Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

+53
Roos
chipa
Teddyaapje
Siamsa
Fiwen
Parel
Theeleut
mickey
Urban Naked
Limburg85
Slakje
Shopaholic
Jade
Bolleke
Sylvana
Shisha
Minx
Highway
CCC
Sophiee
-Ieniemienie-
Amber-
Rush
Fortissimo
Annie24
maiadebij
Roodkapje
slaatje
Flower_L
Printje
Fearie
Lejow
Annemie
_Lana_
PapillonRose
Aimee
Sun88
Twellie
Mamsie
Sanne
Linda
M@niek
Liadan
sanne-84
SarahKey
Charles
Supertalentje
Flip Fluitketel
Paper Crown
MADDIE
Bacio
pippeloentje
Caroow
57 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  maiadebij za 9 maa 2013 - 9:34

Ja zeker echt enorm balen! Toen N 4 jaar geleden geboren was heb ik met mijn stomme kop gezegd dat ik die naam (die zij nu gegeven heeft) erg mooi vond en zou onthouden voor als ik nog een zoontje zou krijgen ooit. Dat heeft zij dus ook onthouden. ..


Laatst aangepast door maiadebij op za 9 maa 2013 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Fortissimo za 9 maa 2013 - 9:35

Wij willen graag, als er een meisje komt, haar vernoemen naar mijn vriend zijn oma. Dit staat al vast. Wij waren wel bang dat zijn broer hetzelfde zou gaan doen. Gelukkig kregen zij een jongetje. Eerst moeten we zelf ook maar eens een meisje in elkaar prutsen Wink
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 9:35

Lejow schreef:
slaatje schreef:Ik heb de naam Mikey al in mijn hoofd sinds de film L.o.ok. Who'.s t.al.king. Mijn man vond het oom meteen leuk, al voor ik zwanger raakte. Mijn zwager heet M.ike. Voor ons was dit niet echt een probleem omdat hij echt geregistreerd zou worden als Mikey. Wij hebben ze wel van te voren ingelicht en gevraagd hoe hij dit zou vinden. Hij vind het helemaal super, dus zijn we er niet op terug gekomen.

Willen jullie hem ook zijn hele leven zo blijven noemen? Of wordt het M.ike als hij groter is?

Als hij groter is word het idd M.ike. Als hij op zijn vader gaat lijken qua lengte en atletische bouw, zou Mikey ook een beetje afsteken. Haha.


Laatst aangepast door slaatje op za 9 maa 2013 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:36

Ach maia, voordeel, dan kun je 'm nu tenminste wel delen met ons angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:36

Wat balen Maia!

Ik ben niet bang dat iemand in onze directe omgeving hun zoon/dochter de naam geeft van onze kinderen. Daarbuiten kan het me niks schelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Rush za 9 maa 2013 - 9:37

Lejow schreef:
slaatje schreef:Ik heb de naam Mikey al in mijn hoofd sinds de film L.o.ok. Who'.s t.al.king. Mijn man vond het oom meteen leuk, al voor ik zwanger raakte. Mijn zwager heet M.ike. Voor ons was dit niet echt een probleem omdat hij echt geregistreerd zou worden als Mikey. Wij hebben ze wel van te voren ingelicht en gevraagd hoe hij dit zou vinden. Hij vind het helemaal super, dus zijn we er niet op terug gekomen.

Willen jullie hem ook zijn hele leven zo blijven noemen? Of wordt het M.ike als hij groter is?
Ik had juist een klasgenootje die 'gewoon' M.ike als naam had, maar iedereen noemde hem Mi.key haha, wel grappig!


Mijn vriend heeft ook zo`n soort naam, alleen zijn ouders en familie noemt zijn naam nog met de Y erachter.


Laatst aangepast door Rush op za 9 maa 2013 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 9:37

slaatje schreef:
Lejow schreef:
slaatje schreef:Ik heb de naam Mikey al in mijn hoofd sinds de film L.o.ok. Who'.s t.al.king. Mijn man vond het oom meteen leuk, al voor ik zwanger raakte. Mijn zwager heet M.ike. Voor ons was dit niet echt een probleem omdat hij echt geregistreerd zou worden als Mikey. Wij hebben ze wel van te voren ingelicht en gevraagd hoe hij dit zou vinden. Hij vind het helemaal super, dus zijn we er niet op terug gekomen.

Willen jullie hem ook zijn hele leven zo blijven noemen? Of wordt het M.ike als hij groter is?

Als hij groter is word het idd Mike. Als hij op zijn vader gaat lijken qua lengte en atletische bouw, zou Mikey ook een beetje afsteken. Haha.

Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 9:41

Rush schreef:
Lejow schreef:
slaatje schreef:Ik heb de naam Mikey al in mijn hoofd sinds de film L.o.ok. Who'.s t.al.king. Mijn man vond het oom meteen leuk, al voor ik zwanger raakte. Mijn zwager heet M.ike. Voor ons was dit niet echt een probleem omdat hij echt geregistreerd zou worden als Mikey. Wij hebben ze wel van te voren ingelicht en gevraagd hoe hij dit zou vinden. Hij vind het helemaal super, dus zijn we er niet op terug gekomen.

Willen jullie hem ook zijn hele leven zo blijven noemen? Of wordt het M.ike als hij groter is?
Ik had juist een klasgenootje die 'gewoon' M.ike als naam had, maar iedereen noemde hem Mi.key haha, wel grappig!
Mijn vriend heeft ook zo`n soort naam, alleen zijn ouders en familie noemt zijn naam nog met de Y erachter.

Ik heb vroeger op school gezeten bij allemaal Nicky's, Tommy's, Johnny (Heitinga), maar die heten nu gewoon Nick, Tom en John. Hoe het destijds bij de inschrijving bij de gemeente is doorgegeven weet ik niet. Ik vind wel dat je daar als ouder rekening mee moet houden, je kind wordt hopelijk ook ooit nog 80 met die naam, en moet er ook in die tussentijd nog een beetje baan mee zien te vinden. Om die reden zou ik niet zo snel voor bijvoorbeeld Evy kiezen. Van Mikey zou ik Mike maken, en dan zelf liefkozend Mikey zeggen.


Laatst aangepast door Lennox op za 9 maa 2013 - 9:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Amber- za 9 maa 2013 - 9:41

Aimee schreef:Luuk is een top 10 naam, dus ik leef niet in de veronderstelling dat hij de enige in onze omgeving zal zijn met die naam (straks met naar school gaan, hier in de buurt, etc).

Ik wilde eerst persee geen populaire naam, maar dit bleek de enige naam de zijn waar we samen achter stonden, toen was de keuze snel gemaakt smile Ik vind het wel altijd nog leuk als ik ontdek dat kindjes hetzelfde heten, zo kwam ik er laatst achter dat ons achterbuurjongetje zo heet, en Amber van hier haar zoontje natuurlijk. Maar ik vind het ook altijd leuk als ik mensen tegen kom met dezelfde naam als dat ik heb, haha.

Very Happy
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Rush za 9 maa 2013 - 9:42

Ja inderdaad Lennox. Mijn vriend heet dus inderdaad op officiele papieren *****.

Ik vond het eerst hilarisch. Laughing


Laatst aangepast door Rush op za 9 maa 2013 - 10:40; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  -Ieniemienie- za 9 maa 2013 - 10:25

Toen ik zwanger was van M hadden we eigenlijk al een tijd een jongens naam, maar het was dus een meisje.
We wisten zeker dat dat wel de naam zou zijn voor als we ooit nog een zoontje zouden krijgen.
Toen werd ik zwanger van T en zijn naam stond dus al vast.
Totdat mijn man zn beste vriend en neef een kindje kreeg. Met onze naam.
Jeetje wat hebben we hiervan gebaald zeg! Ik vond het echt zo niet leuk. Die naam hadden we al zo lang...
Dus toen opzoek naar een andere naam. Maar dat was nog erg lastig. Omdat die naam steeds zo in onze hoofd zat. Niks kon tippen aan die naam.
Maar omdat die andere naam zo dichtbij ons stond, wilde we hem niet meer gebruiken.
Uiteindelijk ben ik nu blij dat het T is geworden. Omdat het een echte T is. En ons neefje is een echt L (onze eesrte naam)
Maar dat gevoel (dat het zo goed is) heeft wel even moeten groeien.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Sophiee za 9 maa 2013 - 10:40

Ik zou het zien als een compliment! Tenzij het een nichtje van L. zou zijn, dat zou ik wel te dichtbij vinden.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  CCC za 9 maa 2013 - 10:53

Het maakt mij niet zoveel uit als andere mensen hun dochter ook N. zouden noemen. Ik zou het niet zo leuk vinden als de tweede naam van N. word gebruikt. Deze naam heb ik zelf samengesteld. Toen ik het geboortekaartje aan onze VK gaf, wist ik dat het op het bord zou komen te hangen en heb ik me ook nog even afgevraagd of ik dat echt wilde. De tweede naam van N. is voor mij heel speciaal met een bepaalde gedachten erachter en is ook nog nooit gegeven in Nl. tot nu toe. Zou het zonde vinden als deze naam word gekozen omdat het leuk staat/ klinkt of wat dan ook.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Highway za 9 maa 2013 - 10:59

De aam van onze dochter komt in de nabije omgeving (nog) niet voor. Ik zou het niet superleuk vinden a ls bv vrienden/kennissen hun dochter zo noemen. Maar aan de andere kant betekend het wel weer dat mensen de naam leuk vinden en dat is natuurlijk wel weer leuk
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 11:29

Ik heb de naam van mijn dochter nog nooit eerder gehoord, voor een meisje dan, in Nederland. Wel een zus van een vriendin die ons vroeg of we het erg zouden vinden als ze een dochter dezelfde naam zouden geven, ze hadden onze naam gehoord en vonden hem mooi. Dat vond ik wel een compliment, maar het werd een jongen smile
Als het erg dichtbij is zou ik het wel suf vinden als mensen deze naam kiezen. Weinig origineel.


Ik zou nooit een naam gebruiken die in mijn omgeving voorkomt, maar ik heb dan ook een andere smaak. Ik vind het ergens gênant dat we 5 Jasmijns in onze directe omgeving hebben, hoe inspiratieloos ben je dan? Best een mooie naam hoor, maar ik heb twee nichtjes die zo heten en dan nog 3 dochters van kennissen en collega's. Zo saai.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flower_L za 9 maa 2013 - 11:33

inspiratieloos en genant?...alsof je persé één of andere vreemde unieke naam moet bedenken.

Ik vind Jasmijn ook een mooie naam, heb de naam overwogen als tweede naam voor een evt. meisje.
De eerste naam voor een meisje was ook alles behalve uniek....namelijk Julia. Deze naam wordt het toch nooit meer, gezien de naam van onze tweede zoon er op lijkt Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 561177

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flower_L za 9 maa 2013 - 11:35

-Ieniemienie- schreef:....

volgens mij heeft onze eerste zoon nu die naam ook (L...) Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 561177

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 11:37

Het hoeft niet vreemd of uniek hoor, maar k zou ook niet de 6e jasmijn willen krijgen eigenlijk. En ik zou het wek gek vinden als iemand die heel dicht bij mij staat dezelfde naam zou kiezen voor een dochter, juist omdat de meeste mensen die naam niet kennen en ze het dan duidelijk van ons hebben. Iets verder weg, zoals de zus van een vriendin, vind ik dan weer leuk. Maar een collega of vriendin die dezelfde naam kiest, dat vind ik dan weer raar. Niet dat het verboden is, maar een tikje suf is het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 11:40

Bij mij stond Jasmijn ook op het lijstje, vind het een lieve schattige naam. Man vond het helaas niets dus torn viel hij af. Hier, als ik op mijn school kijk, hebben we volgens mij maar 1-2 jasmijns, en we hebben 450 kinderen op school zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 11:46

Op school valt het mee. Dat is juist een school waar mijn kinderen doorsnee namen hebben, al zijn ze vrij uniek, maar uniek is daar weer heel gangbaar ofzo. Weinig Emma's en Daan's.
En ik vind Jasmijn ook echt een leuke naam hoor. Alleen een beetje saai. Maar best mooi, niets mis mee. Maar het zou mij van weerhouden die naam te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Minx za 9 maa 2013 - 12:22

Artemis, ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind de naam van je dochter dan ook echt helemaal geweldig smile.

Zelf zou ik er wel rekening mee houden met de namen. Mijn tante heeft haar zoon ook dezelfde naam gegeven als haar neef dus als mijn moeder haar neef dan weer eens heeft gesproken is de vraag altijd heb je jou neef of mijn neef gesproken heel handig. En wat ook super onhandig is is dat mijn broertje dezelfde naam heeft als mijn "oom". Oom staat tussen haakjes omdat ik 18 was toen mijn tante een relatie met hem kreeg dus het voelt niet helemaal als oom ofzo.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Shisha za 9 maa 2013 - 21:08

Ik zou het niet zo leuk vinden als onze naam heel veel zou voorkomen in de omgeving of wanneer mensen die wat dichter bij ons staan ook die naam geven (voordat die kleine van ons er is dan). Gelukkig heb ik momenteel geen zwangere bekenden om mij heen en komt de naam ook niet heel veel voor.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Sylvana za 9 maa 2013 - 21:14

"Andere kinderen met jouw naam, leuk?"

Eeh..Nee. Haha. Zo simpel is dat.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Paper Crown za 9 maa 2013 - 21:23

Toen ik zwanger was riepen mensen continu namen die 't zouden moeten zijn, maar niemand kwam met Julian, ik grapte nog tegen mijn man dat of niemand het een leuke naam vindt of het is vrij 'uniek' voor deze mensen omdat wij echt niemand kennen met deze naam. Gelukkig vindt bijna iedereen de naam mooi. Ik wilde perse een naam die op alle leeftijden leuk is. Niet zo moeilijk als 't geven van een naam. Ik haat bijv mijn eigen naam: ik heet S.heila hoe afschuwelijk!

Maar dus om terug te komen, nee iedereen man zijn naam aan hun kind geven, mijn Julian zal altijd een speciale voor mij blijven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Bolleke za 9 maa 2013 - 21:54

Ik zou het minder leuk vinden als er ineens een C. in mijn omgeving geboren word.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 3 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum