Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

+26
Caroow
May
Elin
Snoes
Printje
mickey
Jasmine
June
Rush
loesje
Kat1980
Charles
Bloempjuh23
Slakje
LindaK
Lejow
_Lana_
Snack a Jack
Monsters&co
MamaDaan
Roodkapje
joyce0606
peach
*Troela*
studiebol
Pompoen
30 plaatsers

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! Empty Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Pompoen za 30 maa 2013 - 20:58

Omdat ik anders het hele voorjaarsmama's 2013 topic ontwricht tot prematurentopic open ik bij deze een algemeen prematuren/dysmaturentopic waar iedereen zijn verhaal kan doen en vragen kwijt kan. Ik weet dat er niet heel veel prematurenmamma's zijn, maar toch wel een aantal en ook nog mensen die wellicht een prematuur verwachten.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  Pompoen za 30 maa 2013 - 21:00

Ik zelf ben wel benieuwd naar de volgende dingen:

Met hoeveel weken werd je kindje geboren?
Waarom ben je te vroeg bevallen?
Hoe zwaar was je kindje?
Was je kindje ook dysmatuur?
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet?
Wanneer mocht je kindje naar huis?
Hoe gaat het nu?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! Empty Re: Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!

Bericht  studiebol za 30 maa 2013 - 21:38

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? Met 32 weken en 1 dag

Waarom ben je te vroeg bevallen? Is onbekend.
Hoe zwaar was je kindje? Baby 1 1715 baby 2 1825
Was je kindje ook dysmatuur? Eigenlijk weet ik niet wat dit is.
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Baby 1 had hele goede start. Baby 2 niet, is toen baby 1 er uit was in een stuit gedraaid, toen kwam de navelstreng naar buiten, dus paniek, ik moest persen zonder persweeen( je lichaam stopt met pers weeen als een kindje er uit is) ze is dus in een stuit geboren. Ze huilde niet toen ze geboren was en is meteen weg gehaald. Ze heeft even een paar uurtjes voor de zekerheid aan de beademing gelegen ze had een apgarscore van 1 en er is 2 keer een hersenscan gemaakt om eventuele hersenbloedingen uit te sluiten. Verder hebben ze aan verschillende apperaturen gelegen om ze goed in de gaten te houden.
Wanneer mocht je kindje naar huis? Met 3,5 week mochten ze naar huis.
Hoe gaat het nu? Goed! We hebben reglematig na controles en die zijn altijd goed. Ze hebben een goede ontwikkeling en daaruit is tot nu toe niet te merken dat ze prematuur zijn.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  *Troela* za 30 maa 2013 - 22:10

Pompoen schreef:Ik zelf ben wel benieuwd naar de volgende dingen:

Met hoeveel weken werd je kindje geboren?31.5
Waarom ben je te vroeg bevallen? Gedeeltelijk loslatende placenta
Hoe zwaar was je kindje? 2045
Was je kindje ook dysmatuur? nee
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Ze had een apgar van 4/6 . Ze heeft een hersenbloedinkje gehad, maar die was naar 4 weken weggetrokken.
Wanneer mocht je kindje naar huis? na 5,5 week
Hoe gaat het nu?
Goed, ze ontwikkeld zich prima. Had in het begin pufjes nodig, maar dat is nu ook al een stuk minder.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 22:12

De eerste met 38 weken, maar die was dysmatuur, de tweede met exact 30 weken.

Hellpsyndroom.

Hoe zwaar was je kindje?
De oudste 2130 gram, de jongste 1050 gram

Jup, beiden hadden een flinke groeiachterstand.

Wat voor start had je kindje? Welke
problemen? Welke juist niet?
De jongste had een hele hele zware eerste week, hij ademde niet, werd volledig beademd. Had alle problemen die je kunt hebben van infecties tot vocht vasthouden en een lage bloeddruk en hersenbloedinkjes. Hij had een enorme rits medicijnen en lag aan de morfine.
De oudste had ook geen beste start, maar omdat dat 38 weken was was dat heel anders. Maar ze kon zich niet warm houden, spuugde heel veel en dronk niet zelf.

De oudste na ruim 2 weken, de jongste na ruim 9 weken.

Hoe gaat het nu?
Boven verwachting. Hij is nooit ziek, loopt voor in zijn ontwikkeling, hij is motorisch niet zo best, maar dat vind ik niet erg (en hij ook niet) en hij kan gewoon meekomen. We hebben deze maand de laatste controle in hete ziekenhuis, artsen staan ervan te kijken hoe geweldig hij het doet gezien zijn start, die zagen het best somber in.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 30 maa 2013 - 22:18

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 29,5
Waarom ben je te vroeg bevallen? infectie in de baarmoeder, waardoor ik koorts kreeg en de weeen opgewekt werden
Hoe zwaar was je kindje? 1525 gram, vrij zwaar voor de zwangerschapsduur. Achteraf bleek dit veel vocht te zijn, ze is terug gezakt naar 1295
Was je kindje ook dysmatuur? nee
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? toch moeilijker dan ik een hele poos gedacht heb. Ze kwam niet ademend ter wereld en had een hele lage apgar. Nadat ze beademend is trok ze wel bij, ze heeft uiteindelijk dan ook maar een uurtje of 3 aan de volledige beademing gelegen, toen mocht ze eraf en kreeg ze een CPAP masker (een maskertje dat zuurstof blaast om de ademprikkel aan te wakkeren). Ze heeft zowel links als rechts een hersenbloeding gehad, gradatie I, deze zijn uit zichzelf weggetrokken. Daarnaast hield ze dus veel vocht vast, wat ik hier boven ook al schreef, is ze veel af gevallen en zat ze pas na ruim 2 weken over haar geboortegewicht. Ze heeft een paar keer onder de lamp gelegen en heeft een bloed transfusie gehad. Verder gelukkig geen infecties
Wanneer mocht je kindje naar huis? na exact 7 weken, met 36,5
Hoe gaat het nu? Super goed, ze ontwikkelt zich goed, heeft een inhaalslag gemaakt qua gewicht en is een vrolijk, lief en tevreden meisje!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow za 30 maa 2013 - 22:22

Studie, dysmatuur wil zeggen dat ze te licht zijn voor de zwangerschapsduur.
Heeft ze aan de volledige beademing gelegen, of had ze een maskertje op?

Troela, jeetje wat had jouw kindje al een mooi gewicht! Was dit echt puur 'gewicht' of ook veel vocht?

En Pompoen, wat zijn jouw antwoorden op de vragen?

Laatst aangepast door Lejow op za 30 maa 2013 - 22:25; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  peach za 30 maa 2013 - 22:25

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 38+1
Hoe zwaar was je kindje? 2250
Was je kindje ook dysmatuur? Ja,hoewel maar 1 arts het daarover gehad heeft
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Ze was erg vinnig,alleen het drinken erg vermoeiend, 1 dagje sonde gehad. En kon zich moeilijk op temperatuur houden.
Wanneer mocht je kindje naar huis? Na 6 nachten
Hoe gaat het nu?
erg goed,nog steeds een licht gewichtjes! Wij hebben overigens geen controles meer gehad door de kinderarts.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  joyce0606 za 30 maa 2013 - 23:28

Ik voeg mij toe als ik bevallen ben...maar prematuur is de baby niet...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Roodkapje za 30 maa 2013 - 23:35

Hier 2 prematuurtjes

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 35 wk
Waarom ben je te vroeg bevallen? 6 dagen voor de bevalling waren mijn vliezen al gebroken. Het leek erop dat we het konden uitstellen maar plots is hij toch zonder weeen oid op het toilet geboren.
Hoe zwaar was je kindje? 2640, 46cm. Zwaargewicht voor de 35wk zwangerschapsduur smile
Was je kindje ook dysmatuur? Nee
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Hij deed het eigenlijk heel goed, alleen drinken was wat moeilijk en daardoor moesten we ook in het ziekenhuis blijven en hij lag in de couv. 7 dagen omdat hij zich niet goed kon warmhouden.
Wanneer mocht je kindje naar huis? 9 dagen na zijn geboorte.
Hoe gaat het nu? Perfect smile Hij is groter als zijn neef van 9 weken ouder en op tijd geboren. Alleen zijn taalontwikkeling loopt wat achter maar hij gaat nu steeds beter

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 31.6 volgens het ziekenhuisrapport
Waarom ben je te vroeg bevallen? GBS bacterie in mijn baarmoeder. 3 dgn nadat mijn vliezen spontaan gebroken waren na een theetje op mijn werk kreeg ik groene afscheiding / vruchtwater. Ontlasting van de baby kon nog niet, daar was de baby nog te jong voor. Er is een kweek gedaan en na de bevalling was de uitslag pas bekend. Bij het ziekenhuis waar ik ben bevallen dacht de gyn al aan dit en heeft meteen de bevalling opgewekt. Ons kindje kon al dagen is een vervuilde baarmoeder zitten en zo hersenvliesontsteking hebben opgelopen en wellicht overlijden hieraan. In het andere ziekenhuis hadden ze een afwachtend beleid met deze zaken. Daar wilden ze wachten op de uitslag. De uitslag was schokkend, zoveel bacterien hadden ze nog nooit gezien. Ik ben ook heel blij dat ik niet in het 1e ziekenhuis was bevallen.
Hoe zwaar was je kindje? 1750, 39cm (38.5 - maar hebben 39 op het geboortekaartje staan ivm de ruimte Wink )
Was je kindje ook dysmatuur? Ja volgens de kinderarts. Ze was vooral erg klein.
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Moeilijke start, mede door fouten in het ziekenhuis. Ze hebben haar laten onderkoelen oa. Ook heeft ze vlekken op haar hersenen waarvan we niet weten wat dit voor de toekomst zal betekenen. Het kan een gedrags/ontwikkelingsstoornis vormen zei de kinderarts. In welke mate is onbekend. Het kan zijn dat ze eerst een havo kindje was en nu vmbo zou doen.. Dat merk je niet omdat je niet weet hoe slim ze zou zijn geweest. Maar ook ernstige stoornissen kan voorkomen. De tijd zal het leren. Op dit moment zien we op haar motorische ontwikkeling na geen bijzonderheden.
Wanneer mocht je kindje naar huis? Met 36,5. 1 augustus 2012.
Hoe gaat het nu? Goed, ze ontwikkelt wel traag. Ze kan nog maar net omrollen naar haar buik, geen tandjes, niet zelf zitten of blijven zitten etc... Ze loopt achter op haar gecorrigeerde leeftijd maar we zijn heel trots op haar met wat ze al heeft bereikt. Ze groeit goed, was met 8 mnd 6300 gram en 66.5 cm. Het komt wel goed met haar Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic! 281626781
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Pompoen zo 31 maa 2013 - 0:04

Ik zal 'm zelf inderdaad ook even invullen:

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 35+3
Waarom ben je te vroeg bevallen? Ik kreeg preëclampsie/zwangerschapsvergiftiging
Hoe zwaar was je kindje? 2090 en 44 cm
Was je kindje ook dysmatuur? officieel is hij niet dysmatuur, hij behoort tot de p16, dat wil zeggen dat hij bij de 16% kleinste kindjes hoort van zijn termijn. Dysmatuur is officieel pas bij de kleinste 10%. Maar hij is wel erg afgebogen van zijn groeicurve en heeft tot 30 weken een normale groei doorgemaakt. Daarom staat hij wel in de boeken als dysmatuur.
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Hij had een apgar 9/10 na 1 minuut en 10/10 na 5 minuten. Hartstikke goed dus. Hij had wel moeite met op temperatuur komen, zelfs in de couveuse, na een uurtje op mijn borst is dat helemaal bijgetrokken, hij heeft nog wel een dag of wat in de couveuse gelegen. Hij kreeg wat extra zuurstof in de couveuse, maar dat was echt maar een heel klein beetje en de 2e dag meen ik al afgebouwd. Drinken doet hij nog niet goed, hoewel het vandaag echt super gaat, vanmorgen alles zelf gedronken. Hij heeft een sonde voor de voedingen die hij niet zelf drinkt. Verder heeft hij nog regelmatig dipjes op de monitor, saturatiedalingen en hartslagdalingen, hij corrigeert ze zelf en ze zijn niet schokkend maar hij moet daar nog wel even 'overheen groeien'. Hij heeft zo'n 24 uur onder de uv-lamp gelegen omdat hij geel zag maar dat ging hartstikke goed daarna. Verder doet hij het hartstikke goed en verwachten ze eigenlijk geen problemen ook gezien zijn termijn.
Wanneer mocht je kindje naar huis? Dat is de grote vraag!
Hoe gaat het nu? Deze vraag bedoelde ik eigenlijk meer voor de wat oudere kindjes... Maar goed mijn L. is nu 37 weken en hij gaat langzaam vooruit en is lekker aan het groeien. Hij doet het drinken ook steeds beter, dus we zijn hartstikke trots op hem!

[/quote]
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 31 maa 2013 - 0:05

joyce0606 schreef:Ik voeg mij toe als ik bevallen ben...maar prematuur is de baby niet...

Dat hangt er vanaf wanneer je bevalt toch? Want tot 37 weken is een kindje prematuur, dat noemen ze overigens ook wel randprematuur geloof ik. Maar kindjes met een laag geboortegewicht hebben wel meer prematurendingetjes dan kindjes met een goed geboortegewicht dacht ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 31 maa 2013 - 0:12

Wat een kleintjes komen er voorbij zeg!!

@Allemaal, hoe was het om je kindje mee naar huis te nemen? Moest je nog op allerlei dingen extra goed letten? Hebben jullie borstvoeding gegeven/gekolfd? Hoe hebben jullie het gedaan met kraamvisite?

Ze staan bij mij echt te trappelen van ongeduld met z'n allen, maar ik ben zelf nog hartstikke snel moe. Ik zit echt te twijfelen hoe ik het moet gaan doen, wachten tot we thuis zijn of juist nu al zo veel mogelijk mensen laten komen (en dan kort, even in het wiegje spieken en meer niet). Ook heb ik het geboortekaartje nog niet verstuurd. We hebben geen gewicht oid er op staan, alleen naam en geboortedatum en dat mensen kunnen bellen voor kraambezoek. Ik twijfel of ik er nog een briefje bij moet doen dat hij prematuur is en nog in het ziekenhuis ligt oid.

@roodkapje, jouw 1e prematuurtje was inderdaad 'groot' zeg! Tenminste, ik weet eigenlijk niet wat normaal is voor die termijn, want die van mij woog dus 2090 bij de geboorte en die is juist weer behoorlijk klein! Hij mocht ook al snel naar huis zeg!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MamaDaan zo 31 maa 2013 - 0:19

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 35 weken
Waarom ben je te vroeg bevallen? Onbekend, vliezen braken en weeen zijn spontaan begonnen, achteraf hadden ze het over een verhoogde hartslag, maar daar is tijdens de zwangerschap nooit over gesproken.
Hoe zwaar was je kindje? 2500 gram, dus goed op gewicht, ook veel vocht, dus zakte nog flink terug in gewicht. Hij was na 3 weken pas op zijn geboortegewicht.
Hij had een wat moeilijke start omdat ik pethidine had gehad en hij daardoor erg suf ter wereld kwam. Ze hebben hem moeten ''bijblazen'', weet eigenlijk niet zo goed wat ze daarmee bedoelen. Hij heeft nog een hele tijd aan de monitor moeten liggen omdat hij saturatiedips had tot 70%. Hij vergat soms te ademen.
Wanneer mocht je kindje naar huis? Na 16 dagen ziekenhuis
Hoe gaat het nu? Heel goed, hij heeft er niks aan overgehouden, we hebben geen controles meer bij de kinderarts.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  MamaDaan zo 31 maa 2013 - 0:22

Pompoen: Wij hebben in de week dat ik nog in het ziekenhuis lag best veel bezoek ontvangen en zijn ook even langs de kleine gelopen om hem te laten zien. Toen ik eenmaal thuis was heb ik mijn moeder en schoonmoeder een keer meegenomen 'sochtends met verzorgen/voeden omdat mijn vriend moest werken. Toen hij eenmaal thuis was hebben we een mailtje rondgestuurd dat hij thuis was, dat we het leuk vonden als mensen hem kwamen bewonderen, maar dat we eerst even met zijn 3tjes wilden genieten. Hier had iedereen begrip voor, en na ongeveer een week zijn we bezoek thuis gaan ontvangen.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  peach zo 31 maa 2013 - 0:26

[quote="Pompoen"]Wat een kleintjes komen er voorbij zeg!!

@Allemaal, hoe was het om je kindje mee naar huis te nemen? Moest je nog op allerlei dingen extra goed letten? Hebben jullie borstvoeding gegeven/gekolfd? Hoe hebben jullie het gedaan met kraamvisite?

Ik was blij dat we naar huis mochten,maar over de flesjes drinken erg onzeker,ze dronk na een week 40 cc maar heel vaak ook niet of gewoon bijna niets. Moesten dr natte luiers en temp bij houden voor elke voeding.door het slechtere drinken Zag ik ons alweer terug gaan naar ziekenhuis. Ook best logisch,hartstikke vermoeiend voor zo een kleintje en een klein maagje natuurlijk. Ze kwamen hier 2 x per week wegen van het CB,iets wat ik erg fijn vond.
Wij deden 2x per dag kraamvisite plannen,maar ik voelde me ook erg goed.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Pompoen zo 31 maa 2013 - 0:28

@Mamadaan: Met bijblazen bedoelen ze volgens mij dat ze extra zuurstof bij het gezichtje leggen, als ze dan ademen krijgen ze daardoor net wat meer zuurstof binnen. Ze worden dan dus niet beademd maar krijgen wel een beetje extra hulp. L. had trouwens gewoon wat extra zuurstof in de couveuse, dat werd dus de couveuse ingeblazen en als hij dus inademde ademde hij lucht in waar wat meer zuurstof in zat dan normaal om het hem makkelijker te maken.

Ik heb ook Pethidine gehad 10 minuten voor zijn geboorte, ik heb eigenlijk niet gehoord dat hij daar last van gehad heeft. Ik weet alleen dat ze het niet meer geven als je meer dan 8 cm ontsluiting hebt. Ik had 6 cm toen ik het kreeg en 10 minuten later dus 10 cm en persdrang. Maar had jij dan ook vlak voor de geboorte nog pethidine gehad?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Troela* zo 31 maa 2013 - 0:29

Lejow schreef:Studie, dysmatuur wil zeggen dat ze te licht zijn voor de zwangerschapsduur.
Heeft ze aan de volledige beademing gelegen, of had ze een maskertje op?

Troela, jeetje wat had jouw kindje al een mooi gewicht! Was dit echt puur 'gewicht' of ook veel vocht?

En Pompoen, wat zijn jouw antwoorden op de vragen?

Ze had inderdaad een super mooi gewicht. Mijn 1e was 4200 gr bij geboorte, en de schatting die ze van D maakte was 4,5 kilo. Dus vandaar dat ze toen al zo'n mooi gewicht had Wink

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  joyce0606 zo 31 maa 2013 - 0:30

Pompoen schreef:
joyce0606 schreef:Ik voeg mij toe als ik bevallen ben...maar prematuur is de baby niet...

Dat hangt er vanaf wanneer je bevalt toch? Want tot 37 weken is een kindje prematuur, dat noemen ze overigens ook wel randprematuur geloof ik. Maar kindjes met een laag geboortegewicht hebben wel meer prematurendingetjes dan kindjes met een goed geboortegewicht dacht ik.

Ja dat zou wel kunnen ja...K is met 37 weken gehaald en had een prima gewicht hoor..maar had toch nog wel premature trekjes zei de arts...achteraf zeiden ze dat hij wel eens jonger is geweest dan die 37 weken.....hij kon erg slecht drinken en kon zichzelf niet goed warm houden...het was heel druk op de afdeling dus ze hebben ons gewoon naar huis gestuurd...thuis een drama wat betreft voeding...hij had totaal de kracht er niet voor, had een ooginfectie en elke paar uur 2 kruiken omdat zijn temp. Niet goed was. Hij is in paar dagen tijd 400 gram afgevallen....uiteindelijk is de kraamzorg weggegaan...toen hij 3 maanden was heeft hij nog week in het ziekenhuis gelegen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol zo 31 maa 2013 - 0:33

Lejow, ze had een slangetje in haar neus, cipap dacht ik dacht ze het noemde. Moet ik het ff goed nazoeken maar dat ligt boven en ik zit net lekker op de bank.

Pompoen, hier hebben ze 3,5 week in het ziekenhuis gelegen. Ik ben op dinsdagavond bevallen donderdagavond lag ik weer thuis in mijn eigen bed. Ik mocht tot vrijdagochtend blijven, maar ik had al 10 dagen zo slecht geslapen in het ziekenhuis ik wilde gewoon naar huis. En vanaf toen ben ik gewoon 2x per dag naar het ziekenhuis gereden/gebracht. Mijn ouders, mijn vriend zijn ouders en onze broer en zus mochten in het ziekenhuis komen. Verder hebben we na een week wat goede vrienden laten komen en verder niemand.Iedereen wilde wel graag, wat ik snap, maar ik heb toen een mail gestuurd dat ik bezoek ontvangen in een ziekenhuis waar heel veel andere kindjes liggen en heel veel andere mensen zijn niet prettig vond. Aangegeven dat niemand ze toch mocht aanraken of vast houden en dat het dan kijken was in een glazen bakje, en dat ik het veel leuker vond als mensen kwamen als ze thuis waren. En dat werd gerespecteerd. Toen ze na 3,5 week thuis kwamen was ik heerlijk uitgerust, ik kon alle nachten door slapen en ook smiddags sliep ik vaak nog. Dus ik was klaar voor het bezoek, liet iedereen maar komen en dat hebben we ook gedaan! Super vond ik dat!

Wij kregen nog na zorg vanuit het ziekenhuis omdat we ze met sondevoeding mee naar huis hebben genomen. Plus dat we een telefoonnummer hadden van de specialistische thuiszorg die we 24 uur per dag konden bellen als er iets was. Dit zorgde er voor dat ik ze met een gerust hart mee naar huis heb genomen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  joyce0606 zo 31 maa 2013 - 0:43

Hoe zit het met groeicurve met die P.....dqt zijn geloof ik de percentages wat groter is of kleiner?

Ik las dat artsen zich pas zorgen maken vanaf de p5 lijn....?

Pompoen: jouw mannetje zat dan op de p16 lijn?

De gyn. Heeft hier wel p gezegd maar had eigenlijk geen idee wat dat zegt.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Roodkapje zo 31 maa 2013 - 0:48

Pompoen schreef:Wat een kleintjes komen er voorbij zeg!!

Ze staan bij mij echt te trappelen van ongeduld met z'n allen, maar ik ben zelf nog hartstikke snel moe. Ik zit echt te twijfelen hoe ik het moet gaan doen, wachten tot we thuis zijn of juist nu al zo veel mogelijk mensen laten komen (en dan kort, even in het wiegje spieken en meer niet). Ook heb ik het geboortekaartje nog niet verstuurd. We hebben geen gewicht oid er op staan, alleen naam en geboortedatum en dat mensen kunnen bellen voor kraambezoek. Ik twijfel of ik er nog een briefje bij moet doen dat hij prematuur is en nog in het ziekenhuis ligt oid.

@roodkapje, jouw 1e prematuurtje was inderdaad 'groot' zeg! Tenminste, ik weet eigenlijk niet wat normaal is voor die termijn, want die van mij woog dus 2090 bij de geboorte en die is juist weer behoorlijk klein! Hij mocht ook al snel naar huis zeg!

Hij werd 8 pond geschat op a terme dus dat was een gelukje.. daardoor was hij al flink sterk en hoefde hij "maar" 9 dagen te blijven. Ik vond hem toen echt prematuur, tot onze J. ter wereld kwam. Zo'n groot verschil tussen 35 wk en 32. Ik begreep opeens de gyn die altijd riep : elke dag in je buik is er 1.

@pompoen: ik ben wat afwezig geweest ivm verhuizing /geen internet etc... maar van harte nog met jullie zoon! Hoe heet de kleine man? Hopelijk mag hij snel naar huis!

Hier was het naar huis gaan bij de jongste een verademing. Ik keek er zo naar uit... 5 weken ziekenhuis, 2-3 x perdag er heen.. 3 andere kindjes thuis ( zomervakantie ook nog). Hoop geregel, veel onzekerheden, in het 2e ziekenhuis veel fouten. Toen ze naar huis mocht moest ik een nachtje slapen zodat ik aan het babygeluid kon wennen ( beetje onzin vond ik dit, na 3 kids weet ik dat echt wel Wink ). Maar goed... 's ochtends mocht ze mee, hele lijsten aan recepten mee, prematurenbijvoeding voor als de bv opeens zou terugvallen, spuitjes voor de ab etc. Heel fijn. We hebben er bewust voor gekozen geen kraamzorg meer te willen. Dat hebben we bij onze zoon ( prematuur 35wk) ook zo gedaan. Ik was dat bekijk een beetje zat. Nooit een echt moment samen met ons kind. Altijd iemand die meekijkt, op je let etc. Wij hadden natuurlijk al 2 oudere kindjes en mijn mam is kraamverzorgster geweest en haar beste vriendin is dat nog steeds dus als we iets zouden hebben konden we daar wel op terugvallen.

Thuis was het fijn met haar maar ik kreeg wel een terugslag over de hele tijd in het ziekenhuis. Inmiddels gaat het wel weer beter gelukkig.

In het ziekenhuis zijn alleen de ouders, onze kinderen, zussen van ons en Lejow langsgeweest. Ivm infectiegevaar en de rust die ze moest hebben was het afgeraden om bezoek op de kamer te hebben. Wel mochten ze achter glas kijken maar dat had geen zin omdat J. in de achterste couv lag en je nog niets kon zien. We hebben toen ze thuis was ook geen kraamfeest oid gedaan wat we bij onze zoon toen wel hadden gedaan. Ik voelde me daar niet goed genoeg voor.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Monsters&co zo 31 maa 2013 - 1:33

35 en 33 weken
Baarmoederafwijking
Hoe zwaar was je kindje?
2100 & 2120
Eerste wel, tweede niet
Beiden het drinken. 2de 12 uur aan Cpap gelegen en 3 dagen infuus. Beiden hoge Apgerscore. 9/9/10 en 8/9/10
Eerste met 37.1 tweede met 35.5!
Hoe gaat het nu?
Twee hele kleine en fijne kindjes met veel oorproblemen en slechte weerstand. Maar ze doen het super. Jongste is nu een jaar en nog maar net 8 kilo, dus daarin wel een achterstand. Ontwikkeling lopen ze beiden gelijk tot voor.
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Bericht  Snack a Jack zo 31 maa 2013 - 3:26

Met hoeveel weken werd je kindje geboren? 33,5
Waarom ben je te vroeg bevallen? Niet bekend. Achteraf blijk ik de GBS bacterie bij mij te dragen
Hoe zwaar was je kindje? 2162 gram
Was je kindje ook dysmatuur? Nee
Wat voor start had je kindje? Welke problemen? Welke juist niet? Het leek eerst goed te gaan. Ik ben op woensdagavond bevallen en hij had een apgarscore van 9/10. Donderdag in de loop van de dag werd hij slechter. Blauwe lippen, handen en voetjes. Savonds is de kinderarts in huis gekomen en na overleg met AMC werd hij door hun opgehaald. Daar is hij aan de beademing gegaan. Ze dachten eerst dat zijn longen niet goed ontplooit waren maar zaterdag bleek dat hij een infectie had. Gelukkig had hij vanaf de geboorte al AB gehad en die hebben ze inhet AMC verlengd. Zondag ging hij van de beademing af en naar de CPAP en maandag alleen naar een snorretje en woensdagochtend ging hij terug naar het ziekenhuis waar ik ben bevallen. Daar heeft hij nog 2,5 week gelegen omdat hij niet al zijn flessen leeg dronk
Wanneer mocht je kindje naar huis? Met 37 weken
Hoe gaat het nu? Goed. Zover we nu kunnen beoordelen heeft hij er niks aan over heeft gehouden
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11

Bericht  Snack a Jack zo 31 maa 2013 - 3:34

@Allemaal, was het om je kindje mee naar huis te nemen? Moest je nog op allerlei dingen extra goed letten? Hebben jullie borstvoeding gegeven/gekolfd? Hoe hebben jullie het gedaan met kraamvisite?

Het was heerlijk om hem mee naar huis toe te nemen! We hoefde nergens speciaal op te letten. Ik heb vanaf zijn geboorte gekolfd. Alleen vanaf het moment dat hij thuiskwam daalde mijn productie tot het nulpunt. Gelukkig hadden we een hele voorraad toen die op was zijn we overgestapt naar flesvoeding. We hadden 1kraamvisite per dag en vaak om de dag.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: