Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
+26
Lejow
Thunder
SDL
Prinses Sassa
Luce
Twellie
Liadan
xxjojootjexx
MADDIE
maiadebij
Sanne
Wennes
Tania
Laurientje
Sterrin_
tweeling
Teddyaapje
Purpleflower
teletascha
Dikkie Dik
Aimee
Happydobby
Darius
Limburg85
Pink!
Printje
30 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
Wennes schreef:Luce schreef:Twellie schreef:Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Ze heeft in totaal misschien drie keer twee minuten gehuild (en dan niet eens erg, want als ik de deur dan open trok van haar kamer zei ze gelijk vrolijk: Halloooooj) en toen sliep ze ineens minstens veertien uur per nacht aan een stuk.
Hier dus ook ''slaaptraining'', al vond ik het niet echt training hoor haha. Gewoon hem even de kans gegeven om in slaap te vallen. Nu slaapt hij nachten van 19.00-7.30 . Echt het tegenovergestelde van de eerste maanden.
Haha,
Hoe ziet de slaaptraining er dan uit?
Wij kregen van cb en huisarts im D te laten huilen. Binnen een week zou hij doorslapen, NOT! Hij slaapt tot half 3 goed, daarna begint het gespook. Tot half 5 geven we ongeveer 2 x tut terug, maar vanaf half 5 is het huilen. We gaan dan iedere 3 min terug om tut te geven. Hij is zelf heel moe en honger is het niet. Ondertussen zijn we een beetje ten einde raad want iedereen heeft slaap tekort, ook B die van D wakker wordt.
Nu zei ik tegen man dat ik wilde blijven liggen dus hij eruit en nu kan ik gewoon de slaap niet vatten
Ik denk dat jij denkt dat zij wat anders bedoelen dan ze doen. Want laten huilen is niet alleen maar laten huilen. In een ander topic is die aanpak van het CB ook al besproken. Volgens mij bedoelen ze het zo: in bed leggen, even 5 minuten zelf proberen in slaap te vallen, daarna even terug gaan. Even troosten in bed, kusje, zachtjes praten, goedleggen en weer weg. Dan misschien nog een keer 5 minuten, maar kan ook 10 minuten. Dan weer terug gaan, troosten in bed, kusje etc. De meeste kinderen slapen na die 2 keer gewoon al. Het is niet mensonterend, het is gewoon je kind even de tijd geven om zelf in slaap te vallen. Kinderen moeten alles leren en zelf in slaap vallen hoort daar ook bij. Als je niet weet hoe het moet, omdat je altijd meteen opgepakt wordt, hoe kan je het dan leren? Natuurlijk moet je je kind niet laten krijsen. Dat snapt iedere moeder wel neem ik aan. Maar je merkt zelf ook wel aan zijn huiltje hoe het zit. Als B overstuur begint te huilen, laat ik hem ook niet huilen. Dan ga ik er ook naartoe. Maar je kunt aan zijn huiltje wel horen of het moeheid -ik wil niet slapen, maar ik ben erg moe- is of er is iets aan de hand.
Ik zei het ook al in het vorige topic, maar een slaapcyclus past zich ook aan. Gewenning. Als jij elke ochtend je wekker om 6.00 zit bij wijze van, dan zal je ook wakker worden als je je wekker niet hoeft te zetten. Gewenning.
Mijn jongste kwam op gegeven moment elke nacht precies om 4.06 uur. Ja, dan is het echt niet alleen maar mamahonger hoor. Dan is het puur gewenning. Nadat ik hem in bed getroost had, en hij daarna in slaap viel werd hij ook niet meer wakker op dat tijdstip.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Ik vind dit wel heel lomp, Zazou.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Nou elke dag een uitspraak hoe vervelend alles is! Maar dan ook alles!
Gast- Gast
Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Je mag ze wel even lenen in de nachten, maandenlang iedere nacht een x keer eruit daar word ik echt niet blij van. Ze krijgen liefde in overvloed maar snachts slaap ik liever dan tig keer eruit. Dus sorry ja ik baal enorm van die nachten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Weet ik veel wat jij en je kinderen snachts allemaal uitvreten maar omdat jij toevallig snachts wat meer kan hebben dan een ander, weet je het allemaal wel even beter. Ik zou zeggen: hou eens een spiegel voor. Dus.... krijg lekker zelf wat.Zazou schreef:SDL schreef:Nou ja, verbeter de wereld en begin bij jezelf.Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Krijg jij ff lekker wat ofzo, sinds wanneer val ik mijn kinderen af? Zijn ze vervelend als ze 's nachts niet doorslapen.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Zazou schreef:Luce schreef:Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Nou elke dag een uitspraak hoe vervelend alles is! Maar dan ook alles!
Dat ze vaak 'klaagt' over het wakker worden 's nachts , dat punt snap ik wel van je. Maar haar meteen uitmaken voor robot vind ik te ver gaan hoor.
Luce- Kletskop
zo op de vroege morgen!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Luce schreef:Wennes schreef:Luce schreef:Twellie schreef:Bij mijn jongste dochter bleek het gewenning te zijn: ze heeft tot veertien maanden nachtvoeding gehad maar het werden steeds meer voedingen. Op een gegeven moment hebben we besloten dit gewoon niet meer te doen. We hebben nog even een kameel of een slak overwogen maar toen toch gekozen voor slaaptraining.
Ze heeft in totaal misschien drie keer twee minuten gehuild (en dan niet eens erg, want als ik de deur dan open trok van haar kamer zei ze gelijk vrolijk: Halloooooj) en toen sliep ze ineens minstens veertien uur per nacht aan een stuk.
Hier dus ook ''slaaptraining'', al vond ik het niet echt training hoor haha. Gewoon hem even de kans gegeven om in slaap te vallen. Nu slaapt hij nachten van 19.00-7.30 . Echt het tegenovergestelde van de eerste maanden.
Haha,
Hoe ziet de slaaptraining er dan uit?
Wij kregen van cb en huisarts im D te laten huilen. Binnen een week zou hij doorslapen, NOT! Hij slaapt tot half 3 goed, daarna begint het gespook. Tot half 5 geven we ongeveer 2 x tut terug, maar vanaf half 5 is het huilen. We gaan dan iedere 3 min terug om tut te geven. Hij is zelf heel moe en honger is het niet. Ondertussen zijn we een beetje ten einde raad want iedereen heeft slaap tekort, ook B die van D wakker wordt.
Nu zei ik tegen man dat ik wilde blijven liggen dus hij eruit en nu kan ik gewoon de slaap niet vatten
Ik denk dat jij denkt dat zij wat anders bedoelen dan ze doen. Want laten huilen is niet alleen maar laten huilen. In een ander topic is die aanpak van het CB ook al besproken. Volgens mij bedoelen ze het zo: in bed leggen, even 5 minuten zelf proberen in slaap te vallen, daarna even terug gaan. Even troosten in bed, kusje, zachtjes praten, goedleggen en weer weg. Dan misschien nog een keer 5 minuten, maar kan ook 10 minuten. Dan weer terug gaan, troosten in bed, kusje etc. De meeste kinderen slapen na die 2 keer gewoon al. Het is niet mensonterend, het is gewoon je kind even de tijd geven om zelf in slaap te vallen. Kinderen moeten alles leren en zelf in slaap vallen hoort daar ook bij. Als je niet weet hoe het moet, omdat je altijd meteen opgepakt wordt, hoe kan je het dan leren? Natuurlijk moet je je kind niet laten krijsen. Dat snapt iedere moeder wel neem ik aan. Maar je merkt zelf ook wel aan zijn huiltje hoe het zit. Als B overstuur begint te huilen, laat ik hem ook niet huilen. Dan ga ik er ook naartoe. Maar je kunt aan zijn huiltje wel horen of het moeheid -ik wil niet slapen, maar ik ben erg moe- is of er is iets aan de hand.
Ik zei het ook al in het vorige topic, maar een slaapcyclus past zich ook aan. Gewenning. Als jij elke ochtend je wekker om 6.00 zit bij wijze van, dan zal je ook wakker worden als je je wekker niet hoeft te zetten. Gewenning.
Mijn jongste kwam op gegeven moment elke nacht precies om 4.06 uur. Ja, dan is het echt niet alleen maar mamahonger hoor. Dan is het puur gewenning. Nadat ik hem in bed getroost had, en hij daarna in slaap viel werd hij ook niet meer wakker op dat tijdstip.
Je omschrijft precies hoe we het doen. Helaas werkt het hier (nog) niet en meneer past zn slaapcyclus niet aan.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Printje schreef:Zazou schreef:Printje: ik ga het gewoon zeggen, maar wat vind ik jou vreselijk naar reageren op je kinderen! Misschien was een optie een robot geweest!
Je mag ze wel even lenen in de nachten, maandenlang iedere nacht een x keer eruit daar word ik echt niet blij van. Ze krijgen liefde in overvloed maar snachts slaap ik liever dan tig keer eruit. Dus sorry ja ik baal enorm van die nachten.
Wie slaapt er liever niet door? Ik vind je al sinds je verlof zo vreselijk negatief! Natuurlijk mag je balen, maar van elke dag zo negatief zijn wordt het alleen maar erger!
Edit ik noem haar geen robot, gaat om dat een robot makkelijk was geweest die kun je aan en uit zetten.
Gast- Gast
Ik zou het voor de nacht ideaal vinden die uitknop, en verder geniet ik vd kinderen ben ik blij als ik weer kan werken maar ze komen hier echt geen liefde oid tekort maar vanaf juli vorig jaar nog geen nacht door kunnen slapen en sinds n er is is dat natuurlijk verdubbeld, sorry kan echt niets leuks zien in zulke nachten hoor.
Printje- Lady Post-a-lot
Misschien moet je hem zijn tut (speen?) dan niet elke keer weer teruggeven? Want van elke 3 minuten terug komen wordt je ook niet slaperiger van natuurlijk.
Luce- Kletskop
Ik snap wel wat Zazou bedoelt.
Maar ik weet ook dat Printje stapel gek is op haar kinderen.
En ik kan me ook voorstellen hoe ze zich voelt qua nachten.
Wij hebben er dan maar 1 die veel wakker is in de nacht maar wij hebben beide onze nachtrust zo enorm nodig.... Alleen hebben wij er ons er inmiddels bij neergelegd en op ingesteld dat we er wel een keer of 5 op een nacht uit moeten/wakker worden.
Dat scheelt zoveel. Maar leuk is het niet. Nu kan ik daar wel heel fel op reageren en over klagen maar dat maakt het niet beter.
Maar ik weet ook dat Printje stapel gek is op haar kinderen.
En ik kan me ook voorstellen hoe ze zich voelt qua nachten.
Wij hebben er dan maar 1 die veel wakker is in de nacht maar wij hebben beide onze nachtrust zo enorm nodig.... Alleen hebben wij er ons er inmiddels bij neergelegd en op ingesteld dat we er wel een keer of 5 op een nacht uit moeten/wakker worden.
Dat scheelt zoveel. Maar leuk is het niet. Nu kan ik daar wel heel fel op reageren en over klagen maar dat maakt het niet beter.
Gast- Gast
Printje schreef:Ik zou het voor de nacht ideaal vinden die uitknop, en verder geniet ik vd kinderen ben ik blij als ik weer kan werken maar ze komen hier echt geen liefde oid tekort maar vanaf juli vorig jaar nog geen nacht door kunnen slapen en sinds n er is is dat natuurlijk verdubbeld, sorry kan echt niets leuks zien in zulke nachten hoor.
Mas heeft ook nog periodes dat hij wakker wordt, maar ik leg hem gewoon tussen ons in. Ik gewoon slapen en hij tevreden! Het gebeurt ook niet elke nacht. Maar wat denk je wat voor impact het op de oudste heeft dat er opeens een baby bij is? Dat moet je ook tijd geven om te laten wennen!
Gast- Gast
Dank je Sybella
Printje- Lady Post-a-lot
De jongste slaapt nu het klokje rond, maar de oudste komt tegenwoordig ook weer 2 keer op een nacht. Gelukkig merk ik er niet zo veel van, want hij kruipt bij mijn man in bed Zo moet je het gewoon regelen Printje. Als hij dan toch uit bed komt, moet je hem gewoon leren bij je man in bed te laten kruipen
Luce- Kletskop
Zazou schreef:Printje schreef:Ik zou het voor de nacht ideaal vinden die uitknop, en verder geniet ik vd kinderen ben ik blij als ik weer kan werken maar ze komen hier echt geen liefde oid tekort maar vanaf juli vorig jaar nog geen nacht door kunnen slapen en sinds n er is is dat natuurlijk verdubbeld, sorry kan echt niets leuks zien in zulke nachten hoor.
Mas heeft ook nog periodes dat hij wakker wordt, maar ik leg hem gewoon tussen ons in. Ik gewoon slapen en hij tevreden! Het gebeurt ook niet elke nacht. Maar wat denk je wat voor impact het op de oudste heeft dat er opeens een baby bij is? Dat moet je ook tijd geven om te laten wennen!
Dat heb ik al uitgelegd, eerst legden we r ook gewoon bij ons maar doe ik dat nu dan wordt hij wakker wanneer n de fles krijgt. En slaapt hij niet meer.
Printje- Lady Post-a-lot
En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
Thunder- Kletskop
Luce schreef:Misschien moet je hem zijn tut (speen?) dan niet elke keer weer teruggeven? Want van elke 3 minuten terug komen wordt je ook niet slaperiger van natuurlijk.
zonder speen gaat hij niet slapen en hij kan hem zelf nog niet zoeken/pakken
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
Eerlijk gezegd kon ik ook nooit echt wat met dat advies. Maar ik moet ook zeggen dat ik echt héél slecht tegen weinig slaap kan. Zo erg zelfs dat ik depressieve gedachten ervan krijg. Of ik nou accepteerde dat hij weinig sliep of niet. Ik denk dat het een kwestie van vroeg naar bed gaan is. Want dan kan je nog wat uren maken. En ervan uitgaan dat dit echt niet nog een jaar gaat duren. Kleine kinderen zijn nou eenmaal heftig.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
Eerlijk gezegd kon ik ook nooit echt wat met dat advies. Maar ik moet ook zeggen dat ik echt héél slecht tegen weinig slaap kan. Zo erg zelfs dat ik depressieve gedachten ervan krijg. Of ik nou accepteerde dat hij weinig sliep of niet. Ik denk dat het een kwestie van vroeg naar bed gaan is. Want dan kan je nog wat uren maken. En ervan uitgaan dat dit echt niet nog een jaar gaat duren. Kleine kinderen zijn nou eenmaal heftig.
Ik snapte dat ook nooit hoor. Maar nadat ik 2x in 1 jaar met een burn-out heb thuis gezeten, moest ik toch wat proberen. Wij hebben 3,5 jaar 's nachts niet geslapen en ik werd er op een gegeven moment echt knetter gefrustreerd van. Toen ik op een een nacht mijn zoon lag uit te foeteren wist ik dat de maat echt vol was. Sinds ik nu dus naar bed ga met het idee van, nou we zien wel wat de nacht brengt, gaat het echt stukken beter, dan wanneer ik naar bed ga met het idee van, nou ik hoop niet dat ik er weer 10x uit moet straks.
Thunder- Kletskop
Zazou, ik ga het gewoon zeggen.. Wat vind ik jou verschrikkelijk naar reageren naar Printje toe!
De situatie accepteren zou ik ook niets mee kunnen. Daar gaan ze én niet beter van slapen én mijn humeur wordt er gewoon niet beter van, want ik moet er nog steeds uit.
Eerder naar bed gaan zou bij mij ook niet helpen, want dan willen mijn ogen gewoon nog niet dicht.
De situatie accepteren zou ik ook niets mee kunnen. Daar gaan ze én niet beter van slapen én mijn humeur wordt er gewoon niet beter van, want ik moet er nog steeds uit.
Eerder naar bed gaan zou bij mij ook niet helpen, want dan willen mijn ogen gewoon nog niet dicht.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik kon dat in het begin ook niet hoor, de situatie accepteren. Maar het is echt zoveel beter dan zuchtend en steunend uit je bed en er continu over klagen. Dat maakt het naar mijn idee alleen maar zwaarder om er uit te moeten.
Gast- Gast
Je gaat makkelijker met dingen om als het gaat zoals het is. Als je je daar tegen gaat verzetten, ben je er veel meer mee bezig. En daardoor wordt je weer gefrustreerder. Leer loslaten, want soms is het eenmaal niet anders. En dan groei je er vaak wel in mee.
Edit: Wat Sybella ook zegt dus.
Edit: Wat Sybella ook zegt dus.
Thunder- Kletskop
Rataplan schreef:En, hoe hoe stom het ook klinkt, accepteren! Accepteer de situatie zoals het is en je bent geheid minder gefrustreerd. Geen idee hoe het kan, maar het werkt.
Dit is zeker waar. Ben blij met de uren die je wél slaapt en probeer te genieten van de tijd met je wakkere kindjes. Het is nu eenmaal zo en het wordt alleen maar zwaarder als je je eraan ergert (wat natuurlijk heel normaal is, maar t wordt er niet makkelijker op). Over 18 jaar zou je wensen dat je nog eens lekker met je kind mag knuffelen en dat ze je nodig hebben. Dan roepen we 20x dat ze wel eens uit bed mogen komen omdat t al ver in de middag is
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Sybella en rataplan, dat klopt natuurlijk ook maar we zijn gewoon echt moe van die nachten.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Nachtvoeding...wie doet wat
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: