Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waren jullie bang voor de bevalling?

+71
CCC
M@niek
Aggi
Sterrin_
Maudy
Slakje
Tania
Filoria
Ayla
Juutjepetuutje
Aimee
bolus26
Snoes
Urban Naked
VeryCherry
Mida4you
Jezzie
snoezel
Highway
Lejow
M-G
Twellie
PapillonRose
ekjir@M
Alex
Steep
Manderijn
Flower_L
Thunder
Shopaholic
Clapperdie
Charles
Novalee
Mamsie
Shy
Sea of Trees
Sylvana
Viva
Printje
Puggle
Mom-Of-3
Tiara
Vivendi
kwak
Jade
Ella
Zenna
Theeleut
Sophiee
Parel
Muppetje
Flip Fluitketel
Supertalentje
MissD
Boompie
Pinkel
Floor
L!ND@
NoMercy
SarahKey
Bimbam
smooch
Liadan
Annemie
Pink!
Pussycat
tweeling
Linda
Mama
Happydobby
Caroow
75 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  PapillonRose do 7 maa 2013 - 10:55

Hmmmm.. Ik ga geloof ik echt liever naar de tandarts hoor! En ik had geen horrorbevalling, maar ik heb wel een supertandarts die zijn werk echt heel goed doet.

Voor de bevalling was ik trouwens gedurende de zwangerschap met vlagen bang, dan zwakte het weer af en dan was ik weer bang.. Maar tegen het einde was de angst wel weg, toen wilde ik juist dat het eindelijk ging gebeuren.

Ondanks dat het wel erg pijnlijk was, zie ik niet extra op tegen een eventuele volgende bevalling. Ik had een vrij normale bevalling, en ondanks de pijn die flink tegenviel zou ik tekenen voor nog zo'n bevalling. Geen echte complicaties, geen scheur, geen knip, kindje niks aan de bevalling overgehouden, ik kijk er met een goed gevoel op terug!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Tiara do 7 maa 2013 - 11:06

Ik beval ook liever dan ik naar de tandarts ga, jeej wat ben ik daar bang voor.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Twellie do 7 maa 2013 - 11:23

Voor de tweede bevalling was ik bang, terecht want die was nog erger dan de eerste.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  M-G do 7 maa 2013 - 11:59

Nee bang was ik niet. Ik had zoiets van: ik zie het wel en laat het wel over me heen komen. Uiteindelijk ben ik ingeleid. Ik vond het behoorlijk heftig en heb op het moment zelf ook geroepen: DIT NOOIT WEER! De volgende koop je maar in de winkel Embarassed. Uiteindelijk vond ik het toch wel meevallen want na een maand hadden we het al over een eventuele tweede.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Flip Fluitketel do 7 maa 2013 - 17:17

De tandarts is ook niet mijn beste vriend, maar ga toch liever naar hem toe dan bevallen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Lejow do 7 maa 2013 - 18:44

Nee, ik was er niet bang voor. Was ook niet zo heel gek, was totaal nog niet aan het nadenken over de bevalling.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Highway do 7 maa 2013 - 19:17

Happydobby schreef:Ik was helemaal niet bang. Helaas viel het tegen en nu zou ik het ook niet meer durven.

Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  snoezel do 7 maa 2013 - 19:24

Ik zag er niet tegenop. Ik dacht- ach, of het nou een paar uur duurt of een paar dagen, dan ben je ervan af en het moet toch gebeuren, tanden op elkaar en dan is ons kleine hummeltje er...
En jeeeee, wat viel het tegen :O En toen dochterlief er was was ik ook helemaaalllll nog niet klaar met de narigheid: Hechten, ziekenhuis blijven, etc... Dus tja, bij een eventuele tweede zal ik er wel echt tegenop gaan zien...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 19:28

Bij de eerste totaal niet. Ik had zoiets van: laat maar komen Laughing
Alleen ging het niet zoals verwacht... Bij de tweede had ik daarom een enorme angst om te bevallen en bizar genoeg was dat in zes uurtjes 'gepiept'.

Maar hoewel ik nu zo'n beetje alle vormen van bevallen gehad heb (spontaan (helaas uitgemond in keizersnede) en inleiding van een natuurlijke bevalling), ben ik er wel klaar mee Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Jezzie do 7 maa 2013 - 19:30

Ik ben niet bang geweest.
Ik Vond het wel spannend wat er allemaal zou gaan gebeuren, maar ik heb het gewoon over me heen laten komen. Ik vond het ook best mee vallen.
Zou het zo nog een keer doen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Mida4you do 7 maa 2013 - 20:23

Tegen de bevalling zag ik niet op. Uiteindelijk viel de bevalling erg tegen en heb zowat alles meegemaakt wat je kunt meemaken in een bevalling. Ik hoop dat de 2e echt makkekijker gaat.... ga er maar niet vanuit.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  VeryCherry do 7 maa 2013 - 20:47

Nee, absoluut niet. Het is me 100% meegevallen eigenlijk.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Urban Naked do 7 maa 2013 - 21:04

Ik was totaal niet bang, had er eigenlijk ook wel soort van zin in.
Jammergenoeg ging het niet goed. Een eventuele tweede, daar ben ik niet hele erg bang voor. Ik mag sowieso nooit meer thuis bevallen en mijn zwangerschap zal door een gyn in de smiezen gehouden worden, dus ik heb er vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Snoes do 7 maa 2013 - 22:55

Ik was helemaal niet bang voor de bevalling en het is me ook heel erg meegevallen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  bolus26 vr 8 maa 2013 - 7:58

nee! ik was het bedrust houden en t moeilijk lopen zo beu en voelde me steeds beroerder dus was blij toen het zover was!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Aimee vr 8 maa 2013 - 8:01

Nee, ik zag er helemaal niet tegenop. Ik was alleen heeeeel erg bang voor een keizersnede (en dan niet eens de keizersnede zelf, maar dat je je kindje niet meteen bij je krijgt).
Uiteindelijk viel de bevalling me 100% mee en zou ik het zo nog 10x doen!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Juutjepetuutje vr 8 maa 2013 - 8:13

in het begin van de zwangerschap wel, maar naar mate de uitgerekende datum dichterbij kwam begon ik er naar uit te kijken. de bevalling vond ik best tegen vallen. ben wel heel blij dat ik nu een natuurlijke bevalling heb gehad (1e was een ks) maar ben blij dat ik het niet nog eens hoef te doen
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Ayla vr 8 maa 2013 - 8:15

Jezzie schreef:Ik ben niet bang geweest.
Ik Vond het wel spannend wat er allemaal zou gaan gebeuren, maar ik heb het gewoon over me heen laten komen. Ik vond het ook best mee vallen.
Zou het zo nog een keer doen!
Ik ook, al zou ik wel dingen anders doen. Onder anderen weeën opvangen in bad of onder de douche, nu heb ik een uurtje in bad gelegen en toen doezelde ik tussen de weeën helemaal weg. Helaas moest ik daarna weer aan de ctg. Ook wil ik een volgend kindje zelf de borst laten zoeken en de navelstreng uit laten kloppen. Als we een geschikt huis hebben denk ik ook dat ik thuis wil bevallen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Filoria vr 8 maa 2013 - 19:32

Nee, het leek me wel mooi en spannend! En dat was het ook.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Tania vr 8 maa 2013 - 20:43

Ik was beide keren niet bang. De eerste keer was wel heel heftig met wat complicaties maar bij de tweede vond ik het toch ook niet eng. De tweede keer was echt een eitje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Slakje vr 8 maa 2013 - 20:45

Ik vond het heel erg spannend en had constant rampscenario's in mijn hoofd. Wat was ik blij dat ik al in het ziekenhuis lag toen ik weeën kreeg.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Maudy vr 8 maa 2013 - 20:56

Nee, ik was totaal niet bang. Toen 's nachts spontaan mijn vliezen braken ben ik zelfs tot de volgende ochtend gaan slapen. Ik was super ontspannen. Echt heel gek want normaal ben ik echt een stresskip. Ik ben uiteindelijk vrij snel bevallen en kijk er goed op terug. Ik vond de placenta veeeeel erger! Die wilde niet komen en ze hadden het over de OK. Toen ben ik als een malle gaan persen en uiteindelijk kwam hij na 29 minuten laughcry
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Sterrin_ vr 8 maa 2013 - 22:54

De eerste keer niet, toen wist ik natuurlijk nog niks en liet ik het echt op me afkomen.
Helaas was de uitdrijvingsfase een drama waardoor ik echt heel bang was voor de tweede keer. Maar de tweede keer ging het persen zo goed dat ik bij de tweeling er zelfs voor gekozen heb om natuurlijk te bevallen ondanks dat ze beide in stuit lagen. Door omstandigheden werd dit een spoedkeizersnee.

En nu? Nu wil ik nooit meer bevallen. Maar dat komt meer omdat ik nu ineens besef wat er mis kan gaan. Niet heel reeel misschien, maar voor mij wel.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Aggi za 9 maa 2013 - 9:24

Nee ik was niet bang, het was achteraf gezien wel een heftige bevalling. Moest worden ingeleid... 1 x tang verlossing en 3 x vacuum pomp... en een weeen storm...
Heb me echt heel kranig gehouden en niet eens gevloekt, geschreeuwd...
Heb wel na de bevalling bij zinnen moeten komen... en heb mijn bevalling uiteindelijk van mij afgeschreven.
Toch zou ik voor een 2de willen gaan over een tijdje en dan weet ik dat er weer een bevalling aan zit te komen maar ik zou er zo weer voor gaan.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  M@niek za 9 maa 2013 - 9:26

Ik was absoluut niet bang, maar het is wel erg tegengevallen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum