Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat snap jij niet?

+37
June
Sterre
Tania
Kowalski
girli
TukTuk
Nyx
Slakje
Punk'd
Bacio
Zora
Cow
rapa nui
Taeda
Blond
Parel
Fortissimo
M_as
Minx
_Inge_
Pitufo
mzcharlotte
Burn
Ibbeltje
VeryCherry
Parisienne
Snoes
Elliot
Marin
Paper Crown
jena
Saga
Rush
Pineco
SuperGrover
Toekan
Lonely Goatherd
41 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 20:17

Zazou schreef:
Lennox schreef:
Toekan schreef:Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
dat automobilisten op een rotonde geen richting aangeven. Ik kom er 6 tegen op weg naar werk, en elk keer moet ik weer vol op de een omdat er tóch weer eentje driekwart rond gaat ipv rechtdoor.

Maar dan zit jij fout, als je op een rotonde zit is het rechtdoor, dan maakt het niet uit welke afslag je neemt, je hoeft alleen richting aan te geven als je eraf gaat.
Dat zeg ik smile Mij is altijd geleerd: eerste afslag- rechts richting aangeven, rechtdoor - niets aangeven en verder dan rechtdoor links aangeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 20:18

Saga schreef:

Wat ik trouwens echt niet begrijp is de gedachtengang van mijn buren.
Waarom ga je in het bos wonen, maar dan wel iedere dag blad blazen en een hoveniersbedrijf laten komen om iedere week al het blad van de weg te halen?
Misschien hebben ze geld over? Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Pineco do 11 apr 2013 - 20:19

Zazou schreef:
Pineco schreef:Zij bedoelt denk ik dat zij denkt dat ze de rotonde op kan rijden, maar dat die auto's dan ineens toch een afslag verder rijden en ze dus alsnog voor ze moet stoppen (snap je hem nog?) Very Happy

Maar maakt dan evengoed niet uit voor mijn verhaal, zij wacht en een auto geeft geen richting aan, ja dan wacht ik dat hij me voorbij is, want de kans is flink aanwezig dat hij er niet af gaat.

Ik wacht in dat geval ook wel, maar ik snap dat Lennox het irritant vindt. Met lessen heb ik ook geleerd dat je richting aan moet geven als je driekwart rond gaat, ik dacht zelfs dat het verplicht was, maar lees hierboven dat dat niet het geval is. Hoe dan ook, het zou het allemaal zoveel makkelijker maken als iedereen wel richting zou aangeven op een rotonde.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  jena do 11 apr 2013 - 20:22

SuperGrover schreef:Het is dan misschien niet verplicht, maar je leert het wel op je rijles, met de reden dat het de doorstroming enorm verbetert. Het is ook toegestaan om 80 te rijden op de snelweg, maar in de praktijk is dat gewoon schijtirritant. Het is ook toegestaan om tentamens te plannen op 1 mei, maar in de praktijk wil ik diegene door een gehaktmolen halen.

Ik zat serieus te denken "waarom mag je op de dag van de arbeid geen tentamen plannen?", maar bedacht me net dat je waarschijnlijk 'de dag na koninginnedag' bedoelde ..... Rolling Eyes
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 20:26

Lennox schreef:
Zazou schreef:
Lennox schreef:
Toekan schreef:Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
dat automobilisten op een rotonde geen richting aangeven. Ik kom er 6 tegen op weg naar werk, en elk keer moet ik weer vol op de een omdat er tóch weer eentje driekwart rond gaat ipv rechtdoor.

Maar dan zit jij fout, als je op een rotonde zit is het rechtdoor, dan maakt het niet uit welke afslag je neemt, je hoeft alleen richting aan te geven als je eraf gaat.
Dat zeg ik smile Mij is altijd geleerd: eerste afslag- rechts richting aangeven, rechtdoor - niets aangeven en verder dan rechtdoor links aangeven.

Dan heb het wel fout geleerd, je moet altijd aangeven wanneer je eraf gaat, dus naar rechts. Maar jij geeft geen richting aan als je een rotonde rechtdoor moet nemen? Nou ja rechtdoor? De 2e afslag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  SuperGrover do 11 apr 2013 - 20:41

jena schreef:
SuperGrover schreef:Het is dan misschien niet verplicht, maar je leert het wel op je rijles, met de reden dat het de doorstroming enorm verbetert. Het is ook toegestaan om 80 te rijden op de snelweg, maar in de praktijk is dat gewoon schijtirritant. Het is ook toegestaan om tentamens te plannen op 1 mei, maar in de praktijk wil ik diegene door een gehaktmolen halen.

Ik zat serieus te denken "waarom mag je op de dag van de arbeid geen tentamen plannen?", maar bedacht me net dat je waarschijnlijk 'de dag na koninginnedag' bedoelde ..... Rolling Eyes
Haha ja exact, de dag van de arbeid gaat me niet echt aan het hart :P Maar nu dwingt iemand mij de onmogelijke keuze te maken tussen wellicht mijn tentamen niet halen waardoor ik volgend jaar het vak opnieuw moet doen, of Koninginnedag niet vieren. Dat is toch intens triest, dat het hele land een leuke dag heeft, maar jij in je eentje op je studentenkamer zit te leren... Maar het is ook een beetje triest om een vak niet te halen omdat ik liever wilde feesten. Ik denk dat ik erop ga gokken dat ik een plotselinge aanval van genialiteit krijg, en het tentamen haal zonder te leren. Living on the edge laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  SuperGrover do 11 apr 2013 - 20:42

Zazou schreef:
Lennox schreef:
Dat zeg ik smile Mij is altijd geleerd: eerste afslag- rechts richting aangeven, rechtdoor - niets aangeven en verder dan rechtdoor links aangeven.

Dan heb het wel fout geleerd, je moet altijd aangeven wanneer je eraf gaat, dus naar rechts. Maar jij geeft geen richting aan als je een rotonde rechtdoor moet nemen? Nou ja rechtdoor? De 2e afslag.
Je kunt het ook beide doen. Ik geef voor de rotonde richting aan als ik de eerste of derde afslag neem, maar ik geef ook richting aan als ik eraf ga. Dan is het steeds voor iedereen duidelijk waar ik heen wil.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Paper Crown do 11 apr 2013 - 20:44

Ik snap niet hoe ik meer slaap dan een ventje van 3 maanden nodig heb.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 20:53

Over die rotonde: Bij mijn rijlessen wordt er wél op gehamerd dat ik goed richting aangeef naar links, zodra ik de rotonde op kom rijden (of eigenlijk er voor natuurlijk). En dan zodra je bijna bij de derde afslag bent moet je dan rechts aangeven. Ik geloof inderdaad niet dat het verplicht is, maar ik geloof wel dat ik er fikse minpunten op zou krijgen als ik dat niet zou doen. En wees nou eerlijk: Zo is het toch ook het duidelijkste?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 20:57

Ik vraag me iets af van Lennox, hoe weet jij waar een auto vandaan komt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 21:02

Oh ja en als je rechtdoor gaat, dan ga je feitelijk inderdaad de tweede afslag af, dus moet je ook dan je richting aangeven.

Even simpel:

Rotonde:

Eerste afslag: Je geeft rechts aan vanaf het moment dat je de rotonde oprijdt, tot dat je er weer af rijdt.
Rechtdoor: Je rijdt de rotonde op zonder iets aan te geven, pas na de eerste afslag, geef je aan dat je op de tweede afslag af wilt (dus rechts aangeven). Je slaat immers af en verlaat de rotonde.
Derde afslag (driekwart): Je geeft vóór de rotonde aan dat je links af wilt (immers, wil je dat ook), rijdt de rotonde driekwart, en nadat je de tweede afslag (rechtdoor) voorbij bent, geef je af dat je rechtsaf wilt slaan op de derde afslag. Dus zowel eerst links aangeven, als op de rotonde rechts aangeven.


Zo is het mij geleerd, althans. Zal vast wel weer zo zijn dat niemand in de praktijk echt zo rijdt, dat weet ik niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Elliot do 11 apr 2013 - 21:27

Marin, ik doe het ook zo hoor! smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Pineco do 11 apr 2013 - 21:40

Ik ook! En als iedereen dat zou doen, maakt het volgens mij ook niet uit waar een auto vandaan komt. Het is in dat geval altijd duidelijk voor de andere weggebruikers wat de ander gaat doen. Maar nu genoeg over rotondes, we hadden er beter een apart topic over kunnen openen Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Snoes do 11 apr 2013 - 21:46

Ik heb het niet zo geleerd en doe het dus ook niet. Ik gebruik natuurlijk wel mijn richtingaanwijzer als ik de rotonde verlaat, maar niet als ik de rotonde opga. Tenzij ik de eerste afslag moet hebben, dan zet ik 'm gelijk op.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Parisienne do 11 apr 2013 - 21:55

Ik snap niet dat het niet regent. Ik zit te 'wachten' op de regen die voorspeld werd (eigenlijk op het moment dat de buien weer voorbij zijn). Zoals ik op Buienradar had gezien zouden de regenbuien in de middag hier weer weg zijn. Ik wilde een uur geleden al naar de stad, maar in verband met de regen heb ik besloten tot vanmiddag te wachten. Heb nog geen regen gezien, had inmiddels al heen en weer naar de stad kunnen gaan. Stomme buienradar en weersvoorspellingen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  VeryCherry do 11 apr 2013 - 21:56

Ik snap niet dat mijn zusje me in alles na doet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Ibbeltje do 11 apr 2013 - 22:15

Parisienne schreef:Ik snap niet dat het niet regent. Ik zit te 'wachten' op de regen die voorspeld werd (eigenlijk op het moment dat de buien weer voorbij zijn). Zoals ik op Buienradar had gezien zouden de regenbuien in de middag hier weer weg zijn. Ik wilde een uur geleden al naar de stad, maar in verband met de regen heb ik besloten tot vanmiddag te wachten. Heb nog geen regen gezien, had inmiddels al heen en weer naar de stad kunnen gaan. Stomme buienradar en weersvoorspellingen!


Hier had een collega gekeken op buienradar voor ze naar het werk ging op de fiets, geen regen, hop onder weg, wel regen. Die kwam dus zeiknat op het werk aan zonder droge kleding. Die had het dus andersom Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 22:48

Ik snap trouwens niet dat er nog steeds geen wc's zitten in die Sprinter treinen. Ja goed, de meeste mensen gebruiken ze voor korte stukjes, dus bijv Den Haag-Zoetermeer, maar ik moet bijv van Den Haag naar Amsterdam Zuid met die trein wat bijna drie kwartier duurt. Dat is toch belachelijk dat daar geen wc in zit. Ik durf dan dus niks te kopen qua drinken, bang dat ik moet plassen. Ik vind dat zo raar, geen wc in een trein.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 23:04

Ik doe het hetzelfde als Marin, zo leert mijn instructeur het me aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 23:09

Oh ja jij bent ook aan het rijlessen hè Rood. Ben je net zo'n rij wonder als ik, of gaat t bij jou wel goed?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 23:11

SuperGrover schreef:
Haha ja exact, de dag van de arbeid gaat me niet echt aan het hart :P Maar nu dwingt iemand mij de onmogelijke keuze te maken tussen wellicht mijn tentamen niet halen waardoor ik volgend jaar het vak opnieuw moet doen, of Koninginnedag niet vieren. Dat is toch intens triest, dat het hele land een leuke dag heeft, maar jij in je eentje op je studentenkamer zit te leren... Maar het is ook een beetje triest om een vak niet te halen omdat ik liever wilde feesten. Ik denk dat ik erop ga gokken dat ik een plotselinge aanval van genialiteit krijg, en het tentamen haal zonder te leren. Living on the edge laughcry
Koninginnedag is toch niet de enige dag dat je kunt leren :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 23:18

Nee maar ze zal wel brak zijn die dag daarna als ze gaat feesten.

Ik heb mijn meest geniale essay eens op koninginnedag geschreven. Heerlijk rustig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Burn do 11 apr 2013 - 23:18

Rood schreef:Ik doe het hetzelfde als Marin, zo leert leerde mijn instructeur het me aan.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  mzcharlotte do 11 apr 2013 - 23:22

Ik heb het ook zoals Marin geleerd en ik pas het nog steeds toe (ik heb nu 10 jaar mijn rijbewijs). Ik vind het ook stierlijk vervelend als anderen nog niet eens aangeven dat ze de rotonde afgaan. Hoe vaak ik voor jan met de korte achternaam sta te wachten, is ontelbaar. Ik wilde dat ik er een cent per keer voor kreeg, rijk zeg ik je - dan was ik stinkend rijk.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 23:22

Marin schreef:Oh ja jij bent ook aan het rijlessen hè Rood. Ben je net zo'n rij wonder als ik, of gaat t bij jou wel goed?
Ik vind het soms best lastig, maar m'n instructeur vindt dat het erg goed gaat. Ben halverwege januari begonnen en mag over een paar weken gaan afrijden. Mijn probleem is dat ik te vaak twijfel of onzeker ben, ik moet meer ballen krijgen om snel een beslissing te nemen over wat ik ga doen. Maar de rest beheers ik redelijk goed. Heb jij nu ook weer lessen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? - Pagina 2 Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum