Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

+53
Roos
chipa
Teddyaapje
Siamsa
Fiwen
Parel
Theeleut
mickey
Urban Naked
Limburg85
Slakje
Shopaholic
Jade
Bolleke
Sylvana
Shisha
Minx
Highway
CCC
Sophiee
-Ieniemienie-
Amber-
Rush
Fortissimo
Annie24
maiadebij
Roodkapje
slaatje
Flower_L
Printje
Fearie
Lejow
Annemie
_Lana_
PapillonRose
Aimee
Sun88
Twellie
Mamsie
Sanne
Linda
M@niek
Liadan
sanne-84
SarahKey
Charles
Supertalentje
Flip Fluitketel
Paper Crown
MADDIE
Bacio
pippeloentje
Caroow
57 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 7:20

Vinden jullie het leuk als er baby's geboren worden met de naam van jullie kinderen? Of juist niet?

Heb je zelf een naam niet gekozen omdat een ander kind in jouw omgeving deze naam al had?

En vind je het leuk dat je kind naamsgenootjes heeft op het forum?


Ik heb echt tijden gedacht dat Paper Crown haar zoontje dezelfde naam zou geven als wij voor ons zoontje hebben, dit bleek niet zo te zijn maar als het wel zo was had ik dit alleen maar grappig gevonden. Het prikbord bij de verloskundige check ik elke keer op nieuwe blauwe kaartjes, ik hoop niet dat er vlak voor mijn zoon iemand met zijn naam wordt geboren, dat is toch te dichtbij. Een naam die kinderen in de familie al hebben zal ik niet zo snel geven, een naam van een kind die ik toevallig ken heb ik minder moeite mee.

Ik vind het leuk om het over namen te hebben smile smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Parel za 9 maa 2013 - 7:27

Onze dochter is min of meer vernoemd naar iemand van de crèche, dus nee, het maakt mij weinig uit. Wij vonden de naam mooi, en als anderen hun kind ook zo noemen, prima, zie ik alleen maar als compliment.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  pippeloentje za 9 maa 2013 - 7:30

Wij hebben bewust een naam gezocht, die en niet veel voor komt,en die we nog niet in onze omgeving gehoord hadden.

Bij een 2e/3e zou dit weer zo zijn.
pippeloentje
pippeloentje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 7:30

Als anderen dezelfde naam nemen, prima. Maar ik heb wel namen die ik leuk vond weg gestreept omdat iemand ken die zo heet. Met namen van het forum maakt me niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Bacio za 9 maa 2013 - 7:31

Zou je je kind een andere naam geven als een collega al zo heet? Of als een collega haar kindje zo heet (is er nog een verschil als dat kindje net geboren is of al een paar jaar oud?)

Hier hadden wij het laatst op werk over. Wij zijn een bedrijf dat best wel met elkaar optrekt. Mijn collega zei dat hij zijn zoon een bepaalde naam niet had gegeven omdat iemand uit ons team zo heet en hij dat toch wel een beetje gek zou vinden.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  MADDIE za 9 maa 2013 - 7:32

Ik zou mensen die dichtbij ons staan niet graag met een dochtertje met dezelfde naam zien. Ik zou zelf geen naam willen die veel gegeven wordt.
Maar als iemand verder weg dezelfde naam geeft zou ik er niet heel erg mee zitten. Als ik een naam leuk vind vind ik hem leuk!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Paper Crown za 9 maa 2013 - 7:33

Haha, waarom dacht je dat
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 7:34

Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik dacht het gewoon confused Maar Julian vind ik wel echt een leuke naam, misschien voor een tweede jongen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flip Fluitketel za 9 maa 2013 - 7:34

Onze beide dochters hebben een naam die heel weinig voorkomt. Het is echt op 1 hand te tellen hoeveel die naam elk jaar gegeven word aan een baby. En stel dat een naaste familielid (broer, zus o.i.d.) dezelfde naam zou gegeven hebben zouden we er misschien nog over hebben nagedacht om een andere naam te geven. Bij een collega o.i.d zouden we dit niet gedaan hebben.


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op za 9 maa 2013 - 7:39; in totaal 2 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Supertalentje za 9 maa 2013 - 7:35

Ik vind het niet erg als er een kindje geboren wordt met de naam van zoon, maar liever niet met tientallen tegelijk. Als ik dat wel had gewild dan had ik naam nr 1 uit de top 10 gekozen. Als ik iemand dichtbij had gekend met deze naam, dan had ik 'm ook niet gegeven.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 7:38

Wat ik trouwens écht niet leuk vind, is een naam die ineens mega-populair is. Namen als Sophie en Emma komen al een tijd veel voor, en dat vind ik gewoon leuke namen. Maar, sinds The Voice Kids worden er wel extreem veel meisjes geboren die Vajen of een variant daarvan genoemd worden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Charles za 9 maa 2013 - 7:43

Bij ons zal het niet zo snel gebeuren. Maar áls, zou ik het geloof ik niet heel erg leuk vinden ofzo.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 7:46

Ik zou sowieso mijn kind niet vernoemen naar iemand van tv, maar dat terzijde.
Wij hebben de naam Siem gekozen omdat we graag wouden vernoemen en dit de enige naam was die we beiden erg mooi vonden.
Dat wij nog geen Siem kenden in onze omgeving was toeval. Nu kende ik al wel een Siem op mijn werk, maar dat jochie zie ik niet privé
Maar ik zou dan de naam niet kiezen. Ik wil niet het gedoe krijgen in onze familie met bv Siem van M en Siem van P. Nu is het gewoon Siem en weet iedereen dat hij de onze is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 7:47

Wat er wel eens door m'n hoofd heen schiet is dat mijn naaste collega en ik tegelijk zwanger zijn, we op dezelfde dag bevallen en dat we dan ons kind ineens allebeindezelfde naam hebben gegeven ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  sanne-84 za 9 maa 2013 - 7:48

Ligt eraan hoe dichtbij de naam al bestaat. Omdat we niet heel veel collega's hebben vind ik het idd wek raar om de naam van een collega of kind van collega aan mijn kind te geven. Of met kennissen (moeilijk om daar een grens aan te geven).
Hier op het forum heb ik dan geen moeite, staat toch iets verder van me af
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Liadan za 9 maa 2013 - 7:55

Ik vind het niet erg als iemand anders dezelfde naam kiest voor zijn/haar kind, maar zou het niet zo leuk vinden als iemand die dichtbij ons staat zijn kind dezelfde naam geeft (en dan bedoel ik broer/zus, hele goede vrienden).
Mijn dochter zit bij een meisje in de klas die hetzelfde heet als zij, beetje onhandig misschien maar erg vind ik het niet (en volgend jaar zitten ze al niet meer bij elkaar want dan gaat het andere meisje naar groep 3).
En mijn zoon heeft nu een naamgenoot hier op het forum (alleen anders geschreven), dat vind ik wel leuk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 7:55

Lennox schreef:Wat er wel eens door m'n hoofd heen schiet is dat mijn naaste collega en ik tegelijk zwanger zijn, we op dezelfde dag bevallen en dat we dan ons kind ineens allebeindezelfde naam hebben gegeven ofzo.

Ach, dat is nu je naaste collega maar wie weet volgend jaar niet meer door alle bezuinigingenAndere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? 394967

Ik was daar stiekem best blij mee, ik was tegelijk met 6 kennissen zwanger. Ik was nummer 3 en de twee voor mij zat gelukkig geen Siem bij. De jongentjes na ons heten Sem en Sepp haha. Dus lijken allemaal wel op elkaar.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Flip Fluitketel za 9 maa 2013 - 7:57

SarahKey schreef:Ik zou sowieso mijn kind niet vernoemen naar iemand van tv, maar dat terzijde.
Tsja toevallig heeft een tv-presentatrice toevallig wel dezelfde voornaam als onze oudste dochter. Terwijl deze naam echt maar minimaal voorkomt. Niet echt bij stil gestaan en de 'tv wereld' is nogal breed te noemen en om nou al die namen te schrappen bij het maken van een naamkeuze lijkt me ook weer erg extreem.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gast za 9 maa 2013 - 7:59

SarahKey schreef:
Lennox schreef:Wat er wel eens door m'n hoofd heen schiet is dat mijn naaste collega en ik tegelijk zwanger zijn, we op dezelfde dag bevallen en dat we dan ons kind ineens allebeindezelfde naam hebben gegeven ofzo.

Ach, dat is nu je naaste collega maar wie weet volgend jaar niet meer door alle bezuinigingenAndere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? 394967


Nou, dat hoop ik toch zeker niet, dat één van ons weg moet. Kan me moeilijk voorstellen dat ik met iemand anders ook maar half zo fijn werk als met haar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Caroow za 9 maa 2013 - 8:00

Flip Fluitketel schreef:
SarahKey schreef:Ik zou sowieso mijn kind niet vernoemen naar iemand van tv, maar dat terzijde.
Tsja toevallig heeft een tv-presentatrice toevallig wel dezelfde voornaam als onze oudste dochter. Terwijl deze naam echt maar minimaal voorkomt. Niet echt bij stil gestaan en de 'tv wereld' is nogal breed te noemen en om nou al die namen te schrappen bij het maken van een naamkeuze lijkt me ook weer erg extreem.

Je hebt natuurlijk tv-namen en tv-namen. Bij Jan denkt niemand aan De Hoop, niet elke Matthijs wordt gelinkt met Nieuwkerk, maar bij Vajen denk ik toch echt wel aan The Voice.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 8:00

Flip Fluitketel schreef:
SarahKey schreef:Ik zou sowieso mijn kind niet vernoemen naar iemand van tv, maar dat terzijde.
Tsja toevallig heeft een tv-presentatrice toevallig wel dezelfde voornaam als onze oudste dochter. Terwijl deze naam echt maar minimaal voorkomt. Niet echt bij stil gestaan en de 'tv wereld' is nogal breed te noemen en om nou al die namen te schrappen bij het maken van een naamkeuze lijkt me ook weer erg extreem.
Dat is toeval , maar als op dat moment Vajen populair is en dan je kind naar die vernoemen vind ik, tja raar.
Zo ken ik 2 Ziva's..... vernoemd naar dat vrouwtje van NCIS.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  SarahKey za 9 maa 2013 - 8:01

Lennox schreef:
SarahKey schreef:
Lennox schreef:Wat er wel eens door m'n hoofd heen schiet is dat mijn naaste collega en ik tegelijk zwanger zijn, we op dezelfde dag bevallen en dat we dan ons kind ineens allebeindezelfde naam hebben gegeven ofzo.

Ach, dat is nu je naaste collega maar wie weet volgend jaar niet meer door alle bezuinigingenAndere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? 394967


Nou, dat hoop ik toch zeker niet, dat één van ons weg moet. Kan me moeilijk voorstellen dat ik met iemand anders ook maar half zo fijn werk als met haar Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? 561177
Ik hoop het ook niet maar moeilijke tijd. Ik heb ook super collega's, hoop dat het zo blijft.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  M@niek za 9 maa 2013 - 8:03

Ik ken geen andere kindjes met deze naam Very Happy maar zou het wel leuk vinden hoor.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Linda za 9 maa 2013 - 8:03

Ik ben wel mutserig wat betreft namen. Iemand op het forum had "onze" jongensnaam ook gekozen en nu hebben we toch maar een andere bedacht. Niet specifiek daarom hoor, de nieuwe naam kwam op onze pad, maar het speelde voor mij wel een klein beetje mee. Slaat nergens op, ik weet het....

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Sanne za 9 maa 2013 - 8:03

Ik vind dat wij onze dochter een mooie naam hebben gegeven, dus als iemand die naam ook zijn of haar kind geeft, dan vind ik dat wel leuk. Ik zou het minder leuk vinden als iemand in onze directe omgeving zijn of haar kind dezelfde naam geeft. Zo was ik ook uitgerekend in dezelfde periode als twee schoonzusjes en heb ik heel hard gehoopt dat zij niet 'onze' naam zouden gebruiken. En dat is gelukkig niet gebeurd.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk? Empty Re: Andere kinderen met 'jouw' kindernaam, leuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum