Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer terug naar een papfles?

+11
Liadan
Coco
-Ieniemienie-
M@niek
Dille
moepie
Twellie
Mamsie
Printje
Darius
Parisienne
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Weer terug naar een papfles?

Bericht  Parisienne zo 24 jun 2012 - 9:48

N. eet de laatste tijd niet heel erg veel. Ze heeft altijd goed gegeten, maar ze komt nu in de fase dat ze minder eet. Ik maak me totaal geen zorgen, laat haar zelf bepalen hoeveel ze eet. Avondeten gaat op zich redelijk, soms eet ze niks, soms eet ze haar hele bord leeg. Tussendoor snoept ze niet, maar eet wat fruit of Cracottes. Alleen brood gaat er niet zo lekker meer in. 's Ochtends eet ze een kwart boterham en een fles melk. 's Middags eet ze misschien een halve boterham, of soms niks.

Zou ik, om haar toch enigszins wat gezonde vezels binnen te laten krijgen, 's ochtends weer een papfles kunnen gaan introduceren? Ik heb geen idee of ze het gaat drinken/lusten, dat is nog even afwachten. Maar voor mijn gevoel heeft ze dan een wat beter gevulde maag dan met alleen een fles melk. Een bord pap wil ze trouwens niet, ze zegt al 'vies' bij het zien van mijn bord havermoutpap, laat staan dat ze het überhaupt proeft Razz Wat zouden jullie doen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Darius zo 24 jun 2012 - 9:52

Waarom 'introduceren' terwijl het in mijn ogen heel simpel is: melk opwarmen, brinta erdoor en in de fles gieten. Je kunt het zo proberen en dan zie je wel if ze het wil.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Printje zo 24 jun 2012 - 9:52

Ik zou dat gewoon eens proberen idd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 9:52

Je kan het altijd proberen toch? Hier krijgt S. nog iedere ochtend en avond een fles met een beetje pap. Dat is ons kroel/rust momentje samen. Plus dat hij dan toch z'n melk binnen krijgt want hij kan nog niet uit een beker drinken en melk uit een rietjesbeker wil hij niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Mamsie zo 24 jun 2012 - 9:53

Ik zou het niet doen. Die boterham gaat ze vanzelf wel weer eten. Misschien kun je eens een muslibol ofzo kopen of iets anders waar wel genoeg vezels in zitten. Een stuk volkoren peperkoek tussendoor is ook prima.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Twellie zo 24 jun 2012 - 9:54

Ik heb dat ook een tijdje gedaan toen ze brood wat minder vond. Na een paar weken of een paar maand weer eens brood geprobeerd en toen vond ze dat weer prima.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  moepie zo 24 jun 2012 - 9:56

Ik zou het gewoon proberen! Op de dagen dt ik werk kreg onze dochter ook vaak een papfles ipv brood.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Mamsie zo 24 jun 2012 - 9:58

Sorry maar ik snap niet waarom jullie een kindje van bijna 2 opnieuw een fles zouden geven?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 10:16

Mamsie schreef:Sorry maar ik snap niet waarom jullie een kindje van bijna 2 opnieuw een fles zouden geven?

+1 Drinkt uit een rietjesbeker? Dan zou je daar nog pap in kunnen doen.
Anders zou ik het gewoon laten en onderaan, zoals mamsie zegt, volkeren tussendoortjes geven als ontbijtkoek, mueslirepen of gewoon wat muesli, volken koeken oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Dille zo 24 jun 2012 - 10:17

Mamsie schreef:Ik zou het niet doen. Die boterham gaat ze vanzelf wel weer eten. Misschien kun je eens een muslibol ofzo kopen of iets anders waar wel genoeg vezels in zitten. Een stuk volkoren peperkoek tussendoor is ook prima.

+1
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 10:40

Mamsie schreef:Sorry maar ik snap niet waarom jullie een kindje van bijna 2 opnieuw een fles zouden geven?

Als ze echt niks anders wil, zou ik het wel doen, liever in een bord, dat dan wel.

Maar ik had er wat voor over als ze hier ook pap wilden. En dat geld ook voor de oudste 2. Die beginnen nu eindelijk wat beter te eten, maar er zijn tijden, lange tijden, geweest, dat ze leefden op een halve boterham en drinken. Dan had ik er heel wat voor over gehad als ze een papfles of bord hadden gewilt, maar helaas.

De jongste 2 beginnen nu ook te klieren met het eten, maar ook zij weigeren iets anders. En die zijn al te klein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  M@niek zo 24 jun 2012 - 10:40

Die van mij krijgt smorgens ook nog een flesje, ik zie het probleem niet zo. Ze drinkt daarnaast ook gewoon uit een beker e.d. Ze vindt het gewoon lekker om nog even een flesje warme melk te drinken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  -Ieniemienie- zo 24 jun 2012 - 18:35

Ik zou het in een bordje doen. Niet in een fles.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Coco zo 24 jun 2012 - 19:08

Maar als ze brinta vies vind op een bord, kun je ook eens yoghurt met fruit als ontbijt/lunch geven. Of een ander gezond "toetje". Ik hoef ze hier ook niet 2 x brood voor te zetten, dat eten ze gewoon niet. Iig geen normaal brood. Op dagen dat ik niet twee keer kook geef ik ze vaak yoghurt met appel, rozijntjes en wat kaneel en kokos. Eet ik dan zelf trouwens ook. Of volkoren soepstengels van AH. Soms met dipsaus erbij op alleen yoghurt basis. Of yoghurt met plakjes banaan of shake met banaan. Kwark etc.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Coco zo 24 jun 2012 - 19:09

M@niek schreef:Die van mij krijgt smorgens ook nog een flesje, ik zie het probleem niet zo. Ze drinkt daarnaast ook gewoon uit een beker e.d. Ze vindt het gewoon lekker om nog even een flesje warme melk te drinken.



Hier ook hoor, maar als ze eenmaal van een fles af zijn zou ik die niet weer opnieuw gaan geven.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Liadan zo 24 jun 2012 - 19:20

Ze is toch nog niet helemaal van de fles af (maak ik op uit de openingspost)? Dan zie ik het probleem eigenlijk helemaal niet.
Maar goed, ik zou sowieso die fles met pap weer proberen, liever zou ik het uit een bordje geven maar als ze dat niet wil dan zou ik die fles gewoon geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Parisienne zo 24 jun 2012 - 19:34

Ze krijgt 's ochtends inderdaad nog een fles ('s avonds voor het naar bed gaan ook). De rest van de dag krijgt ze alles uit een gewone beker. Dus ik dacht eraan om in die ochtendfles pap te doen, omdat ze van een bordje geen pap eet en ze de fles wel altijd zo leeg heeft.

Als ze helemaal van de fles af zou zijn dan zou ik inderdaad ook niet weer een fles gaan geven, maar nu is het vrij simpel om gewoon wat scheppen pap toe te voegen aan de ochtendfles. Het gaat mij er meer om dat ze de dag begint met een enigszins gevulde maag, melk alleen is dan niet genoeg. Ik kan ook eens yoghurt gaan proberen, met wat muesli o.i.d.

Bedankt voor de tips!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 20:44

Y. eet ook met vlagen slecht brood. Ik ga haar dan geen pap geven, want dan na mijn idee went ze daar aan en eet ze straks helemaal geen brood meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Coco zo 24 jun 2012 - 21:25

Maar wat is er erg aan geen brood eten? Ik snap dat nooit zo goed. Er zijn toch genoeg andere opties dan brood?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Thunder zo 24 jun 2012 - 22:04

Als ze toch nog een fles krijgt op een dag dan zou ik daar gewoon eens pap in doen. Na een jaar gaf ik hier brinta en dat ging prima. En idd wat Nois zegt. Geen brood eten is toch niet zo'n ramp? Mijn jongste wordt 3 en heeft echt nog nooit brood gegeten. Wel mee begonnen hoor, maar hij hoeft het gewoon niet. Hij heeft het prima gevonden met brinta, crackers en ontbijtkoek.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Parisienne zo 24 jun 2012 - 22:24

Op zich vind ik het ook niet zo'n probleem als ze geen brood eet. Ik ben in dit soort dingen vrij makkelijk en aangezien ze wel aardig wat 'reserves' heeft maak ik me ook geen zorgen Wink Maar het gaat mij meer om het goed starten van de dag, aangezien ze verder niet heel veel eet. Ontbijtkoek, beschuit, (volkoren) crackers, enzovoorts lust ze niet of althans.. ze eet het gewoon niet. Naar mijn idee start ze de dag niet goed genoeg met alleen een fles melk, een papfles vult net wat beter.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Linda zo 24 jun 2012 - 22:26

En lekker wat kwark met muesli? Zou ze dat ook niet lusten? Dat vult enorm.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  nillis zo 24 jun 2012 - 22:38

Hier eet T zelf 's ochtends een bordje pap, dus je hoeft het niet in een fles te doen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Steep zo 24 jun 2012 - 23:26

nillis schreef:Hier eet T zelf 's ochtends een bordje pap, dus je hoeft het niet in een fles te doen.

In de OP staat dat ze geen pap uit een bordje wil eten Wink

Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je zelf wil? Wil je dat ze drinkt en daarnaast eet (fles + cracker, ontbijtkoek, enz?) of wil je 2 in 1 (drinken en eten, dus de pap?).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Mamsie zo 24 jun 2012 - 23:43

Ooh ik dacht dat ze al wel van de fles af zou zijn. Nee dan zou ik er idd gewoon een paar scheppen pap doorheen doen maar verder nog wel gewoon een halve boterham etc. aanbieden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer terug naar een papfles?  Empty Re: Weer terug naar een papfles?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum