Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

+26
Caroow
May
Elin
Snoes
Printje
mickey
Jasmine
June
Rush
loesje
Kat1980
Charles
Bloempjuh23
Slakje
LindaK
Lejow
_Lana_
Snack a Jack
Monsters&co
MamaDaan
Roodkapje
joyce0606
peach
*Troela*
studiebol
Pompoen
30 plaatsers

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 11 Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 7:22

Ik moet naar mn bed geloof ik laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! - Pagina 11 Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Jasmine za 13 apr 2013 - 7:31

Wat spannend Pompoen!

Ik duim voor jullie!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Printje za 13 apr 2013 - 8:19

Nog maar heeeeeeeel eventjes, go kleine L :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pompoen za 13 apr 2013 - 8:30

De monitor is UIT!! De zuster vond het wel mooi geweest en hij was toch wakker aan het worden en hij liet bijna weer voeding ook. Morgen neem ik mijn lieve koor jongetje mee naar huis!!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 8:31

Woehoehoehoehoehoe! Toch om 21 uur laughcry

:cheering: :dance: cheers bounce
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 8:33

Wat goed!!!!!! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Tania za 13 apr 2013 - 8:41

Wat fijn Pompoen!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje za 13 apr 2013 - 8:43

Ow wow onwijs fijn meis, geniet ervan dat hij lekker mee naar huis kan. :cheering: :cheering: :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  _Lana_ za 13 apr 2013 - 8:50

Wauw Pompoen, helemaal geweldig! Dan is het toch nog snel gegaan!
Geniet er morgen van!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Dora za 13 apr 2013 - 9:20

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eindelijk kan het grote genieten gaan beginnen!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Snoes zo 14 apr 2013 - 10:19

Ah, wat superfijn Pompoen! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pompoen do 2 mei 2013 - 9:21

Lejow, ik heb het voor je gevraagd hoor aan de kinderarts, waarom ze in ons ziekenhuis 72 uur alarmvrij aanhouden en in andere ziekenhuis weer andere tijden. Hij zei dat er gewoon geen duidelijke protocollen voor zijn. Wat ze er mee meten is de rijpheid van het kindje en ieder ziekenhuis bepaald daarin z'n eigen protocol. Hij zei dat ze bij ons gewoon er voor gekozen hebben om echt aan de veilige kant te zitten. Hij vertelde dat in de VS ze kinderen sowieso tot de uitgerekende datum houden voor alle zekerheid.

L. is trouwens helemaal goedgekeurd, leeftijd corrigeren is nu nog nodig, maar dat kun je min of meer afbouwen bij deze termijn. Dus na 6 maanden gingen er geloof ik 2 weken af, nou dan zit L. dus op ongeveer 2 weken gecorrigeerde leeftijd en voor dingen als lopen is de marge veel ruimer dan dat dus dan heeft corrigeren geen zin meer. Voor nu is het wel echt nog nodig. Dus voor lachen staat ongeveer 6 weken, hij zal niet nu gaan lachen maar dus pas over een maandje ongeveer (voor zover je je daar op vast kunt pinnen).
Eigenlijk vind ik het ergens wel jammer dat ik dus langer een piepkleine pasgeboren baby heb. Ik ben dol op hem hoor, maar ik kan niet wachten tot er wat meer interactie komt. Gelukkig begint hij ons langzamerhand steeds meer aan te kijken en krijgen we eindelijk een beetje meer interactie dan piepen=ikwiltiet.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow do 2 mei 2013 - 9:26

Fijn dat je het nog even gevraagd heb, inderdaad toch het antwoord wat ik al dacht.
Ieder ziekenhuis, zijn eigen protocollen, op zoveel gebieden..

Dat piepkleine baby herken ik wel, hoevaak ik niet de vraag kreeg 'ohhhh, wat een kleintje, zeker pas geboren?'. En dan antwoordde ik: nee hoor, ze is al 3 maanden! (Eind april, dus feitelijk een week of 2). En dan zag je de mensen gewoon denken: 'nee joh, die vergist zich, ze bedoelt vast 3 weken!'
Daarom zei ik soms ook maar gewoon 'Ja' als ze het vroegen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 2 mei 2013 - 9:31

Lejow schreef:Fijn dat je het nog even gevraagd heb, inderdaad toch het antwoord wat ik al dacht.
Ieder ziekenhuis, zijn eigen protocollen, op zoveel gebieden..

Dat piepkleine baby herken ik wel, hoevaak ik niet de vraag kreeg 'ohhhh, wat een kleintje, zeker pas geboren?'. En dan antwoordde ik: nee hoor, ze is al 3 maanden! (Eind april, dus feitelijk een week of 2). En dan zag je de mensen gewoon denken: 'nee joh, die vergist zich, ze bedoelt vast 3 weken!'
Daarom zei ik soms ook maar gewoon 'Ja' als ze het vroegen.

Ja ik krijg inderdaad continue die reactie en dan vragen ze hoe oud hij is en dan zeg ik: 6 weken en dan hoor je hun hersenen gewoon kraken. Haha en dan voeg ik er meestal na een pauze aan toe dat hij wél wat aan de vroege kant was met 35 weken Wink.
Hoe vond jij dat dat B. eigenlijk zo lang zo klein was en er nauwelijks interactie was? Bij jou moet het nog wel veel langer geduurd hebben!

Overigens word hij wel vaak gelijk rustig bij mij, dat vind ik wel superlief om te zien (maar wel een beetje zielig voor mijn man die hem dan probeert te troosten maar dat lukt dan niet). Toch een soort van communicatie nog.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 2 mei 2013 - 10:00

Pompoen: Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar je mág corrigeren, dat wil zeggen dat als hij bijvoorbeeld met 6 weken niet lacht ( of wat de termijn ook is, dat baby's gaan lachen ;-) ), dat je je dan geen zorgen hoeft te maken.
Maar dat betekent niet dat L precies die 5 weken gaat corrigeren hoor qua ontwikkeling.
Dus wie weet duurt het niet lang meer Wink.

In het begin waren mijn kinderen wel echt lang pasgeboren baby's. Niet alleen qua grootte, maar ze sliepen gewoon heel lang de hele dag. Echt als een pasgeboren baby, dit hebben ze best heel lang gedaan. Verder heb ik ze qua ontwikkeling totaal niet hoeven corrigeren. Dochter liep zelfs niet- gecorrigeerd voor. En zoon liep ook heel goed qua ontwikkeling.
Dus het zegt gewoon niet altijd wat.
Het is alleen wel een fijn idee, dat als de ontwikkeling wat langzamer gaat, dat je kunt corrigeren.

Ik heb het nu nog wel eens, dat mensen ze anders inschatten. Mijn dochter loopt nu en laatst waren we een weekje weg en vroegen veel mensen hoe oud ze was. Ze dachten, die loopt wel heel snel.
Toen ik zei dat ze 15 maanden is, keken ze er wel van op.

Hoe is het verder met je? Helemaal je draai gevonden thuis?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: