Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kost jullie zomer vakantie?

+51
Parisienne
Susan
rianne287
Fiwen
silly-one
Paper Crown
Caramba
Marsy28
ekiaam87
Bacio
Aagje!
Winegum
Arwyn
Penny Blossom
Sun88
Sam
Mizz_S
Pommes
TukTuk
Sterre
Aziraphale
Caribbeanlover
Pruim
Atelier Madame
studiebol
Feline
M_as
rapa nui
Reeza
Lady4
Polly
Highway
luisa
Sarah1985
Blond
Linda
Bimbam
Theeleut
ChocoChip
Fortissimo
Rouxxxe
Petteflet
Zonnetje
Darius
Marin
Zora
Green_Pepper
Shisha
Mari
nina
Rush
55 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel kost jullie zomer vakantie? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel kost jullie zomer vakantie?

Bericht  Paper Crown zo 27 jan 2013 - 20:32

Onze vakanties zijn vaak erg duur. Ik kan me niet herinneren dat we ooit minder dan €2500,- (samen) hebben betaald. We zijn wel nog altijd in hoogseizoen geweest en verre bestemmingen. Het punt is ook dat mijn man behoorlijk wat gewend is met vakantie. Hij wil de beste hotels, de beste plekken in 't vliegtuig, wij betalen gerust het dubbele voor goede stoelen in 't vliegtuig. Toppunt was een vakantie naar de DR waarbij 't geboekte hotel zo slecht beviel en dat de touroperator niets voor ons wilde doen wij 12 van de 16 geboekte dagen een ander hotel hebben geboekt terplekke. Kostte dus ook meer. Wij 'verkassen' rustig 3x van kamer als 't niet bevalt..

Ik snap mijn man wel. Hij werkt erg hard en hij zegt ook: 'ik ga echt niet op vakantie inleveren op bepaalde dingen, dan blijf ik liever thuis. Hij zegt ook dat je reis alles kan maken of breken in de zin van dat je vakantiegevoel in 1 klap voorbij is als je ruk zit op een 14 uur. Ach ja. Voor mij mag 't allemaal wat minder luxe vroeger ging ik alleen naar Istanbul met 'vakantie'. Mijn oma en fam woont daar, maar mijn man is de hele wereld overgereisd met zijn moeder.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost jullie zomer vakantie? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel kost jullie zomer vakantie?

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 21:29

Marsy28 schreef:Ik heb ook wat plannen dit jaar, moet alleen mijn vriend nog overtuigen Hoeveel kost jullie zomer vakantie? - Pagina 4 253468018 (we zijn namelijk veel geld kwijt aan mijn visum, dat zit voornamelijk in zijn hoofd en we willen zo graag een televisie en een goedkope auto kopen)

* in april midweekje samen weg. We zouden over 2 weken als we officieel 2 jaar samen zijn, maar helaas zit ik door mijn nieuwe werk aan schoolvakanties vast. Dus wilde dat graag opschuiven naar april. Weet niet waarheen, dat is verrassing maar kost ongeveer 450 euro p.p.

* in juli 2 weken naar Nieuw Zeeland, skieen. Lijkt me helemaal geweldig, paar dagen skieen en de rest met een auto het land bekijken. Kost ook rond de 650 euro p.p.

* in oktober 2 weken Nederland. Ik heb al een retourticket maar moet dan weer een ticket terug betalen, rond de 1200 euro.

* en dan is het zomervakantie, heb ik 6 weken vrij. Wil ik ook wat gaan doen, nog geen idee wat. Maar dan zal het geld wel even op zijn Very Happy Misschien neem ik wel een zomerbaantje dan..

Waar woon jij? Is dat de reden dat NZ maar € 650,00 pp is? Klinkt apart om daar te gaan skieen dat hoor je niet vaak.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  silly-one zo 27 jan 2013 - 21:40

75 euro voor een huisje voor 5 dagen. 50 euro voor het eten en 75 euro aan benzine. Dat misschien dan 2x per zomer.
Ik ben al jaren niet meer ver weg geweest in de zomer, maar een weekend motorrijden in Luxemburg doe ik dan 2x per jaar of zo.
Misschien dat ik dit jaar in het najaar weg ga, maar dat is afhankelijk van mijn sollicitatie in Beijing. Als ik daar voor een jaar heen mag, dan gaat Jordanië niet door.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 21:55

Paper Crown schreef:Onze vakanties zijn vaak erg duur. Ik kan me niet herinneren dat we ooit minder dan €2500,- (samen) hebben betaald. We zijn wel nog altijd in hoogseizoen geweest en verre bestemmingen. Het punt is ook dat mijn man behoorlijk wat gewend is met vakantie. Hij wil de beste hotels, de beste plekken in 't vliegtuig, wij betalen gerust het dubbele voor goede stoelen in 't vliegtuig. Toppunt was een vakantie naar de DR waarbij 't geboekte hotel zo slecht beviel en dat de touroperator niets voor ons wilde doen wij 12 van de 16 geboekte dagen een ander hotel hebben geboekt terplekke. Kostte dus ook meer. Wij 'verkassen' rustig 3x van kamer als 't niet bevalt..

Ik snap mijn man wel. Hij werkt erg hard en hij zegt ook: 'ik ga echt niet op vakantie inleveren op bepaalde dingen, dan blijf ik liever thuis. Hij zegt ook dat je reis alles kan maken of breken in de zin van dat je vakantiegevoel in 1 klap voorbij is als je ruk zit op een 14 uur. Ach ja. Voor mij mag 't allemaal wat minder luxe vroeger ging ik alleen naar Istanbul met 'vakantie'. Mijn oma en fam woont daar, maar mijn man is de hele wereld overgereisd met zijn moeder.

Vind jij € 2500, 00 samen zoveel dan? Dat is nl ons budget elk jaar en dat vind ik redelijk. We willen er ook liever niet boven zitten, maar vorig jaar zaten we er € 60,00 boven dus opzich kon dat nog wel alleen liever niet.

Ik begrijp jouw man heel goed. Je betaald tenslotte een hoop en dat verwacht je ook het beste wat logisch is. Dat verhaal mbt het hotel op de DR komt mij bekend voor. Heb je dat eerder verteld? Was dat Princess Beach oid? Ik hoor graag welk hotel zodat ik weet dat ik daar niet heen moet gaan. Bij welke organisatie had je toen geboekt? Wij vorig jaar bij Kras en die zijn iig wel bereidt het op te lossen.

Wij willen ook het beste, minstens 4 sterren en het liefst 5 eigenlijk aangezien er altijd 1 afgaat volgens buitenlandse begrippen. Vorig jaar op de DR was het prima, maar hier en daar waren er wat kleine ergenissen. Elke dag waren de glazen op bij de sappen en dan stonden de gasten letterlijk te wachten totdat de vieze gewassen waren. Ik heb toen de restaurantmanager (we zaten all in) er op een gegeven moment erop aangesproken dat dat echt niet kan in een 5* hotel en dat de oplossing heel simpel was door gewoon al 100 extra te bestellen. Helaas ging het bij hem het ene oor in en het andere er weer uit en volgens mij vondt hij het belangrijker om pauze te gaan houden gezien zijn bord met eten, dan luisteren naar een klacht van een te duur betaalde gast. Kortom de prijs lag te hoog voor het geen wat je kreeg.

Vlak daarna heb ik thuis op Facebook mijn beklag nogmaals gedaan. Er werdt gereageerd dat dat niet de bedoeling was en dat ze eraan gaan werken. Ik gaf als reactie daarop dat ik in reviews van een aantal jaren geleden dezelfde klachten las en dat er nog steeds aan gedaan was gezien onze ervaring daar. Heb dus gezegd dat ik niet geloof dat het opgelost of iig niet zou wordt opgelost. Vervolgens zeiden ze ''we're hope youre coming back'', waarop ik zei ''what would you think?, i guess not''. Heb ze maar gevraagd waarom zij zich dat vroegen na mijn beklag en dat ze ook wel hadden kunnen weten dat ik niet terug kom.

Eenmaal thuis heb ik de reisorganisatie gemaild dat we een leuke vakantie hadden gehad op een paar dingetjes na. Ze mailde terug dat als wij dat ter plekke hadden gezegd dat we over geplaatst konden worden, maar zo erg waren die dingetjes ook weer niet om ons ergens anders onder te brengen. Ik zei dat ik het zou onthouden, maar dat ik dat alleen zou willen zonder bijbetalingen aangezien het onze fout niet was. Dat was niet altijd mogelijk, maar ja mocht het weer gebeuren dan zien we wel. We gaan dan proberen te vragen of we overgeplaatst kunnen worden ook als we niet bij Kras hebben geboekt.

Wij gaan zoals je misschien wel weet al een aantal jaren naar de caribbean. We vliegen dan altijd comfort class. Dat is meer mbt mijn mans lengte, voor mij hoeft dat niet perse, maar apart zitten vinden we ook niet fijn natuurlijk dus dan maar wat meer betalen.

Ik heb er zelf ook een handje van om te verkassen naar een andere kamer en volgens mij is dat tot nu toe elk jaar wel gebeurd:oops:. Zo zaten we 2 jr geleden redelijk ver van het centrale gedeelte waar het hoofdrestaurant was en we dus best een stuk moesten lopen. Ik raak nogal snel vermoeid (misschien ligt dat aan mijn hartfalen) dus wil nooit ergens ver voor hoeven lopen. De warmte speelt dan ook wel mee. Er reden daar wel treintjes, maar niet zo heel vaak dus dan moest je toch lopen. Denk dat we in de 1e kamer 2 nachten hebben verbleven en toen kregen we er een in het gebouw tegenover het hoofdrestaurant. Cool

Mijn man wil altijd zo hoog mogelijk ivm insecten die dan minder gauw je kamer inkomen, dan als je een kamer op de begane grond hebt (wordt ook wel aangeraden las ik ergens). Dat wij in 2011 een kamer zo ver weg hadden was dus omdat dat een van de weinige gebouwen was waar een kamer op de hoogste verdieping vrij was. Dus toen ik om een andere vroeg zeiden ze waarom we daar zaten wat heel begrijpelijk was. De 2e kamer zat op de 2e verdieping (gebouwtjes van 3 verdiepingen die je heel vaak in de caribbean hebt). Dat was prima en ik hoef niet zonodig op de hoogste. Door daar bijna altijd te zitten moet je ook meerdere trappen op. Naar beneden gaat wel, maar naar boven raak ik altijd buiten adem en stop tussendoor ook altijd. De treden liggen ook nog eens ver uit elkaar waardoor het voor mij vrij vermoeiend is. Bij de kleine stop die ik maak loop ik dan ook te hijgen en te puffen en als ik de kamer binnen ben moet ik eerst even zitten om uit te rusten. Dus voortaan vraag ik gewoon om de 2e verdieping, dan heeft mij man maar pech.

Ik kan mij dan ook heel goed inleven in jouw man. Als je tips nodig hebt qua luxe hotel in de caribbean, dan hoor ik het wel. Weet zeker dat ik je man blij kan maken met mijn tips.Very Happy

Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 27 jan 2013 - 22:52; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marsy28 zo 27 jan 2013 - 22:03

Ik woon in Sydney CBL en de tickets zijn 'maar' 300 dollar, zeg maar 250 euro en dan goedkoop hotelletje en skieen maar Very Happy

Paper Crown, ik snap ook dat als je het geld hebt dat je gewoon het beste uit je vakantie wilt halen. Het is toch een moment van ontspanning zoeken en als dat op een kamer is die niet bevalt, kan dat de pret wel drukken.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Paper Crown zo 27 jan 2013 - 22:12

CBL ja, ik vind €2500,- voor week (en je weet 2 vluchtdagen ook nog)DR in mei (in 2011) zijn we geweest en dan buiten de meivakantie om veel ja!

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fiwen zo 27 jan 2013 - 22:13

Wij mogen dit jaar met mijn ouders in mei mee op vakantie. 2 weken all-in in een super mooi en luxe hotel in Turkije (zijn we al vaker geweest).
Ik kreeg gister ineens vanuit het niks een smsje of we zin hadden om mee te gaan want mijn moeder zou onze dochter niet zo lang kunnen missen. Dus de enige oplossing volgens mijn vader was dat we maar mee zouden gaan. Hahaha mij hoor je niet klagen :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 22:25

Paper Crown schreef:CBL ja, ik vind €2500,- voor week (en je weet 2 vluchtdagen ook nog)DR in mei (in 2011) zijn we geweest en dan buiten de meivakantie om veel ja!

Voor 1 week, nou dan snap ik dat wel. Welk hotel was dat toen je naar een ander ging? Was je er 1 of 2 weken? Trouwens, is een reisorganisatie niet verplicht om gasten over te boeken als zij serieuze klachten zoals jullie die hadden hebben? Heb je achteraf nog een klacht oid ingediend, iig laten weten wat je ervan vond hoe jullie behandeld zijn door de reisorganisatie?

Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 27 jan 2013 - 22:33; in totaal 3 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 22:26

Marsy28 schreef:Ik woon in Sydney CBL en de tickets zijn 'maar' 300 dollar, zeg maar 250 euro en dan goedkoop hotelletje en skieen maar Very Happy

Paper Crown, ik snap ook dat als je het geld hebt dat je gewoon het beste uit je vakantie wilt halen. Het is toch een moment van ontspanning zoeken en als dat op een kamer is die niet bevalt, kan dat de pret wel drukken.

Volgens mij wist ik dat wel, maar niet zeker. Waarom woon je daar? Ik wil ooit een keer naar Australie, lijkt me geweldig.Very Happy

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 22:36

Fiwen schreef:Wij mogen dit jaar met mijn ouders in mei mee op vakantie. 2 weken all-in in een super mooi en luxe hotel in Turkije (zijn we al vaker geweest).
Ik kreeg gister ineens vanuit het niks een smsje of we zin hadden om mee te gaan want mijn moeder zou onze dochter niet zo lang kunnen missen. Dus de enige oplossing volgens mijn vader was dat we maar mee zouden gaan. Hahaha mij hoor je niet klagen Hoeveel kost jullie zomer vakantie? - Pagina 4 253468018

Kunnen ze haar geen eens 2 weken missen......................OMG!:shock: Hopelijk zijn zij niet zoals mijn schoonmoeder die mijn nichtjes continu oppakt, tegen ze praat kortom amper met rust laat.

Je moet het zelf weten,maar ik zou mezelf die rust gunnen en met je gezin gaan ipv met je ouders mee. Dan heb je iig geen bemoei van hun mochten ze zo zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  rianne287 zo 27 jan 2013 - 22:39

Wij gaan 2 weken naar Zuid-Frankrijk.
Dit kost ons ongeveer 1500 euro.
Kampeerspullen hebben we eigenlijk allemaal al.
Dus het is puur de camping, diesel en eten etc..
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown zo 27 jan 2013 - 22:42

Caribbeanlover schreef:
Paper Crown schreef:CBL ja, ik vind €2500,- voor week (en je weet 2 vluchtdagen ook nog)DR in mei (in 2011) zijn we geweest en dan buiten de meivakantie om veel ja!

Voor 1 week, nou dan snap ik dat wel. Welk hotel was dat toen je naar een ander ging? Was je er 1 of 2 weken? Trouwens, is een reisorganisatie niet verplicht om gasten over te boeken als zij serieuze klachten zoals jullie die hadden hebben? Heb je achteraf nog een klacht oid ingediend, iig laten weten wat je ervan vond hoe jullie behandeld zijn door de reisorganisatie?
Ik ben er 2x geweest, 1x 16 dagen en 1x 7 dagen. Eerste keer was 't princess hotel, terrible!!!! En toen zelf Iberostar geboekt. 2de keer meteen Iberostar gepakt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut zo 27 jan 2013 - 22:42

Caribbeanlover schreef:
Fiwen schreef:Wij mogen dit jaar met mijn ouders in mei mee op vakantie. 2 weken all-in in een super mooi en luxe hotel in Turkije (zijn we al vaker geweest).
Ik kreeg gister ineens vanuit het niks een smsje of we zin hadden om mee te gaan want mijn moeder zou onze dochter niet zo lang kunnen missen. Dus de enige oplossing volgens mijn vader was dat we maar mee zouden gaan. Hahaha mij hoor je niet klagen Hoeveel kost jullie zomer vakantie? - Pagina 4 253468018

Kunnen ze haar geen eens 2 weken missen......................OMG!:shock: Hopelijk zijn zij niet zoals mijn schoonmoeder die mijn nichtjes continu oppakt, tegen ze praat kortom amper met rust laat.

Je moet het zelf weten,maar ik zou mezelf die rust gunnen en met je gezin gaan ipv met je ouders mee. Dan heb je iig geen bemoei van hun mochten ze zo zijn.
:shock: wat een pessimistisch advies...
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 22:53

silly-one schreef:75 euro voor een huisje voor 5 dagen. 50 euro voor het eten en 75 euro aan benzine. Dat misschien dan 2x per zomer.
Ik ben al jaren niet meer ver weg geweest in de zomer, maar een weekend motorrijden in Luxemburg doe ik dan 2x per jaar of zo.
Misschien dat ik dit jaar in het najaar weg ga, maar dat is afhankelijk van mijn sollicitatie in Beijing. Als ik daar voor een jaar heen mag, dan gaat Jordanië niet door.

Waar heb jij dat huisje geboekt? Wel goedkoop zeg, dat zie ik nou nooit.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 22:57

Paper Crown schreef:
Caribbeanlover schreef:

Ik ben er 2x geweest, 1x 16 dagen en 1x 7 dagen. Eerste keer was 't princess hotel, terrible!!!! En toen zelf Iberostar geboekt. 2de keer meteen Iberostar gepakt.

Waarom ga je er dan een 2e keer heen? Of was het de 1e keer goed en de 2e keer toen je met je man was dat het zo slecht was? Moesten jullie veel bijbetalen? Heb je nog een klacht ingediend dat ze niks wilde regelen?

Er zijn meerdere hotels daar met de naam Princess erin. Hoe heette het hotel voluit? Volgens mij was het Punta Cana Princess toch?! Met die rode daken en en geelkleurig aan de voorkant. Het voornaamste slechte was het eten klopt dat?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one zo 27 jan 2013 - 23:01

Caribbeanlover schreef:
silly-one schreef:75 euro voor een huisje voor 5 dagen. 50 euro voor het eten en 75 euro aan benzine. Dat misschien dan 2x per zomer.

Waar heb jij dat huisje geboekt? Wel goedkoop zeg, dat zie ik nou nooit.

Bij een scouting vereniging en daarin zitten we dan met een man of 15 Very Happy
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Paper Crown zo 27 jan 2013 - 23:10

Caribbeanlover schreef:
Paper Crown schreef:
Caribbeanlover schreef:

Waarom ga je er dan een 2e keer heen? Of was het de 1e keer goed en de 2e keer toen je met je man was dat het zo slecht was? Moesten jullie veel bijbetalen? Heb je nog een klacht ingediend dat ze niks wilde regelen?

Er zijn meerdere hotels daar met de naam Princess erin. Hoe heette het hotel voluit? Volgens mij was het Punta Cana Princess toch?! Met die rode daken en en geelkleurig aan de voorkant. Het voornaamste slechte was het eten klopt dat?
Je leest niet goed. Ik ben 2x naar de DR geweest, en maar 1x naar Punta Cana Princess. Heb geen klacht ingediend. Onze vakantie was daarna perfect, was goed zo.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan zo 27 jan 2013 - 23:18

Niks, mijn ouders nemen ons mee naar Mallorca omdat het dit jaar een bijzonder jaar voor ze is/wordt.

Later dit jaar gaan we nog naar het vakantiehuisje van mijn ouders, maar ook dat kost niks, ja, een deel van de boodschappen uiteraard (maar die doe je thuis ook) en eventuele uitstapjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Caribbeanlover zo 27 jan 2013 - 23:18

Paper Crown schreef:
Caribbeanlover schreef:
Paper Crown schreef:
Caribbeanlover schreef:

Je leest niet goed. Ik ben 2x naar de DR geweest, en maar 1x naar Punta Cana Princess. Heb geen klacht ingediend. Onze vakantie was daarna perfect, was goed zo.

Klopt, ik las te snel en las het even terug.
Dat het daarna perfect was is fijn, maar dat ze er niks aan deden daarvan had ik wel een klacht iig er wat van gezegd hoor. Nu denken ze misschien ''oh zij klagen niet dus we kunnen het zo weer doen bij anderen''. Dat gun je anderen toch niet? Waar had je geboekt? Dat wil ik graag weten aangezien ik nu aan het rondkijken ben voor onze vakantie.

Trouwens PC is ontzettend duur en het is geen eens 5*. Voor die prijs wat ze ervoor vragen zit je elders veel luxer en beter!

Ik heb zonet even in mijn schriftje gekeken waar ik alle hotels inschrijf die mij leuk lijken en PC stondt er al in en ik had er toen al ''slecht'' achter gezet zodat ik zeker weet dat ik die niet boek. Ik had dat erbij gezet aan de hand van jouw eerdere reactie over dat hotel.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 27 jan 2013 - 23:26

Fiwen, wat super leuk en lief aanbod!

Ik ga ook nog altijd met m'n ouders mee op vakantie (over twee weken met m'n vader op wintersport, over een maand met m'n schoonouders op safari en in de zomer misschien met m'n moeder naar Frankrijk voor een weekje).

Sommigen zullen dat misschien raar vinden, of opportunistisch, maar ik vind het echt alleen maar leuk en natuurlijk super lief dat dat mag en kan.

Met m'n vader op wintersport is echt zo'n traditie, dat is zo leuk, net als vroeger. En het is tegenwoordig de enige week dat ik 'm echt nog eens uitgebreid zie, en m'n kleine zusje ook. Vind ik wel heel belangrijk om dat niet te missen. Dit jaar moeten we voor 't eerst een eigen bijdrage leveren, voorheen was het helemaal betaald door hem, maar ook de crisis is bij hem toegeslagen.

Safari met m'n schoonouders is dus cadeau, een bizar gaaf cadeau.

En met m'n moeder is de kans om de hele familie weer eens te zien, ook de familie uit Frankrijk die ik al 2 jaar niet meer heb gezien (ze hebben m'n vriend zelfs nog nooit ontmoet), dus ze hebben met z'n allen (vier gezinnen) een groot huis gehuurd en wie wil komen, komt maar langs! Moeten nog even kijken of we dit gaan redden, want we zitten ook met een bruiloft in Duitsland in diezelfde week, maar anders lijkt het me onwijs leuk!

Ik vind op vakantie gaan met m'n ouders helemaal niet suf of stom, maar juist dé mogelijkheid om ze weer eens uitgebreid te zien en echt onwijs leuk dat we nog altijd uitgenodigd worden. Zegt ook wel wat over de band denk ik en dat waardeer ik alleen maar des te meer. Ik vind 't ook helemaal niet erg om samen met hen dingen te 'moeten' doen en zeker als je meerdere auto's hebt (zoals de afgelopen zomervakantie met m'n schoonouders in Spanje), dan kan je gewoon zowel dingen met z'n allen als met z'n tweetjes doen. Ideaal.

En zelf gaan we ook sparen voor een eigen reis samen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Susan ma 28 jan 2013 - 0:08

Wat is daar nou weer opportunistisch aan, ik neem aan dat je het niet zou doen als je niet met je (schoon)ouders op zou kunnen schieten. Een tijdje terug was er een topic op Viva over een stelletje dat door zijn ouders werd getrakteerd op een vakantie naar Indonesië en toen waren ze van plan om in Indonesië een deel van de vakantie met z'n tweetjes door te brengen omdat privacy wilden - dat vind ik dan wel opportunistisch, dan gebruik je je schoonouders alleen om op zo'n dure plek te komen terwijl je eigenlijk niet op hun aanwezigheid zit te wachten. Maar anders niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marin ma 28 jan 2013 - 0:11

Nou blij dat jij dat zo ziet smile Ik zou idd niet mee gaan als ik hun wel zou kunnen schieten natuurlijk. Maar er wordt soms beetje raar op gereageerd, alsof je 'raar' bent dat je nog met je ouders op vakantie zou gaan terwijl je zelf allang volwassen bent. Maar gelukkig zie ik dat zelf niet zo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Marsy28 ma 28 jan 2013 - 0:29

Caribbeanlover schreef:

CBL: je doet het weer he? Dit had je héél anders kunnen verwoorden en je zit er waarschijnlijk nog naast ook. Je leest toch zelf ook wel dat haar ouders niet echt hun kleindochter niet zolang kunnen missen, tussen de regels door? Ze vinden het gewoon leuk als hun dochter en kleindochter meegaan, dat is toch juist hartstikke leuk en lief? En zelfs al kunnen ze haar écht geen 2 weken missen, wie ben jij om daar zo'n mening over te hebben? En ik zou een moord doen voor jouw schoonmoeder, 1 dagje ruilen met de mijne of met een ander hier op het forum en ik denk dat jij opgenomen moet worden. Dus kap nou eens eeuwig en altijd daarover te zeuren. Rolling Eyes
En ik woon in Sydney omdat ik Australische partner heb.

Marin: ik zou het geweldig vinden nog met mijn vader op vakantie te gaan, heerlijk weer kind zijn. Schoonouders gaat nooit gebeuren maar ex schoonouders waren we ook regelmatig mee weg, hartstikke leuk! Geniet er maar van! En ook beetje voor mij :P
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Caribbeanlover ma 28 jan 2013 - 0:44

Marsy, ik zeg toch dat ze het zelf moet weten. Ik geef gewoon mijn mening, dat is mijn goed recht! Ik vind dat grootouders best hun kleinkids 2 weken kunnen missen. Ze hebben een eigen leven, laat ze dan. Hoe is jouw schoonmoeder dan? Waarom wil je ruilen met die van mij? Zeg dat maar niet te hard hoor. Waarom zou jij nooit met je schoonouders op vakantie gaan?

Marin, ieder haar eigen ding hoor. Ik heb zoiets van ik ben volwassen en dan vind ik dat onzin. Ik heb mijn eigen leven en vroeger moest ik met ze mee, dus heb ik de keuze. Vind dat men dat gewoon moet loslaten. Woon je op jezelf, ga je nog met ze mee en dat vind ik vreemd. Je moet het zelf weten hoor. Het heeft niks met de band die je hebt met ouders te maken. Die van mij is prima hoor, maar op vakantie met ze gaan..........no way!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marsy28 ma 28 jan 2013 - 0:51

Ik heb geen behoefte om te spuien over mijn schoonouders, over and over and over again CBL. Ze zijn zoals ze zijn en ik probeer ermee om te gaan en me niet te irriteren, ik kan mijn energie wel voor andere dingen gebruiken. En jouw mening of wat jij zou doen zit niet iedereen altijd op te wachten. Jij zit ook heel overduidelijk niet te wachten op wat IK zou doen tijdens al die 100.000 dingen die altijd jou lijken te overkomen of hoe ik om zou gaan met jouw schoonmoeder. Je schiet dan altijd meteen in de verdediging. Spaar andere mensen jouw mening, denk dat ze heel goed zonder kunnen, het is namelijk veelal negatief wat je zegt (en meestal lees je niet eens goed of heb je er de ballen verstand van). Laatste post van mij hierover, het gaat over vakanties en dat is een fijn onderwerp!!! Yay!

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: