Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

+15
Thunder
mickey
moepie
Marin
Bruintje Beer
Tania
L!ND@
Ugly Betty
kwak
Liadan
Darius
Flip Fluitketel
Printje
peach
Roodkapje
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Roodkapje vr 18 mei 2012 - 7:51

Ik ben bezig met de geboortekaartjes en zit even op de diverse sites te kijken en je ziet eigenlijk bijna nergens namen van evt. andere kindjes erop ( ook niet op prive-sites van mensen die wel meer kids hebben). Wij hebben natuurlijk 3 kinderen en het wordt een behoorlijke lap tekst met onze voornamen achter elkaar.

Mijn moeder vindt dat ik ze moet vermelden, mijn vader vindt van niet, wij krijgen toch een kind en sturen het kaartje vanuit ons zelf om de geboorte van onze zoon / dochter kenbaar te maken.

We doen ook geen geboortegedichtje met broertje/zusje vermelding of aankondigingszin in die trant....

Wat hebben jullie gedaan en waarom?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 7:52

Ik zou het wel doen, hun krijgen er toch een broertje/zusje bij en horen toch bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  peach vr 18 mei 2012 - 7:54

Ik zou de naam van onze dochter er bij zetten. Hier heb ik eigenlijk nog nooit gezien dat de naam/namen van andere kinderen er niet bij staan
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Printje vr 18 mei 2012 - 7:54

Ik zou het ook doen. De andere kinderen horen er toch ook bij idd
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Roodkapje vr 18 mei 2012 - 7:55

PrinsesBo schreef:Ik zou het wel doen, hun krijgen er toch een broertje/zusje bij en horen toch bij jullie?

Oh mijn eigen mening nog vergeten : ik ben ook van mening dat ze erbij horen hoor... maar omdat mijn vader zei bij een kaartje wat wij onlangs ontvingen van iemand die 2 kinderen al heeft en de kinderen er niet op had vermeld dat hij dat niet raar vond begon ik daar over na te denken of dat vaker zo voorkwam...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 7:56

Ik zou de namen van de broertjes/zusjes er zeker bij vermelden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 7:57

wij vermelden de naam van onze dochter ook, wij kondigen namens ons allemaal de geboorte van een dochter en zusje aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 7:57

Ik zou het heel raar vinden om het niet te doen. Wij hebben er gewoon opstaan
Zoon van...
Broertje van...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 7:57

Zeker weten dat Y. op het geboortje kaartje erbij komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Flip Fluitketel vr 18 mei 2012 - 7:59

Ik zou broertje(s) en zusje(s) erbij vermelden. Ze zijn toch ook een deel van het gezin net zoals het pasgeboren kind.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Darius vr 18 mei 2012 - 8:03

Ja hoor, wel erbij gedaan. Wij hadden als zin: Wij zijn superblij met de geboorte van onze zoon en mijn broertje.... En dan gewoon onze voornamen en achternaam.

Ik vind het wel weer wat anders bij gedichtjes op het kaartje. Ik hou zelf niet zo van gedichtjes als '....dag lief broertje, ik vind je lief'. Wij zoeken een gedichtje uit met een wens oid echt voor dat kindje van ons.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Liadan vr 18 mei 2012 - 8:05

Wij hadden onze dochter ook op het kaartje erbij staan, ik zou het ook heel raar vinden om dat niet te doen. Ze hoort bij ons gezin en dus ook op het kaartje van haar broertje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  kwak vr 18 mei 2012 - 8:08

wij zetten de naam van onze dochter er ook op, waant wij zijn blij met onze "nieuwe baby" en D. zal blij zijn met haar broetje/zusje.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Ugly Betty vr 18 mei 2012 - 8:10

Ik zou het raar vinden als de kinderen er niet bij staan. Het hoeft niet uit naam van de kinderen geschreven te worden, maar ik zou ze wel bij de "afzender" zetten.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  L!ND@ vr 18 mei 2012 - 8:24

Ja, de andere kinderen horen toch ook bij het gezin? Maar dat is wat ik ervan denk. Zou het erg raar vinden om mijn dochter niet te noemen op ons kaartje straks.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Tania vr 18 mei 2012 - 8:25

Wij hadden onderaan staan "Naam papa, naam mama en J. Achternaam" en dan het adres en telefoonnummer. Ik heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om dat niet te doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 8:27

Wij hadden dit wel.

En een behoorlijke lap tekst valt wel mee toch? De kinderen hadden wij onder onze eigen namen staat
n. Dus eerst onze voor en achternaam, en daaronder de voornamen van onze kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Roodkapje vr 18 mei 2012 - 8:52

_MamaRosa_ schreef:Wij hadden dit wel.

En een behoorlijke lap tekst valt wel mee toch? De kinderen hadden wij onder onze eigen namen staat
n. Dus eerst onze voor en achternaam, en daaronder de voornamen van onze kinderen.

Hahaha.. nou ja, het is behoorlijk wat als je het zo ziet op het kaartje. Ik twijfel verder ook niet om ze erop te zetten hoor, maar ik was vooral verbaasd dat mensen dat doen ( maar blijkbaar zijn zij uitzondering, gelukkig!)

Wat jij hebt gedaan met eigen namen eerst en dan regel eronder de kinderen is wel een goed idee! Dank je:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Bruintje Beer vr 18 mei 2012 - 8:55

Wij hadden 'S.arah heeft een broertje!' als aankondiging in de binnenkant staan.
Ze stond ook bij onze namen. Ze horen toch bij jullie gezin?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Roodkapje vr 18 mei 2012 - 9:00

Bruintje Beer schreef:Wij hadden 'S.arah heeft een broertje!' als aankondiging in de binnenkant staan.
Ze stond ook bij onze namen. Ze horen toch bij jullie gezin?

M. I. en O. hebben een broertje / zusje wordt wat lang Wink Maar ze staan zeker op ons aankomend kaartje net als bij de vorige kindjes...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Bruintje Beer vr 18 mei 2012 - 9:01

Roodkapje schreef:
Bruintje Beer schreef:Wij hadden 'S.arah heeft een broertje!' als aankondiging in de binnenkant staan.
Ze stond ook bij onze namen. Ze horen toch bij jullie gezin?

M. I. en O. hebben een broertje / zusje wordt wat lang Wink Maar ze staan zeker op ons aankomend kaartje net als bij de vorige kindjes...
Dat wordt zeker lang maar je kan ook 'Wij hebben een broertje/zusje!'

Maar goed het is jullie keuze!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Marin vr 18 mei 2012 - 9:54

Zeker doen! Ik stond ook op de kaartjes van m'n broertje en zusje. En stond ook bij m'n halfzusje, toen was ik natuurlijk ouder en vond t zo fijn dat dat dus 'erkend' werd voor m'n gevoel, dat wij er ook bij hoorden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  moepie vr 18 mei 2012 - 9:59

Bij ons staat aan de binnenkant: wij zijn blij met de geboorte van onze zoon/dochter en broertje/zusje.
Aan de binnenkant is geen plaats voor onze namen, die staan achterop met de naam an onze dochter en ons adres en telefoonnummer.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  mickey vr 18 mei 2012 - 10:13

Als wij ooit een tweede krijgen, komt F gewoon erbij op het kaartje hoor!

Bij mij hebben mijn ouders het zo gedaan:
"Dochter van ... en ...
Zusje van..."

Denk dat ik ook zoiets zou doen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 18:21

Ja wij hebben dat wel gedaan, hij hoort er ook bij.

Wij hebben t zo gedaan:

Trotse ouders en broer,

Naam vriend, mijn naam, naam zoon.


Geen achternaam erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen vermelden op geboortekaartje? Empty Re: Andere kinderen vermelden op geboortekaartje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum