Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat snap jij niet?

+37
June
Sterre
Tania
Kowalski
girli
TukTuk
Nyx
Slakje
Punk'd
Bacio
Zora
Cow
rapa nui
Taeda
Blond
Parel
Fortissimo
M_as
Minx
_Inge_
Pitufo
mzcharlotte
Burn
Ibbeltje
VeryCherry
Parisienne
Snoes
Elliot
Marin
Paper Crown
jena
Saga
Rush
Pineco
SuperGrover
Toekan
Lonely Goatherd
41 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Wat snap jij niet?

Bericht  Lonely Goatherd do 11 apr 2013 - 15:14

Ik snap nooit de mensen die bij online winacties van magazines hele verhalen als reactie schrijven over hoe geweldig het product is ("Ik zeg TOP!!" laughcry ) en waarom zij het zouden moeten winnen... Alsof er daar naar wordt gekeken.

Wat snap jij niet?
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Toekan do 11 apr 2013 - 18:49

Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
Toekan
Toekan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 78
Registratiedatum : 13-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  SuperGrover do 11 apr 2013 - 19:28

Dat er daadwerkelijk een persoon op deze aardbol bestaat die tentamens heeft gepland op 1 mei. Dat is toch onbegrijpelijk? :nopompom:
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:29

Toekan schreef:Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
dat automobilisten op een rotonde geen richting aangeven. Ik kom er 6 tegen op weg naar werk, en elk keer moet ik weer vol op de een omdat er tóch weer eentje driekwart rond gaat ipv rechtdoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:33

Lennox schreef:
Toekan schreef:Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
dat automobilisten op een rotonde geen richting aangeven. Ik kom er 6 tegen op weg naar werk, en elk keer moet ik weer vol op de een omdat er tóch weer eentje driekwart rond gaat ipv rechtdoor.

Maar dan zit jij fout, als je op een rotonde zit is het rechtdoor, dan maakt het niet uit welke afslag je neemt, je hoeft alleen richting aan te geven als je eraf gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Pineco do 11 apr 2013 - 19:36

Zij bedoelt denk ik dat zij denkt dat ze de rotonde op kan rijden, maar dat die auto's dan ineens toch een afslag verder rijden en ze dus alsnog voor ze moet stoppen (snap je hem nog?) Very Happy
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  SuperGrover do 11 apr 2013 - 19:37

Zazou schreef:
Lennox schreef:
Toekan schreef:Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
dat automobilisten op een rotonde geen richting aangeven. Ik kom er 6 tegen op weg naar werk, en elk keer moet ik weer vol op de een omdat er tóch weer eentje driekwart rond gaat ipv rechtdoor.

Maar dan zit jij fout, als je op een rotonde zit is het rechtdoor, dan maakt het niet uit welke afslag je neemt, je hoeft alleen richting aan te geven als je eraf gaat.
Nou, dat leer je niet op je rijles hoor. Daar leer je dat je wel degelijk voor de rotonde geacht wordt om links aan te geven als je driekwart gaat of rechts als je een kwart gaat. En dan inderdaad nog eens als je afslaat. Of het een absolute verplichting is weet ik niet, en ik vind het ook een beetje naïef om ervan uit te gaan dat iedereen zonder de richtingaanwijzer uit rechtdoor gaat, maar ik vind het inderdaad ook irritant dat zo weinig mensen netjes richting aangeven. Het maakt het verkeer zoveel makkelijker, als je het wel doet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Pineco do 11 apr 2013 - 19:38

Oh, ik snap niet dat ik zit te forummen terwijl ik over 20 minuten startklaar moet zijn, me nog moet omkleden en mijn oudste nog in bed ligt...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:39

SuperGrover schreef:
Zazou schreef:
Lennox schreef:
Toekan schreef:Dat de meeste fietsers die ik tegenkom geen richting aangeven, heel irritant!
dat automobilisten op een rotonde geen richting aangeven. Ik kom er 6 tegen op weg naar werk, en elk keer moet ik weer vol op de een omdat er tóch weer eentje driekwart rond gaat ipv rechtdoor.

Maar dan zit jij fout, als je op een rotonde zit is het rechtdoor, dan maakt het niet uit welke afslag je neemt, je hoeft alleen richting aan te geven als je eraf gaat.
Nou, dat leer je niet op je rijles hoor. Daar leer je dat je wel degelijk voor de rotonde geacht wordt om links aan te geven als je driekwart gaat of rechts als je een kwart gaat. En dan inderdaad nog eens als je afslaat. Of het een absolute verplichting is weet ik niet, en ik vind het ook een beetje naïef om ervan uit te gaan dat iedereen zonder de richtingaanwijzer uit rechtdoor gaat, maar ik vind het inderdaad ook irritant dat zo weinig mensen netjes richting aangeven. Het maakt het verkeer zoveel makkelijker, als je het wel doet.

Dat is dus niet verplicht, pas als je eraf gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:40

Pineco schreef:Zij bedoelt denk ik dat zij denkt dat ze de rotonde op kan rijden, maar dat die auto's dan ineens toch een afslag verder rijden en ze dus alsnog voor ze moet stoppen (snap je hem nog?) Very Happy

Maar maakt dan evengoed niet uit voor mijn verhaal, zij wacht en een auto geeft geen richting aan, ja dan wacht ik dat hij me voorbij is, want de kans is flink aanwezig dat hij er niet af gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 19:41

Je leert idd vooraf richting aan te geven, maar dat is niet verplicht.. Wel irritant dat er mensen zijn die richting aangeven naar links om 3 kwart te gaan en vervolgens rechtdoor gaan. Geef dan geen richting aan confused

Heeft men dat vroeger geleerd ofzo? ? Het zijn vaak oudere mensen die dat doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:43

Dat richting aangeven naar links als je 3 kwart gaat is pas iets van de laatste jaren wat je krijgt met lessen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  SuperGrover do 11 apr 2013 - 19:43

Het is dan misschien niet verplicht, maar je leert het wel op je rijles, met de reden dat het de doorstroming enorm verbetert. Het is ook toegestaan om 80 te rijden op de snelweg, maar in de praktijk is dat gewoon schijtirritant. Het is ook toegestaan om tentamens te plannen op 1 mei, maar in de praktijk wil ik diegene door een gehaktmolen halen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:44

SuperGrover schreef:Het is dan misschien niet verplicht, maar je leert het wel op je rijles, met de reden dat het de doorstroming enorm verbetert. Het is ook toegestaan om 80 te rijden op de snelweg, maar in de praktijk is dat gewoon schijtirritant. Het is ook toegestaan om tentamens te plannen op 1 mei, maar in de praktijk wil ik diegene door een gehaktmolen halen.

Maar dan heb je ook gewoon een steekje los, daar ben ik het mee eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 19:45

Zazou schreef:Dat richting aangeven naar links als je 3 kwart gaat is pas iets van de laatste jaren wat je krijgt met lessen.
Ja mijn broers hebben het ook nooit gehad. Ik doe het niet trouwens, omdat zoveel mensen m ook gebruiken voor rechtdoor vind ik het echt gevaarlijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:47

Rush schreef:
Zazou schreef:Dat richting aangeven naar links als je 3 kwart gaat is pas iets van de laatste jaren wat je krijgt met lessen.
Ja mijn broers hebben het ook nooit gehad. Ik doe het niet trouwens, omdat zoveel mensen m ook gebruiken voor rechtdoor vind ik het echt gevaarlijk.

Ik doe het alleen op turbo rotondes eigenlijk, ik snap nog steeds niet dat mensen die niet snappen.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 19:48

Wat zijn turbo rotondes? Razz
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:51

Rush schreef:Wat zijn turbo rotondes? Razz

Die met 2 rijbanen naast elkaar.
Wat snap jij niet? 400px-Turborotonde

Wat snap jij niet? 250px-Turbo_Roundabout.svg_

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 19:53

Ja inderdaad, dan doe ik het ook zodra ik met meer rijbanen te maken heb.

Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 19:54

Rush schreef:Ja inderdaad, dan doe ik het ook zodra ik met meer rijbanen te maken heb.


Als je ziet hoe vaak mensen opeens naar een andere baan schieten ook nog eens over een verhoging heen. Die wil ik het liefst uit de auto trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Saga do 11 apr 2013 - 19:56

Ik heb 3 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald (motor) en toen heb ik niet geleerd om mijn richtingaanwijzer te gebruiken bij het rondgaan op een rotonde.
Mijn zusje en nichtje zijn nu bezig voor hun autorijbewijs en leren dit ook niet. Je mag het doen als en graag wilt, maar de instructeur zal er niet opblijven hameren dat je dat ding moet gebruiken.
Dit zijn trouwens 3 verschillende rijscholen.

Op de motor gebruik ik mijn richtingaanwijzer trouwens wel als ik een rotonde driekwart neem, maar ik kan me niet ergeren aan mensen die dat niet doen.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 19:58

Hahaha serieus over de verhoging heen??? Wow haha, dat wil ik mn bandjes en velgen niet eens aan doen!

Volgens mij zijn mensen vaak bang dat ze op de verkeerde baan rijden. Zie je bij ons op het knooppunt ook vaak. Steeds wisselen van baan en uiteindelijk weer terugkeren naar de eerste. Beetje vertrouwen in jezelf (en borden lezen) is ook niet verkeerd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 19:59

Mn vriend zn broertje leert het nu ook niet meer. Waarschijnlijk werkt het toch niet zo goed als verwacht?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Saga do 11 apr 2013 - 20:03

Ik denk dat veel mensen het toch niet gebruiken omdat het niet verplicht is.
Liever lui dan moe, ofzo :P


Wat ik trouwens echt niet begrijp is de gedachtengang van mijn buren.
Waarom ga je in het bos wonen, maar dan wel iedere dag blad blazen en een hoveniersbedrijf laten komen om iedere week al het blad van de weg te halen?

En vorige week lag hier opeens de straat (klinkers) open omdat het volgens hun er beetje scheef lag.. Ga dan in een nieuwbouw huis wonen in een wijk zonder grote bomen laughcry
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 20:07

Rush schreef:Hahaha serieus over de verhoging heen??? Wow haha, dat wil ik mn bandjes en velgen niet eens aan doen!

Volgens mij zijn mensen vaak bang dat ze op de verkeerde baan rijden. Zie je bij ons op het knooppunt ook vaak. Steeds wisselen van baan en uiteindelijk weer terugkeren naar de eerste. Beetje vertrouwen in jezelf (en borden lezen) is ook niet verkeerd.

Ja echt vreselijk is dat. Moet je zelf weer vol in de ankers omdat er weer eens iemand niet op zit te letten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snap jij niet? Empty Re: Wat snap jij niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum