Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

+9
Twellie
Fred
Polly
Sam
_Lacey_
luisa
Ella
Monte
Rush
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:31

Ik twijfel om volgend jaar 2 keer 2 weken vakantie te nemen of 1 keer 3 weken en een losse week ergens.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
En maken jullie altijd je vakantie dagen helemaal op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 1:33

Ik neem vrijwel nooit vakantie. Mijn voorkeur gaat uit naar enkele dagen. Ik maak mijn dagen dus ook nooit op.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Monte di 9 okt 2012 - 1:37

Het ligt eraan waar ik graag geen zou willen. Als ik een verre reis zou maken, dan zou 3 weken misschien wel handig zijn. Het zou er ook aan liggen of ik 2 keer op vakantie zou gaan. Dan zou het me niet uitmaken of ik 2 x 2 weken op reis was of 1x3 weken en 1x1week. Als ik een van de twee periodes thuis zou blijven, dan zou ik voor 3 weken vakantie en 1 week thuis kiezen(snap je het nog een beetje Very Happy)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:37

Ik zou kiezen voor 3 weken en dan 1 week.. Maar als ik naar het buitenland ga wil ik ook minimaal 2.5 week (eigenlijk minimaal 3 weken) weg.

Die week zou ik dan gebruiken om een aantal dagen een citytrip o.i.d. te maken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:39

Ik snap het monte smile

Wij willen graag een soort rondreis italie doen waar ook strand aan bod komt maar weet eigenlijk niet of het een leuk land is laughcry en of het goed te doen is met een tent wil wel graag de campings van tevoren vast hebben staan.

Of dat we 2 keer een week weggaan weet ik veel waarnaartoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:42

Rroos schreef:Ik snap het monte smile

Wij willen graag een soort rondreis italie doen waar ook strand aan bod komt maar weet eigenlijk niet of het een leuk land is laughcry en of het goed te doen is met een tent wil wel graag de campings van tevoren vast hebben staan.

Of dat we 2 keer een week weggaan weet ik veel waarnaartoe.

Wij hebben deze zomer een 'rondreis' gemaakt in Italie. We wilde eerst een auto huren maar dat was te duur dus toen zijn we gaan treinen..

We zijn in Rome, Lucca, Firenze geweest qua steden en qua plaatsen in Viareggio, Pisa, een dorp met allemaal spa's etc. We wilde ook graag naar Siena en Verona maar dat was te ver om steeds met de trein te doen.. Erg jammer.

De kust schijnt wel het mooiste te zijn in Toscane en verder omhoog. Dus dat zou ik wel echt meepakken. Ook zou ik het volgende keer niet meer met de trein doen. Met de auto ben je een stuk vrijer en kun je de natuur ook mooi bekijken en stoppen waar je wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:48

Wij willen al vanuit nederland met de auto komen dus die hebben we dan.

Het liefst zou ik 2 weken in totaal gaan waarvan we de laatste 4 a 5 dagen ergens aan een strand gaan staan om uit te rusten.

Maar Italie is een vakantie waardig land?? twijfel heel erg omdat ik het niet echt ken en ik zeker wil dat het leuk/mooi is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:53

Mooi is het zeker.. Ik ben echt een Toscane fan Very Happy Je kunt verder in Italie gewoon een rijke historie terug vinden wat ik echt prachtig vindt. Wat wil je precies zien/doen op vakantie?


Puur persoonlijk hou ik meer van de Spaanse mentaliteit. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:58

De laatste 4 a 5 dagen dus echt een strand vakantie en een beetje rond slenteren, lezen en niks doen.
Twijfel tussen het gardameer of in toscane weet niet hoe dit zit met de afstanden.

De overige 1,5 week willen we veel zien maar niet dat we overal gehaast doorheen trekken. Wat ik precies wil zien geen idee moet ik me nog in gaan verdiepen maar ook wel de toeristische plekken omdat mijn man fotograaf is en leuk vind om hier foto's van te maken. Ik denk wat afwisseling van stadjes in natuur.

Twijfel ook nog tussen goedkope hotelletjes of een tent kopen smile .
Mijn man neigt naar een tent ik weet het nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Ella di 9 okt 2012 - 2:35

Rroos schreef:Ik twijfel om volgend jaar 2 keer 2 weken vakantie te nemen of 1 keer 3 weken en een losse week ergens.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
En maken jullie altijd je vakantie dagen helemaal op?

Als ik zou kunnen kiezen tussen 2x 2 weken of 1 x 3 weken, dan zou ik voor 2x 2 weken gaan. (meer vakantie;) )
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:44

Ik neem ik de zomer meestal 3 weken vakantie, we gaan vaak kamperen en dan is het wel prettig als je de tijd aan jezelf hebt. Daarnaast vind ik het prettig om in het voorjaar nog een week op vakantie te gaan. Ik neem bijna altijd al mijn dagen op, aan het eind van het jaar neem ik altijd maar een paar dagen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  luisa di 9 okt 2012 - 7:25

Punk'd schreef:Ik zou kiezen voor 3 weken en dan 1 week.. Maar als ik naar het buitenland ga wil ik ook minimaal 2.5 week (eigenlijk minimaal 3 weken) weg.

Die week zou ik dan gebruiken om een aantal dagen een citytrip o.i.d. te maken wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? 561177
+1.

(joehoe, de eerste keer dat ik +1 gebruik, vind het eigenlijk nogal stom)
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  luisa di 9 okt 2012 - 7:31

Punk'd schreef:
Rroos schreef:Ik snap het monte wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? 561177

Wij willen graag een soort rondreis italie doen waar ook strand aan bod komt maar weet eigenlijk niet of het een leuk land is wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? 394967 en of het goed te doen is met een tent wil wel graag de campings van tevoren vast hebben staan.

Of dat we 2 keer een week weggaan weet ik veel waarnaartoe.

Wij hebben deze zomer een 'rondreis' gemaakt in Italie. We wilde eerst een auto huren maar dat was te duur dus toen zijn we gaan treinen..

We zijn in Rome, Lucca, Firenze geweest qua steden en qua plaatsen in Viareggio, Pisa, een dorp met allemaal spa's etc. We wilde ook graag naar Siena en Verona maar dat was te ver om steeds met de trein te doen.. Erg jammer.

De kust schijnt wel het mooiste te zijn in Toscane en verder omhoog. Dus dat zou ik wel echt meepakken. Ook zou ik het volgende keer niet meer met de trein doen. Met de auto ben je een stuk vrijer en kun je de natuur ook mooi bekijken en stoppen waar je wilt.
vanuit Firenze heel makkelijk met bus naar siena! En kust is zeer zeker niet het mooist in Toscane, Zuiden bij Napoli zoveel mooier. Maar helaas, heb je nu niks meer aan.
Rondreis Italië erg leuk, ik persoonlijk zou wel langer dan 2 weken gaan, dus 3 weken dan vakantie nemen. italie is een groot en divers land waar veel te zien is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  _Lacey_ di 9 okt 2012 - 7:32

Ik zou gaan voor 1 keer 1 week en 1 keer 3 weken.

Zelf smeer ik mijn vakantiedagen uit over het hele jaar, waarvan 1 keer minstens 3 weken achter elkaar vrij.

Mijn vakantiedagen maak ik nooit helemaal op. Dit jaar had ik er uitzonderlijk veel (extra meegenomen van vorig jaar). Ben nu al 4 keer op vakantie geweest en ga in december nog een keer.

Voor 2013 neem ik weer het toegestane extra vakantiedagen mee.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Sam di 9 okt 2012 - 7:47

Ligt eraan wat ik voor vakantie wil doen.
Meestal doen we 1 week voorjaarsvakantie, 3 weken zomervakantie en 1 week najaarsvakantie. Maar dit kan wisselen, hoewel 3 wkn zomervakantie toch wel vaststaat.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Polly di 9 okt 2012 - 10:51

Als ik zou moeten kiezen tussen 1x 3 weken en 1x 1 week of 2x 2 weken zou ik voor de eerste optie gaan, om op die manier een verre reis te kunnen maken en dan nog een city trip of zo. Mijn vakantiedagen niet opmaken zou ik echt zonde vinden smile

Ik heb op papier iedere 6 maanden 2 maanden vakantie, maar in de praktijk wordt dit ongeveer 7 maanden en dan 1 maand vakantie. Ik ben van plan om in februari 2 weken op vakantie te gaan en in oktober 3 weken. En dan nog een paar weken thuis om niks te doen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Fred wo 10 okt 2012 - 0:34

In 11 dagen tijd heb ik tijdens een georganiseerde rondreis Venetie, Florance, Siena, Assisi, Rome, Capri, Vesusius en Pompeii gezien. Alleen al voor Rome kan je denk ik makkelijk 5 dagen vooruit trekken. Erg indrukwekkende stad.

Luisa heeft gelijk wat betreft de kust ten zuiden van Napoli. De Amalfikust van Italië is mooier dan in het noorden. Al is de cultuur mooier in Toscane. Ook kun je vond ik duidelijk zien dat het noorden van Italië rijker is dan het zuiden. Op het eiland Capri na natuurlijk wat prachtig is, want daar hebben veel rijke mensen een 2e huis (zoals de directeur van Ferrari etc.).
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Twellie do 11 okt 2012 - 1:11

Volgende zomer neem ik twee keer twee weken. Verspreid over de rest van jaar elke maand een halve week.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Mari do 11 okt 2012 - 1:40

Ik zou 3 weken doen en dan een week.

Als je alles in 2 weken wil proppen ben je alleen maar gehaast bezig. Je bent ook al een dag kwijt aan het rijden naar italie en het terugrijden, als je het in een dag wil doen.

Ik zou liever de tijd nemen voor alles dan een ''chinese vakantie'' van hoppa foto hier, klik, het staat erop doorrijden voor het volgende fotomoment.

Maar dat is natuurlijk maar net waar jij de voorkeur aan geeft.

Wil je in het hoofdseizoen weg? Anders is het misschien ook een optie om de route wel vast te leggen maar ter plaatse een camping te zoeken (of via internet een dag of 2 van te voren). Bevalt het dan blijf je een dagje, is het niet leuk dan spullen inpakken en gaan.

Bedenk anders alvast wat je echt graag wil zien, en kijk een hoelang je daar tijd voor nodig hebt. Maak een schema en kijk of het in 2 of 3 weken in te passen is.

Succes.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Mari do 11 okt 2012 - 2:03

Omdat ik het best een leuk plan vind, rondreis italie heb ik eens gekeken of hoeveel km het is als je vanaf milaan, naar onder gaat, via rome etc. en dan helemaal tot onder en via de oostkust weer terug en dan via venetie, verona naar het gardameer. Komt neer op 2800 km. Dan heb je natuurlijk nog heen en terug reis en je wil nog een dag of 4/5 relaxen.

Mocht je dus echt een rondreis door heel Italie willen doen, houd dan rekening met het aantal km's. En ik weet het niet helemaal meer zeker, maar toen ik eens op busreis was in Italië waren het niet alleen snewegen waarop we reden.

2 weken kan denk ik wel maar dan vanaf rome afbuigen richting venetie en dan omhoog naar gardameer? Das namelijk maar 1500 km.

Ik heb afgelopen jaar 4000 km gereden in 3 weken. Waarvan 1 week zo'n 2000 km door de outback, dus dan rijd je echt 6-8 uur per dag. En we moesten redelijk gehaast rijden, niet heel storend gehaast, maar ik vond het jammer dat we constant de weg weer op moesten niet eens een dagje extra konden blijven dan gepland. De eerste 2 weken reden we 1000 km per week, zo'n 2 uur per dag, en dat vond ik genoeg. (oke was welliswaar met camper die we maar 90km per uur lieten rijden, en vele foto-stop-momenten).

Krijg helemaal de reiskriebels.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 22:34

Ik neem in de zomervakantie meestal maximaal 2 weken vakantie en dan een week ergens in het jaar om op vakantie te gaan al daar tijd voor is. Ideaal vind ik het niet, maar met een fulltime studie en parttime baan is het niet anders. Het liefst zou ik 2x 2 weken willen, waarvan ik in 1 vakantie een week weg kan.

Nu je een langere vakantie naar Italie op het oog hebt, zou ik voor 1x 3 weken en 1x 1 week vakantie gaan. En die 3 weken vrij houden voor Italie. Zou zonde zijn als je moet haasten of dingen mist omdat je te weinig weken vakantie hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 6:30

Dat is hier heel verschillend.
Voorheen, toen we nog mijn zijn tweetjes waren hadden we vaak 3 weken en dan tussendoor nog wat weken.

Nu er kinderen zijn hangt het totaal van de vakantie af en waar we heen gaan.
Vorig jaar hadden we 2 weken, waarvan 12 dagen Turkije. Later in het jaar hadden we nog een week en het bedrijf waar we beide werken is tussen kerst en oud&nieuw altijd dicht.

Afgelopen jaar hadden we anderhalve week waarvan 8 dagen Kreta. Tussendoor hebben we nog een weekje vrij gehad en afgelopen week zijn we nog een midweek naar Friesland geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Winegum vr 12 okt 2012 - 8:47

Het ligt er voor mij aan wat ik dan ga doen. Ik vind het erg fijn om voor de vakantie en na de vakantie nog wat vrije tijd te hebben. Dus als ik 2 weken op vakantie zou gaan zou ik wel 2,5 week vrij willen hebben bijvoorbeeld.

Nu zit ik in een luxe positie dat ik nog student ben en veel vrije dagen/vakanties heb.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Antibes vr 12 okt 2012 - 8:56

Ik zou ook altijd voor 3 weken gaan over 2 weken.. En dan liever 3 + 1 weken dan 2 om 2. Twee weken voelt voor mij altijd erg kort, de eerste week ben ik dan nog aan het ontspannen en "net gearriveerd", terwijl ik de tweede week alweer aan het aftellen ben tot ik naar huis ga.. Drie weken duurt zoooooooooveel langer.. :cheering:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 0:46

Dit jaar had ik bijna 6 weken maar dat vind ik echt veel te lang. Heb jaren lang 3 weken gehad en op zich is dit prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ? Empty Re: wat gaat jullie voorkeur naar uit hoeveel weken vakantie ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum