Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisgenoot of terug naar paps en mams?

+32
Sam
mii_joyce
Lady4
Happinaz
Elodie
Viva
TukTuk
Rush
Vlinderjoy
ExpressoB
litllejoy
Aimee
Green_Pepper
_Lana_
Toet
Puggle
Fayebella
Bazinga
Jasmine
Roza
Minx
Antibes
Susan
Linda
Gympie
Atelier Madame
Cow
Poubelle
M@niek
Japie
Marin
JD
36 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 3 Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  Rush wo 30 jan 2013 - 4:56

JaneDoe schreef:
Rush schreef:Je geeft op wat je voor het jaar verwacht te verdienen en na het jaar wordt het definitief bekeken en berekend.

maar dan krijg je dus na dat jaar of een flink bedrag nog eens terug (als je dus je inkomen te hoog hebt ingeschat) of je moet alsnog een grot deel bij gaan betalen? (als je je inkomen te laag hebt ingeschat) ?
Ja, klopt. Maar als je het nou berekend op het meeste wat je kan verdienen, zit je altijd goed. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 3 Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 5:00

Oke, thanks!

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  TukTuk wo 30 jan 2013 - 6:26

JaneDoe schreef:Jaaaaaaaa! het mag van de woningbouw! Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 3 281626781

Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden; zo mogen we allebei geen huurachterstand hebben, moet de situatie passend zijn (dus geen gezin met 5 kinderen in een 1 kamer flat ofzo), en moet ik er in ieder geval 1 jaar blijven wonen, eerder huur opzeggen kan niet...maar dat is geen probleem.

Het is nu alleen even afwachten of haar woningbouwvereniging de huur niet gaat verhogen als we gaan ruilen. Dit recht hebben ze, en als het boven de huurtoeslaggrens komt, is het voor mij niks. Maar dan zou de huur dik 100 euro omhoog moeten.... zit er nu flink onder. Dat is dus wel nog even afwachten!

Verder zijn we allebei enthousiast, en willen op korte termijn verhuizen, dus hopelijk wordt het wat!

Dat kan helaas wel.. Wij betalen iets van 200 euro meer dan onze buren.. Maar hopelijk gaan ze dat niet doen! Wat fijn zeg! Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Viva wo 30 jan 2013 - 7:33

Oeh Janedoe, wat goed nieuws, hopelijk gooien ze de huurprijs niet (te ver) omhoog!

AngelNyn, dan zou ik me wel genaaid voelen, als je 200 meer betaald dan je buren. Kan je natuurlijk niets aan doen maar toch...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  TukTuk wo 30 jan 2013 - 8:17

Viva schreef:Oeh Janedoe, wat goed nieuws, hopelijk gooien ze de huurprijs niet (te ver) omhoog!

AngelNyn, dan zou ik me wel genaaid voelen, als je 200 meer betaald dan je buren. Kan je natuurlijk niets aan doen maar toch...

Dat voelden we ons ook wel.. 1 januari 2012 hebben ze alle huur prijzen verhoogd van nieuwe vrijkomende woningen, en 1 april zijn we verhuisd.. We betalen nu meer dan wat je 1,5 jaar geleden voor de nieuwbouwwoningen hier betaalde.. Die zijn nu allemaal verhoogd tot boven de huurtoeslaggrens, terwijl die normaal tussen de 550 en 650 euro zaten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Fayebella wo 30 jan 2013 - 8:54

AngelNyn schreef:
Viva schreef:Oeh Janedoe, wat goed nieuws, hopelijk gooien ze de huurprijs niet (te ver) omhoog!

Dat voelden we ons ook wel.. 1 januari 2012 hebben ze alle huur prijzen verhoogd van nieuwe vrijkomende woningen, en 1 april zijn we verhuisd.. We betalen nu meer dan wat je 1,5 jaar geleden voor de nieuwbouwwoningen hier betaalde.. Die zijn nu allemaal verhoogd tot boven de huurtoeslaggrens, terwijl die normaal tussen de 550 en 650 euro zaten.

Dat is ook echt zuur! Maar onder de huurtoeslaggrens zit je toch met je verzamelinkomen dat niet hoger mag zijn 33.000 per jaar. Misschien dat ze het daarom vehroogt hebben, aangezien de regels ook veranderd zijn?

Janedoe, wat een positief nieuws! Had je eigenlijk je keuze al gemaakt, is woningruil toch nog een optie. Hopelijk niet de directe buurvrouw van de collega van ex. Zou wat zijn..... En anders heb je nog een optie.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Elodie wo 30 jan 2013 - 9:05

Ik zit in hetzelfde schuitje.. Ook mijn woning geplaatst op die site om te ruilen, maar nog helemaal geen reactie:( woon wel in een duur nieuwbouwhuis, dus misschien komt het daardoor.
Hopelijk gaat het je lukken, het ruilen van huis. Dat lijkt me verreweg de fijnste oplossing!
Ik moet er ook écht niet aan denken om naar m'n pa te verhuizen...maar ja, als ik niks vind. Kom alleen maar op plek 1 te staan voor hele kleine portiekwoningen in te slechte buurten. No way dat ik daar met m'n kind ga wonen.
Succes ermee! Is best spannend allemaal.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 11:20

Lorre, wat naar dat je in hetzelfde schuitje zit...
Maar geef het even de tijd he! En heb je er wel foto's bij geplaatst? Dan krijg je al sneller reacties denk ik.
Je zegt dat je in een duur huis woont, wat is duur? Mijn huur is dus ook dik 700 euro, en heb toch wel al wat reacties in die 2 dagen dat de advertentie op internet staat....
Suc6!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Elodie wo 30 jan 2013 - 11:53

Geen foto's.. Maar al 2 weken terug geplaatst. Hij is ook al wel 160 keer bekeken. Harde eis voor deze woning is wel dat je 4keer zoveel dan de huurprijs verdiend, en die is 800euro. En ik wil in dezelfde buurt blijven ivm mijn zoon. Maar een dure wijk.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 11:57

wow 4x zoveel.....dat zijn heeeeeel weinig mensen.. En die mensen met zo;n salaris zullen misschien toch al sneller besluiten te gaan kopen?
Succes, ik hoop toch dat je iemand vind! Anders misschien alleen een foto van de buitenkant erop zetten? Dat valt toch wat meer op...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Japie wo 30 jan 2013 - 18:24

Vlinderjoy schreef:Wat een goed nieuws janedoe!! cheers

Hopen dat het door mag gaan allemaal!

En ik zou ook echt niet meer terug kunnen naar mijn ouders. Ik heb ook soortgelijk iets gehad. ik moest eind december uit `ons`koophuis zijn, dan zou hij en zn vader mij gaan uitkopen en kom ik er schuldenvrij van af.

Ik ben toen de hele maand dec als een gek gaan zoeken en zit nu tijdelijk op een bovenverdieping van mensen, 2 kamers en eigen badkamer. vanaf hier kan ik mooi wachten tot ik ingeloot wordt voor huurhuisje smile

Waar jij woont hebben ze ook een aantal huizen direct te huur. Hier kan je een poos zitten tot het gesloopt gaat worden. Niks voor jou?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happinaz vr 1 feb 2013 - 2:08

Heb je al nieuws? Ik ben benieuwd!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  JD vr 1 feb 2013 - 5:31

Ja.....niet zo'n goed nieuws denk ik.
De kans was klein, maar het huis is dus direct naast het kutwijf waar mijn ex een affaire mee heeft gehad.
Ik geloof niet dat ik dit wil. Zelfde straat kan ik mee leven, maar recht ernaast en elke dag haar rothoofd zien, daar wordt ik niet blij mee. Voor tijdelijk oke, maar ik wil hier toch eigenlijk nog wel even blijven zitten....(in dat nieuwe huis dan)

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 5:35

Het lijkt wel een soap... En nu, verderzoeken?

Gast
Gast

Bericht  Happinaz vr 1 feb 2013 - 5:48

Nou, daar zou ik toch echt even dikke vette schijt aan hebben.
Dat is een kwestie van een andere mindset.

Dit was je 'droom' huis, je kunt het betalen en je hebt een eigen buiten en je hond kan er heerlijk leven!
Ik zou serieus niet begrijpen waarom je deze kans zou laten schieten.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  TukTuk vr 1 feb 2013 - 6:25

Happinaz schreef:Nou, daar zou ik toch echt even dikke vette schijt aan hebben.
Dat is een kwestie van een andere mindset.

Dit was je 'droom' huis, je kunt het betalen en je hebt een eigen buiten en je hond kan er heerlijk leven!
Ik zou serieus niet begrijpen waarom je deze kans zou laten schieten.

Idd, plus, hoevaak zie je je buren nou? Dan kan je net zo goed naar een nieuwe stad verhuizen, je hebt altijd de kans om haar tegen te komen..

Je maakt het jezelf denk ik echt een beetje te moeilijk.. En wie weet verhuisd zij wel over een jaar of 2, gaat zij samenwonen, weet jij veel.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 1 feb 2013 - 6:27

Ik kan me voorstellen dat je niet naast haar zou willen wonen als je nog steeds met je ex was en je met hem daar zou gaan wonen, maar nu zou ik die kans zeker niet laten schieten. Je hoeft geen contact met je buren te hebben. Als je dat niet wil ga je snel naar binnen als je haar ziet aankomen en zet je desnoods een hoge schutting neer aan haar kant.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Atelier Madame vr 1 feb 2013 - 6:34

Als er nog meer reacties komen voor je huidige huis zou ik even verder kijken. Zeker gezien je tot juni de tijd hebt. Maar aan de andere kant, wat boeit dat mens nou. Of komt je ex daar nog over de vloer dat je weet?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 6:36

Ik zou dat huisje ook niet laten schieten om haar inderdaad!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 1 feb 2013 - 7:02

En er zal altijd wel iets zijn wat niet ideaal is.. Het is heel toevallig dat zij er nou ook woont, maar wie weet is je ex wel met meerdere meiden vreemd gegaan, weet jij veel, je kan moeilijk iedere connectie met hem ontlopen.. Dan moet je echt gewoon 50km verderop gaan wonen.. Dit is een ideale oplossing, en vanuit die woning kan je ook altijd weer verder gaan zoeken! Tot die tijd kan je in ieder geval mooi sparen, heb je je eigen plek, ben je je ouders niet tot last etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  JD vr 1 feb 2013 - 9:59

Sja meiden, ik snap dat het voor jullie misschien stom lijkt, maar dit is iets wat ik echt niet wil.
Het was een leuk huis in een leuke buurt, maar ik ga dan toch echt liever tijdelijk bij mn ouders in. Ik sta voor diezelfde huizen ook ongeschreven, en dan wacht ik liever een halfjaar dat ik een paar straten verderop kom te wonen, dan dit nu aannemen en recht tegenover haar. het zijn supersmalle autovrije straatjes, het is gebouwd in Amsterdamse stijl,. dus meer steegjes bijna, dus we kijken recht bij elkaar binnen.
Ik krijg al de kriebels als ik haar in het dorp tegenkom, hier heb ik geen zin in.
uiteraard mogen jullie vrij zijn om jullie eigen mening te hebben hoor, maar ik heb de keuze al gemaakt..... ook al lijkt deze voor sommige mensen misschien een beetje onzin...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD vr 1 feb 2013 - 10:04

AngelNyn schreef:En er zal altijd wel iets zijn wat niet ideaal is.. Het is heel toevallig dat zij er nou ook woont, maar wie weet is je ex wel met meerdere meiden vreemd gegaan, weet jij veel, je kan moeilijk iedere connectie met hem ontlopen.. Dan moet je echt gewoon 50km verderop gaan wonen.. Dit is een ideale oplossing, en vanuit die woning kan je ook altijd weer verder gaan zoeken! Tot die tijd kan je in ieder geval mooi sparen, heb je je eigen plek, ben je je ouders niet tot last etc.

Dat wil ik juist niet. Als ik nu ergens heen ga en energie en geld in ga steken met klussen, dan is het ook een huis waar ik de komende jaren wil gaan wonen. Dat was ook de opzet van dit huis, om er voorlopig te wonen, niet om na een jaar weer mn spullen te moeten pakken...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 10:12

Maak het jezelf toch niet zo moeilijk... Mocht ik bij de minnares van mijn ex in de straat komen te wonen, jammer dan. Ik zou d'r nog gewoon groeten ook, een dienden zal ze nooit worden, maar m'n relatie heeft ze al verpest, ik zal d'r eens laten zien dat ze mij woongeluk níét kan verpesten. Hoppe, triomfantelijk met neus in de lucht. Oh, ik zou het zó doen.

En natuurlijk steek ik niet zo vijandelijk in elkaar, en zou ik dat heus niet écht zo doen hoor Wink maar ik denk dat zo'n 'schijt aan haar'-houding je verder brengt dan wat je nu doet. Overal heb je wel een ja-maar op. Probeer de ja-maars los te laten, en vervang ze voor ja, en??

Gast
Gast

Bericht  JD vr 1 feb 2013 - 10:18

Ik snap wat je zegt en bedoelt Lennox, maar het is gewoon iets wat ik niet wil... Ik ga weg uit dit huis om het verleden achter me te laten en dan ga ik niet bewust die confrontatie met haar dagelijks opzoeken.
Ik snap dat dit voor iedereen anders is. Ik heb het mezelf al een stuk minder moeilijk gemaakt door toch niet koste wat het koste hier te blijven wonen, m'n trots op zij te zetten en terug te gaan naar m'n ouders.
Ik heb wel nog een ander huis achter de hand voor woningruil, maar diegene heeft na 1 mailtje niet zo erg meer gereageerd.

iedereen zit nou eenmaal anders in elkaar, en ik vind het heel knap dat jij (en anderen) wel kunnen denken "Ja ik woon naast haar, so what?" Maar helaas ben ik niet zo stoer en kan ik dat niet.
Daarbij weet ik inderdaad niet of hij daar nu over de vloer komt nu hij weer vrijgezel is.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk vr 1 feb 2013 - 10:19

Lennox schreef:Maak het jezelf toch niet zo moeilijk... Mocht ik bij de minnares van mijn ex in de straat komen te wonen, jammer dan. Ik zou d'r nog gewoon groeten ook, een dienden zal ze nooit worden, maar m'n relatie heeft ze al verpest, ik zal d'r eens laten zien dat ze mij woongeluk níét kan verpesten. Hoppe, triomfantelijk met neus in de lucht. Oh, ik zou het zó doen.

En natuurlijk steek ik niet zo vijandelijk in elkaar, en zou ik dat heus niet écht zo doen hoor Wink maar ik denk dat zo'n 'schijt aan haar'-houding je verder brengt dan wat je nu doet. Overal heb je wel een ja-maar op. Probeer de ja-maars los te laten, en vervang ze voor ja, en??

Precies.. En er is iedere keer wel iets waardoor het niks wordt..

Vind het wel apart dat je er liever voor kiest maanden bij je ouders te wonen, dan gewoon een geweldige kans aan te grijpen.. Maar krijg heel soms wel het idee dat je gewoon liever niet weg wilt uit je huis en voor iedere mogelijkheid wel een "maar" verzint, om maar niet die stap te zetten..
Is je goed recht natuurlijk om deze kans af te wijzen, maar je maakt het jezelf enorm moeilijk, moeilijker dan nodig zou zijn..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: