Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

+8
Parisienne
Fiwen
duckie
Liadan
Smaragdje
PapillonRose
chipa
Pien
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Pien di 5 apr 2011 - 2:05

ik heb zojuist de proefdruk ontvangen van ons geboortekaartje, geweldig!! ben er helemaal blij mee, er hoeven maar 2 kleine dingetjes te veranderen, dit betekend dan dat wij alles qua geboortekaartje klaar hebben! van tekst tot indeling, etc.... nu het volgende probleem, wie sturen we wel, wie sturen we niet. volgens de eerste berekening had ik rond de 60 kaartjes nodig maar ineens kwam daar die twijfel, moet ik die en die misschien ook sturen, of die en die juist niet maar die weer wel....

vandaar wat vragen:

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld?
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen?
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld?


oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  chipa di 5 apr 2011 - 2:14

Ik heb ook zojuist de proefdruk binnen. Ik heb 30 kaartjes besteld incl enveloppen en letters in kleur voor 120,-

We gaan er zo'n 23 versturen, houden er 2 sowieso zelf en 5 als reserve. Wij sturen heel selectief. Mensen die we anders ook niet zien krijgen nu ook geen kaartje. Behalve ooms en tantes uit netheid naar onze ouders toe. Verder natuurlijk vrienden en ouders en dat was het wel.

Wij zetten er wel op: Wil je vingertjes en teentjes tellen, dan eerst even bellen. Zoiets...
Geen rusttijden o.i.d. Kan me ook niet voorstellen dat mensen zomaar langs zouden komen (in ons geval dan)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  PapillonRose di 5 apr 2011 - 2:22

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? 44 kaartjes

als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? Hoe dichtbij die persoon staat, of ik nog veel contact heb met diegene of niet.. Er waren trouwens weinig twijfelgevallen hier. En ik ben wel redelijk selectief geweest, als ik normaal ook niks van iemand hoor dan stuur ik iemand ook geen kaartje.

wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? 80 euro

hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? 20 (zelf niet, maar mijn ex wilde achteraf toch nog kaartjes voor zijn familie..) Edit: ik had bij de eerste bestelling van kaartjes rekening gehouden met 5 extra kaartjes en had er ook 2 extra voor mezelf ingecalculeerd.

oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd? Ja, had er toch tijden op staan (tussen 1 en 3). Dan weten mensen vast wanneer het in elk geval niet kan, ook al bellen ze. En voor het geval iemand toch spontaan langs zou komen dan zou het in elk geval niet op die tijden gebeuren.


Laatst aangepast door PapillonRose op di 5 apr 2011 - 2:42; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Smaragdje di 5 apr 2011 - 2:40

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? Wij hebben 60 kaartjes besteld
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? Wij hebben gekeken met wie wij echt veel contact hebben en van wie wij wel of niet af en toe wat horen.
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? Ongeveer 150,00, daar zitten dan ook zegels bij om de envelop dicht te plakken aan de achterkant en de tekst wordt in kleur gedrukt. (excl. postzegels)
Hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? +/- 11 kaartjes zijn extra.
hadden jullie ook rust tijden erop staan? Nee, maar wel een tekstje dat ze van te voren moeten bellen. Al lijkt mij dat de meeste dat ook wel uit zichzelf zullen doen.


Laatst aangepast door Smaragdje op di 5 apr 2011 - 3:32; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Liadan di 5 apr 2011 - 2:56

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? Wij gaan waarschijnlijk 90 kaartjes bestellen (ik moet het nog even precies natellen, misschien worden het er 100).
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? Hoeveel contact we met ze hebben.
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? Voor 90 kaartjes wordt het 140 euro (excl. postzegels).
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? Dat zullen er ongeveer 5 zijn.

oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd? Dat zetten wij er wel op, maar dat is omdat een deel van mijn schoonfamilie anders onverwachts gaat komen op de meest ongunstige tijden en daar hebben wij geen zin in.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  duckie di 5 apr 2011 - 3:12

Pien schreef:
vandaar wat vragen:

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? 100

als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?
nog nagedacht in hoeverre we die mensen nog wel of niet spreken.... sommige mensen spreken we niet maar wou ik wel op de hoogte brengen... beetje lastig heb op t laatste moment (toen de kleine er al was) nog wel een aantal geschrapt en toegevoegd

wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? 155.20 = excl postzegels

hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? stuk of 15 denk ik die we nu over hebben, maar moet er nog een paar inplakken in babyboeken/fotoboeken


oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd?][/b]wij hadden geen tijden erop staan alleen dat ze moeten bellen van te voren, zo konden we inderdaad zelf de tijden plannen[b]
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Fiwen di 5 apr 2011 - 3:21

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? 110
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? als het familie was hebben we ze wel gestuurd, puur uit netheid en als het kennissen waren alleen als we die kennissen nog regelmatig spraken.
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? rond de 180 euro volgens mij (excl. postzegels)
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? 15
oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? nee, wij hadden onderaan gezet: "Op bezoek? Bel, kom en bewonder!"
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Parisienne di 5 apr 2011 - 3:31

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? Uiteindelijk 75 kaartjes
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? Ik heb gekeken naar hoe dichtbij die mensen staan, hoe vaak we ze zien, of ze wel of niet op visite zouden komen, etc. Het blijft lastig om te bedenken wie je allemaal een kaartje wil sturen. Wij hebben het bewust voor ons doen 'klein' gehouden, anders hadden we denk ik wel aan de 120 kaartjes gezeten.
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? Rond de €240,0
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? Wij hadden zo'n 5 extra kaartjes (voor onszelf, in het fotoalbum, in een lijstje, etc.)

Vergeet ook dingen als bijvoorbeeld je huisarts, verloskundige, eventueel de gynaecologie/kraamafdeling van het ziekenhuis en het werk (van jouzelf en je partner) niet mee te tellen. Uiteraard hoeft dit niet allemaal, maar je kan er wel aan denken of je hen ook een kaartje wil sturen. Ik had het gedaan naar de huisarts, de afdeling van het ziekenhuis (gynaecologie, daar kwamen we namelijk bijna wekelijks), de verloskundigepraktijk waar ik in het begin liep en het werk van mijn partner. Ook heb ik mijn decaan op school een kaartje gestuurd en mijn stage.

Rusttijden hadden we overigens niet vermeld. Wij hadden staan: "Bezoek vinden we heel gezellig! Wel graag even een telefoontje vooraf."
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Pien di 5 apr 2011 - 5:49

ik heb inmiddels de lijst van alle mensen compleet, heb een lijst gemaakt met twijfelgevallen en ga de komende 2weken er gewoon over nadenken wat ik er mee doe en het eens met mijn zus erover hebben... zij kan me namelijk altijd wel goed advies geven... mijn man maakt het allemaal niks uit. die stuurt het liefst iedereen een kaart! zelfs mensen die hij al 3 jaar niet gesproken heeft ofzo!

het enige waar ik nu nog over twijfel is het lettertype, lastig hoor!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:26


Van Dylan weet ik het niet meer precies dus de gegevens van Lynn angel

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? 105 kaarten
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? Nvt
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? 247 euro
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? 5, deze hebben we ook allemaal nog zelf. Altans 1 in haar eigen boek, 1 hangt bij haar foto en de andere liggen bij de andere kaarten (trouwen en geboorte van Dylan)


oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd? Wij hebben er beide keren opgeschreven; Voor een bezoekje graag bellen.. bij ons weten de mensen die altijd welkom zijn dat wel smile En de overige mensen hebben allemaal even een belletje gedaan voor ze kwamen dus hier geen rust tijden op geschreven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  PiP di 5 apr 2011 - 6:42

Rusttijden hadden we er wel op, maar uiteindelijk zat ik steeds nog te kolven wanneer er weer mensen kwamen.
Je weet niet hoe het allemaal gaat lopen, wel zou ik erop vermelden dat ze even moeten bellen van te voren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:06

Rusttijden hebben wij er beide keren ook niet opgezet, je weet toch niet hoe het van te voren gaat lopen. Van S.enna weet ik het niet echt goed meer dus van M.ara, wij waren 240 euro kwijt bij hipdesign.nl voor 100 kaartjes inc. enveloppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Meeko di 5 apr 2011 - 20:40

Wij waren 140 euro kwijt voor 80 kaartjes met envelop bij hipdesign. Geloof dat ik er nu nog 15 heb liggen. Rusttijden hebben we er wel op gezet. Ook zodat mensen dan niet gaan bellen (en dan toch doen :S) Maar heb eigenlijk me telefoon de hele dag op stil staan.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:45


hoeveel kaartjes hebben jullie besteld?
75 kaartjes
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?
vlak daarvoor zijn we getrouwd, iedereen die een trouwkaart heeft gekregen, heeft ook een geboortekaartje gekregen, tenzij we niks van ze gehoord hebben rond de bruiloft
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen?
€129,-, maar daar kwam geloof ik nog wel een paar euro bij op voor het vooraf zenden van de enveloppen.
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld?
Wij hadden er rond de 12 over, uiteindelijk hebben ouders en schoonouders een extra kaartje gehad, een aantal buren en zijn er wat in boeken geplakt.

oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan?
We hadden geen tijden erop staan, maar dat ze moesten bellen van tevoren. Tijden zou ik persoonlijk niet doen, dat weet je pas als je daadwerkelijk bent bevallen. Zo kwam het bij mij heel vaak uit dat ik om 15.00 uur net aan het voeden was en kwam het beter uit als ze rond 16.00 uur kwamen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:53


hoeveel kaartjes hebben jullie besteld?
Weet ik eerlijk gezegd niet meer, stuk of 60?
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?Mensen die we maar heel weinig spraken kregen geen kaartje. Eigenlijk was het ook niet moeilijk om te selecteren
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen?
max €30. We hebben het papier zelf gekocht in een copyshop, mijn vriend heeft het kaartje ontworpen en we hebben het af laten drukken op zijn werk. Ze hebben daar een grote drukmachine staan. Voor een appeltaart mocht hij de kaartjes laten afdrukken.
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld?
Stuk of 5.

oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan?
Ja, 's middags een paar uur. Heb ik achteraf ook heel fijn gevonden. Er stond sowieso op dat ze even moesten bellen als ze langs wilden komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 21:02

Hoeveel kaartjes hebben jullie besteld?
Wij hadden 80 kaartjes besteld
Als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?
Bij twijfel deden we het niet
Wat waren jullie kwijt incl de enveloppen?
170 euro, we wilde ook een andere kleur envelop toen en daar moesten we ook extra voor betalen
Hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld?
Geen, we hadden er op het eind een stuk of 5 over
Hadden jullie ook rust tijden erop staan? Nee. Op het kaartje stond : voor een bezoekje graag even bellen. En als ze dan belde gaf ik gewoon een tijd door. Bijvoorbeeld na 14.30 heb ik vaak gedaan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Flip Fluitketel di 5 apr 2011 - 21:09

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? Wij hadden 75 kaartjes besteld.
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen? Bij twijfel hebben we geen kaartje gestuurd naar degene.
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? Wij waren incl. enveloppen 170 euro kwijt.
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? Wij hadden 10 kaartjes extra berekend/besteld
hadden jullie ook rust tijden erop staan?
Nee, wij hadden een tekst op de kaart om ons te bellen voor bezoek e.d..
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Kat1980 wo 6 apr 2011 - 3:47

hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? Wij hadden er 60 besteld.
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?Sommige mensen waar we over twijfelden, hebben we wel een kaartje gestuurd. Achteraf van een aantal toch spijt gehad, omdat ze helemaal niks van zich hebben laten horen (niet eens een kaartje terug). Ach ja, maakt het voor ons makkelijker om te selecteren wie er wel en niet op onze bruiloft gaan komen dit najaar Wink Dus ik zou zeggen, bij twijfel niet doen!
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? 165 euro exclusief postzegels
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? 5 extra, waarvan 1 voor ons is en 1 voor in het babyboek


oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd?. Nee, geen rusttijden er op gezet. Bij ons belde iedereen van te voren. En op momenten dat ik lag te rusten, had ik de telefoon op stil staan zodat ik dan niet alsnog lastig werd gevallen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 3:59

Kat1980 schreef:hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? Wij hadden er 60 besteld.
als jullie twijfelde bij bepaalde mensen, wat heeft dan de doorslag gegeven wel of niet te sturen?Sommige mensen waar we over twijfelden, hebben we wel een kaartje gestuurd. Achteraf van een aantal toch spijt gehad, omdat ze helemaal niks van zich hebben laten horen (niet eens een kaartje terug). Ach ja, maakt het voor ons makkelijker om te selecteren wie er wel en niet op onze bruiloft gaan komen dit najaar Wink Dus ik zou zeggen, bij twijfel niet doen!
wat waren jullie kwijt incl de enveloppen? 165 euro exclusief postzegels
hoeveel kaartjes hebben jullie extra besteld? 5 extra, waarvan 1 voor ons is en 1 voor in het babyboek


oh ja, nog 1 vraag, hadden jullie ook rust tijden erop staan? aangezien mensen toch moeten bellen voor een afspraak plan je zelf de tijden dat ze komen. of zie ik dat verkeerd?. Nee, geen rusttijden er op gezet. Bij ons belde iedereen van te voren. En op momenten dat ik lag te rusten, had ik de telefoon op stil staan zodat ik dan niet alsnog lastig werd gevallen.

dit heb ik ook bij een aantal mensen gehad, toch wel een kaartje gestuurd maar niets van zich laten horen terug, viel me van een aantal toch echt zwaar tegen. weet je wel gelijk hoe je er voor staat. terwijl van anderen die we geen kaartje kregen, hebben we wel weer een kaartje gehad
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes... Empty Re: Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum