Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

+8
loesje
Aimee
Viva
NoName88
Juutjepetuutje
Sanne
Highway
PiP
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  PiP do 27 jun 2013 - 9:29

Hele tekst getypt is het weer weg..
Poging 2...
Ik heb vandaag gebeld of S niet de BMR-prik eerder kan krijgen ivm de mazelenuitbraak en wordt daar nog over teruggebeld door de wijkverpleegkundige.
Nu valt onze woonplaats niet onder de Biblebelt, maar de woonplaats waar we vandaan komen en waar al onze familie woont wel. De kinderen komen dus ook geregeld in contact met kinderen daarvandaan. 
S is nu 11,5 maand en het lijkt mij wel een fijne gedachte dat hij al wel ingeënt is, maar nu twijfel ik...
Zitten er geen nadelen aan als ze hem eerder krijgen en wat gebeurd er met de 11 maanden prik, die krijgt hij eigenlijk 9 juli.
En hoe erg is het als hij wel de mazelen krijgt? Bij kinderen valt het toch mee? 

Zijn natuurlijk allemaal vragen die ik ook kan stellen als ik terug wordt gebeld, maar ik weet dat er hier wat meiden zitten die zich verdiept hebben in het vaccineren!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Highway do 27 jun 2013 - 9:38

Het is niet echt je vraag maar wij wonen ook langs de bible belt en ik heb het toevallig gisteren bij het CB nagevraagd. Hier geven ze aan dat de kinderen niet extra vroeg ge-ent worden (op last van rivm), ook al vraag je het. Ze doen dat echt alleen in de gemeentes waar de vaccinatiegraad heel laag is en die onder de bible belt vallen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 9:47

Ik heb voor mijn vakantie nog contact met de huisarts opgenomen, omdat mijn dochter (ruim 15 maanden) de BMR ook nog niet heeft gehad. De huisarts heeft toen nog contact opgenomen met de GGD, maar een inenting was niet nodig. Ik kon gewoon mijn afspraak bij het CB afwachten. Maar ik kom ook niet in de Bible belts, dus dat kan wel anders zijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  PiP do 27 jun 2013 - 10:03

ik had vanmiddag iemand van Icare(overkoepelende organisatie cb) aan de telefoon en die had een informatieblad oid bij de hand die ze net gekregen hadden. Ze had het over intensief contact met de woonplaatsen, zoals naar school gaan etc, ze vroeg ook of we dan in contact kwamen met jonge kinderen. Ze wist het niet goed hoe en wat het in onze situatie was en ik wordt dus door het cb teruggebeld binnen 2 werkdagen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 22:44

Je kunt ook even op de website kijken van het RIVM. Daar staat nu info over mazelen op. Misschien geeft dit ook antwoord op jouw vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Juutjepetuutje vr 28 jun 2013 - 7:10

ik las op de site van het rivm dat alle kinderen in de risicogebieden tussen de 6 en 14 maanden een uitnodiging krijgen voor vaccinatie. Dus in zoverre antwoord op je vraag, dan zal het vast niet schadelijk oid zijn.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  NoName88 vr 28 jun 2013 - 9:49

Ik verwacht1 dezer dagen de oproep. Woon dux in een gemeente met (te) lage vaccinatiegraad. Heb overigens tot nu toe niemandin mn omgeving gehoord die het had..
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Viva vr 28 jun 2013 - 18:01

wij hebben een brief gehad van ggd.
Hier is de vac graad 88 dus komen er extra vaccinaties. As do of di de week erop kun je al langs komen. Is echt voor babies geloof ik. Vanaf 6mnd in ieder geval. Dan is er dus inloop. Halverwege juli krijgen we nog een brief.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  NoName88 vr 28 jun 2013 - 20:02

Wanneer heb je de brief gekregen viva?
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Aimee za 29 jun 2013 - 1:34

Even je topic gebruiken hoor! Kunnen kinderen die de vaccinatie wel gehad hebben, alsnog mazelen krijgen?
Luuk kreeg een paar dagen geleden ineens koorts, sinds 2 dagen enorm aan het hoesten en een snotneus en net zag ik wat rode vlekjes op zijn voorhoofd. Ik weet dat het ook een andere kinderziekte kan zijn, maar ik maak me wel zorgen!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  PiP za 29 jun 2013 - 1:40

Ik ben gisteren teruggebeld en we hoeven niet eerder in te enten, het mag wel als je niet in de plaatsen woont waar de graad lager is dan 90, maar dan moet je uit een gereformeerde familie komen of waar veel kinderen nog niet ingeënt zijn (jonger dan 14 maanden)

Daarnaast is het geen probleem om eerst de bmr te doen en dan alsnog 2 weken later de 11 maanden prik, maar het liefst geven ze de bmr echt pas vanaf 14 maanden zodat ze beter beschermt zijn, hoe eerder ze de bmr krijgen hoe minder goed hij zijn werk doet, ook al krijgen ze de vervolg prik(ken) nog.

Als kleine kinderen de mazelen krijgen is het op zich geen probleem, als ze maar geen complicaties krijgen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  PiP za 29 jun 2013 - 1:42

Aimee schreef:Even je topic gebruiken hoor! Kunnen kinderen die de vaccinatie wel gehad hebben, alsnog mazelen krijgen?
Luuk kreeg een paar dagen geleden ineens koorts, sinds 2 dagen enorm aan het hoesten en een snotneus en net zag ik wat rode vlekjes op zijn voorhoofd. Ik weet dat het ook een andere kinderziekte kan zijn, maar ik maak me wel zorgen!

 Ik vond dit op google, herken je er wat van?

De ziekte begint vaak met een verkoudheid. Als daar koorts bij komt, dan zul je in eerste instantie denken aan een flinke griep. Na een dag of drie verschijnen er aan de binnenkant van de wangen witte plekjes. Op dag vier of vijf zijn er ook paarsrode vlekjes te zien in je kindjes gezicht en achter zijn oren. Dit gaat verder over zijn hele lijf. Na zeven tot tien dagen is je kind weer beter. Mazelen is besmettelijk vanaf een dag of twee voordat de uitslag verschijnt tot een dag of vijf erna. De ziekte wordt verspreid via vochtdruppeltjes, bijvoorbeeld door hoesten of niezen.

En dit:
Er bestaat een vaccinatie tegen mazelen, namelijk de BMR prik (bof, mazelen, rode hond). Via het rijksvaccinatieprogramma worden de meeste kinderen gevaccineerd tegen mazelen op de leeftijd van 14 maanden en 9 jaar. Vrijwel iedereen die gevaccineerd is, is beschermd tegen de mazelen.

Ik maak er uit op dat het dus wel zou kunnen, maar eigenlijk wel zeldzaam is en minder erg verloopt, denk dat je je dan geen zorgen hoeft te maken al is dat natuurlijk makkelijk gezegd!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Aimee za 29 jun 2013 - 1:56

Ah dankjewel voor het opzoeken! Die symptomen had ik wel ook gevonden en daardoor schrok ik juist een beetje. Zal zo als hij wakker is eens in zijn mond kijken voor witte plekjes in de wangen.
Ben wel een beetje gerustgesteld door de zeldzaamheid en het mindere verloop. Las net in eerste instantie een artikel over 5 doodzieke kinderen die zijn opgenomen in het zkh, daardoor ontstond er even paniek Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  PiP za 29 jun 2013 - 2:11

maar denk dat die dan niet ingeënt zijn.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 2:20

Aimee schreef:Even je topic gebruiken hoor! Kunnen kinderen die de vaccinatie wel gehad hebben, alsnog mazelen krijgen?
Luuk kreeg een paar dagen geleden ineens koorts, sinds 2 dagen enorm aan het hoesten en een snotneus en net zag ik wat rode vlekjes op zijn voorhoofd. Ik weet dat het ook een andere kinderziekte kan zijn, maar ik maak me wel zorgen!

ja, dat kan. Hoe is hij verder? Verkouden (geweest) (ja dus, ik moet beter lezen Wink)? Waterige of ontstoken ogen (gehad)?
 Als je mazelen vermoedt moet je trouwens vooral geen koortsverlagende middelen (paracetamol) geven, dat verhoogt de kans op complicaties. Kan het misschien ook vijfde of zesde ziekte zijn? Of heeft hij die al gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  loesje za 29 jun 2013 - 3:15

mijn dochter is ook verkouden en hoest veel en heeft koorts en is hangerig maar zie nog geen vlekjes gelukkig
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Viva za 29 jun 2013 - 7:09

NoName88 schreef:Wanneer heb je de brief gekregen viva?

 eergisteren geloof ik
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Printje za 29 jun 2013 - 7:59

loesje schreef:mijn dochter is ook verkouden en hoest veel en heeft koorts en is hangerig maar zie nog geen vlekjes gelukkig

Mijn dochter ook, wij wonen daar gelukkig niet in de buurt. Maar zo zie je toch wel wat een ellende het eigenlijk is als mensen hun kind niet inenten en er gebeurd dus wel een keer iets. Ik las op internet dat er al vijf kindjes doodziek in het ziekenhuis liggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  NoName88 za 29 jun 2013 - 9:10

Viva schreef:
NoName88 schreef:Wanneer heb je de brief gekregen viva?

 eergisteren geloof ik

 oke, hier vandaag ook nog niets.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Sanne za 29 jun 2013 - 9:22

Aimee, de vrouw van het CB hier vertelde mij dat een heel duidelijk kenmerk van de mazelen is dat het kind rode ogen heeft. Heeft L. daar last van?
Lastig hè, die kinderziektes? L. is wel een beetje aan het kwakkelen de laatste tijd, of niet? Beterschap voor hem!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Vixen za 29 jun 2013 - 9:24

Printje schreef:
loesje schreef:mijn dochter is ook verkouden en hoest veel en heeft koorts en is hangerig maar zie nog geen vlekjes gelukkig

Mijn dochter ook, wij wonen daar gelukkig niet in de buurt. Maar zo zie je toch wel wat een ellende het eigenlijk is als mensen hun kind niet inenten en er gebeurd dus wel een keer iets. Ik las op internet dat er al vijf kindjes doodziek in het ziekenhuis liggen.

Als een moeder zelf mazelen had doorgemaakt en daardoor levenslange immuniteit opgebouwd had (en dat heb je met het vaccin niet op die manier) en die moeder bv geeft, dan zou het kindje in de meest kwetsbare periode (0 tot 6 a 12 mnd) beschermd zijn zonder vaccinatie, wist je dat?

Verder is mazelen niet volledig uit te roeien, omdat o.a. door vaccinaties atypische varianten van mazelen ontstaan met grotere kansen op complicaties. Verder wordt mazelen ook doorgegeven door gevaccineerde mensen en kunnen gevaccineerde mensen ook nog mazelen krijgen.

Ik ben niet tegen vaccineren (kinderen krijgen dktp wel en twijfelen nog steeds wat we net de bmr gaan doen), maar vaccinaties zijn ook niet zaligmakend ben ik inmiddels wel achter.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Aimee za 29 jun 2013 - 9:26

Sanne schreef:Aimee, de vrouw van het CB hier vertelde mij dat een heel duidelijk kenmerk van de mazelen is dat het kind rode ogen heeft. Heeft L. daar last van?
Lastig hè, die kinderziektes? L. is wel een beetje aan het kwakkelen de laatste tijd, of niet? Beterschap voor hem!

Nee, gelukkig geen rode ogen! En de vlekjes leken net ook alweer minder smile
Pff hij is zeker aan het kwakkelen op het moment. Denk ook wel dat het komt door dat stomme Rota Virus. Daardoor toch wel lichamelijk een flinke klap opgelopen, waardoor hij nu vatbaar is voor elk kwaaltje. Ik ga eens op zoek naar Pro Biotica denk ik.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Coccinelle za 29 jun 2013 - 9:43

Als een moeder zelf mazelen had doorgemaakt en daardoor levenslange immuniteit opgebouwd had (en dat heb je met het vaccin niet op die manier) en die moeder bv geeft, dan zou het kindje in de meest kwetsbare periode (0 tot 6 a 12 mnd) beschermd zijn zonder vaccinatie, wist je dat? schreef:
Verder is mazelen niet volledig uit te roeien, omdat o.a. door vaccinaties atypische varianten van mazelen ontstaan met grotere kansen op complicaties. Verder wordt mazelen ook doorgegeven door gevaccineerde mensen en kunnen gevaccineerde mensen ook nog mazelen krijgen.

Ik ben niet tegen vaccineren (kinderen krijgen dktp wel en twijfelen nog steeds wat we net de bmr gaan doen), maar vaccinaties zijn ook niet zaligmakend ben ik inmiddels wel achter.
Is dat zo? Ik geloof dat het CB tegen een vriendin van me heeft gezegd dat dat niet kon.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 9:46

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel kinderen die nu de mazelen hebben ook daadwerkelijk niet gevaccineerd zijn. Ik las namelijk dat er ook kinderen bij waren die het nu ook hebben ondanks vaccinatie.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 9:50

Linda schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoeveel kinderen die nu de mazelen hebben ook daadwerkelijk niet gevaccineerd zijn. Ik las namelijk dat er ook kinderen bij waren die het nu ook hebben ondanks vaccinatie.

 Daar ben ik ook benieuwd naar. Evenals de gezondheid van de kindjes in het ziekenhuis voordat ze de mazelen kregen en de toegepaste behandeling waardoor al dan niet de kans op complicaties vergroot kan worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder BMR? (mazelenuitbraak) Empty Re: Eerder BMR? (mazelenuitbraak)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum