Hoeveel kost een gemiddelde baby uitzet?
+2
Pussycat
majo8782
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel kost een gemiddelde baby uitzet?
Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor een baby uitzet?
Waar je een gemiddelde babykamer hebt en alles wat een baby nodig heeft, een box, matrasjes, hoesjes, babykleding, flesjes, kinderwagen, autostoel, kolf, enz. enz.?
Waar je een gemiddelde babykamer hebt en alles wat een baby nodig heeft, een box, matrasjes, hoesjes, babykleding, flesjes, kinderwagen, autostoel, kolf, enz. enz.?
majo8782- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Hoeveel kost een gemiddelde baby uitzet?
Een gemiddelde zegt niet zoveel, want de een koopt peperdure spullen en de ander haalt alles van de Kringloop.
Wij (bij benadering):
babykamer (Marktplaats): 400 euro
maxi-cosi: 100 euro
kleertjes: 300 euro
matras: 100 euro (Aerosleep)
box: 150 euro
wandelwagen en buggy (tweedehands): 100 euro
Dat waren volgens mij de duurste dingen, de kleine dingetjes samen zullen ook nog wel een paar honderd euro gekost hebben.
Wij (bij benadering):
babykamer (Marktplaats): 400 euro
maxi-cosi: 100 euro
kleertjes: 300 euro
matras: 100 euro (Aerosleep)
box: 150 euro
wandelwagen en buggy (tweedehands): 100 euro
Dat waren volgens mij de duurste dingen, de kleine dingetjes samen zullen ook nog wel een paar honderd euro gekost hebben.
Gast- Gast
Wij zijn rond de 2000/3000 euro kwijt.
Maar moet er wel bij zeggen dat wij alles nieuw hadden, want dat wilden wij graag.
Dus als je alles nieuw wilt is dit een goed gemiddelde, maar koop je 2dehands zul je heel wat goedkoper uit zijn.
Maar moet er wel bij zeggen dat wij alles nieuw hadden, want dat wilden wij graag.
Dus als je alles nieuw wilt is dit een goed gemiddelde, maar koop je 2dehands zul je heel wat goedkoper uit zijn.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
ik denk dat wij tussen de 750 en 1000 euro zijn uitgekomen, inclusief babykleertjes in maat 50/56. Wij hebben dingen als omslagdoeken, lakentjes, hydrofielluiers enzo allemaal gekregen, kamertje tweedehands, wel een nieuw matrasje. Kinderwagen ook 2e hands (achteraf maar goed ook, want hij is nauwelijks gebruikt). Kleertjes grotendeels nieuw gekocht, klein beetje 2e hands gekregen. Box ook 2e hands. Wij wilden alles in koloniaal bruin en dat is nauwelijks te krijgen nu, daarom hebben we bijna alles 2e hands gekocht. Met een kolf zou ik wachten tot de bv loopt.
Gast- Gast
Wij waren alles bij elkaar, en doe bedoel ik ook echt alles wat er mee te maken heeft, dus ook zwangerschapskleding zo'n 4500,- kwijt.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat vind ik een hele lastige. Je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt over het algemeen...
Hier heb ik een heel groot deel cadeau gekregen, dus wat ik zelf precies ben kwijt geweest weet ik niet eens meer.
Ik weet nog wel wat prijzen, dus wat ik weet zal ik neerzetten.
Wagen cadeau gekregen - 350 euro via MP (complete set kinderwagen, wandelwagen, maxi cosi en alle toebehoren)
Box cadeau gekregen - 115 euro bij babyzaak
Wieg cadeau gekregen - 150 euro (compleet met matrasje, hemeltje) bij babyzaak
Commode - 10 euro via MP + 20 euro aan verf en dingetjes om hem te customizen
Kastje om leuke dingetjes in / op te zetten - 20 euro bij Ikea
Ledikantje - 30 euro via MP + 10 euro voor dingetjes om te customizen
Lamp - 40 euro bij Praxis
Gordijnen - 20 euro
Gordijnroede - 40 euro
Kleertjes - ongeveer 300 euro
Uitzetspulletjes zoals hydrofielluiers, kruikzakken, spuugdoekjes, slabbetjes, beddengoed, etc. - ook ongeveer 300 euro (maximaal)
Opknappen kamertje - 500 euro (hiervan is gedaan: het plafond stuken, de vloer + het leggen en behang + behangen)
Ik had trouwens geen kast nodig voor de babykamer, want ik heb inbouwkasten in het hele huis En ik heb verder ook nog allerlei andere dingetjes gekocht, waarvan niet alles noodzakelijk was. Zoals veel leuke dingetjes voor de aankleding van de kamer, ben best los gegaan En het viel me nog best tegen wat je net na de geboorte nog nodig kan hebben soms, hoewel dat ook best te doen was hoor. Maar ik dacht alles in huis te hebben, en had toch nog vanalles nodig zoals inbakerdoeken, bakerslaapzakjes, andere flesjes omdat die fijner waren.
Hier heb ik een heel groot deel cadeau gekregen, dus wat ik zelf precies ben kwijt geweest weet ik niet eens meer.
Ik weet nog wel wat prijzen, dus wat ik weet zal ik neerzetten.
Wagen cadeau gekregen - 350 euro via MP (complete set kinderwagen, wandelwagen, maxi cosi en alle toebehoren)
Box cadeau gekregen - 115 euro bij babyzaak
Wieg cadeau gekregen - 150 euro (compleet met matrasje, hemeltje) bij babyzaak
Commode - 10 euro via MP + 20 euro aan verf en dingetjes om hem te customizen
Kastje om leuke dingetjes in / op te zetten - 20 euro bij Ikea
Ledikantje - 30 euro via MP + 10 euro voor dingetjes om te customizen
Lamp - 40 euro bij Praxis
Gordijnen - 20 euro
Gordijnroede - 40 euro
Kleertjes - ongeveer 300 euro
Uitzetspulletjes zoals hydrofielluiers, kruikzakken, spuugdoekjes, slabbetjes, beddengoed, etc. - ook ongeveer 300 euro (maximaal)
Opknappen kamertje - 500 euro (hiervan is gedaan: het plafond stuken, de vloer + het leggen en behang + behangen)
Ik had trouwens geen kast nodig voor de babykamer, want ik heb inbouwkasten in het hele huis En ik heb verder ook nog allerlei andere dingetjes gekocht, waarvan niet alles noodzakelijk was. Zoals veel leuke dingetjes voor de aankleding van de kamer, ben best los gegaan En het viel me nog best tegen wat je net na de geboorte nog nodig kan hebben soms, hoewel dat ook best te doen was hoor. Maar ik dacht alles in huis te hebben, en had toch nog vanalles nodig zoals inbakerdoeken, bakerslaapzakjes, andere flesjes omdat die fijner waren.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Dromertje schreef:ik denk dat wij tussen de 750 en 1000 euro zijn uitgekomen, inclusief babykleertjes in maat 50/56. Wij hebben dingen als omslagdoeken, lakentjes, hydrofielluiers enzo allemaal gekregen, kamertje tweedehands, wel een nieuw matrasje. Kinderwagen ook 2e hands (achteraf maar goed ook, want hij is nauwelijks gebruikt). Kleertjes grotendeels nieuw gekocht, klein beetje 2e hands gekregen. Box ook 2e hands. Wij wilden alles in koloniaal bruin en dat is nauwelijks te krijgen nu, daarom hebben we bijna alles 2e hands gekocht. Met een kolf zou ik wachten tot de bv loopt.
+1; wij hadden ook heel veel via MP. Zelfs nu nog elke x als ik wat leuke dingen zie zoals MP koop ik het gerust via MP!
Gast- Gast
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoeveel we ongeveer hebben uitgegeven aan de hele uitzet. Het was geen duizenden euro's in ieder geval.
Hier ongeveer een indicatie,
- Kinderwagen set (wandelwagen, reiswieg, maxi cosi e.d.) gekregen van m'n moeder en zus
- Babykamer (ledikant, commode en kast) 850 euro
- Babyfoon gekregen van schoonouders
- Wieg was een familiewieg
- Box iets van 90 euro
- Kinderstoel 100euro (afgelopen week pas gekocht)
- Autostoel 130euro (afgelopen week al gekocht, was leuke aanbieding)
- Isofixsysteem 135euro
- Kleertjes, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, accesoires e.d. zou ik niet weten hoeveel het bij elkaar heeft gekost......
Verder hebben wij aardig wat dingen in de aanbieding gekocht. Dit scheelt ook vaak heel veel in de kosten. En ik zou ook niet alles tegelijk kopen ivm evt aanbiedingen e.d.
O,ja een kolf heb ik pas gekocht toen ik wist dat mijn melkproductie goed op gang was gekomen (kolf alle voedingen voor m'n dochter) en heb eerst een maand een huurkolf gehad. De kolf was in aanschafwaarde 170euro.
- Kinderwagen set (wandelwagen, reiswieg, maxi cosi e.d.) gekregen van m'n moeder en zus
- Babykamer (ledikant, commode en kast) 850 euro
- Babyfoon gekregen van schoonouders
- Wieg was een familiewieg
- Box iets van 90 euro
- Kinderstoel 100euro (afgelopen week pas gekocht)
- Autostoel 130euro (afgelopen week al gekocht, was leuke aanbieding)
- Isofixsysteem 135euro
- Kleertjes, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, accesoires e.d. zou ik niet weten hoeveel het bij elkaar heeft gekost......
Verder hebben wij aardig wat dingen in de aanbieding gekocht. Dit scheelt ook vaak heel veel in de kosten. En ik zou ook niet alles tegelijk kopen ivm evt aanbiedingen e.d.
O,ja een kolf heb ik pas gekocht toen ik wist dat mijn melkproductie goed op gang was gekomen (kolf alle voedingen voor m'n dochter) en heb eerst een maand een huurkolf gehad. De kolf was in aanschafwaarde 170euro.
Laatst aangepast door Flip Fluitketel op vr 4 maa 2011 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
- Kinderwagen 400 euro
- Babykamer (ledikant, commode en kast) 500 euro
- matras, incl aerosleep en benodigde accesoires daarvoor 200 euro
- Wieg was een familiewieg, hier hebben we alleen lakens voor aangeschaft wat ons ongeveer 30 euro heeft gekost
- Box 200 euro
- Kinderstoel krijgen we van mn schoonouders
- Kleertjes, badcape, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, boxmobiel, boxkleden, accesoires e.d. hebben we nog lang niet allemaal bij elkaar maar toch al zo'n 400 euro uitgegeven.
- Positiekleding, denk nu al zo'n 250 euro en dan heb ik nog wat zomerkleding nodig.
- behang, 240 euro
- plinten, 50 euro
- gordijnen, 80 euro
- aankleding kamer, schat ik op 150 euro, hierbij zitten dan 3 kubussen die boven de commode komen te hangen
- Kinderwagen 400 euro
- Babykamer (ledikant, commode en kast) 500 euro
- matras, incl aerosleep en benodigde accesoires daarvoor 200 euro
- Wieg was een familiewieg, hier hebben we alleen lakens voor aangeschaft wat ons ongeveer 30 euro heeft gekost
- Box 200 euro
- Kinderstoel krijgen we van mn schoonouders
- Kleertjes, badcape, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, boxmobiel, boxkleden, accesoires e.d. hebben we nog lang niet allemaal bij elkaar maar toch al zo'n 400 euro uitgegeven.
- Positiekleding, denk nu al zo'n 250 euro en dan heb ik nog wat zomerkleding nodig.
- behang, 240 euro
- plinten, 50 euro
- gordijnen, 80 euro
- aankleding kamer, schat ik op 150 euro, hierbij zitten dan 3 kubussen die boven de commode komen te hangen
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Tot nu toe even globaal:
Kinderwagen - 500,00 (tweedehands, nieuwstaat)
Maxi Cosi's - 200,00
Ledikantjes - 520,00
Dekentjes, lakentjes, klamboes - 150,00
Hydrofiele luiers, waskussen en hoezen + diverse - 75,00
Kleding - 100,00
Wipstoeltjes - 60,00
Moet nog wel aardig wat hoor, maar dit heb ik tot nu toe in huis.
Maar ja, dan hebben we het wel over een tweeling...
Kinderwagen - 500,00 (tweedehands, nieuwstaat)
Maxi Cosi's - 200,00
Ledikantjes - 520,00
Dekentjes, lakentjes, klamboes - 150,00
Hydrofiele luiers, waskussen en hoezen + diverse - 75,00
Kleding - 100,00
Wipstoeltjes - 60,00
Moet nog wel aardig wat hoor, maar dit heb ik tot nu toe in huis.
Maar ja, dan hebben we het wel over een tweeling...
Gast- Gast
Kinderwagen: 500 nogwat euro. De Mutsy Slider, helemaal nieuw met maxi cosi en toebehoren
Box: 0 euro, over genomen van mijn ouders
Wieg: geleend, maar na een paar weken overbodig. Dus 0 euro.
Commode - overgenomen. Een blik verf om te whitewashen was genoeg, ook voor het ledikantje en de klerenkast.
Matrasje: ook overgenomen van iemand, was nauwelijks gebruikt. Foute aankoop voor diegene.
Gordijnen - Rolgordijnen van de Praxis, maar die hingen er al. Gordijnen van de Ikea, 40 euro bij elkaar?
Kleertjes - Ik heb geeen idee eigenlijk. Ik heb de eerste weken heel veel gekregen van kraamvisite en ook veel hele kleine kleertjes geleend van familie. Vond het zonde om daar heel van te kopen, omdat ze daar toch zo uit zijn. Ik ben in ieder geval het eerste jaar niet veel kwijt geweest. Kleertjes koop ik sowieso altijd in in de uitverkoop, scheelt zoveel geld.
Uitzetspulletjes zoals hydrofielluiers, kruikzakken, spuugdoekjes, slabbetjes, beddengoed, etc. - Vrijwel alles gekregen tijdens verjaardagen. Wij waren tijdens de zwangerschap jarig allebei dus hebben allebei veel spullen gevraagd
Opknappen kamertje: vloer lag er al, behang (geen idee wat dat gekost heeft), verf.
Autostoeltje: voor 10 euro over genomen van een kennis, die 'm nog niet zo lang had. Was niks mee gebeurd. De maxi cosi priori.
Oftewel: ik ben niet zoveel kwijt geweest. Ik vond het zonde om honderden euro's uit te geven aan een babykamer die na een jaar of 2 toch al vervangen werd. De babykamer die ik nu heb was massief hout en die heb ik dus gepimpt.
Box: 0 euro, over genomen van mijn ouders
Wieg: geleend, maar na een paar weken overbodig. Dus 0 euro.
Commode - overgenomen. Een blik verf om te whitewashen was genoeg, ook voor het ledikantje en de klerenkast.
Matrasje: ook overgenomen van iemand, was nauwelijks gebruikt. Foute aankoop voor diegene.
Gordijnen - Rolgordijnen van de Praxis, maar die hingen er al. Gordijnen van de Ikea, 40 euro bij elkaar?
Kleertjes - Ik heb geeen idee eigenlijk. Ik heb de eerste weken heel veel gekregen van kraamvisite en ook veel hele kleine kleertjes geleend van familie. Vond het zonde om daar heel van te kopen, omdat ze daar toch zo uit zijn. Ik ben in ieder geval het eerste jaar niet veel kwijt geweest. Kleertjes koop ik sowieso altijd in in de uitverkoop, scheelt zoveel geld.
Uitzetspulletjes zoals hydrofielluiers, kruikzakken, spuugdoekjes, slabbetjes, beddengoed, etc. - Vrijwel alles gekregen tijdens verjaardagen. Wij waren tijdens de zwangerschap jarig allebei dus hebben allebei veel spullen gevraagd
Opknappen kamertje: vloer lag er al, behang (geen idee wat dat gekost heeft), verf.
Autostoeltje: voor 10 euro over genomen van een kennis, die 'm nog niet zo lang had. Was niks mee gebeurd. De maxi cosi priori.
Oftewel: ik ben niet zoveel kwijt geweest. Ik vond het zonde om honderden euro's uit te geven aan een babykamer die na een jaar of 2 toch al vervangen werd. De babykamer die ik nu heb was massief hout en die heb ik dus gepimpt.
Gast- Gast
Wij hebben dingen als het kamertje, kinderwagen en de box van mp De rest allemaal nieuw!
Ik denk dat ik moeilijk een schatting kan maken, maar denk rond de 2000 euro?
Ik denk dat ik moeilijk een schatting kan maken, maar denk rond de 2000 euro?
Gast- Gast
bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat ik dus gemiddeld rond de 2000/3000 euro moet rekenen, dat wordt nog flink sparen dus
majo8782- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 200
Soortgelijke onderwerpen
» baby uitzet
» Baby uitzet lijst.. Tips?
» Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?
» Kan dit en hoeveel kost het?
» Wat kost een baby?
» Baby uitzet lijst.. Tips?
» Wat kost een baby gem. Per maand het 1e jaar?
» Kan dit en hoeveel kost het?
» Wat kost een baby?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: