, dan gaat ze ook van tafel als ze het niet meer trekt en we haar niet meer af kunnen leiden. Pech, dat weet je als je mensen met kinderen uitnodigt voor het eten, die kans zit erin.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Razz vr 12 apr 2013 - 6:52

Hij blijft gewoon zitten tot iedereen klaar is met eten.

Hij kan ook niet anders want hij zit vast aan een tuigje in zijn stoel Twisted Evil

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  NoMercy vr 12 apr 2013 - 6:54

Parel schreef:
Tania schreef:Voor degene waarvan de kinderen niet aan tafel hoeven te blijven zitten, hoe doen jullie dat bij anderen? Ik zou het niet zo leuk vinden als hier mensen met kinderen kwamen eten en de kinderen gaan rond lopen rennen terwijl we nog zitten te eten.

Wij eten nauwelijks bij anderen, maar zowel, dan gaat ze ook van tafel als ze het niet meer trekt en we haar niet meer af kunnen leiden. Pech, dat weet je als je mensen met kinderen uitnodigt voor het eten, die kans zit erin.

Helemaal mee eens.

Edit: Overigens gaat mijn kind niet rond rennen, maar gewoon even tv kijken of met zijn speelgoed spelen. Liever een spelend kind dan een huilend kind.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Tania vr 12 apr 2013 - 6:58

Parel schreef:
Tania schreef:Voor degene waarvan de kinderen niet aan tafel hoeven te blijven zitten, hoe doen jullie dat bij anderen? Ik zou het niet zo leuk vinden als hier mensen met kinderen kwamen eten en de kinderen gaan rond lopen rennen terwijl we nog zitten te eten.

Wij eten nauwelijks bij anderen, maar zowel, dan gaat ze ook van tafel als ze het niet meer trekt en we haar niet meer af kunnen leiden. Pech, dat weet je als je mensen met kinderen uitnodigt voor het eten, die kans zit erin.

Nou ja, die kans zit erin vind ik een beetje makkelijke en vreemde opmerking. Het is nog altijd wel mijn huis en het is uiteraard niet zo dat kinderen die op bezoek komen zich dan aan al mijn regels moeten houden want dat vind ik zelf ook onzin. Maar ik zou het wel een beetje vreemd vinden als iemand geen rekening houdt met het feit dat ze bij mij en mijn kinderen op bezoek zijn. Ik neem aan dat iemand ook zelf kan bedenken dat het een beetje raar is om haar kind van tafel te laten gaan in mijn huis en het te laten spelen met het speelgoed van mijn kinderen, die dan alleen maar mogen toekijken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Tania vr 12 apr 2013 - 6:59

NoMercy schreef:
Parel schreef:
Tania schreef:Voor degene waarvan de kinderen niet aan tafel hoeven te blijven zitten, hoe doen jullie dat bij anderen? Ik zou het niet zo leuk vinden als hier mensen met kinderen kwamen eten en de kinderen gaan rond lopen rennen terwijl we nog zitten te eten.

Wij eten nauwelijks bij anderen, maar zowel, dan gaat ze ook van tafel als ze het niet meer trekt en we haar niet meer af kunnen leiden. Pech, dat weet je als je mensen met kinderen uitnodigt voor het eten, die kans zit erin.

Helemaal mee eens.

Edit: Overigens gaat mijn kind niet rond rennen, maar gewoon even tv kijken of met zijn speelgoed spelen. Liever een spelend kind dan een huilend kind.

Nee jouw kind gaat niet rondrennen maar mijn kinderen wel als ze spelen en die zouden dan ook van tafel willen. De tv gaat hier niet aan als we aan tafel zitten te eten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum