Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

+2
Balloon
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 7:52

Mijn dochter is bijna 9 maand en heeft nog maar weinig interesse voor haar flessen melk. 's Ochtends krijgt ze een fles pap, 's middags een flesje melk en 's avonds voor het naar bed gaan ook nog een fles pap. Ze is echt niet meer warm te krijgen voor deze flessen en ze krijgt ze met moeite weg. Van de bijvoeding die ze krijgt, eet ze prima, echt hele porties. Tussendoor drinkt ze ook hele flessen water leeg.

Ik ben nu aan het twijfelen wat ik moet doen met die flessen kunstvoeding. Kan ik op deze leeftijd al bijvoorbeeld een fles vervangen voor iets anders? En door wat dan? En kun je ook pap maken van gewone volle melk? Misschien dat ze dit lekkerder vindt.

Ik weet dat het advies van het cb is om tot 1 jaar kunstvoeding te geven, maar wie heeft er ervaring met het eerder stoppen/afbouwen? En hoe wist je dat je kind hier aan toe was? En wat heb je er voor in de plaats gegeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Lejow ma 15 apr 2013 - 7:55

Melk (zowel van de koe, als soja) wordt volgens mij niet aangeraden voor een jaar.

Zolang ze van alles goed eet, en van alles voldoende binnen krijgt (ook aan vocht), lijkt het me eigenlijk niet zo'n probleem. Ik zou beginnen met de avond of de ochtendfles er af laten vallen.
Je kunt haar dan laten ontbijten met een boterham bijv.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Balloon ma 15 apr 2013 - 7:57

Mijn jongste zoon is gestopt met kunstvoeding toen hij 8 maanden was. Ik kreeg er met geen mogelijkheid nog kunstvoeding in en ben toen gewoon gaan zorgen dat hij alle vitamines en mineralen uit de maaltijden kon halen.
Van mijn CB mocht ik al wel koemelk gaan geven.




Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Slakje ma 15 apr 2013 - 8:07

Hier zeggen ze nu net dat je tot 3j opvolgmelk moet geven?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 8:17

Ik zou eerst beginnen met de pap weglaten en 's ochtend een broodje geven.
Want waarom krijgt ze 's avonds pap?
Wij gaven ook een tijdje pap 's avonds, maar dat vonden ze ook al snel niet lekker meer.
Koemelk zou ik echt nog niet mee beginnen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Balloon ma 15 apr 2013 - 8:18

Daar begin ik echt niet aan! Als die voeding nou net zo duur was als een gewoon pak melk.... Maar nee.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Jezzie ma 15 apr 2013 - 8:19

Ik heb een oppaskindje gehad die toen ook geen flessen wilde.
Hij at veel brood en kreeg 's ochtends en 's avonds pap uit een bordje I.p.v. uit de fles.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 8:24

@ Balloon: Ben je van het een op het andere moment gestopt of heb je afgebouwd? En weet je nog hoe het eetschema van jouw zoon er ongeveer uit zag zonder de kunstvoeding?

@ Slakje: Het advies om 3 jaar opvolgmelk te geven vind ik echt bizar lang. Dat ben ik sowieso niet van plan, ik vind 1 jaar al lang Wink. In Nederland is nu ook een reclame van Nutrilon die aanbeveelt om je kind tot een jaar of 2/3 (geen idee wat ze precies zeggen) opvolgmelk te geven. Ze willen klanten natuurlijk zo lang mogelijk aan zich binden om er zo zoveel mogelijk aan te verdienen. Het lijkt mij niet nodig, zeker niet wanneer je kind volwaardig met de pot mee eet.


Laatst aangepast door Robin_ op ma 15 apr 2013 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Supertalentje ma 15 apr 2013 - 8:38

Koemelk wordt nog niet aangeraden, pas vanaf 1 jr. Ik heb lang Nutrilon gegeven, maar sochtends pap uit een bordje als ontbijt (ipv brood, wie dat ooit uitgevonden heeft Wink), smiddags een boterham en poeder aangemaakt met koud water uit een beker (zo'n oefenbeker van Difrax), vanaf 1 jaar vervangen door koemelk en voor savonds weet ik niks, ik geef nog steeds een papfles aangemaakt met poeder. Kun je de avondfles laten vallen en na het eten een bakje yoghurt met bramen/banaan etc erdoorheen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Balloon ma 15 apr 2013 - 8:46

Ik ben inderdaad zo ineens gestopt. Zoon weigerde gewoon totaal. Heb het nog geprobeerd met een lepeltje maar ook dat lukte niet.

Het schema zal ongeveer zo geweest zijn:

07.00u brood met beleg
10.00u fruit
12.00u brood met beleg
15.00u koekje met drinken
17.00u avondeten (gewoon met de pot mee of een potje)

Tussendoor kreeg hij water of diksap. Bij het brood gewone melk.

Het schema is ongeveer hoor... Het is alweer 1,5 jaar geleden Wink
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht Empty Re: Ervaringen met eerder afbouwen/stoppen kunstvoeding gezocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum