Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisgenoot of terug naar paps en mams?

+32
Sam
mii_joyce
Lady4
Happinaz
Elodie
Viva
TukTuk
Rush
Vlinderjoy
ExpressoB
litllejoy
Aimee
Green_Pepper
_Lana_
Toet
Puggle
Fayebella
Bazinga
Jasmine
Roza
Minx
Antibes
Susan
Linda
Gympie
Atelier Madame
Cow
Poubelle
M@niek
Japie
Marin
JD
36 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 5 Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  JD ma 4 maa 2013 - 5:03

Even een update, met slecht nieuws Sad

Ik kom net bij de woningbouw vandaan, omdat ik 2 leuke flatjes aangeboden had gekregen, maar helaas blijkt mijn salaris veel te laag te zijn Sad
Ik ben in Februari begonnen met een BBL opleiding, en verdien dus een leerlingensalaris.
Ze heeft berekend wat ik wel zou kunnen huren, en dat is alles onder 340 euro.
Nou....lang leve de randstad, huur onder de 340 bestaat hier niet.

Ik ga pas in het 3e jaar van mijn opleiding meer verdienen, dus ik zal voor de komende 2 jaar terug moeten naar mijn ouders, als ze dat goed vinden.
Ik baal er echt van Sad Sad
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 5 Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  Viva ma 4 maa 2013 - 22:17

Ah wat rot zeg, logisch dat je baalt!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 22:20

Balen, maar wel begrijpelijk! Je kan het ook als voordeel zien, nu kan je nog een tijdje lekker sparen!

Laatst aangepast door Rush op ma 4 maa 2013 - 22:20; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Cow ma 4 maa 2013 - 22:20

JD schreef:Even een update, met slecht nieuws Sad

Ik kom net bij de woningbouw vandaan, omdat ik 2 leuke flatjes aangeboden had gekregen, maar helaas blijkt mijn salaris veel te laag te zijn Sad
Ik ben in Februari begonnen met een BBL opleiding, en verdien dus een leerlingensalaris.
Ze heeft berekend wat ik wel zou kunnen huren, en dat is alles onder 340 euro.
Nou....lang leve de randstad, huur onder de 340 bestaat hier niet.

Ik ga pas in het 3e jaar van mijn opleiding meer verdienen, dus ik zal voor de komende 2 jaar terug moeten naar mijn ouders, als ze dat goed vinden.
Ik baal er echt van Sad Sad

Maar je krijgt toch huursubsidie dan?? Dat kun je dan toch extra aan huur betalen??
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Fortissimo ma 4 maa 2013 - 22:22

Hier wordt er niet eens gekeken naar je inkomen.. Is het sociale huur JD?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 22:23

Tegenwoordig kijken ze bij iedere woningbouw toch strenger naar je inkomen om scheefwonen te voorkomen? En een loonstrookje (en tegenwoordig ook IB60 verklaring) moet je ook laten zien.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame ma 4 maa 2013 - 22:29

Rush schreef:Tegenwoordig kijken ze bij iedere woningbouw toch strenger naar je inkomen om scheefwonen te voorkomen? En een loonstrookje (en tegenwoordig ook IB60 verklaring) moet je ook laten zien.
Ja dat klopt, alleen dat is om te kijken of je niet teveel verdiend. Toen ik mijn woning kreeg toegewezen hoefde ik alleen maar aan te tonen dat ik inkomen had, hoeveel dit was maakte niet uit.

@JD ik vind het echt heel raar, je hebt gewoon recht op huurtoeslag als je een laag inkomen hebt. Dan zou je waarschijnlijk met jouw inkomen van de bijv 400 euro huur, maar 270 te hoeven betalen ofzo. Hebben ze dat wel meegenomen in de berekening voor hoeveel je kan betalen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Rush ma 4 maa 2013 - 22:30

Bij ons hebben ze ook een ondergrens, maar daarin wordt de huurtoeslag wel meegenomen in de berekening. Misschien zijn ze dat bij JD inderdaad vergeten? Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 5 878948377
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Annie24 di 5 maa 2013 - 0:20

Ik werk ook bij de woningbouw en hier wordt idd ook gekeken naar of iemand evt te weinig verdiend.
Dit ivm de kans op het uitblijven van de huurbetalingen, doorzetten naar de deurwaarder en een eventueel volgende uitzetting.

De woningbouw moet richting de overheid ook kunnen bewijzen dat een huurder alle bijbehorende lasten kan betalen, dus genoeg inkomen heeft.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD di 5 maa 2013 - 5:54

Ik heb samen met die vrouw van de wonigbouw achter de pc gezeten om m'n huurtoeslag te berekenen, maar met die huurtoeslag eraf was de maandelijkse huur alsnog te duur in combinatie met m'n salaris....

De huur was iets van 511, dus zo'n 240 euro huurtoeslag, dus wat ik aan huur zou overhouden is geen klap,en kan ik echt makkelijk betalen,maar zij vinden m'n salaris dus te laag, en daar zijn ze hier dus onwijs streng in.

Ik moest 3 loonstroken,contract en uittreksel gemeentelijke basisadministratie (12.50!) Meenemen naar het gesprek. Vooral dat uittreksel vond ik onzin; het is maar 1 maand geldig, kost 12,50. Als ik t nou had moeten inleveren na het gesprek en bezichtiging had ik het wel gesnapt, maar nu is het gewoon weggegooid geld.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Green_Pepper di 5 maa 2013 - 9:00

Wat raar zeg! Erg jammer ook Sad

Ik heb een inkomen van 200 euro (want student, dus stufi en bijdrage van mijn ouders telt niet) en ik kon wel een woning huren. Wel kreeg ik een negatief huuradvies, dit betekende dat zij het mij niet zouden aanraden (formeel gezien) en kon ik geen betalingsregeling treffen het eerste half jaar, mocht ik mijn huur toch niet kunnen betalen.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Siem di 5 maa 2013 - 9:17

En is het niet mogelijk dat je ouders garant staan?

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  JD di 5 maa 2013 - 9:38

Jeetje wat een verschillen in regels als ik het zo lees in jullie reacties. Geloof dat ik dus een moeilijke woningbouwvereniging heb Sad

Ouders mogen niet garant staan. Mocht voorheen wel zei die vrouw, maar sinds de nieuwe regels niet meer. Zal je net zien...

Voor mijn huurhuis nu staan mijn ouders wel garant, dat mocht (bij hoge uitzondering) dan weer wel omdat ik het huis al een paar jaar huurde en nog nooit had verzuimd te betalen. Maar nieuwe huurcontracten gaan ze niet aan op die manier.

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Siem di 5 maa 2013 - 9:40

Dat is jammer zeg dat ze net die regels hebben veranderd. Bij mijn woningbouw zijn ze ook aanzienlijk soepeler met de regels..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: