Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie dieet er nog? Nieuw topic?

+47
Kiekeboe
mauwmauw
Parel
Lovely_sabjuh
Snirp
Arwyn
Aimee
Minx
Xanna
Antibes
Lavendel
Kamperseboekenwurm
xxjojootjexx
Pandora
Roza
Linda
Sam
Atelier Madame
Benthe
Nathalie
Jazzlyn
Niki
Niene
Jasmina
Lady4
Nyx
Viva
Kowalski
bluppie
Poubelle
Liz
Zora
Tiana
Takkie
Marin
Blond
Charles
SDL
luenca
ForeverLove
Muus
Sissi
Chocoholic
Burn
Punk'd
Fortissimo
Thunder
51 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Wie dieet er nog? Nieuw topic? - Pagina 36 Empty Re: Wie dieet er nog? Nieuw topic?

Bericht  Snirp vr 15 maa 2013 - 22:01

Zo, weer 1.5kg lichter dan vorige week zaterdag!
Nu dus op 66,3, dus de 65 komt in zicht!
Ik kwam van 71, dus al over de helft, haha.

Vanavond lekker uit eten, maar al gemerkt dat dat op zich niet eens hoeft uit te maken.
Kleine porties (en dat zal wel, bij dit 4-gangen verrassingsdiner) en kleine glaasjes wijn Wink.
En dan morgen weer lekker hardlopen!

Jojootje, wat lief van je vriend!
Mijn vriend doet juist heel lief door voor zichzelf ook niks te snoepen te halen, hij vindt dat hij mij niet in de verleiding mag brengen!
Dus omdat het zo goed gaat, ons over 2 weekjes lekker verwennen met een dagje sauna!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie dieet er nog? Nieuw topic? - Pagina 36 Empty Re: Wie dieet er nog? Nieuw topic?

Bericht  Minx vr 15 maa 2013 - 22:06

Wat lekker zeg dat je over twee weken baarde sauna gaat en dathet zo goed gaat smile je gaat ook hard zeg smile.

Hier is het 0,7 sinds maandag. De 4 ons die er bij was is er nu weer af plus 2 ons extra. Morgen 78,... Hoop ik. Op zich ook wel logisch dat deze kg's wat moeilijker gaan. Ik ga op het moment ook helemaal los op pinterest met leuke dingen opzoeken e.d. En ook dingen die ik bij uitzondering een keer wil maken en gezonde recepten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aimee za 16 maa 2013 - 0:26

Snirp: Jij gaat dus ook al zo hard met afvallen! Goed hoor! smile Geniet van je etentje vanavond.

Minx: Ook afgevallen :cheering:

Ik kijk elke dag weer uit naar de lunch Very Happy Vind mijn nieuw ontdekte speltbrood zo lekker! Eet het meestal met iets van kaas, sambal en groente. Echt het hoogtepunt van mijn dag, haha.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Minx za 16 maa 2013 - 0:33

Haha, mooi is dat smile brood kan zo lekker zijn. Ja ben blij dat het er ook weer af is. Ik kijk uit naar het klaar zijn met dit dieet. Lekker gezonde dingen eten flink sporten e.d.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  xxjojootjexx za 16 maa 2013 - 23:09

Zo dat ging goed gisteren. Not. Een typische sac dag.
Ik ben wezen stappen, daar netjes aan het water, maar ook 2 wijntjes.
En na afloop shoarma gegeten Embarassed
Vandaag detoxen. Alleen water en mijn shakes, wel naar de mc en naar K3, bij de mc wordt het een salade met gerookte kip, de gezondste optie;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Chocoholic za 16 maa 2013 - 23:16

Dat is inderdaad een hele gezonde keuze Jojootje, knap als je daar van de frietjes af kan blijven. Wink

Hier schrok ik even vanochtend van de weegschaal: Hij gaf 0,6 MEER aan als gisteren. En ik heb gisteren niet veel of slecht gegeten, dus ik snap er even helemaal niks van. Wel gisteravond 4 glazen water gedronken bij het beetje chips dat ik at tijdens een verjaardag, en ik drink normaal best weinig, dus wie weet houdt mijn lichaam het nu vast? Ik hoop het in ieder geval, want leuk is het niet om ineens zoveel zwaarder te zijn. Sad
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Minx za 16 maa 2013 - 23:37

Hier ook 0,5 meer. Gister iets te veel zout gehad en de verwarming uit vergeten te zetten vannacht dus volledig verklaarbaar.

@choco bij jou wss ook vocht. Je lichaam gaat het wss vast houden omdat het normaal te weinig krijgt.

@jojo ik durf dat echt niet aan, nou kan ik ook prima stappen op Spa. Gok zelfs dat ik mijn eerste wijntje pas weer drink in juni haha. Veel plezier vanmiddag. Wat ik zag op fb is het erg leuk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee za 16 maa 2013 - 23:50

Balen dat jullie allebei weer iets zwaarder waren, maar een halve kilo schommeling lijkt me ook niet heel gek (al voelt het natuurlijk nooit leuk!).

Jojootje: Jammer van de shoarma, maar dat hoort gewoon bij een avondje stappen Wink

Ik was sinds eergister 0.2 gram lichter, dus 76,7 kg. Bíjna 3 kg kwijt in 2 weken. Maar aankomende week 2 verjaardagen, gezellig thee drinken met vriendinnen, en 3 dagen werken (op werkdagen vind ik het heeel moeilijk om niet te snaaien!). Dus even afwachten hoe dat allemaal vergaat!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw zo 17 maa 2013 - 0:20

@jojootje;veel plezier bij k3,en goed van je dat je de frietjes kan weerstaan bij de mc.

@choco,ik denk dat het inderdaad vocht is,zoiezo geef je aan dat je (te)weinig drinkt,maar ook in de avond 4 glazen water op hebt.

@minx,500 gram is niet zo heel veel,en je weet de rede.Dan is het goed toch.

Hier helaas niet de 79 op de weegschaal,maar wel 80 rond.Ben nu in totaal 6.4 kilo kwijt.Heb gister niet kunnen sporten,mijn kleine man was ziek,en ik voelde me ook niet top.Maar straks ga ik weer ff lekker een half uur er tegen aan.Dus volgende week moet ik zeker de 79 in beeld krijgen,

succes weer iedereen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Minx zo 17 maa 2013 - 0:51

Besloten toch even te showen, haal deze straks weer weg dus aub niet. Quoten. Op de rechter foto ben ik iets van 1,5 kg zwaarder als nu. Links is de absolute max Wink

*poef*

Laatst aangepast door Minx op zo 17 maa 2013 - 2:53; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee zo 17 maa 2013 - 1:05

Wauw Minx, wat een verschil al! Knap hoor!!!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn zo 17 maa 2013 - 3:15

Wat is iedereen hier nog steeds goed bezig zeg Wie dieet er nog? Nieuw topic? - Pagina 36 281626781

Minx: Echt een ontzettend verschil op je foto's, dat stimuleert wel denk ik!

Mauwmauw: Nu 80 rond, dat moet dat helemaal goed komen met die 79 komende week smile

Meiden die wat aangekomen zijn: Altijd jammer.. Maar weer even een paar dagen goed er tegenaan en het is er weer af!

Ik blijf hier nog steeds stabiel. Best frustrerend soms.. Als ik veel meer snoep/eet blijf ik rond dit gewicht, eet ik een tijdje heel gezond is dat nog steeds zo!
Gister nog wel een redelijk goede dag gehad. Wel een paar paaseitjes en glaasjes droge witte wijn gesnoept.. Gisteravond uit eten geweest. Heel gezond gekozen voor de zalm met vooral groente en een klein puntje quiche en dus wat glaasjes wijn. Maar ook ongeveer 1,5uur gefietst, dus dat scheelt weer!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bliss zo 17 maa 2013 - 3:40

Minx, groot verschil joh! Knap hoor!

Ik durf morgen niet op de weegschaal! Heb echt slechte dagen achter de rug. Gisteren wel gesport samen met mn moeder, maar verder taart gehad, stokbroodjes met brie, toetje en de nodige roseetjes! Niet best dus. Morgen de knop weer om!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  mauwmauw zo 17 maa 2013 - 3:48

@minx,helaas je foto gemist.

@arwyn,ja het moet ook zeker goed komen.Soms moet je tussendoor snoepen ook kunnen,ander houd je het denk ook niet vol.

@bliss,morgen(of vandaag al)knop om er voor gaan,wat geweest is is geweest,en nu weer op de goede weg vooruit.

Hier een half uur weer op de crosstrainer gestaan,wilde nog een half uur gaan toen ik klaar was maar toch maar niet gedaan.Ik ga deze week er vol tegen aan,de afgelopen week te veel gesnoept en niet gezond gegeten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Snirp zo 17 maa 2013 - 4:06

Zo meiden, allemaal lekker weekend aan het vieren?
Met soms een hapje extra? Groot gelijk smile

Ik ben gister goed uit eten geweest en daarvoor nog een wijnproeverij met hapjes.
En vanmiddag zowaar weer eens een zak chips gekocht...
Kortom, de 1,5 kilo die er juist weer af was... Ach, een beetje genieten moet kunnen.

Vandaag ook flink actief geweest.
Een vierdaagse-training van 15 kilometer gedaan en net nog 5 kilometer hardgelopen met een vriendin.
Dus kom maar op met die joppie-chips angel
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Kiekeboe zo 17 maa 2013 - 6:22

Meiden ik heb jullie hulp nodig want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Is er hier iemand die 'gewoon' eet (dus zonder shakes) en met dat eetpatroon afvalt? Ik eet al 10 jaar niet goed. Ik eet of te weinig (zo rond 800 cal per dag) of ik eet alleen maar slecht. (denk aan dagelijks pizza en chips en koeken etc.)
Inmiddels heb ik mijn ontbijt en lunch wel op orde maar met mijn avondeten gaat het nog geregeld mis. En in de weekenden trouwens ook, ik heb structuur nodig.

Maar goed, gister was ik bij mijn ouders en mijn moeder beweert dat ik te korten heb opgebouwd en dat daar ook mijn depressieve klachten vandaan komen. Volgens haar zou ik om de 2,5 uur iets moeten eten om zo mijn stofwisseling aan de gang te houden. En ik moet dus eigenlijk gewoon 'normaal' gaan eten om mijn tekorten weer aan te vullen.

Maar ik vind dat eng. Ik ben namelijk bang dat met een boterham extra ik gelijk veel aankom. Ook vergeet ik vaak de tussendoortjes vanwege vergaderingen op dat moment ofzo en dan ga ik moeilijk denken. Ik weet namelijk dat je lichaam regelmaat nodig heeft. Maar als ik de ene keer wel een tussendoortje neem en de volgende keer niet, raakt mijn lichaam dan niet juist in de war? Of denk ik echt veel te moeilijk?

Nou ja, ik dacht misschien helpt het als iemand die dus gewoon eet en toch afvalt haar dagmenu wil delen met mij zodat ik toch een beetje een houvast heb?
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  Bliss zo 17 maa 2013 - 6:31

Nou, ik eet dus gewoon en val af! (ff kijken wat er morgen van over is, maar goed)

Wat ik op een gemiddelde (werk)dag eet is het volgende:

8:00 snee roggebrood met kaas
10:15 snee roggebrood met kaas
12:15 drie crackers (Wasa Sport +) met Philadelphia Light en komkommer + een appel
15:00-16:00 twee boterhammen met kipfilet
18:30 avondeten (niks bijzonders, ik weeg niks af en eet ook gewoon regelmatig pasta enzo)
20:00 appel of fruitsmoothie (met magere yoghurt)

Dit is een goede dag voor mij en hier val ik mee af. Ik eet best wel eens wat meer tussendoor soms of ik smeer 's avonds nog een cracker, maar dit is zeg maar mijn basis.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx zo 17 maa 2013 - 6:36

Zet jou dagmenu hier eens neer dan?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snirp zo 17 maa 2013 - 6:40

Ook ik eet gewoon en val af!

Wat ik op een gemiddelde dag eet:
Ontbijt: 250gr yoghurt of kwark of een tweetal crackers met mager beleg (kipfilet,halvajam)
Tussendoor: een stuk fruit, een rijstewafel, een plak ontbijtkoek of een Time-Out
Lunch: twee boterhammen of twee crackers en daarnaast nog een opkikker
Tussendoor: een stuk fruit, een rijstewafel, een plak ontbijtkoek of een Time-Out
Avondeten: gewoon wat de pot schaft, aardappels/groente/vlees, een ovenschotel, pastagerecht. Neem dan een normaal portie en schep maar 1x op

Na het eten neem ik vaak niks meer, weinig trek meer. Heel soms nog wat druifjes, een mandarijntje of een rijstewafel zonder beleg.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Kiekeboe zo 17 maa 2013 - 6:42

Bedankt Bliss! (Edit: en snirp). Dat is een stuk meer dan dat ik eet als ik af wil vallen.

@ Minx: Dit is in principe mijn dagmenu. (En ja, ik weet dat het niet goed is maar ik weet dat ik hiermee wel afval dus ik vind het eng om het te veranderen.)

O: magere yoghurt met muesli + verse sinaasappelsap van 2 sinaasappelen
L: 2 volkoren boterhammen met iets van vleeswaren of kaas
D: als ik gesport heb een kant en klaar maaltijd met aardappelen, groente en vlees. Heb ik niet gesport dan soep met 2 crackers.

Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bliss zo 17 maa 2013 - 6:45

Dat is idd véél te weinig! Probeer sowieso aan zes eetmomenten per dag te komen, het is algemeen bekend dat dat het beste is. Ik snap dat je hiermee afvalt, maar dit hou je nooit lang vol. Mijn eetpatroon is prima vol te houden eigenlijk, dus daar probeer ik me (in elk geval doordeweeks) zo veel mogelijk aan te houden.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Kiekeboe zo 17 maa 2013 - 6:47

Op zich heb ik hier geen honger mee maar ik snap wel dat ik zo niet aan alle voedingsstoffen kom.

Edit: Dus ik ga toch maar eens kijken of ik wat meer richting jullie schema's kan komen.
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx zo 17 maa 2013 - 6:57

Voeg in ieder geval fruit toe! En probeer ook de k&k maaltijden te vermijden. Daar zitten ook veel dingen in die je eigenlijk niet wilt en er zijn al veel vitamines verloren gegaan.

Ik heb zelf net mijn maaltijd in 10 minuten bereid. Zaten dan wel geen koolhydraten in maar rijst is natuurlijk vrij snel te maken. En soep met 2 crackers is natuurlijk niet echt een volwaardige maaltijd. Tenzij je een ontzettend vullende maaltijd soep hebt maar daar ga ik niet van uit Wink.

En je moeder zou er heel goed gelijk in kunnen hebben dat je klachten daar door komen.

Wat ik wel aanraad is om de weegschaal nu even los te laten. Een gezond eetpatroon is gewoon belangrijker. Desnoods de hulp inschakelen van een diëtist. En mss ook even langs de dokter om je bloedwaardes te laten controleren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Nathalie zo 17 maa 2013 - 7:08

Kiekeboe schreef:Op zich heb ik hier geen honger mee maar ik snap wel dat ik zo niet aan alle voedingsstoffen kom.

Edit: Dus ik ga toch maar eens kijken of ik wat meer richting jullie schema's kan komen.
Dat je geen honger hebt kan kloppen want je maag krimpt als je lang zo weinig eet. En je krijgt inderdaad veel te weinig voedingsstoffen binnen, dus je moeder zou best eens gelijk kunnen hebben.

Je ontbijt lijkt me wel prima alleen weet ik natuurlijk niet hoeveel je neemt. Ik ontbijt met 150 gram magere kwark met 4 eetlepels musli en een stuk fruit erdoor. Daar heb ik echt voldoende aan tot mijn volgende tussendoortje.

Ik heb 30 kg afgevallen met het volgende schema:
Ontbijt; 150gram magere yoghurt of kwark en 4 eetlepels musli en een stuk fruit. Of 2 crackers met appelstroop.
Tussendoor: Thee met een stuk fruit of 1 boterham of cracker met mager beleg.
Lunch: soep + rauwkost en 2 boterhammen met kipfilet of een gekookt ei.
Tussendoor: een stuk fruit, klein handje ongebrande noten of een gekookt ei.
Dinner: 100-150 gram gekookte aardappels of 40-50 gram ongekookte rijst/pasta. Daar heel veel groente bij en een mager stuk vlees; biefstuk, kip, kalkoen, mager varkensfilet lapje.
Tussendoor: bakje yoghurt of een klein stukje chocolade ( 20 gram ) of 2 koekjes als cafe noir of speculaas.

Als ik een drukke dag heb of gesport heb neem ik zelfs nog wat extra's. Natuurlijk geen chips maar nog een bakje yoghurt met musli of brood/crackers.
En 1 dag in het weekend geniet ik lekker en ontbijt ik met warme broodjes met bacon en ei en chocolademelk. De lunch is buiten de deur dus vaak ook niet erg gezond en 's avonds vaak pizza, patat, pannenkoeken of iets anders vets. Dit heeft me in een jaar 30 kg doen afvallen. En ik heb ook zwakke weken gehad dat ik echt niet via dit schema at maar me volstopte met chocolade en chips.

Als de basis goed is kom je echt niet aan als je iets slecht eet. Maar jou basis is echt veel te weinig, ga alsjeblieft meer eten.

Wat weeg je en hoe lang ben je?

Laatst aangepast door Nathalie op zo 17 maa 2013 - 7:09; in totaal 1 keer bewerkt

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577

Bericht  Kiekeboe zo 17 maa 2013 - 7:09

Nog meer fruit? Ik pers elke ochtend 2 sinaasappelen. Is dat niet voldoende?
Ik heb de pech dat ik voor veel fruit allergisch ben behalve voor citrusvruchten en bananen, druiven en mango's, de fruitsoorten met veel suikers laughcry . Maar even makkelijk een appel pakken gaat dus niet.

En ik weet verstandelijk dat een gezond eetpatroon belangrijker is maar ik wil (ook) mijn kilo's kwijt! En daar zit nu precies mijn probleem :-). En als ik kook eindigt dat vaak in een jankend fiasco (geen idee waarom) dus vandaar mijn soep en kant en klaar maaltijden. (Maar ik het weet, het ik moet dat ook echt een keer aan gaan pakken)

Bloedwaardes waren wel goed gelukkig, heb al bloed laten prikken laatst.

Maar goed, ik vind het moeilijk om alles in 1 keer aan te pakken, dus ik ga eerst proberen meer eetmomenten te creëren en dus een begin te maken met tussendoortjes. Bedankt voor het meedenken in ieder geval en het delen van de dagmenu's!

Edit: Bovenstaande was in reactie op Minx.

@ Nathalie: Hmm... en ik dacht dat vers geperst gezond was... Ik neem wel ook de pulp mee ik weet niet of dat scheelt? Bedankt iig voor jouw verhaal, dat geeft me wel moed om niet bang te zijn meer te gaan eten. Ik ben 1.67 en weeg 80 kilo.

Laatst aangepast door Kiekeboe op zo 17 maa 2013 - 7:15; in totaal 1 keer bewerkt
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: