Hoeveel kost kinderopvang?
+20
Sanne
-Ieniemienie-
Aagje!
Pommes
xxjojootjexx
Coco
Bruintje Beer
PiP
Darius
Slakje
Pien
Parisienne
Limburg85
Puggle
Supertalentje
Viva
bolus26
Liadan
Lejow
Marcellah89
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoeveel kost kinderopvang?
Ik heb helemaal geen idee aan hoeveel euro ik moet denken bij kinderopvang.
Aangezien hier zoveel moeders zitten is mij dit vast wel te vertellen!
Stel je wilt 2 dagen kinderopvang.
Hoeveel kost dit voor 1 kind?
En hoeveel voor 2?
Volgens mij is het ook inkomensafhankelijk of niet?
Aangezien hier zoveel moeders zitten is mij dit vast wel te vertellen!
Stel je wilt 2 dagen kinderopvang.
Hoeveel kost dit voor 1 kind?
En hoeveel voor 2?
Volgens mij is het ook inkomensafhankelijk of niet?
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Hoeveel kost kinderopvang?
Bruto heeft niets met je inkomen te maken.
Dat is gewoon het uurtarief van het KDV naar keuze (en dat kan heel erg uit een lopen), x het aantal uur per maand, x het aantal kinderen.
In zoverre kunnen we daar dus niets zinnigs overzeggen.
Netto heeft het wel met je inkomen te maken.
Je krijgt namelijk kinderopvangtoeslag van de belasting, en hoe lager je inkomen, hoe meer je terug krijgt.
Dat is gewoon het uurtarief van het KDV naar keuze (en dat kan heel erg uit een lopen), x het aantal uur per maand, x het aantal kinderen.
In zoverre kunnen we daar dus niets zinnigs overzeggen.
Netto heeft het wel met je inkomen te maken.
Je krijgt namelijk kinderopvangtoeslag van de belasting, en hoe lager je inkomen, hoe meer je terug krijgt.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Dat ligt aan de uurprijs van het kdv. Wij betaalden voor 2 dagen voor onze dochter 533 euro in de maand, uurprijs €6,20.
Voor 2 kinderen betaal je dan het dubbele, maar je krijgt van de belastingdienst als het goed is meer terug voor een 2e kind.
Voor 2 kinderen betaal je dan het dubbele, maar je krijgt van de belastingdienst als het goed is meer terug voor een 2e kind.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
voor 1 dag komt het op ongeveer 300 euro (weet t niet precies uit mn hoofd) we krijgen daar zeker de helft van terug.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Wij hebben gastouderopvang, per kind 4,25 per uur x je aantal uur die je gebruikt, plus 79,- administratiekosten per maand.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Je kunt het beste het dagtarief uitzoeken, x2 doen (voor 2 kindjes of voor 2 dagen) en dan even rekenen op toeslagen.nl
Daar kun je precies uitrekenen hoeveel het je netto kost. Ik zeg trouwens dagtarief omdat een dag op ons kdv meer is dan 8 uur. Dan is rekenen met dagtarief makkelijker.
Ik betaald 6,76 per uur, maar dat zegt voor jou dus niet zoveel.
Daar kun je precies uitrekenen hoeveel het je netto kost. Ik zeg trouwens dagtarief omdat een dag op ons kdv meer is dan 8 uur. Dan is rekenen met dagtarief makkelijker.
Ik betaald 6,76 per uur, maar dat zegt voor jou dus niet zoveel.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Viva schreef:Wij hebben gastouderopvang, per kind 4,25 per uur x je aantal uur die je gebruikt, plus 79,- administratiekosten per maand.
Dan heb je een voordelige GO Viva!
Wij betalen 5,50 aan de GO en 68 cent administratiekosten per uur voor het GO bureau.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ons kdv kost 6,72 per uur. Wij betalen zelf voor 1 dag per week 83,- per maand. De rest word aangevuld door de bd.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Zo te zien wel ja, hahaLejow schreef:Viva schreef:Wij hebben gastouderopvang, per kind 4,25 per uur x je aantal uur die je gebruikt, plus 79,- administratiekosten per maand.
Wij betalen 5,50 aan de GO en 68 cent administratiekosten per uur voor het GO bureau.
Maar jouw bureaukosten zijn weer veeeel lager!
Ligt er overigens aan hoe veel uur je opneemt..
Viva- Kletskop
Viva schreef:Zo te zien wel ja, hahaLejow schreef:Viva schreef:Wij hebben gastouderopvang, per kind 4,25 per uur x je aantal uur die je gebruikt, plus 79,- administratiekosten per maand.
Ja, maar met het aantal uur dat B nu gaat per maand, zouden we bij de jouwe 20 euro goedkoper uit zijn
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier kost het kdv 6,21 per uur, we nemen per week 22 uur af wat neerkomt op 592 euro per maand en we krijgen 289 vergoed. Dit is trouwens voor 1 kind.
Laatst aangepast door Limburg85 op do 28 feb 2013 - 10:08; in totaal 2 keer bewerkt
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Het KDV waar N. binnenkort heen gaat kost €6,82 per uur. Ze gaat straks 1 dag in de week, dit komt neer op zo'n 48 uur per maand. We moeten €325 betalen aan het KDV, krijgen €250 terug van de Belastingdienst. Uiteindelijk betalen we dus zelf €75 per maand.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
En ik bij die van jou 43,64 per kind goedkoperLejow schreef:Viva schreef:Zo te zien wel ja, hahaLejow schreef:Viva schreef:Wij hebben gastouderopvang, per kind 4,25 per uur x je aantal uur die je gebruikt, plus 79,- administratiekosten per maand.
Ja, maar met het aantal uur dat B nu gaat per maand, zouden we bij de jouwe 20 euro goedkoper uit zijn
Viva- Kletskop
Viva schreef:En ik bij die van jou 43,64 per kind goedkoperLejow schreef:Viva schreef:Zo te zien wel ja, hahaLejow schreef:Viva schreef:Wij hebben gastouderopvang, per kind 4,25 per uur x je aantal uur die je gebruikt, plus 79,- administratiekosten per maand.
Whaha Laat ze even wisselen van tarief dan
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat krijgen sommige veel terug, wil ik ook :-(
Limburg85- Ratel
+1Limburg85 schreef:Wat krijgen sommige veel terug, wil ik ook :-(
Supertalentje- Kletskop
Onze uren zijn een beetje variabel van 90 tot 120 uur. De kosten dus ook, we krijgen per maand 377 vergoed en de rekening varieerd van 475 tot 675. Onze gastouders vraagt per uur 5,00 en het gastouderbureau vraagt 55 euro per maand.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Bij de nieuwe moeten we 290 euro gaan betalen en bij Louise betalen we 20 euro, klein verschilletje *kuch*
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Maar je hebt er iig eentje gevonden? Dat is wel fijn! Maar wat een groot verschil zeg ineens!Slakje schreef:Bij de nieuwe moeten we 290 euro gaan betalen en bij Louise betalen we 20 euro, klein verschilletje *kuch*
Supertalentje- Kletskop
Supertalentje schreef:+1Limburg85 schreef:Wat krijgen sommige veel terug, wil ik ook :-(
Ik krijg liever maar weinig terug, dat betekent namelijk dat je een hoog inkomen hebt.
Gast- Gast
Ja, maar er blijft niet veel over van dat hoge inkomen als je ziet wat we wegbrengen En ik heb de opmerking opgevat alsof het alleen om de teruggave gaat, en de teruggave van sommigen zou ik ook wel willen!Rejoy. schreef:Supertalentje schreef:+1Limburg85 schreef:Wat krijgen sommige veel terug, wil ik ook :-(
Ik krijg liever maar weinig terug, dat betekent namelijk dat je een hoog inkomen hebt.
Supertalentje- Kletskop
Supertalentje schreef:Maar je hebt er iig eentje gevonden? Dat is wel fijn! Maar wat een groot verschil zeg ineens!Slakje schreef:Bij de nieuwe moeten we 290 euro gaan betalen en bij Louise betalen we 20 euro, klein verschilletje *kuch*
Ja, er is net eentje opnieuw opengegaan. Maar eigenlijk wil ik haar er niet heen brengen. Ik vind het er gevaarlijk en dat er te weinig naar de kindjes wordt gekeken. Ook vind ik het niet fijn dat er slechts één begeleider aanwezig is, ookal zijn er maar 6 kindjes. Maar goed, ik heb niet te kiezen. Het is ook nog eens de helft van mijn maandloon. Dus ik vind het echt stom.
Slakje- Ratel
Rejoy. schreef:Supertalentje schreef:+1Limburg85 schreef:Wat krijgen sommige veel terug, wil ik ook :-(
Maar dat betekend wel dat het een groot kostenpost is en er weinig van over blijft maar goed totaal in verhouding zal het voor iedereen een even grote kosten post zijn vergeleken met de hoogte van de inkomsten.
Limburg85- Ratel
Slakje schreef:Supertalentje schreef:Maar je hebt er iig eentje gevonden? Dat is wel fijn! Maar wat een groot verschil zeg ineens!Slakje schreef:Bij de nieuwe moeten we 290 euro gaan betalen en bij Louise betalen we 20 euro, klein verschilletje *kuch*
Ja, er is net eentje opnieuw opengegaan. Maar eigenlijk wil ik haar er niet heen brengen. Ik vind het er gevaarlijk en dat er te weinig naar de kindjes wordt gekeken. Ook vind ik het niet fijn dat er slechts één begeleider aanwezig is, ookal zijn er maar 6 kindjes. Maar goed, ik heb niet te kiezen. Het is ook nog eens de helft van mijn maandloon. Dus ik vind het echt stom.
Mag er maar 1 begeleider zijn? Jammer dat het niet zo'n goede is Heb je zicht op een ander kdv vlak na de geboorte zodat ze er maar kort heen hoeven? Of kan je moeder oppassen zodat ze in ieder geval minder vaak hoeven te gaan?
Supertalentje- Kletskop
Ik heb net geregeld gekregen dat de nieuwe een half jaar naar dat 'slechte' kdv zal gaan, dinsdag ga ik haar inschrijven om vanaf maart bij Louise op het kdv te zitten. Mijn mama en schoonmama zijn nog kwieke jonge dames die werken. Zij zorgen om de beurt op zaterdag voor Louise, en op het nieuwe kdv is de regel dat de kindjes minstens 3 dagen moeten gaan.Supertalentje schreef:Slakje schreef:Supertalentje schreef:Maar je hebt er iig eentje gevonden? Dat is wel fijn! Maar wat een groot verschil zeg ineens!Slakje schreef:Bij de nieuwe moeten we 290 euro gaan betalen en bij Louise betalen we 20 euro, klein verschilletje *kuch*
Mag er maar 1 begeleider zijn? Jammer dat het niet zo'n goede is Heb je zicht op een ander kdv vlak na de geboorte zodat ze er maar kort heen hoeven? Of kan je moeder oppassen zodat ze in ieder geval minder vaak hoeven te gaan?
Slakje- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kan dit en hoeveel kost het?
» Hoeveel kost een huis inrichten?
» Hoeveel kost een gemiddelde baby uitzet?
» Hoeveel kost jullie zomer vakantie?
» Hoeveel is jullie eigen bijdrage voor Kinderopvang??
» Hoeveel kost een huis inrichten?
» Hoeveel kost een gemiddelde baby uitzet?
» Hoeveel kost jullie zomer vakantie?
» Hoeveel is jullie eigen bijdrage voor Kinderopvang??
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: