Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

+26
Caroow
May
Elin
Snoes
Printje
mickey
Jasmine
June
Rush
loesje
Kat1980
Charles
Bloempjuh23
Slakje
LindaK
Lejow
_Lana_
Snack a Jack
Monsters&co
MamaDaan
Roodkapje
joyce0606
peach
*Troela*
studiebol
Pompoen
30 plaatsers

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 8 Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  _Lana_ wo 3 apr 2013 - 9:37

Pompoen schreef:Woei!! Het gaat goehoed! Vanochtend had hij een beetje laten staan maar de rest van de dag heeft hij al zijn flessen leeggedronken inclusief dat wat hij vanochtend had laten staan. Vanavond aan de borst heeft hij weer bijna 20 cc gedronken! Morgen komt wel de lactatiekundige nog even kijken want hij pakt mijn linkerborst niet goed, dat is eigenlijk al de hele tijd, maar ik dacht dat dat gewoon was omdat hij 's avonds als hij die borst krijgt gewoon moeier is. Maar vanavond heb ik hem eerst links aangelegd en toen rechts en links bleef hij maar happen maar hij kreeg hem niet echt goed te pakken terwijl hij rechts gelijk supergoed aanhapte én begon te zuigen! Waar het aan ligt weet ik niet, misschien omdat ik zelf gewoon onhandiger ben met links of zo.

@Lana, dat vind ik heel hoopgevend! Dank je!

Wat goed!! Very Happy

Het schijnt dat iedere vrouw een 'goede' en een minder goede borst hebben. Bij mij wilden ze in het begin niet uit mijn rechterborst drinken. Maarja, met een tweeling heb je wel beide borsten nodig natuurlijk Wink. Toen ben ik ( toen ze net thuis waren ) een hele tijd op bed gaan liggen met dochter ( omdat die toen wel al kon drinken uit de borst ) aan die borst en toen lukte het gelukkig!! En bij zoon heb ik een tepelhoedje gebruikt.
Dus misschien kun je als hij eenmaal thuis is, proberen liggend te voeden.

Succes!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 8 Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 10:06

Wat goed pompoen!!! En ook echt fantastisch dat je doorzet, je mag trots zijn op jezelf!

Gast
Gast

Bericht  MamaDaan wo 3 apr 2013 - 10:48

Pompoen schreef:

@MamaDaan, heb jij hem ook borstvoeding gegeven en is dat uiteindelijk gelukt?
Ja dat is gelukt! Hij dronk toen hij eenmaal thuis was nog maar maximaal 15cc aan de borst, maar ik ben blijven volhouden en ineens dronk hij ruim voldoende! Ben hem nog ongeveer 2 weken blijven wegen voor en na de voeding toen hij thuis was. Ze gaven me weinig hoop in het ziekenhuis dat het ging lukken omdat hij daar niet verder kwam dan 5 cc per voeding aan de borst, maar het is toch gelukt!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Roodkapje wo 3 apr 2013 - 17:46

Lejow schreef:En Pompoen, wat super goed zeg!!! Ik hoop dat hij nog steeds dipvrij is!! Hij moet tot morgenavond 19.15 toch?

Sowieso vind ik dat hele gebeuren met die monitor maar dubieus. Er zijn ziekenhuizen die de 48uur schone lijst aanhouden (zoals B), nou bij jullie is het dus zelfs 72 uur, maar ik weet ook dat er ziekenhuizen zijn die zeggen 'zo, je bent nu ... weken in zwangerschapsduur, hop klik monitor uit!'

Dat is hier in dat 2e ziekenhuis (waar jij was dus) zo.... 35 weken zwangerschapsduur en hoppa uit. Ik vond het doodeng. Ze liet nog best veel dipjes zien maar ze gaven niets om die alarmen op de monitor, soms bleef dat ding piepen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Lejow wo 3 apr 2013 - 17:48

Ja, maar in dat ziekenhuis spoorden ze sowieso niet thumbdown
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  joyce0606 wo 3 apr 2013 - 18:24

Pompoen: wat fijn dat het zo goed gaat met je knulletje!! Nu nog even dipvrij blijven en dan wie weet mag je hem snel meenemen! Wat een omslag...ik duim voor je!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Pompoen wo 3 apr 2013 - 19:31

Hoewel ik natuurlijk graag wil dat hij van de monitor af mag ben ik toch wel blij dat ze 'm niet gewoon hup uitzetten bij een bepaalde termijn hoor!! Op zich doen ze er pok niks mee hier, behalve uitzetten. Maar ze kijken altijd wel even of 't goed gaat en dat heb ik dan toch liever hoor! Al zeiden ze hier ook dat als hij niet aan de monitor was aangesloten we er niets van gemerkt zouden hebben van die dalingen.
Ik ben zo benieuwd of zijn sonde er uit mag!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  joyce0606 wo 3 apr 2013 - 20:50

Maar dat doen ze toch ook niet pompoen, hij moet toch 72 uur dipvrij zijn...

K was 3 maanden en heeft een week aan monitor gelegen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bloempjuh23 wo 3 apr 2013 - 21:31

_Lana_ schreef:
Bloempjuh23 schreef:wow wat een bijzonder topic zeg.. Vind het aan de ene kant erg informatief maar de andere kant erg eng om het allemaal te lezen. De kans is bij een drieling helemaal groot op vroeg geboorte. Vooralsnog gaat alles gaat maar de gyn zei dat 30 weken al een mijlpaal zou zijn en daarna elke week mee genomen.. Ik ben ook erg bang voor het verloop van deze zwangerschap.

Hoe vinden jullie het programma kleine baby's grote zorgen? Is het realistisch? Ik krijg er nu al zo'n verdriet bij alleen al om het idee dat de 3 in mijn buik er ook zo bij komen te liggen..

Ik snap jouw zorg heel erg goed. Je bent natuurlijk ook zwanger van een drieling. Maar hoe bijzonder is dat??!! Wauw!! Sowieso moet je altijd van het positieve uitgaan. Wie weet blijven jouw kleintjes nog wel een poosje zitten. En iedere week is er weer 1.
Maar het blijft enorm spannend hoor!

Hoe is het nu met jou? Ben je al aan het idee gewend?

Ja, dat het bijzonder is en dat het tot nu toe eigenlijk vlekkeloos verloopt mogen we heel dankbaar voor zijn. We zijn ook erg positief ingesteld en kijken het aan per week. Ik hoop iig de 30 weken te halen daarna zijn ze alweer zoveel sterker. Ze groeien ook goed gelukkig en ik ook haha! Het kamertje is bijna af en ik ben deze week alle kleertjes aan het uitzoeken. We hebben echt zoveel gekregen! Ik vind het wel moeilijk dat ik op zo'n kort termijn nu al weinig met mijn andere 2 meiden kan doen. Vandaag zijn ze ook de hele dag weg zodat ik kan rusten en op miin gemak dingen kan doen.

@ Lejow -> Bedankt voor je antwoord! Ik kijk er nu ook al met hele andere ogen naar. Ik zag in het voorstukje van gister dat er volgende week ook weer een drieling is. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

@ Pompoen -> Ik vind het erg speciaal om jouw verhalen te lezen. En wow wat een doorzetters zijn jij en je zoontje! Wat goed dat het zo lekker gaat met de borstvoeding! Heel veel succes en hopelijk mag hij snel met jullie mee naar huis!

Laatst aangepast door Bloempjuh23 op wo 3 apr 2013 - 21:34; in totaal 1 keer bewerkt

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 21:33

Wauw bloempje, jij bent ook alweer 22 weken! Stilletjes aan kom je steeds verder richting de termijn waarbij je kindjes levensvatbaar zijn! Ik hoop dat je nog minimaal 8 weken door kunt lopen!

Pompoen: respect voor jou hoor! Super om te lezen hoe je het aanpakt en wat voor doorzetter je bent. Als je zo doorgaat kom je er wel met die borstvoeding! Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 8 3079029344

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 4 apr 2013 - 0:12

joyce0606 schreef:Maar dat doen ze toch ook niet pompoen, hij moet toch 72 uur dipvrij zijn...

K was 3 maanden en heeft een week aan monitor gelegen.

Nee maar ik reageerde op een berichtje van Roodkapje, bij haar in het ziekenhuis zeiden ze met 35 weken dat de monitor uit mocht omdat haar kind 35 weken was, terwijl die nog regelmatig dips had!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 4 apr 2013 - 0:25

Nou de sonde is er uit!! Hoera! Hij heeft gisteren en vannacht alle flesjes helemaal leeggedronken en ook nog twee keer aan de borst smile.
En vandaag heeft de lactatiekundige met me meegekeken naar het drinken uit mijn linkerborst, maar na wat opstartproblemen deed hij het goed! Hij is een beetje een dieseltje Wink. Ik moet wel compressie geven, dus ik moet de borst masseren en als hij gaat drinken er op een bepaalde manier in knijpen waardoor de melk wat sneller in zijn mondje stroomt. Als hij dan stopt met zuigen moet ik weer loslaten en eventueel mijn borst zachtjes masseren. Hij heeft vanmorgen uit mijn linkerborst (die het dus minder goed doet dan de rechter) bijna 25 cc gedronken! Zijn voeding is nu opgehoogd naar 55 cc, dus hij moest nog 30, kreeg een flesje met 35 en dronk het schoon op!

Wel wat minder is dat hij weer flinke dips heeft gehad vannacht, zelfs een keer blauw begon te zien en geprikkeld moest worden. Dan maken ze hem wakker en zetten hem even rechtop. Zuurstof geven was niet nodig, dat was de tweede stap geweest.

Nu is dus eigenlijk het enige wat nog rest de monitor. Als hij van de saturatiemeter af mag (maar ben even vergeten te vragen wat de voorwaarden daarvoor zijn, ik neem aan ademhalen...) dan mag hij naar een box en dan mag ik bij hem slapen. Hij hoeft daarvoor dus nog niet helemaal van de monitor af te zijn. Als hij van de monitor af is mag hij naar huis want dat is de laatste stap, verder voldoet hij aan alle voorwaarden. Hij drinkt zelf, is de 36 weken gepasseerd en weegt meer dan 2 kilo (ruim!). Ik word nu soms wel een beetje ongeduldig van die monitor hoor, maar tegelijk ben ik blij dat hij er nog aanligt als ik zo'n verhaal van dat blauw zien hoor...

Wel schattig trouwens, ik vertelde dat aan mijn man en die was gelijk ontzettend bezorgd en verdrietig en hij wilde echt nog van de verpleging weten of dat niet heel erg was dan enzo. Zo bezorgd! En hij had een hele rode wang van de plakker van de sonde en hij vond echt dat ik daar NU Bepanthen op moest smeren want dat was zielig en hij had er vast heel erg last van en hij vond het maar gemeen dat ik het niet onmiddellijk deed (had mijn handen vol).
Hij vond zichzelf ook echt een wijf vandaag haha, hij zat maar aan zijn voetjes te frunniken en te zeggen hoe lief zijn voetjes waren, en ook zúlke lieve oogjes, en zijn neusje ook en hij bleef maar zwijmelen over hoe lief en mooi ons zoontje toch is. Haha, geweldig, hij is nog 'erger' dan ik, ik ben ook stikverliefd hoor, maar wel wat nuchterder geloof ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 5 apr 2013 - 0:15

En vanmorgen dronk hij 30 cc uit de borst! Mijn held! Allen ja die hartslagdalingen he. Vannacht was het maar één keer, maar wel met cyanose (blauw worden) dus dat is wel een beetje jammer! Dan ben ik blij hoor dat hij nog aan die monitor ligt, ook al doet hij het verder op alle fronten zo goed en zou ik hem graag mee naar huis nemen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol vr 5 apr 2013 - 2:29

Fijn dat hij zo goed drinkt!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  joyce0606 vr 5 apr 2013 - 5:02

Pompoen: zodra hij die dip heeft gehad gaat hij dan ook weer opnieuw de 72 uur in? Hopelijk komt hij nu goed de nacht door.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow vr 5 apr 2013 - 6:11

Fijn dat het drinken zo goed gaat Pompoen!

Dat zeiden ze hier in het zh ook, kindjes die op tijd geboren worden hebben t ook, alleen omdat zij niet aan de monitor liggen weet je het niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 5 apr 2013 - 6:16

joyce0606 schreef:Pompoen: zodra hij die dip heeft gehad gaat hij dan ook weer opnieuw de 72 uur in? Hopelijk komt hij nu goed de nacht door.

Ja, ze beginnen dan inderdaad opnieuw met tellen, dus als hij na 70 uur een dip heeft...

Zo en nu gauw weer naar mijn kleine man! Ik kan niet wachten!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jasmine vr 5 apr 2013 - 6:25

Wat fijn dat de sonde eruit is!

Misschien een domme vraag hoor, maar wat moet ik me precies voorstellen bij 72 uur geen alarmen/dips? Dat de monitor echt 72 uur lang niet toetert? Toen J. aan de monitor lag, toeterde dat ding om de haverklap, terwijl het compleet onschuldig was, gewoon even een kleine hapering. Mag zo'n alarm dan ook al niet, dus 72 uur geen enkel signaal vanuit die monitor? Of hoe moet ik dat zien?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Lejow vr 5 apr 2013 - 6:50

Jasmine schreef:Wat fijn dat de sonde eruit is!

Misschien een domme vraag hoor, maar wat moet ik me precies voorstellen bij 72 uur geen alarmen/dips? Dat de monitor echt 72 uur lang niet toetert? Toen J. aan de monitor lag, toeterde dat ding om de haverklap, terwijl het compleet onschuldig was, gewoon even een kleine hapering. Mag zo'n alarm dan ook al niet, dus 72 uur geen enkel signaal vanuit die monitor? Of hoe moet ik dat zien?

Nee, 72 uur geen echte dips. Dus bijv een dipje bij het drinken, dat kan, als ze zich bijv verslikken, of te snel drinken.
Of als een kabeltje niet goed zit, gaat dat ding ook af.
Maar het gaat om echte dips, dus vooral de dips in rust en slaap. Die moet het kindje niet vertonen.

Maar nogmaals, het is een lastig begrip, want a terme geboren kindjes hebben ook dipjes, alleen zie je die niet omdat ze niet aan de monitor liggen.
Vandaar dat de protocollen over het uitzetten van dat ding ook zo verschillend zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 5 apr 2013 - 9:59

Ja ze kijken wel of het echte dips zijn inderdaad, maar als hij 'gewoon' een hartslagdaling heeft waar hij zelf van hersteld dan is dat ook een dip.

@Lejow, maar a terme kindjes worden over het algemeen niet blauw toch?

Het idee is volgens mij dat alle kindjes dips hebben, maar premature kindjes komen soms niet zelf uit die dip. Dus alle pasgeboren baby's 'vergeten' soms even adem te halen maar ze herstellen zichzelf, premature kindjes komen soms niet zelf uit die dip en hebben dan hulp nodig. Ze moeten 'geprikkeld' worden (wakker maken en rechtop zetten) en soms als dat niet werkt hebben ze extra zuurstof nodig.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow vr 5 apr 2013 - 10:05

Pompoen schreef:Ja ze kijken wel of het echte dips zijn inderdaad, maar als hij 'gewoon' een hartslagdaling heeft waar hij zelf van hersteld dan is dat ook een dip.

@Lejow, maar a terme kindjes worden over het algemeen niet blauw toch?

Het idee is volgens mij dat alle kindjes dips hebben, maar premature kindjes komen soms niet zelf uit die dip. Dus alle pasgeboren baby's 'vergeten' soms even adem te halen maar ze herstellen zichzelf, premature kindjes komen soms niet zelf uit die dip en hebben dan hulp nodig. Ze moeten 'geprikkeld' worden (wakker maken en rechtop zetten) en soms als dat niet werkt hebben ze extra zuurstof nodig.

Maar dat is dus een echte dip Very Happy

Nou ja, ook die kunnen blauw worden natuurlijk, als ze een flinke dip hebben. Of dat vaak gebeurt weet ik eigenlijk niet.
En wat jij zegt klopt denk ik wel, alleen gaan ze natuurlijk op een gegeven moment richting de uitgerekende datum en zijn ze te vergelijken met een op tijd geboren kindje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mickey vr 5 apr 2013 - 11:32

F is geboren met 41,6, maar had er dus wel af en toe last van. Hij werd dan een beetje blauw rond zijn mond. Op de couveuseafdeling noemden ze dat "maskeren". Maar hij herstelde zichzelf ook weer goed. Toen we thuis waren, heeft hij het ook nog een paar keer gehad, maar we hoefden ons er geen zorgen om te maken. Hij lag overigens de eerste paar dagen ook aan de monitor en heeft toen ook wel wat dipjes laten zien, maar hij herstelde zich goed daarvan.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen za 6 apr 2013 - 6:09

Hmm, ok, ik wil geen blauw kindje hoor!! Ook niet als hij over de uitgerekende datum heen is... :O

L. heeft gisterenavond vlak na dat ik weg was nog een dip gehad maar daar was hij wel zelf uit gekomen. Vanmorgen deed hij maar raar aan de borst, hij bleef maar happen, maar aanhappen ho maar en ook steeds weer huilen als hij mij tepel had en dan weer wegdraaien, toen hij na een kwartier eindelijk aanhapte (niet aanleggen was ook niet goed, dan werd hij helemaal kwaad) viel hij bijna gelijk in slaap Sad . Uiteindelijk heeft hij 10 cc gedronken. Hij heeft vervolgens wel het flesje nog goed leeggedronken.
Ik had het idee dat hem iets dwars zat, hij lag maar te draaien en werd niet echt rustig, hij maakte ook veel geluiden en hij kreeg ineens de hik en tijdens het verschonen lag hij kleine beetjes te spugen. Daarna heeft hij héérlijk liggen poepen bij zijn vader, het liep nog nét zijn luier niet uit...

Hopelijk was dit eenmalig, ik baal er van, maak me gelijk weer zorgen dat het niet gaat lukken met die borstvoeding. Ik wil me daar helemaal niet zo druk om maken want ik wil naar hem toe ook niet ongeduldig zijn zeg maar.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow za 6 apr 2013 - 6:14

Misschien had hij gewoon wat krampjes meis hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ za 6 apr 2013 - 6:41

Pompoen: Balen zeg! Laat je niet ontmoedigen hoor wat betreft de BV, het is namelijk voor iedere moeder hard werken en het gaat gewoon niet vanzelf.
En bij zo'n klein mannetje zeker niet.
Komt goed. Knuffel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: