Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerder stoppen met verlof.

+32
Steep
blondje1313
Slakje
Mamsie
tweeling
Lejow
Charles
Aggi
Stuiterbal
Bolleke
xxjojootjexx
Parisienne
Vancity_girl
Sea of Trees
Linda
bolus26
Aimee
Sylvana
Sophiee
Pink!
Luce
Paper Crown
Susan
SarahKey
M-G
Twellie
Manderijn
PapillonRose
Annie24
kwak
Tania
Printje
36 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:22

Mijn idee was ook vluchtgedrag, maar ja, ik ken je voor de rest niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:26

Luce schreef:Het lijkt wel alsof je in een negatief cirkeltje zit. Is het niet een idee om eens te gaan praten met een professional? Want ik heb het idee dat dit soort dingen niet de enige dingen zijn die er spelen. Of heb ik het finaal fout? De vraag in mijn hoofd die speelt is: waarom wil je zo snel mogelijk uit deze situatie vluchten?

Nee er speelt echt niets anders. Ik wil niets ontvluchten, zo voel ik het ook echt niet maar ik vind dit saaie, steeds hetzelfde leven gewoon duf, ik voel me een soort Assepoester, kinderen verzorgen/huis in orde houden/ boodschappen/ ergens op visite.... allemaal leuk voor even maar nu ben ik er wel klaar mee. Laat ik vooropstellen dat natuurlijk mijn meisje en ook R voorop staan maar ik voel me gewoon beter wanneer ik ook werk. Ik ben misschien wat dat betreft wat autistisch of hoe je het ook noemt, ik voel me het beste bij de gewone normale situatie.

Ik vind 6 weken zomervakantie al gewoon ook erg lang, laat staan 16 weken....

Het komt denk ik ook door dat weer, in de lente/zomer/ herfst voel ik me sowieso altijd fijner dan in de winter.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Aimee ma 11 feb 2013 - 21:29

Misschien dat je wat thuis kunt werken. Lesjes voorbereiden, werk waar jij/collega's niet aan toe komen. Dan kan je wel gewoon bij je meisje blijven, maar heb je ook iets om handen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:30

Zazou schreef:Mijn idee was ook vluchtgedrag, maar ja, ik ken je voor de rest niet.

Vluchten echt niet, ik ben gewoon echt een leuker mens voel me beter wanneer ik ook kan werken. Ik vind dit gewoon saai dat thuis zitten, beetje op visite gaan en klaar, ik doe gewoon liever iets.

Nogmaals de kinderen hebben hier niets mee te maken, het zijn twee heerlijke schatjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:32

Aimee schreef:Misschien dat je wat thuis kunt werken. Lesjes voorbereiden, werk waar jij/collega's niet aan toe komen. Dan kan je wel gewoon bij je meisje blijven, maar heb je ook iets om handen.

Dat was ik idd al van plan. Wanneer ik terugkom gaan we bijna de kinderen richting middenbouw indelen dus daar wil ik me alvast goed over buigen.

Edit; en daarnaast is mijn eigen (bijna) kleuter nu soms ook de 'klos'. Hij vindt tekenen/knutselen leuk maar ik heb hem daarbij al, enige weken terug, e juiste pengreep aangeleerd en ook de goede kniptechniek.


Laatst aangepast door Printje op ma 11 feb 2013 - 21:33; in totaal 1 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  bolus26 ma 11 feb 2013 - 21:32

Ik herken het gevoel van binnen zitten wel,ik ben elke dag toch met of zonder à even naar buiten geweest! Verder doe ik van alles waar ik straks geen/ minder tijd voor heb van boeken lezen tot zolder opruimen, met à gezellig in de wipper bij me of als ze slaapt.

Dus als ik jou was: regenkaarten aan en gaan!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Linda ma 11 feb 2013 - 21:33

Aimee schreef:Misschien dat je wat thuis kunt werken. Lesjes voorbereiden, werk waar jij/collega's niet aan toe komen. Dan kan je wel gewoon bij je meisje blijven, maar heb je ook iets om handen.

Dit vind ik inderdaad wel een goed idee!

Of misschien is er nog wel een leuke cursus oid die (vanuit huis) kan doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:34

Ik snap je ook niet goed, maar jij waarschijnlijk mij ook niet, hahah Wink

Maar kom op probeer de komende weekjes toch te gaan genieten, het is zo'n bijzondere tijd, baby's zijn zo snel groot.
Heb je verder geen andere hobby's die je thuis kunt doen? Of savonds als M er is eventjes alleen op pad? Mensen in de buurt waarmee je kunt koffie leuten, lunchen?

En weetje toen ik de eerste weken na mijn verlof thuis bleef (ben nu nog thuisblijfmama) moest ik ook echt even omschakelen en wennen aan de situatie, maar eenmaal gewend vind ik het heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Sea of Trees ma 11 feb 2013 - 21:35

Printje, ik begrijp dat dit niet is wat je graag hoort, maar ik kan het niet begrijpen waarom je zó graag weer aan het werk wil....je bent pas 3 weken geleden bevallen, in plaats van dat je geniet van je verlof, krijg ik steeds het idee dat jij je juist focust op de 'negatieve' dingen van het thuis zitten. Je verveelt je, thuis zitten is niks voor jou, je wilt zo graag weer aan het werk, etc etc. In Nederland is het nou eenmaal zo dat als je bevallen bent, je verlof krijgt. En dat is niet voor niks.

Ik denk dat je meer moet genieten van het thuis zitten, voor je het weet is het weer voorbij.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:41

Siep en Sea of Trees; ik geniet er ook echt wel van maar ik geniet gewoon meer van ze als ik ook kan werken. Misschien niet te begrijpen voor een ander maar bijv in mijn verlof van R heb ik bij lange na niet zo genoten als toen ik ook weer kon werken.

en ik heb ook hobby;s en we doen natuurlijk overdag ook leuke dingen maar ik vind dat gewoon dag in dag uit dodelijk saai. We hebben al tenten gebouwd, weet ik hoeveel cakejes gebakken, gewinkeld, visite gehad, naar de bieb gegaan, geknutseld etc etc en daar haal ik aan de ene kant enorm veel voldoening uit maar om dat nu nog eens 8 weken te doen..

Nogmaals het is niet uit te leggen omdat het dus lijkt alsof ik helemaal niet geniet, en dat is dus echt niet zo maar het is gewoon niet mijn ideale leven, alleen maar thuis.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:42

Toevallig vroeg ik me gisteren nog af hoe je dit keer je verlof zou ervaren. Wat jammer dat het weer als zo'n sleur voor je voelt. Hopelijk wordt het snel beter weer, ik denk dat het ook al zal schelen voor je als jeeer lekker op uit kunt met de kids. Bezoekje aan de splinter ofzo?

Volgens mij mag eerder aan het werk gaan wettelijk niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Sea of Trees ma 11 feb 2013 - 21:43

Tiramisu schreef:Toevallig vroeg ik me gisteren nog af hoe je dit keer je verlof zou ervaren. Wat jammer dat het weer als zo'n sleur voor je voelt. Hopelijk wordt het snel beter weer, ik denk dat het ook al zal schelen voor je als jeeer lekker op uit kunt met de kids. Bezoekje aan de splinter ofzo?

Volgens mij mag eerder aan het werk gaan wettelijk niet.
Brrrr, ik vind het daar nu echt te koud voor Very Happy
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:44

Maar het is maar tijdelijk! Probeer je er daarom gewoon bij neer te leggen en geniet van die in jouw ogen saaie dingen (die ik overigens heerlijk vind) misschien als je je verwachtingen aanpast en in gedachten houd dat het maar tijdelijk is dat je wel kunt genieten?
Ik kan t maar niet vaak genoeg benadrukken maar meid echt waar deze tijd komt nooit meer terug.. Werken kun je je hele leven nog..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:46

Sea of Trees schreef:
Tiramisu schreef:Toevallig vroeg ik me gisteren nog af hoe je dit keer je verlof zou ervaren. Wat jammer dat het weer als zo'n sleur voor je voelt. Hopelijk wordt het snel beter weer, ik denk dat het ook al zal schelen voor je als jeeer lekker op uit kunt met de kids. Bezoekje aan de splinter ofzo?

Volgens mij mag eerder aan het werk gaan wettelijk niet.
Brrrr, ik vind het daar nu echt te koud voor Very Happy

Haha, nu wel he? Maar met wat beter weer.. Vorig jaar zette zich vlak na deze datum de lente in!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:47

Tiramisu'; vergeleken met de vorige keer is dit nu echt de hemel, toen was het allemaal echt shit. Nu was het heel anders, de kraamweek en nu nog. N is erg makkelijk, R is nog steeds kei lief en niet jaloers dat is het allemaal niet. Ik vind eht idd gewoon echt een saaie sleur, ook al doen we iedere dag leuke dingen. Dus het verlof op zich is echt duizenden malen beter/fijner etc etc.

Het is denk ik ook voornamelijk dat weer hoor. We gaan iedere dag even wandelen maar ja in de ijzige kou met N vind ik ook weer niet fijn, en R wil dan ook niet naar buiten haha.
Maar met hele grote dank aan Munk zijn we inmiddels in het bezit van een mooie fietskar dus als het mooi weer is voel ik me vast al anders.

We gaan inderdaad snel weer eens naar de Splinter, wie sluit zich bij ons aan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:49

Siep dat is ook zo, en ik geniet er ook echt van.


Ik ga dadelijk met R maar een lente dans doen haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Luce ma 11 feb 2013 - 21:49

Inderdaad, het is toch maar tijdelijk? Kan je ook proberen te bezinnen in die gedachten en te zeggen tegen jezelf: ok, dat werken komt wel weer. Ik accepteer de situatie nu gewoon even zoals hij is. ?

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:52

Luce schreef:Inderdaad, het is toch maar tijdelijk? Kan je ook proberen te bezinnen in die gedachten en te zeggen tegen jezelf: ok, dat werken komt wel weer. Ik accepteer de situatie nu gewoon even zoals hij is. ?


dat is ook zo, zo probeer ik het ook te zien maar soms denk ik echt aaaaaaaargh nu nog 8 weken.

Wat ook, onbewust/bewust, misschien wel meespeelt is dat er op het werk dingen spelen waar ik nu, voor mijn gevoel te weinig van mee krijg. Dat zit me ook niet lekker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Vancity_girl ma 11 feb 2013 - 21:54

Printje schreef:

We gaan inderdaad snel weer eens naar de Splinter, wie sluit zich bij ons aan?

off topic, maar vanaf welke leeftijd is dat een beetje leuk? Heb er al eens naar zitten kijken om met D heen te gaan.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:56

Vancity_girl schreef:
Printje schreef:

We gaan inderdaad snel weer eens naar de Splinter, wie sluit zich bij ons aan?

off topic, maar vanaf welke leeftijd is dat een beetje leuk? Heb er al eens naar zitten kijken om met D heen te gaan.

Ze hebben van alles ook voor kleinere kinderen. R vond vanaf een jaar of wat de diertjes al erg leuk, nu is hij echt geen held dus we zijn voornamelijk bij de diertjes te vinden of bij van die grote bouwblokken.


Misschien is een Splinter meeting wel een idee :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 21:57

Vancity_girl schreef:
Printje schreef:

We gaan inderdaad snel weer eens naar de Splinter, wie sluit zich bij ons aan?

off topic, maar vanaf welke leeftijd is dat een beetje leuk? Heb er al eens naar zitten kijken om met D heen te gaan.

Mijn nicht ging er vorig jaar vaak heen, haar zoontje was toen ruim een jaar. Ik denk dat t. het ook al echt heel leuk zou vinden.

Dadelijk als het weer wat mooier weer is een haal-printje-uit-haar-sleur Splinter-meet? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 21:58

hhahaha ja Tiramisu das een goed idee. :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Vancity_girl ma 11 feb 2013 - 22:02

Printje schreef:
Vancity_girl schreef:
Printje schreef:

We gaan inderdaad snel weer eens naar de Splinter, wie sluit zich bij ons aan?

off topic, maar vanaf welke leeftijd is dat een beetje leuk? Heb er al eens naar zitten kijken om met D heen te gaan.

Ze hebben van alles ook voor kleinere kinderen. R vond vanaf een jaar of wat de diertjes al erg leuk, nu is hij echt geen held dus we zijn voornamelijk bij de diertjes te vinden of bij van die grote bouwblokken.


Misschien is een Splinter meeting wel een idee Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 281626781

Ok nou dan vind D het vast ook leuk. Die denkt dat ze altijd overal op kan spelen juist waar de grote kinderen zijn. Bij het 123 speelparadijs gaat ze ook altijd in het gedeelte vanaf 4 jaar spelen. Beetje jammer alleen dat ze niet overal alleen op kan klimmen en je dus steeds er achteraan moet.

Volgens mij zijn hier veel mama's uit E dus een meeting is idd wel leuk misschien. ( Wel als het wat warmer is dan haha)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Parisienne ma 11 feb 2013 - 22:02

Je komt op mij ook een beetje over alsof je het idee hebt dat je je dagen thuis telkens maar steeds leuk móet maken, leuke dingen móet doen, R. bezig móet houden. Maar je hoeft helemaal niks he?! Wink Als R. lekker aan het spelen is kan je zelf even tv kijken, kijken wat jij leuk vindt. Volg een serie of huur/download een film. Doe iets waar je jezelf normaal niet veel tijd gunt. Desnoods ga je wat uitgebreider koken, nieuwe recepten uitproberen. Probeer echt nog even te denken aan het feit dat je nu niks moet, maar dat alles mag. Daarnaast ben ik het eens met de rest: doe je dit allemaal niet voor jezelf, doe het dan voor je kleine meid.

Ik kan me niet voorstellen en ik kan niet begrijpen hoe jij je voelt hoor, ik vind het heerlijk om hele dagen met N. thuis te zijn. Ik zie er juist tegenop om, als ik afgestudeerd ben, te moeten gaan werken Embarassed
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  SarahKey ma 11 feb 2013 - 22:05

Susan schreef:
SarahKey schreef:Al kwam ik ´s avonds niet verder dan vertellen wat S allemaal had gedaan tegen mijn man. .

Printje schreef:Sarahkey; idd alleen maar die verhalen over de kinderen, verder beleef ik geen fluit.

Ik heb verder geen verstand van verlof, dus ik kan je vraag niet beantwoorden, maar dit begrijp ik nooit zo goed. Ik snap dat je meer gespreksonderwerpen hebt als je meer meemaakt, maar je praat toch ook weer niet alleen maar over wat je vandaag hebt meegemaakt? Het is toch niet dat al je overige gespreksstof meteen opdroogt als je een tijdje niet werkt?
Wij hadden het zeker ook wel over andere dingen, maar ik merkte dat mijn wereldje echt heel klein werd. Als ik werk, zit ik lekker in mijn vel, er gebeuren daar dingen, ik ga naar verschillende curssussen, ik ontmoet steeds andere mensen , dat houd mij scherp. Toen ik thuis zat bestond mijn leven alleen uit schoonmaken, eten, slapen, kind verzorgen en af en toe wat leuks doen. Dat stompte mij volledig af. Hoe iemand anders dit ervaart is mijn zaak niet Wink Ik vond het persoonlijk niet fijn. Al zal het bij een volgend verlof wel weer anders zijn met 2 kinderen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. - Pagina 2 Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum