Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden?

4 plaatsers

Ga naar beneden

verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden? Empty verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden?

Bericht  Dille wo 15 mei 2013 - 7:31

Het ziet er naar uit dat we eind deze zomer zullen verhuizen naar een andere woonplaats. Onze kinderen zijn tegen die tijd 3 en 1,5 jaar oud. Over de jongste maak ik me niet zo'n zorgen, die heeft zich binnen een week aangepast denk ik. Maar hoe het met de oudste zal gaan vind ik wel spannend. Hij is op zich niet heel erg gehecht aan ons huis, dat wil zeggen, als we eens een weekendje weg zijn ofzo vindt ie het prima om in een ander bed en een andere kamer te slapen. Maar zou dat bij een écht nieuw huis ook zo gaan?

En mijn hart breekt een beetje als ik er aan denk dat ze dan dus ook van creche gaan wisselen; ze hebben het zo naar hun zin op de huidige creche, en het lijkt me zo spannend om in een groep met allemaal nieuwe kindjes en leidsters 'achtergelaten' te worden door je moeder...

En wanneer moet ik beginnen ze op de verhuizing en alles wat daaruit voortkomt voor te bereiden? Hoewel we bewust hebben gekozen voor verhuizen voordat de oudste naar school gaat, vind ik dit toch moeilijker dan ik dacht.

Wie heeft er ervaring met verhuizen en/of wisselen van creche met kinderen van deze leeftijd? Hoe ging het bij jou? Heb je tips?
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden? Empty Re: verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden?

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 7:36

Wij zijn verhuisd toen de oudste 2.5 was en zij heeft er echt wel moeite mee gehad. Zij heeft nog heel lang gepraat over 'thuis' waarmee ze het oude huis bedoelde. Ze is ook een tijdje flink dwars geweest, slechter slapen, veel huilen. Het heeft echt wel een tijdje geduurd voor ze haar draai had gevonden hier. Pas na een paar maanden was het oude huis ook echt 'het oude huis, voor een andere mevrouw' en het nieuwe huis 'thuis'. We hadden het wel uitgebreid uitgelegd, ze heeft het hele bouwproces meegemaakt, ze mocht haar behang zelf uitkiezen, we hebben ons oude huis uitgebreid uitgezwaaid, maar dat mocht allemaal dus niet zo baten. Gelukkig kon zij wel bij de oude gastouder blijven en hoefde ze niet te wisselen van KDV ofzo.

Gast
Gast

verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden? Empty Re: verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden?

Bericht  Coco wo 15 mei 2013 - 7:53

Mijn kinderen waren 1,5 toen we verhuisden naar onze huidige woonplaats. Ze hebben er totaal geen moeite mee gehad. We kregen op woensdag de sleutel en op zaterdag zijn we overgegaan. Ik heb ze alle dagen meegenomen naar het nieuwe huis. Zij speelden beneden terwijl ik hun kamer klaar maakte. Daar was ik mee begonnen zodat die in ieder geval klaar zou zijn. En ze vonden het helemaal geweldig om alles te zien gebeuren. Ook heeft mijn moeder hun laten helpen met inpakken van hun eigen spullen in ons vorige huis en dat mochten ze dan zelf in de auto pakken en meenemen en hier weer uitpakken. Ze voelden zich ook wel direct thuis. We zijn na de verhuizing nog 2 keer naar ons oude huis geweest waarvan de laatste keer echt alles eruit was, vloeren, gordijnen etc en toen was het voor hun ook gewoon echt klaar.

Ze hoefden niet te wisselen van opvang oid want ik ben altijd thuis geweest met ze. Ze vonden het ook wel heel leuk om allemaal nieuwe dingen te verkennen tijdens het wandelen. Dat was natuurlijk weer helemaal nieuw ipv alle rondjes in onze vorige woonplaats.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Dille wo 15 mei 2013 - 8:08

Rejoy, dat klinkt veelbelovend smile. Kan je nu achteraf nog iets verzinnen wat je óók nog had kunnen doen ter voorbereiding dat misschien meer had geholpen?

Coco, dat is waar ik een beetje mee zit; als we inderdaad naar het huis gaan waar we nu over in onderhandeling zijn moeten we eerst nog wel een week of 4 flink klussen (nieuwe keuken, nieuwe vloeren in het hele huis en werkelijk álles schilderen), dus het wordt sowieso al een wat rare periode voor de kinderen. Ik kan me voorstellen dat het makkelijker voor ze zal zijn als je in een paar dagen steeds wat meer spullen die kant op brengt. Maar misschien kunnen we dat op het eind alsnog doen, als daar nog tijd voor is.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 8:18

Dille: nee, het is gewoon een gevoelig meisje, ik denk dat we er alles aan hadden gedaan om haar voor te bereiden.

Gast
Gast

Bericht  Dille wo 15 mei 2013 - 8:44

Dankjewel Rejoy, dan ga ik jouw tips in ieder geval opschrijven!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Dora wo 15 mei 2013 - 10:31

Van Nijntje heb je meerdere boekjes over diverse thema's. Zouden ze die ook hebben voor verhuizen?
Ik ga even zoeken voor je.

Van Nijntje kan ik hem niet vinden, maar wel van Bobbi gaat verhuizen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria wo 15 mei 2013 - 19:50

Tomas is verhuisd toen hij 2,5 was en nu gaan we weer... (wel binnen een straal van 1 kilometer). Het helpt bij hem enorm als we samen opsommen welke spullen er allemaal mee gaan naar het nieuwe huis.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: