Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!
+26
Caroow
May
Elin
Snoes
Printje
mickey
Jasmine
June
Rush
loesje
Kat1980
Charles
Bloempjuh23
Slakje
LindaK
Lejow
_Lana_
Snack a Jack
Monsters&co
MamaDaan
Roodkapje
joyce0606
peach
*Troela*
studiebol
Pompoen
30 plaatsers
Pagina 9 van 11
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!
Nou dames, bedankt voor jullie steun, ik had me inderdaad niet echt zorgen hoeven maken.
Ik heb hem links aangelegd en hij was fanatiek aan het happen maar hij kreeg op de een of andere manier mijn tepel niet te pakken. De melk liep er al zachtjes uit (dat heb ik normaal nóóit) en zelfs rechts begon het al te komen (ik lek werkelijk nooit) dus mijn borsten waren er klaar voor . Na 5 minuten happen heb ik besloten hem maar gewoon aan mijn rechterborst te nemen en...hij hapte en zoog, en zoog en zoog! Hij hield het sowieso langer vol dan anders, maakte langere zuigreeksen en kortere pauzes en hij heeft uiteindelijk 35 cc gedronken! En dat voor in de avond, normaal drinkt hij dan maar de helft van wat hij 's ochtends drinkt!
Ik heb hem links aangelegd en hij was fanatiek aan het happen maar hij kreeg op de een of andere manier mijn tepel niet te pakken. De melk liep er al zachtjes uit (dat heb ik normaal nóóit) en zelfs rechts begon het al te komen (ik lek werkelijk nooit) dus mijn borsten waren er klaar voor . Na 5 minuten happen heb ik besloten hem maar gewoon aan mijn rechterborst te nemen en...hij hapte en zoog, en zoog en zoog! Hij hield het sowieso langer vol dan anders, maakte langere zuigreeksen en kortere pauzes en hij heeft uiteindelijk 35 cc gedronken! En dat voor in de avond, normaal drinkt hij dan maar de helft van wat hij 's ochtends drinkt!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pompoen, ff een hele domme vraag maar hoe weten ze wat hij precies drinkt als hij aan je borst drinkt?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Pompoen, ff een hele domme vraag maar hoe weten ze wat hij precies drinkt als hij aan je borst drinkt?
Volgens mij wegen ze je kindje dan voor en na het voeden. Het verschil is wat hij gedronken heeft.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Is geen domme vraag hoor, ik weeg hem voor ik hem de borst geef en daarna dan weer en het verschil is het aantal cc wat hij gedronken heeft.
Pompoen- Lady Post-a-lot
June schreef:Printje schreef:Pompoen, ff een hele domme vraag maar hoe weten ze wat hij precies drinkt als hij aan je borst drinkt?
Volgens mij wegen ze je kindje dan voor en na het voeden. Het verschil is wat hij gedronken heeft.
aha oke, dus zoveel cc staat dan gelijk aan zoveel gram ofzo?
Printje- Lady Post-a-lot
Het aantal grammen is het aantal cc!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Volgens mij doen jij en L. het allebei hartstikke goed, Pompoen. Ik snap je zorgen, maar ook 'gewone' baby's gedragen/drinken soms anders dan anders. Probeer dat steeds te bedenken als het om een klein voorval gaat. Ik snap overigens best dat zoiets moeilijker is als je het daadwerkelijk moet doen en het om je zoon gaat.
June- Kletskop
aah oke, dat wist ik niet. Ik snap hem haha, doos wordt wakker hier
Printje- Lady Post-a-lot
June schreef:Volgens mij doen jij en L. het allebei hartstikke goed, Pompoen. Ik snap je zorgen, maar ook 'gewone' baby's gedragen/drinken soms anders dan anders. Probeer dat steeds te bedenken als het om een klein voorval gaat. Ik snap overigens best dat zoiets moeilijker is als je het daadwerkelijk moet doen en het om je zoon gaat.
Ach het valt samen met een enorm verlangen om hem mee naar huis te nemen en mijn eigen gang te gaan. Ik ben al een stuk zelfverzekerder dan in het begin, maar vind het nog steeds lastig dat er mensen op mijn vingers staan te kijken. Ik zou het denk ik thuis gewoon nét iets anders doen, meer luisteren naar mijn eigen gevoel en wat hij aangeeft. Ik baal ervan dat we het moeten hebben van die twee keer per dag dat ik kom en dat ik hem niet de borst kan geven op het moment dat hij toch al wakker word voor een voeding want ik denk echt dat dat beter werkt. Nu ligt hij vaak heel diep te slapen als ik kom, moet ik hem dus wakker gaan maken en dan hoor ik van de verpleging dat hij om bijvoorbeeld 17 uur zich wél melde voor een voeding en dan baal ik zó dat ik er toen niet was!
En dan zou ik ook makkelijker denken bij zo'n akkefietje zoals vanmorgen: 'oké, ik probeer het gewoon bij de volgende voeding nog eens'.
@Printje, haha, je moet het ook maar net weten natuurlijk, het was ook nooit in mij opgekomen dat je het zo kon controleren!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja dat kan ik me ook voorstellen inderdaad. Die momenten dat je die voeding zelf kunt doen, wil je natuurlijk dat het helemaal goed gaat. Ik hoop dat hij heel snel lekker met jullie mee naar huis mag!
June- Kletskop
Pompoen; wil je nog eens spammen met je mooie ventje?
Ik snap trouwens goed dat je baalde van die voeding, hopelijk mag hij snel mee.
Ik snap trouwens goed dat je baalde van die voeding, hopelijk mag hij snel mee.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zal eens even kijken of ik nog een mooie nieuwe foto heb .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Ik zal eens even kijken of ik nog een mooie nieuwe foto heb .
Printje- Lady Post-a-lot
Hier is hij dan:
Slapen bij papa:
*weg*
Lekker maaien met zijn armpjes:
*weg*
En nog eentje van mij met L., kun je zien hoe klein hij is:
*weg*
Slapen bij papa:
*weg*
Lekker maaien met zijn armpjes:
*weg*
En nog eentje van mij met L., kun je zien hoe klein hij is:
*weg*
Laatst aangepast door Pompoen op zo 7 apr 2013 - 23:51; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik snap dat je helemaal verliefd bent.
Ik vond het bij de andere foto ook maar hij heeft zo'n wijs toetje al. Zo van mij maak je niets ik kom er wel.
Ik heb een heel mooi, lief meisje in de aanbieding voo hem;)
Edit; zie nu je foto met jezelf erbij, wat een klein dropje idd.
Ik vond het bij de andere foto ook maar hij heeft zo'n wijs toetje al. Zo van mij maak je niets ik kom er wel.
Ik heb een heel mooi, lief meisje in de aanbieding voo hem;)
Edit; zie nu je foto met jezelf erbij, wat een klein dropje idd.
Printje- Lady Post-a-lot
Haha, dat van dat wijze koppie zeggen echt heel veel mensen, wij vinden dat zelf ook, maar ja wie zijn wij ! Ik zeg altijd dat hij ook heel wijs ís !
Er staan nu al dames in de rij voor hem, dat word nog wat later!
Er staan nu al dames in de rij voor hem, dat word nog wat later!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Hihi ben wel benieuwd of onze frummel ook zo innieminnie is!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Wat een lief hummeltje, Pompoen!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wat een kleintje is het!
Hoe gaat het vandaag met hem? Vanaf wanneer beginnen de 72 uur te tellen?
Hoe gaat het vandaag met hem? Vanaf wanneer beginnen de 72 uur te tellen?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik heb vanmorgen de arts niet gesproken, ze waren érg laat met de visite. Hij had vanmorgen een alarm gehad maar de verpleegkundige vond het geen echt alarm (lekker vaag). Verder vraagt ze zich af of hij niet een beetje last van reflux heeft want daar kunnen ze ook alarmen van krijgen. Hij spuugt inderdaad regelmatig wat, hij ruikt soms een klein beetje zurig en laatst had ik hem per ongeluk en beetje met zijn hoofd schuin naar beneden (hij lag op het voedingskussen en dat lag scheef) en toen liep de melk zo uit zijn mondje en neusgat. Hij heeft ook ontzettend vaak de hik. Nu gaan we de melk indikken met nutriton en moet ik voor of na (dat ben ik even vergeten) de voeding aan de borst dan ook wat moedermelk ingedikt met nutriton geven geloof ik.
Ik geloof dat deze verpleegkundige vond dat het tijd werd dat hij eindelijk eens van de monitor af mag, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen de artsen.
Het zou wel fijn zijn als het voeding indikken helpt om hem geen alarmen meer te geven!
Ik geloof dat deze verpleegkundige vond dat het tijd werd dat hij eindelijk eens van de monitor af mag, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen de artsen.
Het zou wel fijn zijn als het voeding indikken helpt om hem geen alarmen meer te geven!
Pompoen- Lady Post-a-lot
joyce0606 schreef:Hihi ben wel benieuwd of onze frummel ook zo innieminnie is!
Ik ben ook heel benieuwd naar jullie frummel!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nutriton hielp hier erg goed Pompoen! Hier werd ook al vanaf het ziekenhuis gedacht dat ze last had van (lichte/verborgen what ever) reflux.
Ze heeft er nu sinds januari medicijnen voor, en nu gaat het nog beter!
Ze heeft er nu sinds januari medicijnen voor, en nu gaat het nog beter!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Oh ik wist helemaal niet dat B. dat heeft! Ik ben benieuwd of het wat doet!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen: had je mijn reactie gelezen (kan ook in het voorjaar topic zijn) van Kaj en waarom ik fulltime kolfde?
Kaj kreeg ook snachts dips en ik moest ook alles volledig indikken tor 9 maanden. Ik heb uitgebreidde reactie geplaatst.
Kaj kreeg ook snachts dips en ik moest ook alles volledig indikken tor 9 maanden. Ik heb uitgebreidde reactie geplaatst.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
@Joyce, ik had je reactie gelezen, wilde reageren maar kon het niet meer vinden!
Heb (half) gereageerd in een PM (nog voordat ik dit las) ga toch maar even terugzoeken wat je schreef want ik ben de helft alweer vergeten...pff stomme dementie!
Ik heb echt zo vaak dat ik hem gewogen heb, dat ik het vergeet op te schrijven, dat ik hem net aangelegd heb en dat ik dan dus alweer vergeten ben wat hij woog...
Of ook leuk, dat ik net rustig zit met hem in de juiste positie en dat ik dan bedenk dat ik hem nog moet wegen...zucht
Maarrrr....vanavond gebeurde dat dus ook haha maar gelukkig ben ik het niet vergeten want hij heeft dus zowaar 45 cc gedronken!! Zijn hele voeding is 55 cc dus er bleef niet veel meer over.
Heb (half) gereageerd in een PM (nog voordat ik dit las) ga toch maar even terugzoeken wat je schreef want ik ben de helft alweer vergeten...pff stomme dementie!
Ik heb echt zo vaak dat ik hem gewogen heb, dat ik het vergeet op te schrijven, dat ik hem net aangelegd heb en dat ik dan dus alweer vergeten ben wat hij woog...
Of ook leuk, dat ik net rustig zit met hem in de juiste positie en dat ik dan bedenk dat ik hem nog moet wegen...zucht
Maarrrr....vanavond gebeurde dat dus ook haha maar gelukkig ben ik het niet vergeten want hij heeft dus zowaar 45 cc gedronken!! Zijn hele voeding is 55 cc dus er bleef niet veel meer over.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» Grote zus & Kleine Zus T-Shirts
» Kleine of grote geluksmomenten van de dag!
» Kleine baby's, grote zorgen
» Het grote POCH topic!
» Het grote nachtouder topic
» Kleine of grote geluksmomenten van de dag!
» Kleine baby's, grote zorgen
» Het grote POCH topic!
» Het grote nachtouder topic
Pagina 9 van 11
Permissies van dit forum: