Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
+26
Lejow
Thunder
SDL
Prinses Sassa
Luce
Twellie
Liadan
xxjojootjexx
MADDIE
maiadebij
Sanne
Wennes
Tania
Laurientje
Sterrin_
tweeling
Teddyaapje
Purpleflower
teletascha
Dikkie Dik
Aimee
Happydobby
Darius
Limburg85
Pink!
Printje
30 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
Hier heeft de tweeling 14 maanden nachtvoedingen gehad. Soms meer dan eens. Ik haalde zecer dus wel altijd uit, dan gaf ik ze om de beurt de borst en legde ze weer terug. Dan waren ze iig stil daarna. Laten liggen en alleen troosten werkte hier niet, even snel een slok drinken had ik ze eerder weer stil dus dat deed ik dan maar.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik ken het probleem... Dochter is nu een jaar (naja vlgd week) en heeft ook nog geen nacht doorgeslapen.. Als ik geluk heb komt ze maar 1x voor een borstvoeding maar als ik pech heb is het om de twee à drie uur raak..
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Laurientje schreef:Ik ken het probleem... Dochter is nu een jaar (naja vlgd week) en heeft ook nog geen nacht doorgeslapen.. Als ik geluk heb komt ze maar 1x voor een borstvoeding maar als ik pech heb is het om de twee à drie uur raak..
Mijn dochter slaapt sinds haar verjaardag ineens "goed" . Geen voeding meer, niet meer bij ons in bed en niet zoveel meer huilen. We hoeven er nu nog maar 2-5 keer uit per nacht om een speentje te geven en een muziekje aan te zetten. Hoop voor je dat jouw dochter ook snel beter gaat slapen want het is echt slopend.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Muppetje schreef:Flesje is niet echt n optie, hij wil mamma. e
Je geeft zelf je antwoord.
Hij zal geen honger hebben, maar heeft even zijn veiligheid nodig en dat ben jij.
Wij hadden dit ook en het werd steeds erger tot hij tussen ins in lag. We hebben hem op zn eigen kameel gelegd en geen nachtvoeding meer. Nu slaapt hij tot half 3 goed, daarna is het drama en wil hij eigenlijk weer tussen ons in. (en ook ik ben helemaal gesloopt en zou dat graag doen om zelf te kunnen slapen, maar we houden nog even vol)
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Wennes schreef:Muppetje schreef:Flesje is niet echt n optie, hij wil mamma. e
Hij zal geen honger hebben, maar heeft even zijn veiligheid nodig en dat ben jij.
Wij hadden dit ook en het werd steeds erger tot hij tussen ins in lag. We hebben hem op zn eigen kameel gelegd en geen nachtvoeding meer. Nu slaapt hij tot half 3 goed, daarna is het drama en wil hij eigenlijk weer tussen ons in. (en ook ik ben helemaal gesloopt en zou dat graag doen om zelf te kunnen slapen, maar we houden nog even vol)
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Muppetje, mijn dochter is net 1 en drinkt ook nog steeds 's nachts. Meerdere keren zelfs. Na haar verjaardag was ze waarschijnlijk zo moe dat ze 4 uur aaneen heeft geslapen. Dat was al echt heel wat, eenmalig trouwens... Ik geef eraan toe. Ze slaapt wel bij ons in bed, dus de voedingen kosten mij niet veel moeite. Ik ben niet gesloopt ofzo.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Misschien dat je even een kameel voor hem moet kopen
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Sanne schreef:Wennes schreef:Muppetje schreef:Flesje is niet echt n optie, hij wil mamma. e
als iemand onze co-sleeper raar vindt, kan ik altijd nog zeggen dat ze bij wennes een kameel gebruiken om op te slapen..
Gast- Gast
Ik geef trouwens ook toe aan de nachtvoedingen en soms heb ik het niet eens meer door. Dan word ik wakker, denk ik 'goh, ze heeft doorgeslapen', maar ligt ze toch naast me in de bv-houding en is mijn bh open geklapt (en nee, dan is mijn man niet de schuldige).
Gast- Gast
:Rejoy. schreef:Sanne schreef:Wennes schreef:Muppetje schreef:Flesje is niet echt n optie, hij wil mamma. e
als iemand onze co-sleeper raar vindt, kan ik altijd nog zeggen dat ze bij wennes een kameel gebruiken om op te slapen..
Whaha, nu willen jullie zeker wel een foto zien
Slaap tekort hè, dan krijg je dit Haha
Wennes- Kletskop
Ik geef er ook wel aan toe hoor, dat is het niet. Maar L slaapt in zijn eigen bed, dus moet er steeds uit. Een keer vond ik helemaal prima, twee keer soms ook wel te doen. Maar nu is het standaard twee keer soms drie, en dat is heel vermoeiend als je er steeds uit moet....
Terug naar een keer zou ik al heerlijk vinden, haha....
Maar goed, als ie het nodig heeft heeft ie het nodig
Terug naar een keer zou ik al heerlijk vinden, haha....
Maar goed, als ie het nodig heeft heeft ie het nodig
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Hij is nog best jong. Op deze leeftijd vind ik persoonlijk dat een baby het nog nodig heeft en dat het nog geen gewenning is.
Merk je dat hij overdag korter of minder drinkt? Vaak is dat wel zo, doordat ze nu de wereld om zich heen gaan ontdekken. En 's nachts is het rustig en prikkelvrij, dus tijd zat om lekker bij mama bij te tanken.
Hoe gaat de bijvoeding trouwens?
Merk je dat hij overdag korter of minder drinkt? Vaak is dat wel zo, doordat ze nu de wereld om zich heen gaan ontdekken. En 's nachts is het rustig en prikkelvrij, dus tijd zat om lekker bij mama bij te tanken.
Hoe gaat de bijvoeding trouwens?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ja heb inderdaad wel het idee dat ie overdag minder drinkt. Bijvoeding gaat super, echt leuk!
Ik denk dat ik het toch voorlopig maar zo laat, hopelijk af en toe n nacht maar een keer, zou al veel schelen. Ik wil m echt niets tekort doen, dus als ie wil drinken is dat niet anders, en ook niet erg... Maar ik zit er wel n beetje doorheen, dat wel....
Ach, voor ie achttien is....
Ik denk dat ik het toch voorlopig maar zo laat, hopelijk af en toe n nacht maar een keer, zou al veel schelen. Ik wil m echt niets tekort doen, dus als ie wil drinken is dat niet anders, en ook niet erg... Maar ik zit er wel n beetje doorheen, dat wel....
Ach, voor ie achttien is....
Muppetje- Ratel
Ja, het is pittig! Zeker als je er steeds uit moet. Zou het niks zijn om hem op jullie kamer te laten slapen? Of zie je dat niet zitten?
Slik je nog extra vitaminen? Dat kan ook helpen. En sowieso goed eten.
En lukt het om overdag af en toe eens een dutje mee te doen? En 's avonds op tijd je bed in kan ook schelen.
En lukt het om overdag af en toe eens een dutje mee te doen? En 's avonds op tijd je bed in kan ook schelen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wat is er mis met hem even de kans geven zelf in slaap te vallen?
Luce- Kletskop
J heeft tot ff ruim 2 jaar nacht voedingen gehad. Toen werd ik zwanger, werd voeden pijnlijk èn was ik behoorlijk misselijk dus trok ik het niet meer. Ik heb het haar uitgelegd en ben op een matras naast haar bed gaan liggen als ze verdrietig was. Na 2 nachten vroeg ze meer om bv. Ze wordt helaas nog wel vaak wakker. ...
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Linda schreef:Ja, het is pittig! Zeker als je er steeds uit moet. Zou het niks zijn om hem op jullie kamer te laten slapen? Of zie je dat niet zitten?
Voor z'n bedje heb ik geen plek in onze kamer, en in bed vind ik niet fijn, één keer geprobeerd vanaf n uur of vijf, maar geen oog meer dicht gedaan.
Ik slik multivitamines en visolie en probeer uiteraard zo goed mogelijk te eten. Overdag slakken probeer ik soms maar dat lukt me meestal niet.
Luce, op zich niets mis mee, maar wil m niets tekort doen. Dus als ie honger heeft....
Muppetje- Ratel
Je zegt zelf dat je denkt dat het geen honger is
Luce- Kletskop
Ja, uhm, ik weet het dus niet, hahaha. Want als ikm aanleg drinkt ie wel...
Muppetje- Ratel
Luce schreef:Je zegt zelf dat je denkt dat het geen honger is
mama honger is ook honger;)
Gast- Gast
Muppetje schreef:Linda schreef:Ja, het is pittig! Zeker als je er steeds uit moet. Zou het niks zijn om hem op jullie kamer te laten slapen? Of zie je dat niet zitten?
Voor z'n bedje heb ik geen plek in onze kamer, en in bed vind ik niet fijn, één keer geprobeerd vanaf n uur of vijf, maar geen oog meer dicht gedaan.
Ik slik multivitamines en visolie en probeer uiteraard zo goed mogelijk te eten. Overdag slakken probeer ik soms maar dat lukt me meestal niet.
Luce, op zich niets mis mee, maar wil m niets tekort doen. Dus als ie honger heeft....
Ik heb thuis kamelen en jij slakken, gezellige boel hier hahaha
Wennes- Kletskop
Rejoy. schreef:Luce schreef:Je zegt zelf dat je denkt dat het geen honger is
Ook dat! Ik wil dus echt niet dat ie uiteindelijk opgeeft omdat mamma toch niet komt....
Muppetje- Ratel
Wennes schreef:Muppetje schreef:Linda schreef:Ja, het is pittig! Zeker als je er steeds uit moet. Zou het niks zijn om hem op jullie kamer te laten slapen? Of zie je dat niet zitten?
Ik heb thuis kamelen en jij slakken, gezellige boel hier hahaha
Wahahaha, geweldig altijd die auto correct!
Muppetje- Ratel
Rejoy. schreef:Luce schreef:Je zegt zelf dat je denkt dat het geen honger is
Haha, ik geloof daar niet altijd zo in. Je weet hoe het toen bij B gegaan is. En bij L trouwens ook.
Luce- Kletskop
Muppetje schreef:Rejoy. schreef:Luce schreef:Je zegt zelf dat je denkt dat het geen honger is
Ook dat! Ik wil dus echt niet dat ie uiteindelijk opgeeft omdat mamma toch niet komt....
Je moet hem ook niet uren laten huilen . Even zelf de kans geven is iets anders dan het hem 'laten opgeven'
Luce- Kletskop
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Nachtvoeding...wie doet wat
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: