Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

+9
Snoes
Sun88
Happydobby
Luce
Maudy
SarahKey
Biechtje
Slakje
Printje
13 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Printje ma 11 maa 2013 - 21:43

Een vraagje nav wat een vriendin me vertelde. Zij zei dat je de nachtvoeding altijd zo weinig mogelijk moet geven omdat het anders te lang duurt eer ze doorslapen.
Nu pikt N dat dus echt niet om minder te krijgen, overdag drinkt ze dus 120-150cc gemiddeld maar ook in de nacht, vaak tussen 3 en half 5, wil ze ook echt nog een fles van 150cc.

Mijn vriendin zegt dus dat we daarmee moeten stoppen, met die 150cc dus en minder moeten geven. Ik denk dat het wel meevalt en dat ze hopelijk over een tijdje gewoon die fles laat vallen.

Wat ook zo raar is, we zijn 2x die fles van 23 uur vergeten doordat we als een blok in slaap gevallen zijn, dan slaapt ze zo door tot 4 uur. Fles eerder geven, bijv. 22 uur dan komt ze gewoon weer om 4 uur. Das toch raar? Maar helemaal niet meer geven vind ik geen optie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Slakje ma 11 maa 2013 - 21:44

Rond 2 maand kreeg Louise om 23u een fles, om 3u een fles en om 6u een fles.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Printje ma 11 maa 2013 - 21:45

Maar weet je nog hoeveel cc ongeveer?

N krijgt dus om 22-23 uur ongeveer 150 cc, dan tussen 3 en half 5 ongeveer 150 cc en dan wordt ze tussen 7-8 uur weer wakker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Slakje ma 11 maa 2013 - 21:48

Geen idee, ik volgde gewoon de instructies op de doos. Ze kreeg forte.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Printje ma 11 maa 2013 - 21:50

Oke maar dus wel een volledige voeding denk ik dan. Niet minder dan overdag?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Slakje ma 11 maa 2013 - 21:50

Nee.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Biechtje ma 11 maa 2013 - 21:50

*


Laatst aangepast door Biechtje op ma 11 maa 2013 - 21:56; in totaal 1 keer bewerkt

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 21:51

Ze is nog zo klein! Op die leeftijd zou ik de nachtvoedingen nog niet afbouwen.
T vroeg tot een jaar minstens 3 a 4 voedingen per nacht. Ineens was het over en vroeg ze nog maar éénvoeding per nacht. Afgelopen nachten weer wat vaker, maar dat heeft denk ik ook te maken met tandjespijn. Haar boventanden komen door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  SarahKey ma 11 maa 2013 - 21:51

S kreeg in de nacht gewoon een normale voeding wat hij overdag ook kreeg. En hij kwam meestal 1 keertje 's nachts.
(22:00 laatste voeding, nachtvoeding en dan 's ochtends tussen 6:00-7:00 uur eerste voeding)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Printje ma 11 maa 2013 - 21:53

Tiramisu; ik wil het ook niet afbouwen hoor maar die vriendin vertelde dat, en die heeft 3 kinderen, dus ik dacht mmm hoe deed ik het bij R maar dat weet ik dus niet meer. Ze krijgt ook gewoon 150cc hoor, minder werkt ook niet want dan heb ik een hele boze dochter hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Maudy ma 11 maa 2013 - 21:53

Hier kreeg ze gewoon een volledige voeding Printje. Ze ging met 7 weken van 12 tot 6 slapen en uiteindelijk heeft ze het helemaal zelf geregeld naar 23.00 tot ongeveer 08.30. Voed je op verzoek of tijd?
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Luce ma 11 maa 2013 - 21:53

Laat die vriendin toch lekker praten. Je dochter is nog zo klein. Het is volkomen normaal dat ze nog een voeding krijgt 's nachts.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Printje ma 11 maa 2013 - 21:55

Bedankt voor jullie reacties, het ging me er idd om of het nu echt zo raar is om een 'volledige' voeding te geven maar niet dus.

Ze krijgt deels op verzoek maar ze zit ongeveer op dezelfde tijden als dat ik wil, ongeveer 7-11-15-19-23. Ze drinkt dan tussen de 120-150 cc dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Happydobby ma 11 maa 2013 - 21:58

Ik zou het gewone geven. Met 7/8 maanden wilde M ook nog wel eens drinken in de nacht. Een baby heeft maar een klein maagje.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Sun88 ma 11 maa 2013 - 22:36

Wij hadden ook een tijd om 19 30 fles en om 4 00, als we hem om 0 00 wakker maakte kwam hij inderdaad nog on 4 00, op het cb zeiden ze dat we dit een tijdje konden doen omdat het gewenning is on om 4u wakker te worden. Inderdaad na 2 nachten liet hij die van 4u vallen. Hij kreeg toen om half 12 de laatste. Hij was toen 10 weken. S nachts kreeg hij gewoon de hoeveelheid die hij altijd krijgt. Inmiddels is hij 4,5 maand en hij zit nu zo n 3 weken op 4 flessen dus om half 8 de laatste
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Snoes ma 11 maa 2013 - 22:41

Wij geven een nachtvoeding als hij daarom vraagt en dan krijgt hij ook gewoon wat hij overdag krijgt (105 ml). Meestal slaapt hij gewoon door, maar als hij 's nachts wel voor een voeding komt, krijgt hij die ook gewoon. Ik geef overigens op verzoek.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 22:46

A. kwam de eerste 7 weken elke 2u voor een voeding. Soms 3u.
Hij kreeg dan gewoon de normale hoeveelheid (170 cc was dat toen) Kort daarna kwam hij (door het overstappen op andere voeding) nog maar 1x. Maar ook toen kreeg hij de normale hoeveelheid (180cc inmiddels)
Rond de 5 maanden ging hij doorslapen (waar is die tijd gebleven...).
Rond de 7/8 maanden werd hij weer wakker `s nachts en gaven we hem wel een kleinere fles. 120 of 150cc meestal.

Ik vind het ook echt zo'n onzin om te denken dat ze dan eerder gaan doorslapen. Volgens mij worden ze nog altijd wakker vanwege de honger. Zeker die kleintjes. Die hebben toch nog helemaal het besef niet dat ze lekker door moeten slapen en ze alleen overdag mogen eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Luce ma 11 maa 2013 - 22:49

Mijn jongste heeft tot 8 maanden een volledige nachtvoeding gehad.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Dikkie Dik di 12 maa 2013 - 0:12

SarahKey schreef:S kreeg in de nacht gewoon een normale voeding wat hij overdag ook kreeg. En hij kwam meestal 1 keertje 's nachts.
(22:00 laatste voeding, nachtvoeding en dan 's ochtends tussen 6:00-7:00 uur eerste voeding)

Dit dus ongeveer. Na het badje rond 21.30 krijgt ze nog een fles. Daarna komt ze meestal 's nachts nog een keer en daarna rond 8.00 8.30. Vannacht was het even anders. Zelfde tijd avondvoeding maar pas om 5.30 voor de volgende voeding. Ze drinkt tussen de 90 en 120 cc. Ze is alleen nog geen 3 weken. Maar weegt wel al bijna 4 kilo. Overdag voed ik haar een beetje op verzoek. Ze slaapt soms 3 uur soms 4 uur. Ik vind het sneu om haar wakker te maken. Vraagt ze om voeding overdag of 's nachts dan krijgt ze die.

Vandaag eerste bezoek cb,maar even vragen of we het zo goed doen.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Jezzie di 12 maa 2013 - 0:33

Ik gaf gewoon 150 overdag en 's nachts. En ze regelde het zelf. Ze werd steeds later wakker 's nachts dat ze vanzelf wel door ging slapen van 23.00-7.00 deed ze vanaf 10 weken ongeveer.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  tweeling di 12 maa 2013 - 1:58

Hoeveel en hoe vaak geef je haar overdag?
Toen onze dochter overdag 5 x 150+5 opdronk sliep ze s nachts gelijk langer door, als ze dan nog wel kwam voor een fles gaf ik haar 90 en daarna een keer 60, sindsdien slaapt ze gewoon door.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Shopaholic di 12 maa 2013 - 7:54

In het begin kreeg ze alle flessen om de 3uur evenveel, dit bouwde we natuurlijk af. Toen ze van 7 naar 6 ging zijn we idd gaan minderen met de nachtvoeding, al heel vlot hoor, van 90+3 na de volgende dag 60+2 en dag 3 een speen als ze begon te huilen...en paar dagen later sliep ze dus "door"
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie? Empty Re: Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum