Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kost een huis inrichten?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 12:57

Ik ben van plan om volgend jaar naar Nederland terug te keren en te blijven wonen. Ik heb in NL wel nog een aantal spullen staan van mijn studententijd maar niet veel. Momenteel ben ik aan het sparen en ik vroeg me af hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn aan een appartement inrichten.

Dan bedoel ik dus meubels/vloer/spullen etc. Dus hoeveel waren jullie kwijt? Ik ben wel heel low budget dus ik ga proberen om veel van marktplaats af te halen etc maar ik ben opzoek naar ongeveer een schatting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Re: Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  _Lacey_ wo 3 okt 2012 - 17:23

Volgens mij kun je op de site van het Nibud wel een aardige richtlijn vinden.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Re: Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  Vancity_girl wo 3 okt 2012 - 18:51

Toen wij naar Canada verhuisde hebben we voor 1500 dollar ons hele appartement ingericht. Alles kwam van Ikea en de tv en het logeerbed van de kringloop. We hadden daarvoor: boxspringbed, eettafel met 4 stoelen, bank, salontafel, bijzettafel, handdoeken, servies ( borden, kopjes, glazen) bestek en zo'n starterset voor in de keuken.

Later is daar wel van alles bijgekomen, maar de eerste maanden voldeed dit prima.

edit: 1500 dollar was toen ong 1000 euro, en de prijzen bij Ikea zijn omgerekend ongeveer hetzelfde als hier.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Re: Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  VeryCherry wo 3 okt 2012 - 21:02

Ik was €5500.- kwijt voor een appartement van 65m. Zit voor een groot deel in de vloer en behang/verf en allerlei kleine klusdingen die bij elkaar aardig aantikken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Re: Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:08

Wij hebben ons appartement voor zo'n €5.500,- ingericht (dus €2.250,- pp) en daarbij heb ik ook veel gebruik gemaakt van tweedehands meubels en meubels die we al hadden. Ons appartement was in slechte staat, dus alleen voor verf(spullen), vloeren etc waren we al zeker €1.500,- kwijt. Zo zonde eigenlijk! Apparatuur zoals wasmachine, koelkast, combimagetron etc tikten ook erg aan en hebben we nieuw gekocht voor zo'n €2.500,-. Overige geld hebben we meubels gekocht (met o.a. een nieuwe bank), servies, lampen, kookgerei, kantoorspullen, spullen buitenplaatst, accesoires etc en daar waren we zo'n €1.500,- voor kwijt.

Het kan wel iets goedkoper, maar ik wilde echt een appartement naar onze smaak ingericht en waar we verder de eerstkomende jaren niks meer aan hoeven te doen. Zo zou de vloer goedkoper kunnen (maar deze is van betere kwaliteit en kan dus langer mee), tweedehands bank ipv nieuw, net zoals apparatuur. Buitenplaats niet opknappen etc. Het scheelt ook erg veel als je geen klusappartement hebt, dat had bij ons echt veel geld gescheeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Re: Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  Lousanne wo 3 okt 2012 - 21:21

Wij zijn echt heel weinig kwijt geweest aan het inrichten van ons appartement. Nou scheelt het wel dat de laminaat vloer er al lag en er redelijk uitzag dus hebben we laten liggen, en dat we alleen maar hoefden te schilderen (zeg maar 100 euro).
We hebben een bed gratis opgehaald via marktplaats, matras had een van onze ouders nog liggen. We hebben beiden ons bureau uit ons ouderlijk huis meegenomen. Verder hebben we 2 banken van de kringloop gekocht (a 10 euro per stuk) en daaroverheen kleden op de markt gekocht en deze erover gedaan (a 15 euro). We hebben een eettafel en stoelen gekocht bij de kringloop voor 10 euro. Salontafel heeft mijn vriend zelf gemaakt. Een grote boekenkast hebben we nieuw gekocht bij de ikea (100 euro). Verder hebben we een diepvries nieuw gekocht (200 euro). Servies, bestek en andere keukenspullen hadden we zo door de jaren heen verzameld qua cadeaus etc, de rest hebben we bij de action gekocht voor weinig. Een wasmachine en oven konden we van bekenden overkopen voor 100 euro samen. Wat mis ik dan verder nog. Oja, televisie via marktplaats voor 10 euro. Verder nog dingen als lampen, deurmatten, prullenbak, kapstok, dat soort dingen vooral bij action of ikea gekocht voor weinig.
Ben er wel trots op hoe wij met weinig geld er iets leuks van hebben kunnen maken!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kost een huis inrichten? Empty Re: Hoeveel kost een huis inrichten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum