Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
+26
Lejow
Thunder
SDL
Prinses Sassa
Luce
Twellie
Liadan
xxjojootjexx
MADDIE
maiadebij
Sanne
Wennes
Tania
Laurientje
Sterrin_
tweeling
Teddyaapje
Purpleflower
teletascha
Dikkie Dik
Aimee
Happydobby
Darius
Limburg85
Pink!
Printje
30 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
Dat is het idd Liadan, als er echt echt iets is is het anders maar ik kan dat nu zo niet eens meer zien, aan de ene kant vind ik dat heel erg maar ik ben dat nachtelijk gedoe echt wel beu.
Snachts heb ik slaaphonger waar ik graag aan toe geef.
Wij zeggen wel tegen elkaar, wacht maar als hij 18 is..dan gaan wij als ie net thuis is van het stappen naar hem toe en roepen R het is knuffeltijd!!!!! Kom nou R, wij knuffelen en liedjes zingen.... Ooit neem ik revange
Snachts heb ik slaaphonger waar ik graag aan toe geef.
Wij zeggen wel tegen elkaar, wacht maar als hij 18 is..dan gaan wij als ie net thuis is van het stappen naar hem toe en roepen R het is knuffeltijd!!!!! Kom nou R, wij knuffelen en liedjes zingen.... Ooit neem ik revange
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Overigens toen R nog alleen was legden we hem uit pure gemakzucht ook veel sneller bij ons maar nu werkt dat dus niet omdat N dan daarna nog vaak voor een voeding komt.. R daarvan wakker wordt in ons bed en denkt dat het ochtend is. En daar heb ik dus echt allemaal geen zin in midden in de nacht.
Printje- Lady Post-a-lot
Das wel fijn dan Rejoy. K heb L een keer bij ons gekend, maar toen sliep ie echt niet. Hij vindt het ook nooit erg om in z'n eigen bed te liggen, dus dat houden we zo
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Muppetje schreef:Noem je mn kind nou dik?MADDIE schreef:Ik zit in hetzelfde schuitje. Ze wordt wakker en ik probeer haar het speentje wel te geven en die pakt ze ook, maar ze gaat toch huilen als ik dan weg wil gaan. Dus aan de borst en dan daarna weer slapen. Zit er ook vaak doorheen, maar bij mij is het voeden, ondanks dat het meer een slokje troost/ inslapen is, de makkelijkste optie. En ook de fijnste voor haar en mij. Ze zal het ongetwijfeld ook nodig hebben gezien haar lage gewicht. Maar dat is bij jou niet aan de orde hihi!!
Hopelijk gaat de fase snel over!!
Zou het niet durven
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
MADDIE schreef:Muppetje schreef:Noem je mn kind nou dik?MADDIE schreef:Ik zit in hetzelfde schuitje. Ze wordt wakker en ik probeer haar het speentje wel te geven en die pakt ze ook, maar ze gaat toch huilen als ik dan weg wil gaan. Dus aan de borst en dan daarna weer slapen. Zit er ook vaak doorheen, maar bij mij is het voeden, ondanks dat het meer een slokje troost/ inslapen is, de makkelijkste optie. En ook de fijnste voor haar en mij. Ze zal het ongetwijfeld ook nodig hebben gezien haar lage gewicht. Maar dat is bij jou niet aan de orde hihi!!
Hopelijk gaat de fase snel over!!
Zou het niet durven
Muppetje- Ratel
Rejoy. schreef:Printje schreef:Muppetje schreef:Dat vind ik wel hard klinken Printje!
Ik wil dat hij zich veilig en geborgen voelt, ook snachts.
Kon ik maar met m afspreken dat ie in ieder geval om de nacht maar een keer komt, hihi
Haha wacht maar als het bij jou ook maanden en maanden blijft duren en daarnaast nog een baby. Ik ben het echt beu,spijt me zeer kan er niets ander van maken.
Ik wil slapen snachts en geen twee kinderen wakker hebben..
present met één peuter van 2.5 die er al 2.5 jaar een potje van maakt en een baby met tussen de 1 en 5 nachtvoedingen per nacht, ik geef toe aan ieder spoortje van mama-honger en toch haal ik iedere nacht tussen de 8 en 10 uur slaap.
Maar jouw kinderen slapen vrij snel weer door. Dat is wel iets anders dan elke lang wakker moeten zijn.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Idd luce, R houdt het dan soms erg lang vol en dan slaapt hij, wordt ons meisje wakker
Printje- Lady Post-a-lot
Luce schreef:Rejoy. schreef:Printje schreef:Muppetje schreef:Dat vind ik wel hard klinken Printje!
Ik wil dat hij zich veilig en geborgen voelt, ook snachts.
Kon ik maar met m afspreken dat ie in ieder geval om de nacht maar een keer komt, hihi
Haha wacht maar als het bij jou ook maanden en maanden blijft duren en daarnaast nog een baby. Ik ben het echt beu,spijt me zeer kan er niets ander van maken.
Ik wil slapen snachts en geen twee kinderen wakker hebben..
present met één peuter van 2.5 die er al 2.5 jaar een potje van maakt en een baby met tussen de 1 en 5 nachtvoedingen per nacht, ik geef toe aan ieder spoortje van mama-honger en toch haal ik iedere nacht tussen de 8 en 10 uur slaap.
Maar jouw kinderen slapen vrij snel weer door. Dat is wel iets anders dan elke lang wakker moeten zijn.
Inderdaad, ik heb ook altijd toegegeven aan de mamahonger. Ze nooit laten huilen en als ze wilden mochten ze bij ons in bed of in de cosleeper. Maar die 8-10 uur heb ik al bijna drie jaar niet gehaald. Sinds drie weken slaapt de jongste een stuk beter en gaat het de goede kant op maar ik sliep daarvoor denk ik rond de 4 uur per nacht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nu wel ja, met de oudste is het lange tijd heel wat meer drama geweest, 2 uur overstuur in bed voor ze in slaap viel, lang wakker, uren met haar rond lopen tot ze weer sliep, slapen in shiften. Nu slapen ze allebei vrij goed, ondanks dat ze nog wel vaak wakker worden samen.
In die tijd keek ik GTST vaak in bed en ging daarna slapen.
In die tijd keek ik GTST vaak in bed en ging daarna slapen.
Gast- Gast
Vind het knap dat jullie dan nog zo lief en gezellig blijven snachts, dat station ben ik allang gepasseerd. Ik wil nu gewoon slapen haha em geen gedoe.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Vind het knap dat jullie dan nog zo lief en gezellig blijven snachts, dat station ben ik allang gepasseerd. Ik wil nu gewoon slapen haha em geen gedoe.
Nee hoor ik lag wel is huilend met m'n zoontje in m'n armen te smeken of hij alsjeblieft wilde gaan slapen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Gelukkig dat toch iemand het herkend, hou onbeschrijfelijk veel van ze. Doe alles voor ze maar die nachten....
Printje- Lady Post-a-lot
Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Ze heeft in totaal misschien drie keer twee minuten gehuild (en dan niet eens erg, want als ik de deur dan open trok van haar kamer zei ze gelijk vrolijk: Halloooooj) en toen sliep ze ineens minstens veertien uur per nacht aan een stuk.
Ze heeft in totaal misschien drie keer twee minuten gehuild (en dan niet eens erg, want als ik de deur dan open trok van haar kamer zei ze gelijk vrolijk: Halloooooj) en toen sliep ze ineens minstens veertien uur per nacht aan een stuk.
Laatst aangepast door Twellie op vr 22 maa 2013 - 10:28; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tania schreef:Printje schreef:Vind het knap dat jullie dan nog zo lief en gezellig blijven snachts, dat station ben ik allang gepasseerd. Ik wil nu gewoon slapen haha em geen gedoe.
Nee hoor ik lag wel is huilend met m'n zoontje in m'n armen te smeken of hij alsjeblieft wilde gaan slapen.
Ik lag van de week ook te janken toen dochter er een potje van maakte...
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Printje schreef:Vind het knap dat jullie dan nog zo lief en gezellig blijven snachts, dat station ben ik allang gepasseerd. Ik wil nu gewoon slapen haha em geen gedoe.
Ik heb haar ook wel eens boos in de handen van mijn man gedrukt en afgesnauwd dat ik nu ging slapen hij maar moest zien hoe hij het ging oplossen hoor.
Gelukkig heb ik altijd kunnen relativeren zodra ik weer afgekoeld was en nog niet in slaap was gevallen. Bedenken dat het voor haar nog kutter is, maakte het een stuk dragelijker.
Gast- Gast
Nou, ik ga maar eens slapen
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Nou, ik ga maar eens slapen
Verstandig! Truste!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Twellie schreef:Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Hier dus ook ''slaaptraining'', al vond ik het niet echt training hoor haha. Gewoon hem even de kans gegeven om in slaap te vallen. Nu slaapt hij nachten van 19.00-7.30 . Echt het tegenovergestelde van de eerste maanden.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Twellie schreef:Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Hier dus ook ''slaaptraining'', al vond ik het niet echt training hoor haha. Gewoon hem even de kans gegeven om in slaap te vallen. Nu slaapt hij nachten van 19.00-7.30 . Echt het tegenovergestelde van de eerste maanden.
Haha,
Hoe ziet de slaaptraining er dan uit?
Wij kregen van cb en huisarts im D te laten huilen. Binnen een week zou hij doorslapen, NOT! Hij slaapt tot half 3 goed, daarna begint het gespook. Tot half 5 geven we ongeveer 2 x tut terug, maar vanaf half 5 is het huilen. We gaan dan iedere 3 min terug om tut te geven. Hij is zelf heel moe en honger is het niet. Ondertussen zijn we een beetje ten einde raad want iedereen heeft slaap tekort, ook B die van D wakker wordt.
Nu zei ik tegen man dat ik wilde blijven liggen dus hij eruit en nu kan ik gewoon de slaap niet vatten
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Hier ook 2 spookjes, wij geven er aan toe en dan slapen we allemaal t beste.
Zoon die is bijna 3 en heeft nooit goed geslapen.
Dochter sliep eerst bijna door maar toen werden het steeds meer voedingen nu word ze alleen wakker voor een slokje, ik doe mijn shirt naar beneden en slaap verder dat zijn meestal 10 sec maar dan wel zo'n 4 a 5 keer per nacht. Waarschijnlijk zou ze wel weer in slaap vallen als ik haar niet de borst zou geven maar dan worden we allemaal wakker zo'n 5 keer per nacht en dan duurt het ipv 1 minuut veel langer en daar heb ik geen zin in
Dus voor nu is het goed. Soms breekt het me op als ik overdag pittige dagen heb met puberpeuter maar ik kan er steeds beter tegen en ze slapen nu niet meer tot 5 maar tot 6/7 uur dus dat scheelt ook al.
Zoon die is bijna 3 en heeft nooit goed geslapen.
Dochter sliep eerst bijna door maar toen werden het steeds meer voedingen nu word ze alleen wakker voor een slokje, ik doe mijn shirt naar beneden en slaap verder dat zijn meestal 10 sec maar dan wel zo'n 4 a 5 keer per nacht. Waarschijnlijk zou ze wel weer in slaap vallen als ik haar niet de borst zou geven maar dan worden we allemaal wakker zo'n 5 keer per nacht en dan duurt het ipv 1 minuut veel langer en daar heb ik geen zin in
Dus voor nu is het goed. Soms breekt het me op als ik overdag pittige dagen heb met puberpeuter maar ik kan er steeds beter tegen en ze slapen nu niet meer tot 5 maar tot 6/7 uur dus dat scheelt ook al.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Zo lief en gezellig bleef ik vaak ook ook niet, ik heb vaak genoeg huilend met mijn zoon gezeten als hij weer uren aan het huilen was en ik heb 'm ook wel eens afgesnauwd (waar ik me dan later schuldig over voelde). Maar ik kon er wel beter tegen toen het elke nacht zo was, als ze nu 10 keer wakker worden 's nachts dan kan ik daar een stuk minder goed tegen omdat ik het niet meer gewend ben.Printje schreef:Vind het knap dat jullie dan nog zo lief en gezellig blijven snachts, dat station ben ik allang gepasseerd. Ik wil nu gewoon slapen haha em geen gedoe.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wel toepasselijk:lol: Staat vandaag in de krant!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21414564/__Kids_breken_nacht_ouders__.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21414564/__Kids_breken_nacht_ouders__.html
Prinses Sassa- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 24-02-13
Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Gast- Gast
Nou ja, verbeter de wereld en begin bij jezelf.Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
SDL schreef:Nou ja, verbeter de wereld en begin bij jezelf.Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Krijg jij ff lekker wat ofzo, sinds wanneer val ik mijn kinderen af? Zijn ze vervelend als ze 's nachts niet doorslapen.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Nachtvoeding...wie doet wat
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: