Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerder stoppen met verlof.

+32
Steep
blondje1313
Slakje
Mamsie
tweeling
Lejow
Charles
Aggi
Stuiterbal
Bolleke
xxjojootjexx
Parisienne
Vancity_girl
Sea of Trees
Linda
bolus26
Aimee
Sylvana
Sophiee
Pink!
Luce
Paper Crown
Susan
SarahKey
M-G
Twellie
Manderijn
PapillonRose
Annie24
kwak
Tania
Printje
36 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 10:36

Wie had dat ook alweer gedaan en waarom?

Ik zeg hiermee niet dat ik het wil/ doe maar ben wel benieuwd naar hoe je dat hebt aangepakt. Ik meen dat roodkapje dit gedaan heeft...


Aan de ene kant voel ik me enorm blij met mijn twee gezonde lieve kids, en ben ik mef de kinderen ook echt heel gelukkig etc maar aan de andere kant voel ik, mede door dit k weer, dat ik soms echt knettergek word. Ik ben soms zo jaloers dat man gewoon kan gaan werken en ik weer een dag thuis moet zijn.

Ik hang er nu overal maar bij voor mijn gevoel.

Ik snap dat jullie het niet begrijpen en ik verzet met echt wel tegen dit gevoel maar als net neg als vandaag dan weer sneeuwt en ijskoud is denk ik echt... Ik word knetter gek als ik nog 8 weken thuis moet zijn. Ik reageer het af op R terwijl die helemaal niets verkeerd doet.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Tania ma 11 feb 2013 - 10:44

Wanneer zou je weer willen beginnen dan?

Realiseer je wel dat je ook thuis zit om te herstellen. Ook al is de zwangerschap makkelijk geweest en de bevalling ook, je lichaam moet toch echt wel een beetje herstellen en tot rust komen. Ik denk ook dat het voor je dochter wel heel fijn is om mama de eerste tijd om zich heen te hebben, ik zou er wel moeite mee hebben om m'n kind nog jonger dan 10 weken al een paar hele dagen naar de oppas te brengen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  kwak ma 11 feb 2013 - 10:44

mag ik dan jou stukje verlof wat je niet wilt??
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Annie24 ma 11 feb 2013 - 10:46

kwak schreef:mag ik dan jou stukje verlof wat je niet wilt??

Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Annie24 ma 11 feb 2013 - 10:47

Was er trouwens ook niet iets met dat je (of je baas?) niet verzekerd bent als je nu gaat werken ofzo?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 10:48

Tania, naar de opvang wil ik haar idd echt niet maar bij oma geen probleem. As zaterdag gaat ze daar ivm verjaardag R ook een hele dag heen.


Mijn belangrijke vraag vergeet ik eigenlijk, hoe heb je dat verder dan geregeld want wettelijk moet je die weken verlof hebben toch.

Ik zeg niet dat ik het achter elkaar weer wil werken maar als dit weer nog ff aanhoudt wel. Al was het maar 1 dag per week.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  PapillonRose ma 11 feb 2013 - 10:49

Annie24 schreef:Was er trouwens ook niet iets met dat je (of je baas?) niet verzekerd bent als je nu gaat werken ofzo?
Daar dacht ik ook aan, dat daar iets mee was. Misschien kan je het op je werk navragen Printje, neem aan dat ze daar wel op de hoogte zijn van deze regels.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 10:49

Annie24 schreef:Was er trouwens ook niet iets met dat je (of je baas?) niet verzekerd bent als je nu gaat werken ofzo?

Dat was idd mijn eigenlijke vraag haha



Kwak je mag het hebben hoor. Ik wilde het al aan mijn man geven maar die wil het niet hebben..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Annie24 ma 11 feb 2013 - 10:52

Printje schreef:
Annie24 schreef:Was er trouwens ook niet iets met dat je (of je baas?) niet verzekerd bent als je nu gaat werken ofzo?

Dat was idd mijn eigenlijke vraag haha


Stel je vraag dan anders Razz

Ik snap je trouwens wel hoor. Ik zat in een iets andere situatie (huilbaby) maar wilde zó graag weer aan het werk en weg bij dat gehuil dat ik na 6 weken huilend mijn baas op belde. Was niet zo'n goede zet, want daardoor heeft hij er niet eens over nagedacht, maar riep resoluut nee laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 10:55

Ik vrees dat mijn directeur ook nee zegt. Het heeft ook echt niets met de kinderen te maken, N is makkelijk en lief en R ook maar gewoon..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Manderijn ma 11 feb 2013 - 11:20

Ik heb geen idee hoe dat wettelijk zit.
Ik zou de keuze wel erg goed afwegen. Terug draaien als het niet lukt zal wel erg moeilijk worden.
Lichamelijk ben je gewoon ook nog herstellende, plus een baby die graag bij haar moeder is. Je kunt het niet overdoen he? Ik denk dat je baby deze weken belangrijker behoort te zijn dan je eigen gevoel. Klinkt wat betweterig misschien. Zo bedoel ik het niet, maar onderschat het niet voor je kindje.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Twellie ma 11 feb 2013 - 11:34

Ik heb wel langer doorgewerkt dan vier weken voor de uitgerekende datum, niet eerder begonnen.
Binnen het pand waar ik werk is iedereen die er een stap binnen zet automatisch verzekerd. Ik werkte toen trouwens ook grotendeels thuis.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  M-G ma 11 feb 2013 - 12:10

Je mag wel eerder weer aan het werk maar er zitten voorwaarden aan.
Voor zover ik weet is het ook niet terug te draaien als bijvoorbeeld toch niet zo goed bevalt.

Eerder weer aan het werk na bevalling
U kunt uw bevallingsverlof stoppen om eerder aan de slag te gaan. U mag op zijn vroegst 42 dagen na de bevalling weer aan het werk. U moet dus in ieder geval gedurende 42 dagen na de bevalling bevallingsverlof opnemen.


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof.html
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  SarahKey ma 11 feb 2013 - 17:46

Ik snap je best dat je eerder weer aan het werk wilt. Ik had na mijn verlof twee weken vakantie aangeplakt want dat leek me, toen ik nog zwanger was, wel handig. Nou ik verveelde me suf! Als je een makkelijke bevalling hebt gehad ben je 'zo' hersteld. Ook vond ik het fijn om weer aan het werk te mogen want S was rond die tijd erg slecht met slapen overdag. Maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer fijn om te tutten met hem. Al kwam ik ´s avonds niet verder dan vertellen wat S allemaal had gedaan tegen mijn man. En daarom ben ik ook geen type om huismama te worden, zou helemaal knetter worden.

Maar hoe dat zit met verzekerd zijn ofzo daar heb ik geen verstand van.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 20:25

Manderijn; ik snap je ook wel. Maar lichamelijk voelde ik me, net zoals bij R, na de bevalling meteen weer goed. Ik fiets/ loop flinke stukken en heb nergens last van.
Ik wil haar uiteraard voorop zette maar denk aan de andere kant haar boeit het echt niet wie dr de fles geeft.

Man snapt me maar zegt ook, het is idd de laatste keer, hopelijk wordt het weer dadelijk wat beter en dat scheelt natuurlijk ook. Door dit rotweer voel ik me ook eerder ellendig en opgesloten.

Ik voel me gewoon echt een beter mens, een leukere partner en moeder met het gewone normale leven, dus gewoon werken etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 20:28

Sarahkey; idd alleen maar die verhalen over de kinderen, verder beleef ik geen fluit. Mijn bevalling was idd wederom een eitje dus lichamelijk gezien zou ik het achter elkaar weer kunnen. Ik vind dat tutten ook wel leuk maar zoals ik al zei ben ik daar fulltime echt wel klaar mee. Ik werk maar drie dagen dus tut-tijd genoeg.

Ik roep vroeger altijd ik wil huismoeder worden en nooit werken hahaha nou... ik zou idd serieus echt helemaal gek worden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Susan ma 11 feb 2013 - 20:35

SarahKey schreef:Al kwam ik ´s avonds niet verder dan vertellen wat S allemaal had gedaan tegen mijn man. .

Printje schreef:Sarahkey; idd alleen maar die verhalen over de kinderen, verder beleef ik geen fluit.

Ik heb verder geen verstand van verlof, dus ik kan je vraag niet beantwoorden, maar dit begrijp ik nooit zo goed. Ik snap dat je meer gespreksonderwerpen hebt als je meer meemaakt, maar je praat toch ook weer niet alleen maar over wat je vandaag hebt meegemaakt? Het is toch niet dat al je overige gespreksstof meteen opdroogt als je een tijdje niet werkt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 20:36

Misschien helpt dit vooruitzicht je een beetje (ik koos E, dat is n gokje maar daar ben ik zelf, hopelijk ben je n beetje daar in de buurt): http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Eindhoven/4058591
Zoals ik het zie nog maar 1x kans op een beetje sneeuw. Misschien dat dan buiten gaan en niet jezelf zo opgesloten voelen iets verbeterd.

Verder, toen ik nog werkte, nam ik zelfs geen 5 weken totaal vakantie per jaar omdat ik er gewoon niets aan vond. Ik was het meest in mijn element als ik bezig kon blijven. Af en toe een dag of een paar dagen vrij, prima, maar geen drie weken achtereen.
Kan me best voorstellen dat 10 weken zwangerschapsverlof gewoon best saai kan zijn. Zeker als je niet veel kunt ondernemen.
Ik wil best aanbieden om iets af te spreken als je idd hier in de buurt zit, maar dat staat ook n beetje raar want ik ken je verder niet echt, en ik denk ook niet dat dat nu echt zoden aan de dijk zet. Misschien de stoute schoenen aantrekken en eens bellen naar je school? Mogelijkheden verkennen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 20:38

Susan; ik heb wel ook andere dingen te vertellen maar als je werkt beleef je toch meer, ik in ieder geval wel. We hebben het ook wel over andere dingen maar als ik werk heb ik toch meer gespreksstof.

Pinkcoelho; lief dat je zo meedenkt, ik zag idd dat er vandaag hoogstwaarschijnlijk geen sneeuw zal vallen dus strakjes lekker op reep :cheering:
Ik woon heel dicht bij mijn werk en val sowieso af en toe eens binnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Paper Crown ma 11 feb 2013 - 20:49

Misschien moet je een klein beetje je instelling ook aanpassen. Je dochtertje is nog klein en uiteindelijk moet je vanzelf weer aan 't werk. Ik baal ook erg van 't weer, hoe warm ik J ook aankleed die wind die waait lijkt me best koud en bovendien krijg ik 't ook koud.. Geen succes maar ik probeer wel bijv lekker naar mijn moeder te gaan of vriendinnen komen de hele dag hangen.. Dan lunchen we en kijken we films. Kan me voorsyellen dat als je de hele dag de uren wegkijkt zo'n verlof lang kan duren. Ik zou me trouwens niet zodruk maken over wat je je man te vertellen hebt. Dan heb je elkaar even een periode wat minder te vertellen, maar is dat heel erg? Nee toch?

Wanneer is je verlof afgelopen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Luce ma 11 feb 2013 - 20:50

Ik zou je kind ook voornamelijk de rust gunnen van de eerste weken gewoon bij haar ouders zijn. Ik snap wel dat jij je verveelt, maar ook zij is net op de wereld hè?

Kan je niet gewoon vaak afspreken met mensen? De hele dag thuis zitten is inderdaad vervelend, maar dat hoeft toch ook niet? Je kunt toch gewoon de auto pakken?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Pink! ma 11 feb 2013 - 21:05

Eens met Luce, het gaat niet alleen om jou maar ook om haar, gun haar ook de tijd om te wennen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Sophiee ma 11 feb 2013 - 21:11

Pink! schreef:Eens met Luce, het gaat niet alleen om jou maar ook om haar, gun haar ook de tijd om te wennen.

+1, plus dat het ook het beste is voor het hechtingsproces tussen jou en je dochter. Voor haar is het wel het beste dat een van haar ouders haar de fles geven en niet iemand anders. Ze is nog zo klein!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Sylvana ma 11 feb 2013 - 21:13

Pink! schreef:Eens met Luce, het gaat niet alleen om jou maar ook om haar, gun haar ook de tijd om te wennen.

+1

Come on.. Ze is nog geen maand op de wereld en jij weet al geen raad meer om het huis te ontvluchten.. Snap daar eerlijk gezegd niks van maar goed daar gaat dit topic niet over..

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Luce ma 11 feb 2013 - 21:19

Het lijkt wel alsof je in een negatief cirkeltje zit. Is het niet een idee om eens te gaan praten met een professional? Want ik heb het idee dat dit soort dingen niet de enige dingen zijn die er spelen. Of heb ik het finaal fout? De vraag in mijn hoofd die speelt is: waarom wil je zo snel mogelijk uit deze situatie vluchten?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerder stoppen met verlof. Empty Re: Eerder stoppen met verlof.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum