Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+149
Stuiterbal
jena
Bay
Lavendel
Laurientje
Pommes
Ooh La La!
LDJ
MADDIE
Shisha
Burn
Happinaz
Blair
Slakje
Vino
Mermaid
Sterrin_
meisje
Susan
ekjir@M
TukTuk
Floor
Pompoen
nijntje4
Kerel
Saga
Filoria
Zonneschijn
studiebol
Snoopy
Funk
psv-forever
Nyx
Poubelle
Twellie
Snoes
Ibbeltje
bolus26
Ragazza
Burgemeester Irene
Suus
Lejow
Luce
Theeleut
Cimic
Reva
Gympie
Lot
Evalynn
girli
Tabbert
Coco
blondje1313
Angela_1986
Kowalski
_Lana_
Printje
Maudy
Penélope
Sanne
Starla
Aardbei
NoMercy
Catwoman79
Paper Crown
Linnie1985
Parel
Razz
Pineco
CCC
RioolSpook
Lady Starstruck
Dora
Roza
Marsy28
Sam
Jelin
L!ND@
Jasmine
Alex
sonly
Aimee
Punk'd
Peanut
Prosecco
June
Marin
Exogenesis
Elliot
Biechtje
mzcharlotte
Anoniempje
Fearie
Derpy
Mamsie
luisa
nina
Carra
Mizz_S
maiadebij
Taeda
Siem
Charles
Atelier Madame
ellibre
Viva
Manderijn
SarahKey
Caroow
Burgemeester Nicky
SDL
Pitufo
Lady1984
Sea of Trees
Rouge
Isa_073
Middleme
JustMeDaan
madam
VeryCherry
Japie
Lenthe
Supertalentje
Zwerver
rapa nui
Rovine
Winegum
Minx
SoGood
Tania
Blond
Siamsa
Caro
Reeza
Ella
Fortissimo
Steep
SuperGrover
Rush
Blueschick
Jerry
FireButterfly
Aletta
Lady4
Plien84
Parisienne
xxjojootjexx
Pink!
Green_Pepper
153 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 6:00

Ik ken een Joah en ik heb nog nooit een moment getwijfeld over de uitspraak hoor, dat kan toch niet anders dan djoah? Ik vind het een leuke naam. De andere twee vind ik wat vergezocht.
Jonas vind ik ook leuk!

Wel grappig dat als iemand anoniem een mening over een naam vraagt dat de reacties dan veel harder en lomper zijn dan onder de eigen naam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 6:02

Oh en ik zou Joas doen in plaats van Joaz of Yoas. Die y maakt het aso en die z is nogal ' kijk eens wat een bijzondere naam' en die z heeft geen functie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Taeda di 12 maa 2013 - 6:06

Blond schreef:Ik vind de naam Joas wel mooi, maar dan ook echt gewoon op de Nederlandse manier uitgesproken.

Dat is mijn nummer 1 I love you

De dj klank vind ik minder mooi, dus het zou mijn keus niet zijn. Joah vind ik dan nog wel leuk, de andere qua schrijfwijze te ver gezocht.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Mamsie di 12 maa 2013 - 6:21

Nu wordt er een mening gevraagd dus dan kan t hè. Anders zeg ik niks of wel als ik het ook echt een mooie naam vind.

Ooh Ooh mijn V is dubbel aso! Een oorbel en een matje dan maar.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Rush di 12 maa 2013 - 7:08

Artemis schreef:Ik ken een Joah en ik heb nog nooit een moment getwijfeld over de uitspraak hoor, dat kan toch niet anders dan djoah? Ik vind het een leuke naam. De andere twee vind ik wat vergezocht.
Jonas vind ik ook leuk!

Wel grappig dat als iemand anoniem een mening over een naam vraagt dat de reacties dan veel harder en lomper zijn dan onder de eigen naam.
Ik zou het uitspreken als Joah gewoon.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 7:26

Ik ken een Joah, dat spreek je gewoon op z'n Nederlands uit. Vind ik eigenlijk mooier, ook.

Edit: Yoaz uitgesproken met een dj-klank zou ik niet doen, de Y is een letter die never nooit met een dj-klank uitgesproken wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Siamsa di 12 maa 2013 - 8:02

Lennox schreef:Ik ken een Joah, dat spreek je gewoon op z'n Nederlands uit. Vind ik eigenlijk mooier, ook.

Edit: Yoaz uitgesproken met een dj-klank zou ik niet doen, de Y is een letter die never nooit met een dj-klank uitgesproken wordt.

Dit dus, die uitspraak is niet correct, niet in het Engels en niet in het Nederlands. Mensen hebben dat zelf verzonnen om een naam origineler te doen lijken, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal dom staan.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  maiadebij di 12 maa 2013 - 8:58

Joah vind ik wel een mooie naam hoor, zo apart of moeilijk vind ik hem helemaal niet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Mizz_S di 12 maa 2013 - 9:00

Ik vind de namen allemaal niet mooi, totaal niet mijn smaak gewoon, en vooral de uitspraak te ver gezocht.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje di 12 maa 2013 - 11:00

Goed misschien wordt ik wel herkent door dit verhaal maar dat is niet erg wil het alleen niet onder mijn eigen naam doen. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee wil maar moet het in elk geval gewoon even kwijt.
Ik ben namelijk smoorverliefd op mijn osteopaat. Dacht eerst misschien gewoon een crush, zal snel weer over zijn. Maar dat ging het niet. Inmiddels kwamen we richting het einde van de behandeling en nu rest alleen nog een evaluatie na een aantal maanden. Dus ik had zoiets nu zie ik hem niet meer dus zal het wel overgaan, maar dat gaathet dus niet. Inmiddels bijna 6 weken geleden en het lijkt wel erger te worden.
Ik weet dat ik zolang ik nog onder behandeling sta sowieso niks met mijn gevoelens kan. Maar frustrerend is het soms wel!

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  VeryCherry di 12 maa 2013 - 20:54

Charles schreef:
VeryCherry schreef:
Charles schreef:
Atelier Madame schreef:Wat is er mis met Jan piet en Kees tegenwoordig :O
Sorry vind de namen niet zo mooi :p

Niks Biechttopic - Pagina 7 3920004554 .

Ik vind de namen van jou kinderen echt mooi Very Happy

Echt?Wat leuk! Het zijn niet de namen in mijn blog he? Ik vind de naam van jouw zoon ook mooi!

I know, maar ik vind ze écht leuk!
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje vr 15 maa 2013 - 21:09

Ik doe het even zo, niet omdat ik anoniem wil zijn, maar meer omdat ik het niet gelinkt aan m'n eigen naam wil hebben.

Maar wie weet wat de gevolgen zijn van in de schuldhulpverlening zitten en voor de rechtbank moeten verschijnen? Betekent dat per definitie dat je eruit geknikkerd wordt?

Toelichting: mijn vriend zit inmiddels ruim 3 jaar in de schuldhulpverlening, hijnis hiermee gestart ruim voordat wij elkaar leerden kennen. Hij voldoet in principe aan z'n verplichtingen, alleen werkt de bewindvoering totaal niet mee. Hij heeft zich pas geleden bij mij ingeschreven, adreswijziging doorgegeven, maar de post van de bewindvoering blijft bij z'n vader binnen komen. Z'n bewindvoerster heeft hij in die drie jaar tijd nog nooit gesproken, op terugbelverzoeken gaat ze niet in, zelfs terug mailen doet ze vrijwel niet. Hij heeft doorgegeven wat z'n inkomen nu is, maar blijkbaar is dat niet doorgekomen want alles wat hij maandelijks minimaal af moet staan is nog gebaseerd op een inkomen van een paar maanden terug, en inmiddels is hij al gedaald. Mijn vriend draagt trouw af om z'n goodwill te tonen, terwijl hij (zijn woorden, ik weet niet precies hoe dat zit) maandelijks eigenlijk te weinig geld krijgt om af te lossen. Hij heeft inmiddels 2x een mail gestuurd met de vraag of er een einddatum bekend is (de minimale duur is 3 jaar, hij gaat inmiddels naar de 3,5), maar daar krijgt hij geen reactie op.

Het enige wat hem wél te verwijten valt is dat hij af en toe te laat is geweest met stukken aandragen. Zoals nu, al is dit buiten z'n schuld om: bij zijn vader lag twee weken terug een brief van bewindvoering in de bus. Z'n vader woont niet in de buurt, dus hebben vriend en z'n vader afgesproken dat ze het via de post zouden versturen. Heeft zijn vader hem eindelijk deze week op de bus gedaan, veel te laat dus. Stond er in de brief, die mijn vriend gisteren (de 15e) kreeg, dat hij voor de 14e bepaalde stukken toe moest sturen. Dit is natuurlijk niet gebeurd. Meteen gisteren stond er bij zijn vader iemand aan de deur met een aangetekende brief voor mijn vriend: Hij moet eind mei voor de rechtbank verschijnen wegens het verzuimen van z'n plichten, want hij heeft voor de 14e die stukken niet overhandigd.

Ik schijt echt zeven kleuren, ben als de dood voor de gevolgen, en dat hij eruit gegooid wordt, met alle nog resterende schulden van dien...

Niet quoten graag.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Carra vr 15 maa 2013 - 21:17

In ieder geval als een gek die stukken alsnog aanleveren.
Ze knikkeren je er niet zomaar uit. Je kan bij de rechter je verhaal uitleggen. Als je het niet alleen durft, neem dan een advocaat mee. Op toevoegbasis betaal je in principe €125. Maar jouw inkomen kan nu ook meegenomen worden. Dan wordt het wellicht hoger.

Sowieso zou ik iets aan de bewindvoerder doen. Een officiële klacht, of de kantonrechter verzoeken om wijziging.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje vr 15 maa 2013 - 23:10

Dank je! Dat stelt me in elk geval al meer gerust. Ik geloof dat hij van plan is om alleen te gaan. Ik heb zelf een rechtsbijstandsverzekering, zou die nog iets kunnen betekenen, qua advocaat? Ik vermoed van niet, omdat die verzekering alleen op mijn naam staat?

Ik ga het hem vanavond eens voorleggen dat hij wel de optie heeft een andere bewindvoerder te zoeken, hij dacht dat die optie er niet was. Ik denk eerder dat hij zich liever gewoon op de vlakte houdt omdat hij bang is z'n schuldhulpverlening kwijt te raken en alsnog met de schulden zit.

Verder wil hij mij er niet mee opzadelen. Ik heb een koopwoning op mijn naam en mócht het zo zijn dat ze hem er wel uit gooien, dan heeft hij aangegeven op zoek te gaan naar een kamer, zodat ik niet meegetrokken word in z'n financiële verleden. Vind ik op zich wel lief, maarja, ik woon natuurlijk liever samen.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Exogenesis za 16 maa 2013 - 2:21

Even op die namen terugkomend. Ik vind Joah/Joa heel mooi. Maar wel op zijn Nederlands uitgesproken. Net als Noah/Noa (al vind ik die naam te veel voorkomend en zou ik die zelf nooit kiezen).
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 2:56

Hm, ik vind dat wel verwijtbaar hoor, als je merkt dat de post niet goed doorkomt blijf je toch contact zoeken tot het goed is.. En als je weet dat er post ligt ga je die halen of je vraagt of je vader die post even openmaakt aan de telefoon. Het is nu namelijk gewoon zijn eigen schuld en feitelijk zijn het smoesjes, want als je echt wilt regel je je zaken beter en zorg je daagde zaken lopen. Dit soort smoezen hoort zo'n rechter de hele dag, dus die is daar niet van onder de indruk, want ookal is het waar, je bent zelf verantwoordelijk.

Maar zo snel word je er niet uitgegooid over het algemeen, zeker niet vlak voor de einddatum. Schuld bij de bewindvoerder leggen is ook niet effectief, oplas je echt wilt krijgt je wel contact, of je dient een klacht in of je zoekt een andere, dit klinkt allemaal zo passief en afwachtend en 'ik kon er niets aan doen' en dat is nou juist de houding waardoor mensen vaak in de schuldhulpverlening verzeild raken... Veel is er nog niet verbeterd kennelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  nina za 16 maa 2013 - 5:40

Ik biecht op dat ik net zo'n 40 km (heen en terug) heb gereden om sushi te halen.
Want ik heb opeens zo'n trek in sushi. Biechttopic - Pagina 7 281626781
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje za 16 maa 2013 - 6:09

Artemis, ik vind het heel jammer om te lezen dat je na twee reacties blijkbaar al je conclusie kunt trekken dat er weinig veranderd is. Ik ga er niet eens op in, maar toch bedankt voor je zeer veroordelende reactie.


Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  luisa za 16 maa 2013 - 6:11

Ik weet niet wat de consequenties van het te laat opsturen van die stukken zullen of kunnen zijn (behalve rechtbank), maar de rechter zal het hem zeker aanrekenen. Jouw vriend is de enige verantwoordelijke.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 6:12

Biechtje schreef:Artemis, ik vind het heel jammer om te lezen dat je na twee reacties blijkbaar al je conclusie kunt trekken dat er weinig veranderd is. Ik ga er niet eens op in, maar toch bedankt voor je zeer veroordelende reactie.

Tja, ik lees een boel excuses, en weinig verantwoordelijkheid voor het hele gebeuren.
Je wordt niet zomaar bij de rechter geroepen.... Dan is er ergens iets misgegaan, en dan kun je de bewindvoering de schuld geven, maar het is zijn verantwoordelijkheid. Dat is niet veroordelend, maar een opsomming van de feiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Marin za 16 maa 2013 - 6:20

Nog even over die namen:

Ik vind Joah ook niet leuk. Het staat wel mooi, die letters, maar ik zeg heel vaak 'ja' op die manier als ik een soort van 'ja ok' bedoel, dan zeg ik 'joah' op z'n Nederlands, soort 'joh' uitspraak. Dus zo lees ik het ook, niet als Djoa.

En de Y als dj uitspreken blijf ik ook zo raar vinden, wat Siamsa al zei. Sorry mamsie, ik weet dat jij V.'s naam ook met een Y schrijft en als dj uitspreekt, maar hoe kan dat nou als dat in geen enkele taal kan? Dat kan je toch niet zomaar bedenken? Sorry ik vind dat echt raar en vergezocht (het bestaat namelijk niet).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Mamsie za 16 maa 2013 - 6:28

I know. Maar de j kon niet omdat je dan een ij krijgt. Een G had gekunt maar daar kwamen we toen niet op. Hahha lekker suf. Het was toch al een zelf verzonnen naam dus ach dan maar zo. We kennen overigens wel een yency wat je dus ook zo uitspreekt. We hebben er verder niet over nagedacht. Beetje vreemd maar ja ti's zo.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Marin za 16 maa 2013 - 6:32

Haha ja ik voel me zoooo lullig om dat te zeggen, want je weet dat ik je gewoon een tof wijfie vind (die foto!! Hahaha) maar ik vind t nog altijd gewoon echt zo raar staan ;-)
Ben nu weer vlak bij je trouwens, hoi!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje za 16 maa 2013 - 6:33

Hij zal ook zeker niet met z'n vinger naar de bewindvoering gaan wijzen onder het motto van 'ik lever misschien niet op tijd stukken aan, maaaaar de bewindvoering....' en dan een hele opsomming erachteraan, dat absoluut niet en dat heb ik ook nooit gezegd. Hij is zich absoluut bewust van z'n fouten en zal die ook gewoon erkennen.

Mijn vraag was ook niet hoe hij er onderuit kon komen, ik ben alleen bang voor de eventuele gevolgen, daar wilde ik graag meer over weten.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Mamsie za 16 maa 2013 - 6:51

Marin schreef:Haha ja ik voel me zoooo lullig om dat te zeggen, want je weet dat ik je gewoon een tof wijfie vind (die foto!! Hahaha) maar ik vind t nog altijd gewoon echt zo raar staan ;-)
Ben nu weer vlak bij je trouwens, hoi!

Nee joh dat is toch niet lullig. Ti's gewoon ook fout. Eerder dom van ons dat we daar niet meer op gelet hebben. Kan er nu nog weinig aan doen hè!
Ik denk dat het voor jou ook stotender is met je Engelse achtergrond.

Ja die foto is erg hè!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum