Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

+26
Caroow
May
Elin
Snoes
Printje
mickey
Jasmine
June
Rush
loesje
Kat1980
Charles
Bloempjuh23
Slakje
LindaK
Lejow
_Lana_
Snack a Jack
Monsters&co
MamaDaan
Roodkapje
joyce0606
peach
*Troela*
studiebol
Pompoen
30 plaatsers

Pagina 10 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 10 Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Lejow zo 7 apr 2013 - 9:16

Wat goed, Pompoen!

Ja, hikken, slikken, opboeren, 's nachts krijsend wakker worden (wij dachten van de honger), achteraf gewoon pijn doordat haar maagje te leeg was, dan speelt maagzuur nog harder op. En als ze dan haar flesje kreeg, was haar buikje weer vol en de pijn dus minder.
We zijn nu sinds gisteravond gestopt, omdat we donderdag naar de kinderarts moeten, dus wil even weten wat er nu gebeurt als ze het even niet krijgt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 10 Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Snoes zo 7 apr 2013 - 15:30

Wauw, wat goed dat hij al zoveel gedronken had, Pompoen. Hopelijk mag hij nu over niet al te lange tijd met jullie mee naar huis.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pompoen zo 7 apr 2013 - 23:50

Wiehooo! Hij heeft vanmorgen 55 cc uit de borst gedronken!!
En ik heb aan zijn vaste verpleegkundige gevraagd wanneer we nou met hem in een boxje mogen. Hij mag in principe nog niet omdat hij nog niet aan de monitor ligt en boxjes zijn bedoeld voor kindjes die bijna naar huis mogen (zodat de moeder/vader vast kan oefenen). Maar het is hartstikke rustig, er zijn 3 boxen vrij (van de 4) en ook geen kindjes die op de nominatie staan daarheen te mogen heel snel. Lucas is het kindje wat al het langst op de afdeling ligt nu. Dus ze heeft het in de groep gegooid en ze vinden het goed als ik in een boxje ga! Enige voorwaarde is dat áls het volstroomt en ze hebben de box héél hard nodig dat ik er dan weer uit ga. Maar ze verwachten het niet en ze zei ook dat ze dat ook dan als allerlaatste optie doen.

Het is een piepklein kamertje met een opklapbed (met een redelijke matras gelukkig) die overdag opgeklapt moet worden en twee tuinstoelen, maar ik kan bij mijn kleine ventje gaan slapen.

Ik heb gelijk met de lactatiekundige een borstvoedingsplan gemaakt. Ik ga in principe om en om voeden maar als hij wakker is leg ik hem sowieso aan, als hij de keer daarop dan slaapt en geen interesse heeft verder dan krijgt hij het flesje, gaat hij wel happen dan leg ik hem aan, maar in principe ga ik hem dan niet 'pushen', dus dan leg ik hem aan tot hij er mee ophoud en dan krijgt hij verder het flesje, ook als dat na 5 minuten is. De bedoeling is dat ik binnen een half uur klaar ben met de voeding, dus ook de flesvoeding er nog bij als hij niet genoeg drinkt. Nou smokkel ik daar een heel klein beetje mee, want L. heeft gewoon een beetje opstarttijd nodig en het gaat prima tot nu toe met dat smokkelen. En verder moet ik in de gaten houden of het zo niet toch te vermoeiend voor hem is, als hij steeds minder gaat drinken bijvoorbeeld.

Verder hebben we het ook maar eens over mijn megaproductie gehad, ik kolf ruim meer dan 800 cc per dag, zelfs in die twee keer dat ik daar kolfde had ik genoeg voor al zijn voedingen! Ik was al naar 5 keer gegaan maar dat heeft niet geholpen. Nu heeft ze voor mij een heel schema bedacht waarmee ik hopelijk iets minder productie heb maar niet straks met een borstontsteking loop oid. Iets vrij ingewikkelds met om en om kolven en aanleggen en 's ochtends en 's avonds beide borsten kolven en 's nachts niet. Ik heb namelijk thuis al bijna een la vol met melk, maar in het ziekenhuis zit de la ook hartstikke vol!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Snoes ma 8 apr 2013 - 0:59

Wat ontzettend fijn dat je bij hem mag slapen vanaf nu, Pompoen. Ziet het er nog niet naar uit dat hij binnenkort naar huis mag?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pompoen ma 8 apr 2013 - 1:26

Hij heeft vannacht een alarm gehad dus het word op z'n vroegst donderdag. Maar als hij vanmiddag of vannacht weer een alarm heeft word het dus gewoon weer een dag later. Kortom, er is geen pijl op te trekken! Maar op dit moment is het wel zo dat als hij 72 uur alarmvrij is hij ook naar huis mag want verder doet hij het supergoed.

Ik zie dit trouwens eigenlijk een beetje als een extra kans, het is natuurlijk naar dat hij nog moet blijven, maar doordat het met de voeding zo goed gaat is dit voor mij eigenlijk een kans om onder hele goede begeleiding de borstvoeding goed te krijgen. Normaal moet je dit zelf thuis gaan doen en krijg je tips en adviezen mee want over het algemeen gaan kindjes eerder van de monitor af dan dat ze de voedingen goed drinken. Ik krijg nu dus komende dagen de kans om te kijken hoe het gaat met de borstvoeding en er zijn bijna elke dag lactatiekundigen die met me mee kunnen kijken en adviezen geven. Morgen komt de lactatiekundige waarschijnlijk kijken en donderdag komt de andere lactatiekundige sowieso weer even bij me langs. Nou heb ik er best vertrouwen in dat ik het anders zelf ook goed had kunnen oppakken, maar het idee dat er zo alles op alles gezet word om de borstvoeding te laten slagen vind ik wel erg fijn!
En bovenal vind ik het erg fijn dat ik nu meer kan inspelen op wat hij zelf aangeeft wat voedingen betreft, dat ik hem dus ook kan aanleggen als hij er om vraagt en niet dat hij dan dus maar een flesje krijgt omdat ik er niet ben.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Slakje ma 8 apr 2013 - 1:31

Fijn dat het zo goed gaat, Pompoen! En inderdaad, heel erg handig dat je nu zo'n goede begeleiding hebt bij de bv! Profiteer er maar van!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Pompoen do 11 apr 2013 - 2:35

ik type op mijn mobiel terwijl L. op mijn arm ligt te slapen.
Met de voeding gaat het echt steeds beter! Sinds ik hier ben heb ik ineens veel sterkere toeschietreflexen! Kan 't niet eens over hem hebben zonder een toeschietreflex te krijgen! Hij is ook steeds meer aan de borst gaan drinken, tot hij soms zelfs wel 80-90 cc drinkt af en toe (hij zit op 60 cc). Daarom mag ik vandaag voeden op verzoek en kijken hoe dat gaat. Hij had alleen zijn ochtend niet helemaal. Uiteindelijk 80 cc gedronken maar daarna wilde hij niet slapen, hij bleef maar miepen en piepen. Paar keer geprobeerd of hij aan de borst wilde maar dat was helemaal krijsen geblazen. Uiteindelijk om 12 uur in overleg met de verpleging/lactatiekundige besloten hem maar een flesje moedermelk te geven. En jaar hoor, dat dronk hij in een keer op (70cc) en daarna ging hij tevreden slapen confused . Apie! Maar om 14 uur werd hij keurig wakker voor de voeding en dronk netjes 60 cc en nu ligt hij heerlijk op mijn arm te slapen.

Hij is ook van de saturatiemeter af, daar had hij geen dips meer in. Helaas heeft hij nog wel steeds bradiecardiën, dan daalt zijn hartslag heel erg. Gisterenavond had hij de laatste, dus ik zit hier sowieso tot en met maandag!

Slaap wel vrij slecht, nachtvoedingen alarmen, wennen aan geluiden en een kereltje dat redelijk veel piept (schijnt ook prematuur gedrag te zijn).

Kinderarts die ik trouwens eergisteren sprak vond het trouwens heel aannemelijk dat hij misschien toch jonger is dan de termijnecho schatte! Ze vond dat een hoop verklaren, ze was namelijk verbaasd toen ze hem voor 't eerst zag dat hij al 38 weken was, ze vond hem veel prematuurder overkomen. Zijn uiterlijk, zijn huiltje en zijn hartslagdalingen...
Nou ja dat weten we dan ook weer!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow do 11 apr 2013 - 5:00

Ik had al zo'n vermoeden Pompoen!

Dat gepers en gekreun is inderdaad prematurengedrag. Gaat vanzelf over!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 13 apr 2013 - 4:04

Nog 5 uur dipvrij zijn en dan mogen we morgenochtend eindelijk ons jongetje mee naar huis nemen!! Ik heb echt enorm de zenuwen! Bluh!
Ondertussen word alles in gereedheid gebracht om hem mee te kunnen nemen! Ontslaggesprek, ontslagbrieven, controleafspraken, alles staat al klaar. Het ontslaggesprek heb ik waarschijnlijk vanavond.
De Maxi cosi staat al klaar in de auto en ik heb al spullen mee naar huis genomen vanmiddag... Willen jullie allemaal heel hard duimen?!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elin za 13 apr 2013 - 4:07

Wow, wat ontzettend spannend Pompoen! Mijn duimen draaien héél hard voor jullie!!
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Bericht  May za 13 apr 2013 - 4:22

Pompoen ik ga ook heel hard voor jullie duimen!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caroow za 13 apr 2013 - 4:25

Ik ga ook heel hard duimen!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jade za 13 apr 2013 - 4:30

Ik duim ook heeeel hard Pompoen!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  MamaDaan za 13 apr 2013 - 4:31

Jeeej!! Spannend! Ik duim voor jullie dat jullie eindelijk lekker thuis kunnen verder genieten!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Slakje za 13 apr 2013 - 5:04

Ik duim ook!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 5:35

Nog 2,5 uur!!!!

Als hij nu nog dipt, kan ik me gewoon écht niet voorstellen dat ze je weer 78 uur laten wachten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LindaK za 13 apr 2013 - 5:37

Wat spannend!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Minx za 13 apr 2013 - 5:47

Lejow schreef:Nog 2,5 uur!!!!

Als hij nu nog dipt, kan ik me gewoon écht niet voorstellen dat ze je weer 78 uur laten wachten.

Gaat goed hè met rekenen vandaag Wink,

Ik duim nog steeds
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 6:10

Minx schreef:

Ik duim nog steeds

Damn, ik ben echt niet scherp.
Ik zit steeds met die 21 uur in mijn hoofd..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 13 apr 2013 - 6:49

Nog iets meer dan twee uur...
Ontslaggesprek heb ik inmiddels gehad, ook al is het nog niet helemaal zeker, iedereen hier gaat er vanuit dat het gaat lukken!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 13 apr 2013 - 6:50

Lejow schreef:
Minx schreef:

Ik duim nog steeds

En drie dagen dipvrij is 72 uur Razz .
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx za 13 apr 2013 - 6:56

Lejow gaat voor de extra uitdaging Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 7:07

Rekenen met hindernissen..
*lekker helder*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 7:07

Pompoen schreef:
Lejow schreef:
Minx schreef:

Ik duim nog steeds

En drie dagen dipvrij is 72 uur Razz .

Nee, 21 uur vanavond, ei!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx za 13 apr 2013 - 7:21

Schat je hebt ook 78 uur getypt ipv 72 en drie dagen dipvrij is 72 uur en geen 78 Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: