Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
+26
Lejow
Thunder
SDL
Prinses Sassa
Luce
Twellie
Liadan
xxjojootjexx
MADDIE
maiadebij
Sanne
Wennes
Tania
Laurientje
Sterrin_
tweeling
Teddyaapje
Purpleflower
teletascha
Dikkie Dik
Aimee
Happydobby
Darius
Limburg85
Pink!
Printje
30 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
Printje schreef:Sybella en rataplan, dat klopt natuurlijk ook maar we zijn gewoon echt moe van die nachten.
Dat is ook logisch, Printje. Dacht je dat ik dat toen (en nog) niet was. Maar je wordt meer moe als je ook nog eens zo bezig bent met die nachten. Je gaat er steeds meer tegen op zien, daar wordt je ook moe van. Ik weet niet, beetje lastig uitleggen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Wij ook hoor. En ik begrijp je punt ook echt wel.
En steeds als we hier denken dat het beter gaat, begint hij weer... Vannacht is hij een keer of 5 wakker geweest. Hij viel wel weer zelf in slaap dus ik hoefde er niet uit maar voor ik dan weer slaap zijn we zo een halfuur verder.
Afgelopen week hebben we weer 2x geprobeerd om hem bij ons in bed te leggen maar hij gaat staan, laat zich achterover vallen, heeft de grootste pret, gaat aan je lippen trekken, stopt zijn vinger in je neus etc etc. Dat is dus ook geen optie.
Mijn man heeft er meer moeite mee dan ik. Die ligt ook nog eens pas om 01u in bed omdat hij tot 00u werkt. En A is 9 van de 10 keer ook nog eens rond 06u wakker. Dus als je dan maar 4 uurtjes geslapen hebt, ben je echt opgebrand, 16 maanden....
Maar toch, als je het leert te accepteren is het in elk geval wat makkelijker om er dan uit te moeten en ku nje beter met je slaap om gaan.
En steeds als we hier denken dat het beter gaat, begint hij weer... Vannacht is hij een keer of 5 wakker geweest. Hij viel wel weer zelf in slaap dus ik hoefde er niet uit maar voor ik dan weer slaap zijn we zo een halfuur verder.
Afgelopen week hebben we weer 2x geprobeerd om hem bij ons in bed te leggen maar hij gaat staan, laat zich achterover vallen, heeft de grootste pret, gaat aan je lippen trekken, stopt zijn vinger in je neus etc etc. Dat is dus ook geen optie.
Mijn man heeft er meer moeite mee dan ik. Die ligt ook nog eens pas om 01u in bed omdat hij tot 00u werkt. En A is 9 van de 10 keer ook nog eens rond 06u wakker. Dus als je dan maar 4 uurtjes geslapen hebt, ben je echt opgebrand, 16 maanden....
Maar toch, als je het leert te accepteren is het in elk geval wat makkelijker om er dan uit te moeten en ku nje beter met je slaap om gaan.
Gast- Gast
Rataplan schreef:Luce schreef:Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
Eerlijk gezegd kon ik ook nooit echt wat met dat advies. Maar ik moet ook zeggen dat ik echt héél slecht tegen weinig slaap kan. Zo erg zelfs dat ik depressieve gedachten ervan krijg. Of ik nou accepteerde dat hij weinig sliep of niet. Ik denk dat het een kwestie van vroeg naar bed gaan is. Want dan kan je nog wat uren maken. En ervan uitgaan dat dit echt niet nog een jaar gaat duren. Kleine kinderen zijn nou eenmaal heftig.
Ik snapte dat ook nooit hoor. Maar nadat ik 2x in 1 jaar met een burn-out heb thuis gezeten, moest ik toch wat proberen. Wij hebben 3,5 jaar 's nachts niet geslapen en ik werd er op een gegeven moment echt knetter gefrustreerd van. Toen ik op een een nacht mijn zoon lag uit te foeteren wist ik dat de maat echt vol was. Sinds ik nu dus naar bed ga met het idee van, nou we zien wel wat de nacht brengt, gaat het echt stukken beter, dan wanneer ik naar bed ga met het idee van, nou ik hoop niet dat ik er weer 10x uit moet straks.
Maar dat is toch niet iets wat je kan sturen? Ik werd echt zenuwachtig van de nachten. Of ik nou dacht 'ik zie het wel' of 'ik moet er straks 10 keer uit'. Dat gevoel was er gewoon. Dat tover je niet weg door 'gewoon' te denken 'ik zie het wel'. Ik had er persoonlijk meer aan om soms even mijn ei kwijt te kunnen en dus even klagen dan maar niks zeggen.
Nou ja, achteraf gezien hadden we hem gewoon de tijd moeten gunnen om in slaap te vallen. Maar goed, dat wist ik toen nog niet
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Rataplan schreef:Luce schreef:Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
Eerlijk gezegd kon ik ook nooit echt wat met dat advies. Maar ik moet ook zeggen dat ik echt héél slecht tegen weinig slaap kan. Zo erg zelfs dat ik depressieve gedachten ervan krijg. Of ik nou accepteerde dat hij weinig sliep of niet. Ik denk dat het een kwestie van vroeg naar bed gaan is. Want dan kan je nog wat uren maken. En ervan uitgaan dat dit echt niet nog een jaar gaat duren. Kleine kinderen zijn nou eenmaal heftig.
Ik snapte dat ook nooit hoor. Maar nadat ik 2x in 1 jaar met een burn-out heb thuis gezeten, moest ik toch wat proberen. Wij hebben 3,5 jaar 's nachts niet geslapen en ik werd er op een gegeven moment echt knetter gefrustreerd van. Toen ik op een een nacht mijn zoon lag uit te foeteren wist ik dat de maat echt vol was. Sinds ik nu dus naar bed ga met het idee van, nou we zien wel wat de nacht brengt, gaat het echt stukken beter, dan wanneer ik naar bed ga met het idee van, nou ik hoop niet dat ik er weer 10x uit moet straks.
Maar dat is toch niet iets wat je kan sturen? Ik werd echt zenuwachtig van de nachten. Of ik nou dacht 'ik zie het wel' of 'ik moet er straks 10 keer uit'. Dat gevoel was er gewoon. Dat tover je niet weg door 'gewoon' te denken 'ik zie het wel'. Ik had er persoonlijk meer aan om soms even mijn ei kwijt te kunnen en dus even klagen dan maar niks zeggen.
Nou ja, achteraf gezien hadden we hem gewoon de tijd moeten gunnen om in slaap te vallen. Maar goed, dat wist ik toen nog niet
Nee, dat kun je niet sturen, maar ik denk wel aanleren. Dacht je dat ik dat gewoon van de een op de andere dag kon? Na dik 2 jaar was ik op. En na een jaar kwakkelen met m'n gezondheid, 2x een burn-out en wallen tot op m'n knieën, had ik voor mijn gevoel geen andere keus dan op z'n minst een poging te wagen om het te leren accepteren. Ik zeg ook niet dat je niet mag klagen, want dat lucht wel degelijk op soms .
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Het moeten accepteren voelde voor mij als 'niet zo zeuren, gewoon doorgaan'. En ik dacht: 'Doorgaan? Hoe dan? '
Ik geloof best dat je daar een burn-out van kreeg! Hier was het 8 maanden lang 4/5 uur slaap gemiddeld. Ik was echt kapot. Gelukkig haalt mijn jongste het nu ruimschoots in
Die is echt helemaal omgeslagen!
Het doet me alleen wel twijfelen aan een 3e hoor.
Ik geloof best dat je daar een burn-out van kreeg! Hier was het 8 maanden lang 4/5 uur slaap gemiddeld. Ik was echt kapot. Gelukkig haalt mijn jongste het nu ruimschoots in
Die is echt helemaal omgeslagen!
Het doet me alleen wel twijfelen aan een 3e hoor.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Wennes schreef:Luce schreef:Twellie schreef:Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Ze heeft in totaal misschien drie keer twee minuten gehuild (en dan niet eens erg, want als ik de deur dan open trok van haar kamer zei ze gelijk vrolijk: Halloooooj) en toen sliep ze ineens minstens veertien uur per nacht aan een stuk.
Hier dus ook ''slaaptraining'', al vond ik het niet echt training hoor haha. Gewoon hem even de kans gegeven om in slaap te vallen. Nu slaapt hij nachten van 19.00-7.30 . Echt het tegenovergestelde van de eerste maanden.
Haha,
Hoe ziet de slaaptraining er dan uit?
Wij kregen van cb en huisarts im D te laten huilen. Binnen een week zou hij doorslapen, NOT! Hij slaapt tot half 3 goed, daarna begint het gespook. Tot half 5 geven we ongeveer 2 x tut terug, maar vanaf half 5 is het huilen. We gaan dan iedere 3 min terug om tut te geven. Hij is zelf heel moe en honger is het niet. Ondertussen zijn we een beetje ten einde raad want iedereen heeft slaap tekort, ook B die van D wakker wordt.
Nu zei ik tegen man dat ik wilde blijven liggen dus hij eruit en nu kan ik gewoon de slaap niet vatten
wij hebben bij onze zoon ook veel problemen gehad, het gaat nu eindelijk beter.
Ik schrijf hier gewoon wat tips/ideeen, waarschijnlijk heb je het allemaal al lang geprobeerd maar toch, ik wil proberen te helpen.
- bedje verplaatsen
- kouder/warmer in de slaapkamer / minder/meer kleertjes/slaapzak aan in bed
- is het te licht in de kamer (of te donker)
- wij zetten een klein flesje melk bij hem in bed in de hoek bovenin en als hij 's nachts wakker wordt kan hij die zelf pakken en opdrinken (ik was het eerlijk gezegd beu om eruit te gaan en hem de fles te geven)
- hij valt 's avonds in slaap met een projectielamp met muziekje (20minuten dan springt hij af). Wordt hij later op de avond wakker dan zet ik het muziekje van de babyfoon aan en spreek wat liefs tegen hem door de babyfoon. Vaak wordt hij wel rustiger van het muziekje/mijn stem.
- er liggen minimaal 2 speentjes met doekjes eraan in bed anders is hij ze altijd kwijt.
en wij laten hem dus 's avonds wel huilend in slaap vallen als dat nodig is, sommige avonden geeft hij geen kik, soms begint hij met huilen als zijn lamp uit springt en hij nog niet in slaap is gevallen en soms ligt hij al te huilen als ik hem neerleg.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Zo dacht ik er ook over hoor Luce. Ik wist (weet eigenlijk nog steeds niet) niet hoe ik het moest accepteren. Hoe doe je dat? Maar het is hetzelfde als een knop omzetten. Hoe doe je dat? Dat lukt mensen ook. Maar, hoe stom dat ook klinkt, je moet er 'klaar' voor zijn.
Gast- Gast
Alsof ie me gehoord heeft kwam ie vannacht maar een keer, heerlijk!
Kwam er trouwens vannacht ook achter dat er n tandje doorkomt, dat slaapt natuurlijk ook niet lekker
Kwam er trouwens vannacht ook achter dat er n tandje doorkomt, dat slaapt natuurlijk ook niet lekker
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Haha, mooi is dat! Vanavond ook maar even toespreken dan.
Tandjes zijn vervelend...
Tandjes zijn vervelend...
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
helemaal mee eens! Bij N was ik er zo op gefocust dat hij moest doorslapen dat ik elke nacht chagrijnig naast zijn ledikant stond en raakte ik zo gefrustreerd. Bij J nam ik me voor dat we sowieso het eerste jaar niet door gingen slapen en zou nemen zoals het komt, en het werkt echt! (zelfs na 2,5 jaar niet doorslapen )
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
maiadebij schreef:Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
helemaal mee eens! Bij N was ik er zo op gefocust dat hij moest doorslapen dat ik elke nacht chagrijnig naast zijn ledikant stond en raakte ik zo gefrustreerd. Bij J nam ik me voor dat we sowieso het eerste jaar niet door gingen slapen en zou nemen zoals het komt, en het werkt echt! (zelfs na 2,5 jaar niet doorslapen )
Oh maar dat doe ik ook wel hoor, sta nooit boos naast zn bedje en op het moment zelf geniet ik ook van m en zn geaai, alleen overdag ben ik soms wat moe....
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Het ' probleem' zit hier ook niet bij N. Bij een kleine baby weet je dat ze niet doorslapen maar de combi dt eerst de ene wakker wordt en dan de ander weer dat vind ik zwaar. Boos ben ik richting hem niet zo zeer maar ik ben wel duidelijk naar hem toe, ken hem goed genoeg om te zien wanneer het echt flauwekul is en wanneer het serieus is.
Voor de rest zijn het twee heerlijke lief makkelijke kinderen en ik denk aan de ene kant ook liever dit dan een heel driftig kind ofzo want R is verder heel makkelijk maar al maanden en maanden niet meer doorslapen ik zie daar echt geen lol meer in hoor. En we proberen het wel te accepteren maar daardoor baal ik er jog niet minder van.
Voor de rest zijn het twee heerlijke lief makkelijke kinderen en ik denk aan de ene kant ook liever dit dan een heel driftig kind ofzo want R is verder heel makkelijk maar al maanden en maanden niet meer doorslapen ik zie daar echt geen lol meer in hoor. En we proberen het wel te accepteren maar daardoor baal ik er jog niet minder van.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Het ' probleem' zit hier ook niet bij N. Bij een kleine baby weet je dat ze niet doorslapen maar de combi dt eerst de ene wakker wordt en dan de ander weer dat vind ik zwaar. Boos ben ik richting hem niet zo zeer maar ik ben wel duidelijk naar hem toe, ken hem goed genoeg om te zien wanneer het echt flauwekul is en wanneer het serieus is.
Het is hier inderdaad ook de combi van twee die ik loodzwaar vind..
Een 1 jarige die nog geen nacht door geslapen heeft en een peuter die altijd tussen half zes en zes wakker is, en het is ook nog een behoorlijk pittige en driftige peuter.. Arme ik
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Laurientje schreef:Printje schreef:Het ' probleem' zit hier ook niet bij N. Bij een kleine baby weet je dat ze niet doorslapen maar de combi dt eerst de ene wakker wordt en dan de ander weer dat vind ik zwaar. Boos ben ik richting hem niet zo zeer maar ik ben wel duidelijk naar hem toe, ken hem goed genoeg om te zien wanneer het echt flauwekul is en wanneer het serieus is.
Het is hier inderdaad ook de combi van twee die ik loodzwaar vind..
Een 1 jarige die nog geen nacht door geslapen heeft en een peuter die altijd tussen half zes en zes wakker is, en het is ook nog een behoorlijk pittige en driftige peuter.. Arme ik
Precies, toen R alleen was legden we hem bij ons neer en we sliepen weer. Maar nu hebben ze de gave om elkaar perfect af te wisselen soms en wanneer we R bijv toch bij ons leggen wordt hij dus wakker vd nachtvoeding en slaapt dan niet meer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
En dat komt jou geheel onbekend voorZazou schreef:Luce schreef:Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Ik vind dit wel heel lomp, Zazou.
Nou elke dag een uitspraak hoe vervelend alles is! Maar dan ook alles!
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Floor schreef:Wennes schreef:Luce schreef:Twellie schreef:Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Ze heeft in totaal misschien drie keer twee minuten gehuild (en dan niet eens erg, want als ik de deur dan open trok van haar kamer zei ze gelijk vrolijk: Halloooooj) en toen sliep ze ineens minstens veertien uur per nacht aan een stuk.
Hier dus ook ''slaaptraining'', al vond ik het niet echt training hoor haha. Gewoon hem even de kans gegeven om in slaap te vallen. Nu slaapt hij nachten van 19.00-7.30 . Echt het tegenovergestelde van de eerste maanden.
Haha,
Hoe ziet de slaaptraining er dan uit?
Wij kregen van cb en huisarts im D te laten huilen. Binnen een week zou hij doorslapen, NOT! Hij slaapt tot half 3 goed, daarna begint het gespook. Tot half 5 geven we ongeveer 2 x tut terug, maar vanaf half 5 is het huilen. We gaan dan iedere 3 min terug om tut te geven. Hij is zelf heel moe en honger is het niet. Ondertussen zijn we een beetje ten einde raad want iedereen heeft slaap tekort, ook B die van D wakker wordt.
Nu zei ik tegen man dat ik wilde blijven liggen dus hij eruit en nu kan ik gewoon de slaap niet vatten
wij hebben bij onze zoon ook veel problemen gehad, het gaat nu eindelijk beter.
Ik schrijf hier gewoon wat tips/ideeen, waarschijnlijk heb je het allemaal al lang geprobeerd maar toch, ik wil proberen te helpen.
- bedje verplaatsen
- kouder/warmer in de slaapkamer / minder/meer kleertjes/slaapzak aan in bed
- is het te licht in de kamer (of te donker)
- wij zetten een klein flesje melk bij hem in bed in de hoek bovenin en als hij 's nachts wakker wordt kan hij die zelf pakken en opdrinken (ik was het eerlijk gezegd beu om eruit te gaan en hem de fles te geven)
- hij valt 's avonds in slaap met een projectielamp met muziekje (20minuten dan springt hij af). Wordt hij later op de avond wakker dan zet ik het muziekje van de babyfoon aan en spreek wat liefs tegen hem door de babyfoon. Vaak wordt hij wel rustiger van het muziekje/mijn stem.
- er liggen minimaal 2 speentjes met doekjes eraan in bed anders is hij ze altijd kwijt.
en wij laten hem dus 's avonds wel huilend in slaap vallen als dat nodig is, sommige avonden geeft hij geen kik, soms begint hij met huilen als zijn lamp uit springt en hij nog niet in slaap is gevallen en soms ligt hij al te huilen als ik hem neerleg.
Dank je wel voor het meedenken.
Ik heb bijna alles idd gedaan, alleen geen fles in bed want hij drinkt niet uit een fles maar uit een gewone beker en dat lijkt me niet zo handig
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wij hebben nu gelukkig al een jaar lang een mannetje die niet wakker wordt. Maar dat was de 2,5 jaar daarvoor ook wel anders.
Wij hebben ook de "slaaptraining" gedaan die Luce beschreef.
Het heeft wel een paar week nodig gehad dat hij ook echt niet meer wakker werd snachts.
Wat wij wel deden was om en om oordoppen in zodat we om en om een nacht konden doorslapen. Dat hielp ons heel veel.
Ook had R. een tuitbeker met drinken in bed, zodat hij dat zelf kon pakken.
Hij had 2 popjes met spenen in zijn bed. Want die popjes kon hij wel zelf vinden namelijk, en dus ook zijn speen dan.
Die beker hebben we nu een half jaar geleden afgebouwd, zodat hij ook die niet meer in zijn bed heeft snachts.
Hij wordt nu hoogstens een keer wakker snachts als hij ziek is of als hij eng heeft gedroomd. Even troosten en weer klaar meestal.
R. heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, hij wou en kon dat niet en wij sliepen niet meer omdat hij zat te keten
Wij hebben ook de "slaaptraining" gedaan die Luce beschreef.
Het heeft wel een paar week nodig gehad dat hij ook echt niet meer wakker werd snachts.
Wat wij wel deden was om en om oordoppen in zodat we om en om een nacht konden doorslapen. Dat hielp ons heel veel.
Ook had R. een tuitbeker met drinken in bed, zodat hij dat zelf kon pakken.
Hij had 2 popjes met spenen in zijn bed. Want die popjes kon hij wel zelf vinden namelijk, en dus ook zijn speen dan.
Die beker hebben we nu een half jaar geleden afgebouwd, zodat hij ook die niet meer in zijn bed heeft snachts.
Hij wordt nu hoogstens een keer wakker snachts als hij ziek is of als hij eng heeft gedroomd. Even troosten en weer klaar meestal.
R. heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, hij wou en kon dat niet en wij sliepen niet meer omdat hij zat te keten
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Sorry Wennes, ik wou alleen maar helpen. Een beker in bed is niet zo handig nee. (ik ben echt blij dat hij nu gewoon zelf ergens een keer die fles vind en ik kan slapen )
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor schreef:Sorry Wennes, ik wou alleen maar helpen. Een beker in bed is niet zo handig nee. (ik ben echt blij dat hij nu gewoon zelf ergens een keer die fles vind en ik kan slapen )
Geen sorry zeggen hoor, ik vind het juist lief dat je meedenkt.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Nachtvoeding...wie doet wat
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: