Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waren jullie bang voor de bevalling?

+71
CCC
M@niek
Aggi
Sterrin_
Maudy
Slakje
Tania
Filoria
Ayla
Juutjepetuutje
Aimee
bolus26
Snoes
Urban Naked
VeryCherry
Mida4you
Jezzie
snoezel
Highway
Lejow
M-G
Twellie
PapillonRose
ekjir@M
Alex
Steep
Manderijn
Flower_L
Thunder
Shopaholic
Clapperdie
Charles
Novalee
Mamsie
Shy
Sea of Trees
Sylvana
Viva
Printje
Puggle
Mom-Of-3
Tiara
Vivendi
kwak
Jade
Ella
Zenna
Theeleut
Sophiee
Parel
Muppetje
Flip Fluitketel
Supertalentje
MissD
Boompie
Pinkel
Floor
L!ND@
NoMercy
SarahKey
Bimbam
smooch
Liadan
Annemie
Pink!
Pussycat
tweeling
Linda
Mama
Happydobby
Caroow
75 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:17

Voor ik zwanger was wel. Tijdens de zwangerschap is die angst langzaam maar zeker weggegaan. Tijdens de bevalling was ik nog tijdens één moment bang: tijdens de eerste perswee. Maar toen bedacht ik dat er al zoveel vrouwen kinderen hebben gebaard, dat dat mij ook wel ging lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Parel do 7 maa 2013 - 7:18

Nee. Ik had er geen zin in, maar was er niet bang voor.
Je hebt er ook echt helemaal niks aan om jezelf op te jutten, het zal wel moeten, klaar.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  tweeling do 7 maa 2013 - 7:19

Linda schreef:
tweeling schreef:
Linda schreef:Toen niet. Nu ik weet wat me te wachten wel. Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 394967
Haha, dat zou ik ook hebben ja

Ja erg he. Niet dat mijn bevalling echt dramatisch was, dat viel achteraf best mee. Maar dat ik m'n lichaam totaal niet meer onder controle had, dat vond ik echt erg.

Nou precies dat inderdaad, ik vond het ook echt eng dat ik geen controle meer had....heel beklemmend.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Sophiee do 7 maa 2013 - 7:20

Nee, ik keek er enorm naar uit. Bij een eventuele tweede wel vrees ik.. Hopelijk kan ik dat relativeren!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Theeleut do 7 maa 2013 - 7:25

Ik was niet bang. Hoe dichter bij de bevalling kwam hoe meer ik er naar uit keek. Ik was het zat en erg benieuwd naar de baby.

Ondanks alles viel et me reuze mee. Ik beval liever dan dat ik zwanger ben Yes
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Zenna do 7 maa 2013 - 7:27

Nee ik ben niet bang. Ik kijk er eigenlijk wel naar uit!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Ella do 7 maa 2013 - 7:36

Nee ik was niet bang. Het is me ook meegevallen allemaal.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Jade do 7 maa 2013 - 7:37

Ik ben ook (nog) niet bang voor de bevalling.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  kwak do 7 maa 2013 - 7:37

De eerste keer zag ik er niet tegen op, het is me ook heel erg mee gevallen.
De tweede keer had ik er juist zin in, mocht er ook een derde komen zou ik er wel een beetje tegen op zien ivm het snelle bevalling van J.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Vivendi do 7 maa 2013 - 7:49

Eerst was ik helemaal niet bang voor de bevalling, zag er erg naar uit. Maar toen de dag van het inleiden dichterbij kwam werd ik steeds banger. Was erg bang om het niet te overleven. De bevalling was erg heftig en ze hebben ook gezegd dat als ik thuis was geweest ik het niet overleefd had (ivm bloedverlies). Dus zie een tweede keer hier niet gebeuren!
Vivendi
Vivendi
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Tiara do 7 maa 2013 - 7:52

Ik was ook niet bang, maar achteraf vond ik het wel erg zwaar en heftig. Als ik evt. Een volgende keer weer ingeleid zal worden kijk ik daar wel tegenop ja. Bij de eerste keek ik er wel heel erg naar uit omdat ik het ook zat was en mijn dochter wilde zien.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:52

SarahKey schreef:Eerst was ik wel bang maar de weken vlak voor de bevalling niet meer. Al vond ik het wel spannend. En het viel mij mee (Achteraf gezien of dat moment echt niet) en zou het zo weer doen.
+1, op het moment van persen dacht ik NOOIT MEER. Achteraf zou ik het ook zo weer doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Mom-Of-3 do 7 maa 2013 - 7:55

Ja ja ja ja ja enz enz, ik ben bang.
Als ik er alleen al aan denk krijg ik onwijs de zenuwen, wat zal ik blij zijn als ze op me buik ligt.
Eigenlijk heb ik helemaal geen reden om bang te zijn maar ik ben het wel.
De eerste keer was ik niet bang, toen heb ik er 7 uurtjes over gedaan, alles ging goed, geen knip of scheur.
Bij de tweede was ik wel wat bang, maar toen heeft maar 2,5 uur geduurd, weer geen knip of scheur, wel wat misselijk geweest en daar ben ik deze keer bang voor.
En dat het nog sneller gaat, ik moet ook meteen bellen zodra ik ook maar iets voel.

Ik zou echt zooooooooo blij zijn als ze is geboren en ik hoop heel erg dat ik niet misselijk ga worden.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Puggle do 7 maa 2013 - 7:57

Ik was heel erg bang! Maar toen ik daar onverwacht ineens lag om te gaan bevallen was ik ineens totaal niet meer bang,heel gek vond ik dat. Zal de natuur geweest zijn denk ik dan wel eens.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Printje do 7 maa 2013 - 7:59

De eerste keer heb ik het gewoon op me af laten komen en viel het me echt enorm mee. Bij de tweede was ik bang dat ik het onderschat had en dat het meer pijn zou doen etc maar ook die bevalling viel me reuze mee. Al vond ik hem wel zwaarder en pijnlijker omdat het sneller ging.
Ik dacht deze keer wel, bij iedere pijnlijke wee, hierna hoef ik dit nooit meer te doen. ( omdat ik geen derde meer wil)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Viva do 7 maa 2013 - 8:01

Voor de 1e bevalling niet. Ik stelde me in om op erge bevalling, liet het op me afkomen en heb het als goed ervaren.
Natuurlijk was het pijnlijk, maar niet lang, niet uitgescheurd etc.

Voor de 2e bevalling was ik wel bang. Ik heb er ontzettend tegenop gezien, was ervan overtuigd dat óf de baby, óf ik het niet zou redden. Was dan ook een gek moment dat ik bevallen was en ze, levend, op mijn buik gelegd werd...
Het moment van persen vond ik beide keren overigens fijner dan de weeen er net voor. Die zijn pijnlijk!!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Sylvana do 7 maa 2013 - 8:02

Happydobby schreef:Ik was helemaal niet bang. Helaas viel het tegen en nu zou ik het ook niet meer durven.


Dit had ik tot voor kort ook, ik dacht dit doe ik NOOIT meer (heb een bevalling à la Barbie gehad).

Maar ineens was dat weg. En nu heb ik zoiets van: het is me toen gelukt, een volgende keer gaat het me ook lukken. De angst is weg.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Caroow do 7 maa 2013 - 8:02

Mom-Of-2 schreef:Ja ja ja ja ja enz enz, ik ben bang.
Als ik er alleen al aan denk krijg ik onwijs de zenuwen, wat zal ik blij zijn als ze op me buik ligt.
Eigenlijk heb ik helemaal geen reden om bang te zijn maar ik ben het wel.
De eerste keer was ik niet bang, toen heb ik er 7 uurtjes over gedaan, alles ging goed, geen knip of scheur.
Bij de tweede was ik wel wat bang, maar toen heeft maar 2,5 uur geduurd, weer geen knip of scheur, wel wat misselijk geweest en daar ben ik deze keer bang voor.
En dat het nog sneller gaat, ik moet ook meteen bellen zodra ik ook maar iets voel.

Ik zou echt zooooooooo blij zijn als ze is geboren en ik hoop heel erg dat ik niet misselijk ga worden.

Vervelend dat je bang bent! Waarom ben je zo bang om misselijk te worden? Als je moet spugen, dan moet je spugen. Al doe je het in bed, dat bed wordt toch vies.. En de vk maakt het vast vaker mee!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Supertalentje do 7 maa 2013 - 8:07

Printje schreef:Ik dacht deze keer wel, bij iedere pijnlijke wee, hierna hoef ik dit nooit meer te doen. ( omdat ik geen derde meer wil)

Ow, dit wordt mijn bevallings-mantra bij de tweede!
Bij de eerste was het er eentje van Luce, deze wee gehad is een wee dichterbij baby.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Printje do 7 maa 2013 - 8:10

Supertalentje schreef:
Printje schreef:Ik dacht deze keer wel, bij iedere pijnlijke wee, hierna hoef ik dit nooit meer te doen. ( omdat ik geen derde meer wil)

Ow, dit wordt mijn bevallings-mantra bij de tweede!
Bij de eerste was het er eentje van Luce, deze wee gehad is een wee dichterbij baby.

Haha en het hielp serieus. Ik dacht als het pijn deed. Dit is de laatste bevalling, hierna nooit meer, het maakte het dragelijker haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Sea of Trees do 7 maa 2013 - 8:12

Ik was erg bang, achteraf gezien nog terecht ook Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 394967
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Shy do 7 maa 2013 - 8:35

Van te voren was ik heel erg bang, toen mijn vliezen braken was het grootste probleem dat ik boven was en mijn telefoon beneden haha. Achteraf kijk ik er erg goed op terug smile
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 8:45

Nee, ik was beide keren niet bang.
Ik keek er erg naar uit. Toen bij A. mijn vliezen spontaan braken werd ik wel helemaal hyper. Ik vond het zo leuk en zo spannend tegelijk dat ik er de slappe lach van kreeg. Maar ik ben absoluut niet bang geweest. Ik was wel bang voor het hechten de tweede keer omdat ik de eerste zo enorm was uitgescheurd dat ze me door mijn schaamlip heen hebben moeten hechten... Ik was heel bang dat dat weer zou gebeuren maar daar dacht ik eigenlijk pas aan na de bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Mamsie do 7 maa 2013 - 8:46

Nee nooit bang geweest.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Novalee do 7 maa 2013 - 8:52

Voor een thuisbevalling was ik niet bang. Toen bleek dat ik in het ziekenhuis moest bevallen vanwege overtijd gaan werd ik wel bang. Ik was nog nooit in het ziekenhuis geweest, kende de verhalen van extra heftige weeën vanwege opwekken en het sneller ingrijpen enzo. Ik heb een makkelijke bevalling gehad maar raakte in paniek omdat ik flinke rugweeën had die niet op de CTG te zien waren. Hierdoor kreeg ik het idee dat dit nog niks was en me nog veel erger te wachten stond en ging ik hyperventileren.

Achteraf kijk ik met een goed gevoel terug op de bevalling. Ik kijk nog niet echt uit naar de volgende keer, maar zie er ook niet tegenop.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waren jullie bang voor de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Waren jullie bang voor de bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum