Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
+15
Thunder
mickey
moepie
Marin
Bruintje Beer
Tania
L!ND@
Ugly Betty
kwak
Liadan
Darius
Flip Fluitketel
Printje
peach
Roodkapje
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
Ik ben bezig met de geboortekaartjes en zit even op de diverse sites te kijken en je ziet eigenlijk bijna nergens namen van evt. andere kindjes erop ( ook niet op prive-sites van mensen die wel meer kids hebben). Wij hebben natuurlijk 3 kinderen en het wordt een behoorlijke lap tekst met onze voornamen achter elkaar.
Mijn moeder vindt dat ik ze moet vermelden, mijn vader vindt van niet, wij krijgen toch een kind en sturen het kaartje vanuit ons zelf om de geboorte van onze zoon / dochter kenbaar te maken.
We doen ook geen geboortegedichtje met broertje/zusje vermelding of aankondigingszin in die trant....
Wat hebben jullie gedaan en waarom?
Mijn moeder vindt dat ik ze moet vermelden, mijn vader vindt van niet, wij krijgen toch een kind en sturen het kaartje vanuit ons zelf om de geboorte van onze zoon / dochter kenbaar te maken.
We doen ook geen geboortegedichtje met broertje/zusje vermelding of aankondigingszin in die trant....
Wat hebben jullie gedaan en waarom?
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?
Ik zou het wel doen, hun krijgen er toch een broertje/zusje bij en horen toch bij jullie?
Gast- Gast
Ik zou de naam van onze dochter er bij zetten. Hier heb ik eigenlijk nog nooit gezien dat de naam/namen van andere kinderen er niet bij staan
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Ik zou het ook doen. De andere kinderen horen er toch ook bij idd
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
PrinsesBo schreef:Ik zou het wel doen, hun krijgen er toch een broertje/zusje bij en horen toch bij jullie?
Oh mijn eigen mening nog vergeten : ik ben ook van mening dat ze erbij horen hoor... maar omdat mijn vader zei bij een kaartje wat wij onlangs ontvingen van iemand die 2 kinderen al heeft en de kinderen er niet op had vermeld dat hij dat niet raar vond begon ik daar over na te denken of dat vaker zo voorkwam...
Roodkapje- Prater
Ik zou de namen van de broertjes/zusjes er zeker bij vermelden.
Gast- Gast
wij vermelden de naam van onze dochter ook, wij kondigen namens ons allemaal de geboorte van een dochter en zusje aan.
Gast- Gast
Ik zou het heel raar vinden om het niet te doen. Wij hebben er gewoon opstaan
Zoon van...
Broertje van...
Zoon van...
Broertje van...
Gast- Gast
Zeker weten dat Y. op het geboortje kaartje erbij komt.
Gast- Gast
Ik zou broertje(s) en zusje(s) erbij vermelden. Ze zijn toch ook een deel van het gezin net zoals het pasgeboren kind.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ja hoor, wel erbij gedaan. Wij hadden als zin: Wij zijn superblij met de geboorte van onze zoon en mijn broertje.... En dan gewoon onze voornamen en achternaam.
Ik vind het wel weer wat anders bij gedichtjes op het kaartje. Ik hou zelf niet zo van gedichtjes als '....dag lief broertje, ik vind je lief'. Wij zoeken een gedichtje uit met een wens oid echt voor dat kindje van ons.
Ik vind het wel weer wat anders bij gedichtjes op het kaartje. Ik hou zelf niet zo van gedichtjes als '....dag lief broertje, ik vind je lief'. Wij zoeken een gedichtje uit met een wens oid echt voor dat kindje van ons.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hadden onze dochter ook op het kaartje erbij staan, ik zou het ook heel raar vinden om dat niet te doen. Ze hoort bij ons gezin en dus ook op het kaartje van haar broertje.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
wij zetten de naam van onze dochter er ook op, waant wij zijn blij met onze "nieuwe baby" en D. zal blij zijn met haar broetje/zusje.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik zou het raar vinden als de kinderen er niet bij staan. Het hoeft niet uit naam van de kinderen geschreven te worden, maar ik zou ze wel bij de "afzender" zetten.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, de andere kinderen horen toch ook bij het gezin? Maar dat is wat ik ervan denk. Zou het erg raar vinden om mijn dochter niet te noemen op ons kaartje straks.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Wij hadden onderaan staan "Naam papa, naam mama en J. Achternaam" en dan het adres en telefoonnummer. Ik heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat niet te doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij hadden dit wel.
En een behoorlijke lap tekst valt wel mee toch? De kinderen hadden wij onder onze eigen namen staat
n. Dus eerst onze voor en achternaam, en daaronder de voornamen van onze kinderen.
En een behoorlijke lap tekst valt wel mee toch? De kinderen hadden wij onder onze eigen namen staat
n. Dus eerst onze voor en achternaam, en daaronder de voornamen van onze kinderen.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Wij hadden dit wel.
Hahaha.. nou ja, het is behoorlijk wat als je het zo ziet op het kaartje. Ik twijfel verder ook niet om ze erop te zetten hoor, maar ik was vooral verbaasd dat mensen dat doen ( maar blijkbaar zijn zij uitzondering, gelukkig!)
Wat jij hebt gedaan met eigen namen eerst en dan regel eronder de kinderen is wel een goed idee! Dank je:)
Roodkapje- Prater
Wij hadden 'S.arah heeft een broertje!' als aankondiging in de binnenkant staan.
Ze stond ook bij onze namen. Ze horen toch bij jullie gezin?
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Bruintje Beer schreef:Wij hadden 'S.arah heeft een broertje!' als aankondiging in de binnenkant staan.
M. I. en O. hebben een broertje / zusje wordt wat lang Maar ze staan zeker op ons aankomend kaartje net als bij de vorige kindjes...
Roodkapje- Prater
Dat wordt zeker lang maar je kan ook 'Wij hebben een broertje/zusje!'Roodkapje schreef:Bruintje Beer schreef:Wij hadden 'S.arah heeft een broertje!' als aankondiging in de binnenkant staan.
M. I. en O. hebben een broertje / zusje wordt wat lang Maar ze staan zeker op ons aankomend kaartje net als bij de vorige kindjes...
Maar goed het is jullie keuze!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Zeker doen! Ik stond ook op de kaartjes van m'n broertje en zusje. En stond ook bij m'n halfzusje, toen was ik natuurlijk ouder en vond t zo fijn dat dat dus 'erkend' werd voor m'n gevoel, dat wij er ook bij hoorden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Bij ons staat aan de binnenkant: wij zijn blij met de geboorte van onze zoon/dochter en broertje/zusje.
Aan de binnenkant is geen plaats voor onze namen, die staan achterop met de naam an onze dochter en ons adres en telefoonnummer.
Aan de binnenkant is geen plaats voor onze namen, die staan achterop met de naam an onze dochter en ons adres en telefoonnummer.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Als wij ooit een tweede krijgen, komt F gewoon erbij op het kaartje hoor!
Bij mij hebben mijn ouders het zo gedaan:
"Dochter van ... en ...
Zusje van..."
Denk dat ik ook zoiets zou doen.
Bij mij hebben mijn ouders het zo gedaan:
"Dochter van ... en ...
Zusje van..."
Denk dat ik ook zoiets zou doen.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ja wij hebben dat wel gedaan, hij hoort er ook bij.
Wij hebben t zo gedaan:
Trotse ouders en broer,
Naam vriend, mijn naam, naam zoon.
Geen achternaam erbij.
Wij hebben t zo gedaan:
Trotse ouders en broer,
Naam vriend, mijn naam, naam zoon.
Geen achternaam erbij.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Omgang met andere kinderen
» Jouw kind met andere kinderen
» (verkeerd) voorbeeld van andere kinderen.
» Andere mensen en jouw kinderen...
» Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?
» Jouw kind met andere kinderen
» (verkeerd) voorbeeld van andere kinderen.
» Andere mensen en jouw kinderen...
» Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: