Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

+53
Roos
chipa
Teddyaapje
Siamsa
Fiwen
Parel
Theeleut
mickey
Urban Naked
Limburg85
Slakje
Shopaholic
Jade
Bolleke
Sylvana
Shisha
Minx
Highway
CCC
Sophiee
-Ieniemienie-
Amber-
Rush
Fortissimo
Annie24
maiadebij
Roodkapje
slaatje
Flower_L
Printje
Fearie
Lejow
Annemie
_Lana_
PapillonRose
Aimee
Sun88
Twellie
Mamsie
Sanne
Linda
M@niek
Liadan
sanne-84
SarahKey
Charles
Supertalentje
Flip Fluitketel
Paper Crown
MADDIE
Bacio
pippeloentje
Caroow
57 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flip Fluitketel za 9 maa 2013 - 8:04

Wink
Caroow schreef:
Flip Fluitketel schreef:
SarahKey schreef:Ik zou sowieso mijn kind niet vernoemen naar iemand van tv, maar dat terzijde.
Tsja toevallig heeft een tv-presentatrice toevallig wel dezelfde voornaam als onze oudste dochter. Terwijl deze naam echt maar minimaal voorkomt. Niet echt bij stil gestaan en de 'tv wereld' is nogal breed te noemen en om nou al die namen te schrappen bij het maken van een naamkeuze lijkt me ook weer erg extreem.

Je hebt natuurlijk tv-namen en tv-namen. Bij Jan denkt niemand aan De Hoop, niet elke Matthijs wordt gelinkt met Nieuwkerk, maar bij Vajen denk ik toch echt wel aan The Voice.

Ik denk bij Jan meer aan de Hoop, dan bij Vajen aan The Voice. Maar goed wij kijken dan nooit naar The Voice... Wink
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Mamsie za 9 maa 2013 - 8:05

In mijn omgeving zou ik dat niet zo leuk vinden nee. Wij hebben ons best gedaan om aparte namen te geven en dan zou ik het jammer vinden als een ander daar zo mee vandoor gaat Hahah.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 8:05

Nu werk ik op een groot kindercentrum, ik denk dat we over het hele kdv en bso in totaal zo'n 400 kinderen hebben. Maar die tv-namen heb ik nog nooit gehad, ik denk dat het daarmee heus wel meevalt. De enige vernoeming naar een bekende was een kindje dat V.ink van z'n achternaam heet, die is vernoemd naar een bekende voetballer die diezelfde achternaam heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Twellie za 9 maa 2013 - 8:05

De naam van mijn oudste hoor ik zelden bij andere kindjes. Toen ik bevallen was van de tweede, lag er een vrouw bij mij op de kamer in het ziekenhuis wiens oudste dochter hetzelfde heette als mijn oudste. Dat vond ik wel leuk, vooral omdat hun tweede dochter de naam had meegekregen die we als tweede optie voor mijn tweede dochter hadden smile.

De naam van de tweede komt vaker voor en ik vind het dan altijd wel leuk om te bekijken wat het voor een kindje is dat dezelfde naam draagt als mijn dochter.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Sun88 za 9 maa 2013 - 8:06

Ik was samen met een vriendin zwanger, allebei op dezelfde dag uitgerekend, allebei een jongen. Heel lang hebben we gedacht dat we dezelfde naam hadden, maar hadden besloten om geen reserve naam te bedenken en als het zo zou zijn, we het zo zouden laten. Gelukkig vertelde ze paar weken voor de geboorte dat hun naam uit 1 lettergreep zou bestaan. Onze zoon heeft naam die veel voorkomt, wij kennen niemand die zo heet.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  sanne-84 za 9 maa 2013 - 8:07

SarahKey schreef:
Lennox schreef:Wat er wel eens door m'n hoofd heen schiet is dat mijn naaste collega en ik tegelijk zwanger zijn, we op dezelfde dag bevallen en dat we dan ons kind ineens allebeindezelfde naam hebben gegeven ofzo.

Ach, dat is nu je naaste collega maar wie weet volgend jaar niet meer door alle bezuinigingenAndere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 394967

Ik was daar stiekem best blij mee, ik was tegelijk met 6 kennissen zwanger. Ik was nummer 3 en de twee voor mij zat gelukkig geen Siem bij. De jongentjes na ons heten Sem en Sepp haha. Dus lijken allemaal wel op elkaar.

Ik heb dit met een goede vriendin van mij:) ik verwacht niet dezelfde naam, maar je weet maar nooit..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Aimee za 9 maa 2013 - 8:10

Luuk is een top 10 naam, dus ik leef niet in de veronderstelling dat hij de enige in onze omgeving zal zijn met die naam (straks met naar school gaan, hier in de buurt, etc).

Ik wilde eerst persee geen populaire naam, maar dit bleek de enige naam de zijn waar we samen achter stonden, toen was de keuze snel gemaakt smile Ik vind het wel altijd nog leuk als ik ontdek dat kindjes hetzelfde heten, zo kwam ik er laatst achter dat ons achterbuurjongetje zo heet, en Amber van hier haar zoontje natuurlijk. Maar ik vind het ook altijd leuk als ik mensen tegen kom met dezelfde naam als dat ik heb, haha.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  PapillonRose za 9 maa 2013 - 8:11

Ik zou het geen ramp vinden. Dan had ik ook maar geen roepnaam moeten kiezen die je nog redelijk veel hoort. Ik zou het wel vervelend vinden als hele goede vriendinnen of naaste familie dezelfde naam zou kiezen, maar verder van me af zou het me niet uitmaken. En origineel zijn we toch wel, kleine kans dat een andere kindje de combinatie van 4 namen heeft die A. heeft gekregen Wink Al hoor je die namen verder eigenlijk nooit, maar ben er wel trots op.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 8:11

En dan nog, al zou je niet op een naam met een wow-gevoel kunnen komen, vervolgens zie je een Vajen bij the Voice, en bij die naam heb je wel het gevoel van 'Ja! Dat is het!', dan vind ik het niet zo vreemd dat je voor die naam kiest. Zo is mijn moeder ook op mijn naam gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  _Lana_ za 9 maa 2013 - 8:11

Flip Fluitketel schreef: Wink
Caroow schreef:
Flip Fluitketel schreef:
SarahKey schreef:Ik zou sowieso mijn kind niet vernoemen naar iemand van tv, maar dat terzijde.
Tsja toevallig heeft een tv-presentatrice toevallig wel dezelfde voornaam als onze oudste dochter. Terwijl deze naam echt maar minimaal voorkomt. Niet echt bij stil gestaan en de 'tv wereld' is nogal breed te noemen en om nou al die namen te schrappen bij het maken van een naamkeuze lijkt me ook weer erg extreem.

Je hebt natuurlijk tv-namen en tv-namen. Bij Jan denkt niemand aan De Hoop, niet elke Matthijs wordt gelinkt met Nieuwkerk, maar bij Vajen denk ik toch echt wel aan The Voice.

Ik denk bij Jan meer aan de Hoop, dan bij Vajen aan The Voice. Maar goed wij kijken dan nooit naar The Voice... Wink

Inderdaad. Ik heb de voice kids niet gezien en zodra het is afgelopen, hoor je er nooit meer wat van.
Al zou het mij sowieso niet uitmaken.

Ik zou mijn kindje niet vernoemen naar het kindje van een collega, omdat wij een klein en hecht team hebben.
De naam van mijn zoon is wel een bekende naam. De naam van dochter komt niet zoveel voor, ik hoorde 'm eigenlijk nooit. En toevallig zijn in de week nadat ik bevallen was, nog twee kindjes met dezelfde naam geboren.
Maar het maakt me niet uit hoor, ik zou het alleen maar heel leuk vinden als mensen de naam zo mooi vinden, dat ze 'm ook kiezen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Annemie za 9 maa 2013 - 8:13

Pluto schreef:Als anderen dezelfde naam nemen, prima. Maar ik heb wel namen die ik leuk vond weg gestreept omdat iemand ken die zo heet. Met namen van het forum maakt me niet uit.

+1, mensen die ik niet ken of van het forum die mogen hun kindje wel dezelfde naam geven, is alleen maar een compliment. Wij hebben al een naam vast staan als het een meisje word, een dochter van iemand hier op het forum heet ook zo, gelukkig lees ik nu dat ze het niet erg zou vinden plus dat we elkaar niet kennen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 8:18

B's naam komt ook niet extreem vaak voor. Met een H is hij vorig jaar iets van 190 keer gegeven in totaal.
In mijn omgeving ken ik niemand met die naam en ook in mijn werk en stages ben ik hem nog nooit tegen gekomen.
Hoe toevallig was het dan ook, dat toen B in het ziekenhuis lag, er op de andere High Care (je had twee zalen) ook een B (met h) lag!

B is trouwens vernoemd naar Bente vd Brand, die oa in musicals speelt.
Alleen vonden wij het met een h mooier.

*edit* of nou ja, vernoemd, ik hoorde die naam voor het eerst via haar.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Fearie za 9 maa 2013 - 8:20

Wij hebben D's naam nog niet bij een ander kindje gehoord, dus geen idee.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 8:35

Caroow schreef:Wat ik trouwens Ă©cht niet leuk vind, is een naam die ineens mega-populair is. Namen als Sophie en Emma komen al een tijd veel voor, en dat vind ik gewoon leuke namen. Maar, sinds The Voice Kids worden er wel extreem veel meisjes geboren die Vajen of een variant daarvan genoemd worden.

Wij schrijven het alleen veel mooier :cheering:
V.ayenne ( haar tweede naam)

Het maakt mij niets uit wanneer iemand dezelfde naam aan haar kindje heeft, vind dat juist wel leuk. Haar eerste naam hoor je vrijwel niet en de naam van R wel vaker maar hier in de buurt ook niet mega vaak.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 8:37

Sorry dat ik je naam beledig hoor laughcry Heb je de naam van het programma?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Printje za 9 maa 2013 - 8:39

Caroow schreef:Sorry dat ik je naam beledig hoor laughcry Heb je de naam van het programma?
haha ow voel me niet beledigd hoor haha. Wij keken idd the Voice en toen dachten we meteen dat is een mooie naam.
Hier legt trouwens helemaal niemand de link met THE Voice trouwens. Denk dat h daarvoor ook al te lang geleden is dat het op tv geweest is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flower_L za 9 maa 2013 - 8:40

ik ken geen baby/kind/... met de naam van onze jongste...J
op KDV zit wel een L...zit in de babygroep waar J ook terecht komt. Vond wel gek om die naam op het mandje te zien staan. En even later riep de leidster dat jongentje...toch gek Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 561177

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  slaatje za 9 maa 2013 - 8:44

Ik heb de naam Mikey al in mijn hoofd sinds de film L.o.ok. Who'.s t.al.king. Mijn man vond het oom meteen leuk, al voor ik zwanger raakte. Mijn zwager heet M.ike. Voor ons was dit niet echt een probleem omdat hij echt geregistreerd zou worden als Mikey. Wij hebben ze wel van te voren ingelicht en gevraagd hoe hij dit zou vinden. Hij vind het helemaal super, dus zijn we er niet op terug gekomen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 8:49

slaatje schreef:Ik heb de naam Mikey al in mijn hoofd sinds de film L.o.ok. Who'.s t.al.king. Mijn man vond het oom meteen leuk, al voor ik zwanger raakte. Mijn zwager heet M.ike. Voor ons was dit niet echt een probleem omdat hij echt geregistreerd zou worden als Mikey. Wij hebben ze wel van te voren ingelicht en gevraagd hoe hij dit zou vinden. Hij vind het helemaal super, dus zijn we er niet op terug gekomen.

Willen jullie hem ook zijn hele leven zo blijven noemen? Of wordt het M.ike als hij groter is?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Roodkapje za 9 maa 2013 - 8:50

Zou mij niets uitmaken. Familie is een ander ding, maar collega's zijn over een jaar misschien geen collega's meer etc.

@bekende namen : Hier vliegen de V.ayen, Va.yenne, Vajen, Fa.yenne, Fayenn je om de oren btw ! Echt niet normaal. Ik zou er al nooit voor kiezen omdat onze dochter haar naam er al te veel op lijkt maar al helemaal niet door dat hypegedrag rondom de naam. Hij is wel mooi, maar gewoon onorigineel nu.

Mijn collega haar kleinkind heet : Jul.ian O.li.vier , dat vond ik wel erg leuk, precies onze smaak met dochter Jul.ia en zoon Oli.vier. Al had ik eigenlijk Ju.li.an nooit als jongensnaam gekozen, maar Ju.li.us smile


Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  maiadebij za 9 maa 2013 - 9:23

De naam voor ons kindje stond praktisch vast, afgelopen woensdag is mijn schoonzus bevallen en heeft haar zoontje die naam gegeven. Voor ons reden verder te zoeken naar een andere naam.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flower_L za 9 maa 2013 - 9:24

dat zou voor mij ook wel een reden zijn moet ik zeggen....schoonzus staat wel erg dichtbij.
wel balen zeg....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 9:25

Balen Maia!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Annie24 za 9 maa 2013 - 9:27

Yes.tin is een naam die ik nog nergens gehoord heb en dat ook niet snel verwacht.
Mocht het wel zo zijn vind ik dat geen probleem.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Roodkapje za 9 maa 2013 - 9:31

maiadebij schreef:De naam voor ons kindje stond praktisch vast, afgelopen woensdag is mijn schoonzus bevallen en heeft haar zoontje die naam gegeven. Voor ons reden verder te zoeken naar een andere naam.

Balen zeg! hebben ze wel een goede smaak Wink Al idee voor een alternatief?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? - Pagina 2 Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum