Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisgenoot of terug naar paps en mams?

+32
Sam
mii_joyce
Lady4
Happinaz
Elodie
Viva
TukTuk
Rush
Vlinderjoy
ExpressoB
litllejoy
Aimee
Green_Pepper
_Lana_
Toet
Puggle
Fayebella
Bazinga
Jasmine
Roza
Minx
Antibes
Susan
Linda
Gympie
Atelier Madame
Cow
Poubelle
M@niek
Japie
Marin
JD
36 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 2 Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 11:10

Ik zit nu dus op die website, maar zie nu een huis dat van een andere woningbouwvereniging is... dan kan het al niet lijkt me? Want dan vinden beide woningbouwverenigingen het natuurlijk nooit goed.... toch?

Heb meteen een advertentie erop gezet, en dan morgen even de woningbouw bellen om te vragen hoe het zit.
Dit zou wel een hele mooie oplossing zijn zeg....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisgenoot of terug naar paps en mams? - Pagina 2 Empty Re: Huisgenoot of terug naar paps en mams?

Bericht  Fayebella ma 28 jan 2013 - 11:27

Volgens mij maakt dat bij ons in de regio niet uit, als het van een andere woningbouwvereniging is. Zij innen toch de huur die ze ervoor krijgen.

Mocht woningruil niet lukken, dan zou ik kiezen om bij jouw ouders te gaan wonen. Puur omdat het financieel een stuk aantrekkelijker is. En elke maand elk dubbeltje om te moeten draaien is niet leuk. Daarbij springen je ouders maar tot juni bij, daarna zul je weer voor dezelfde keuze komen te staan als je geen ander huis/huisgenoot hebt gevonden. Dan heb je nu alvast een aantal maanden kunnen sparen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD ma 28 jan 2013 - 12:04

ik moet ook eerlijk toegeven dat het me financieel gezien écht heerlijk lijkt, even een halfjaartje ofzo bij mijn ouders.
Ik denk dat ik keihard ga huilen tijdens het leeghalen van dit huis, en als ik de deur achter me dichttrek, maar het komt er toch eigenlijk op neer dat ik hier vroeg of laat weg moet.
M'n moeder heeft al een paar keer laten vallen dat ze hoopt dat ik snel een andere man tegenkom, waarmee ik hier dan kan blijven wonen, maar feit is; Er zitten zoveel herinneringen aan dit huis, ik zou hier met niemand anders gelukkig kunnen worden denk ik.

En door het verliezen van mijn baan moet ik al zólang élk dubbeltje omdraaien, dat het vooruitzicht van een paar maanden sparen, en financieel wat ruimte hebben om leuke dingen te doen, ook wel aantrekkelijk is. Wat niet wil zeggen dat ik misbruik ga maken van mijn ouders, alleen omdat het financieel aantrekkelijk is. Ze zeggen weliswaar dat ze geen kostgeld ofzo willen, maar ze hebben de afgelopen tijd zo onwijs veel voor me gedaan, ik ga dan evengoed boodschappen betalen en wil een bedrag per maand opzij zetten wat ze gewoon krijgen.... voel me bezwaard om daar kosteloos te gaan wonen. Hun energie/water rekening gaat toch ook een stuk omhoog, ze moeten een deel van hun privacy inleveren.

Ach, jullie horen het al; ik geloof dat ik er voor mezelf wel een beetje uit ben. Nu nog met m'n ouders praten....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle ma 28 jan 2013 - 12:24

Ik zou ook terug thuis gaan wonen. Zeker ook als je daar zo welkom bent. Sparen en snel hopen op een nieuw huisje lijkt me een prima tussenoplossing.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Toet ma 28 jan 2013 - 12:49

Ik zou teruggaan naar je ouders. Een wildvreemde in jouw huis lijkt me niks. En je kunt ook even lekker sparen. Succes smile
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  _Lana_ ma 28 jan 2013 - 19:59

Ik zou ook naar mijn ouders gaan, als ik jou zo hoor. Sowieso om een beetje op adem te komen.
Mocht je je bezwaard voelen, kun je ze toch ook een klein bedrag per maand geven? Of regelmatig wat boodschappen doen voor ze?

Het enige nadeel zou zijn ( ten opzichte van woningruil ), dat je er niet zo snel meer tussenkomt voor een nieuwe woning?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Susan ma 28 jan 2013 - 21:10

JaneDoe schreef:ik moet ook eerlijk toegeven dat het me financieel gezien écht heerlijk lijkt, even een halfjaartje ofzo bij mijn ouders.
Ik denk dat ik keihard ga huilen tijdens het leeghalen van dit huis, en als ik de deur achter me dichttrek, maar het komt er toch eigenlijk op neer dat ik hier vroeg of laat weg moet.
M'n moeder heeft al een paar keer laten vallen dat ze hoopt dat ik snel een andere man tegenkom, waarmee ik hier dan kan blijven wonen, maar feit is; Er zitten zoveel herinneringen aan dit huis, ik zou hier met niemand anders gelukkig kunnen worden denk ik.

En door het verliezen van mijn baan moet ik al zólang élk dubbeltje omdraaien, dat het vooruitzicht van een paar maanden sparen, en financieel wat ruimte hebben om leuke dingen te doen, ook wel aantrekkelijk is. Wat niet wil zeggen dat ik misbruik ga maken van mijn ouders, alleen omdat het financieel aantrekkelijk is. Ze zeggen weliswaar dat ze geen kostgeld ofzo willen, maar ze hebben de afgelopen tijd zo onwijs veel voor me gedaan, ik ga dan evengoed boodschappen betalen en wil een bedrag per maand opzij zetten wat ze gewoon krijgen.... voel me bezwaard om daar kosteloos te gaan wonen. Hun energie/water rekening gaat toch ook een stuk omhoog, ze moeten een deel van hun privacy inleveren.

Ach, jullie horen het al; ik geloof dat ik er voor mezelf wel een beetje uit ben. Nu nog met m'n ouders praten....

Nee, groot gelijk, ik had ook echt niet willen samenwonen in het huis waar ik met mijn ex had gewoond. Niet omdat ik niet meer gelukkig ben geworden met een ander, ik ben veel gelukkiger geworden zelfs, maar ik wilde wel opnieuw beginnen, op een nieuwe plek. Andersom zou ik het ook niet leuk gevonden hebben om ergens in te trekken waar hij al eerder had samengewoond.

Volgens mij ben je er inderdaad al uit. Het lijkt me een goed idee om regelmatig boodschappen te doen en misschien kun je ook zoveel mogelijk proberen om je ouders het huishoudelijke werk uit handen te nemen en te koken, voor zover je gezondheid dat toelaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  JD di 29 jan 2013 - 10:50

Ohhh ik heb me gister aangemeld op die woningruil website, en vandaag een reactie van een vrouw die een perfect huis voor mij heeft!
Het is iets kleiner dan ik nu heb, maar nieuwbouw, met achtertuin, leuke buurt...en huur is 543 euro, dus ik zou ook nog recht op huurtoeslag hebben...
Ze is ook erg geinteresseerd in mijn woning..
Morgen dus meteen even de woningbouw bellen om te vragen of het mogelijk is, willen jullie met me meeduimen? Dat zou écht de perfecte oplossing zijn!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 29 jan 2013 - 11:02

Dat zou super zijn!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Toet di 29 jan 2013 - 11:04

Wat een goed nieuws JaneDoe! Ik duim voor je!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Minx di 29 jan 2013 - 11:25

Ik ga heel hard voor je duimen smile zou een super oplossing zijn
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Minx di 29 jan 2013 - 23:19

en heb je al gebeld?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 2:58

Jaaaaaaaa! het mag van de woningbouw! :cheering:

Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden; zo mogen we allebei geen huurachterstand hebben, moet de situatie passend zijn (dus geen gezin met 5 kinderen in een 1 kamer flat ofzo), en moet ik er in ieder geval 1 jaar blijven wonen, eerder huur opzeggen kan niet...maar dat is geen probleem.

Het is nu alleen even afwachten of haar woningbouwvereniging de huur niet gaat verhogen als we gaan ruilen. Dit recht hebben ze, en als het boven de huurtoeslaggrens komt, is het voor mij niks. Maar dan zou de huur dik 100 euro omhoog moeten.... zit er nu flink onder. Dat is dus wel nog even afwachten!

Verder zijn we allebei enthousiast, en willen op korte termijn verhuizen, dus hopelijk wordt het wat!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Green_Pepper wo 30 jan 2013 - 3:05

Jeetje wat een goed, positief nieuws!
Hopelijk is het bij die andere woningbouwvereniging allemaal op orde. De huur met 100 euro verhogen zou wel heel erg gemeen zijn, denk niet dat ze dat doen hoor.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 3:10

Wat een goed nieuws, ik gun je het echt Very Happy
Hopelijk heeft die andere vrouw snel goed bericht van haar woningbouw!

Gast
Gast

Bericht  Aimee wo 30 jan 2013 - 3:36

Wauw, dat zou echt super zijn JD! :cheering:
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Minx wo 30 jan 2013 - 3:37

JAAAAAAAAA :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: cheers cheers cheers cheers

super zeg ik blijf heel hard voor je duimen smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  litllejoy wo 30 jan 2013 - 3:58

Wooooooow!
Je zal wel blij zijn, echt super goed nieuws!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  ExpressoB wo 30 jan 2013 - 4:00

Spannend zeg, hopelijk gaat het door!!!
ik zou er niet aan moeten denken terug thuis tegaan wonen, mag je hond wel mee? of is het van de zelfde woningbouw vereniging.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Vlinderjoy wo 30 jan 2013 - 4:16

Wat een goed nieuws janedoe!! cheers

Hopen dat het door mag gaan allemaal!

En ik zou ook echt niet meer terug kunnen naar mijn ouders. Ik heb ook soortgelijk iets gehad. ik moest eind december uit `ons`koophuis zijn, dan zou hij en zn vader mij gaan uitkopen en kom ik er schuldenvrij van af.

Ik ben toen de hele maand dec als een gek gaan zoeken en zit nu tijdelijk op een bovenverdieping van mensen, 2 kamers en eigen badkamer. vanaf hier kan ik mooi wachten tot ik ingeloot wordt voor huurhuisje smile
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 4:43

Ja de hond kan gewoon mee, huisdieren zijn gewoon toegestaan, het is van dezelfde woningbouwvereniging.
En nog eens ideaal ook voor de hond, lekker een achtertuin en tegenover een héél groot park.

Huis ziet er van binnen echt niet uit....alle kleuren en patronen behang, een giga zooi, lelijke vloer.... maar goed, de plek en ruimte zijn perfect, dus verfkwast erover heen et voila!
Heb nu gevraagd of zij eerst bij de woningbouw wil gaan navragen of haar huur hetzelfde blijft, en dan een afspraak maken om bij elkaar te komen kijken.

Enig nadeel is dat het in de straat is bij de collega waarmee mijn ex toen is vreemd gegaan....ik haaaat haar. Nou vind ik dezelfde straat geen probleem, maar als het er echt récht naast is, dan haak ik af. Wil haar niet als directe buurvrouw, want dan zit ik denk ik binnen no time in "Bonje met de Buren" smile Maar goed, t is een lange straat, dus de kans dat het er recht naast is, is klein. Heb het huisnummer al gevraagd aan die vrouw, maar ze heeft nog niet gereageerd....

Toevallig is wel dat ik voor dit huis op de wachtlijst sta bij de woningbouw, de officiele wachtlijst zeg maar...dus wel toevallig als ik er dan nu via woningruil al in zou kunnen.
Heb ook contact met nog iemand anders die ook interesse heeft in mijn huis. Ook voor zijn woning sta ik ingeschreven bij de woningbouw, alleen is het een wat ouder en kleiner huis.... maar goed, altijd handig om achter de hand te hebben
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 4:48

Weet iemand trouwens precies hoe dat werkt met huurtoeslag als je onregelmatige inkomsten hebt?
Ik ga straks in de zorg werken, en zal dan de ene maand meer ORT hebben dan de andere maand.... moet je dit dan per maand gaan doorgeven aan de belastingdienst ofzo?

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 30 jan 2013 - 4:51

Je geeft op wat je voor het jaar verwacht te verdienen en na het jaar wordt het definitief bekeken en berekend.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  JD wo 30 jan 2013 - 4:54

Rush schreef:Je geeft op wat je voor het jaar verwacht te verdienen en na het jaar wordt het definitief bekeken en berekend.

maar dan krijg je dus na dat jaar of een flink bedrag nog eens terug (als je dus je inkomen te hoog hebt ingeschat) of je moet alsnog een grot deel bij gaan betalen? (als je je inkomen te laag hebt ingeschat) ?

Dat is lastig.... ik heb geen idee hoeveel weekenden,avonden en nachten ik ga werken, dit wisselt elke maand, en kan zomaar een paar honderd euro per maand schelen, lastig om dan een schatting te maken van wat je gaat verdienen.
Tip is dan dus wel om altijd hoger in te schatten dan je denkt?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 4:55

Daarom zou ik hem vrij hoog inschatten, dan kan het aan het einde van de streep alleen maar in jouw voordeel zijn, dat je dus méér krijgt nog.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: