Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester?
+41
strawberry
Bacio
Jasmine
SDL
Catwoman79
M-G
Ilovethe90s
Parel
*Lookie*
Blond
Viva
mo-lola
Phileine
Pruim
Toet
Katrien
Fortissimo
Mari
Rouxxxe
Carra
RioolSpook
Caramba
Zwerver
Lot
SuperGrover
M_as
Lady Starstruck
TukTuk
June
Mermaid
Pommes
Carmen_
Elliot
Alex
_Lacey_
Minx
Sarah1985
Aagje!
Lenthe
Kowalski
Steep
45 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ben jij weleens gepest? Of was jij de pester?
Ja ik ben gepest. Ik hoorde er op de basisschool nooit echt bij achter mij rug om uitgelachen etc etc. Ook op de middelbare school ben ik gepest maar toen had ik gelukkig wel vriendinnen.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ja ik ben erg gepest. Mijn basis- en middelbareschooltijd waren een hel. Er niet bij horen, 6 verschillende groepjes die me uitscholden omdat ik lelijk was, spullen die vernield werden. Nog steeds heb ik er last van. Ik kan slecht tegen kritiek, heb een enorm minderwaardigheidscomplex en een persoonlijkheidsstoornis waarvoor ik in therapie ben. Ik hoop alleen maar dat ze nú wel beseffen wat voor een impact pesten heeft.
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn grootste pester is de beste vriend van mijn broertje geworden en zo stond hij 13 jaar geleden opeens voor de deur met de vraag of mijn broertje thuis was. Ik heb hem aangekeken, 'nee' geantwoord en de deur voor zijn neus dichtgeslagen. Helaas was mijn moeder wel thuis en ik moest hem dus alsnog binnenlaten. We zijn dertien jaar verder en we zijn er al jaren over uit dat elkaar gewoon weg niet mogen. Hij heeft er geen echte reden voor en ik moet bekennen dat ik dat ook niet heb, maar we liggen elkaar niet. Hij heeft alleen een veel grotere mond dan ik ooit zal hebben en was voor hem daarom makkelijk om op af te geven (zijn woorden). Wat ik wel weer lief vond, was dat toen hij hoorde dat ik ziek was en opgenomen was, hij zich heel schuldig voelde en dacht dat het vanwege hem kwam. Hij kwam ook elke week een update halen, de grote bullebak.
Maar ik heb wel een grote wantrouwen overgehouden aan het hele verhaal. En ik zal ook nooit uitbundig zijn ofzo. Want stel je toch eens voor...
Maar ik heb wel een grote wantrouwen overgehouden aan het hele verhaal. En ik zal ook nooit uitbundig zijn ofzo. Want stel je toch eens voor...
Gast- Gast
Ik ben op de middelbare school een korte tijd gepest. Ik heb daar echter al vrij snel een melding van gemaakt bij de schoolleiding en zij hebben het super goed opgepakt, echt hulde voor die mensen. Ik zie mezelf dus niet echt als een gepeste. Ik heb ook nooit gepest, althans niet doelbewust. Ik heb vast weleens een kutopmerking gemaakt, maar ik heb niemand doelbewust kwaad gedaan.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ik ben op de middelbare school een korte tijd gepest. Ik heb daar echter al vrij snel een melding van gemaakt bij de schoolleiding en zij hebben het super goed opgepakt, echt hulde voor die mensen. Ik zie mezelf dus niet echt als een gepeste. Ik heb ook nooit gepest, althans niet doelbewust. Ik heb vast weleens een kutopmerking gemaakt, maar ik heb niemand doelbewust kwaad gedaan.
Ja, kutopmerkingen heb ik ook wel gemaakt en één keer onbewust een heel erge, maar daar kwam ik pas een week later achter . Ik vond het zelf een hilarische grap, maar hij werd blijkbaar gepest en dat wist ik echt niet. Na ja, lang verhaal. Ik kon er ook niet echt mijn excuses voor aanbieden, want dat zou het nog pijnlijker maken, maar ik heb het wel voor hem opgenomen daarna. Opeens zag ik ook pas dat het gebeurde. Daarvoor dacht ik dat hij bij dat groepje hoorde en dat ze elkaar allemaal af zaten te zeiken, maar dat was dus niet zo.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
SuperGrover schreef:Ik ben op de middelbare school een korte tijd gepest. Ik heb daar echter al vrij snel een melding van gemaakt bij de schoolleiding en zij hebben het super goed opgepakt, echt hulde voor die mensen. Ik zie mezelf dus niet echt als een gepeste. Ik heb ook nooit gepest, althans niet doelbewust. Ik heb vast weleens een kutopmerking gemaakt, maar ik heb niemand doelbewust kwaad gedaan.
Fijn dat het toen gelijk zo goed opgepakt is door ze! Daar ontbreekt het bij veel scholen nogal aan.. Mijn oude mentor van de eerste 2 jaar middelbare school was ook echt zo'n doos, we hadden het tijdens de mentorlessen over pesten, en stond dan een casus in ons boek, over iemand die gepest werd omdat diegene geen merkkleding droeg, haar oplossing: Dan moest die persoon maar merkkleding kopen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
June schreef:Op de basisschool heb ik me gepest gevoeld. Ik werd vaak uitgelachen en er was iedere keer een diepe zucht als ik een goed antwoord wist. Daarnaast had ik zeker het gevoel dat ik buitengesloten werd. Ik heb dagboeken gevonden waar ik heb geschreven wat ik moet veranderen. 'Geen goede antwoorden meer geven' 'Een keer niet leren voor een proefwerk' 'Expres fouten maken bij hoofdrekenen' Dat soort dingen. Ik schrok er wel van, dat wist ik niet meer, maar goed. Ik was ook slecht in gym en ik zat in een klas met overwegend dommere mensen, ik kan me best voorstellen dat het irritant is als sommige mensen het dan gemakkelijk afgaat en dat het fijn is om alles wat misgaat uit te vergroten. Bovendien zou ik mezelf ook als laatste kiezen, want ik heb en geen talent voor sport én ik hou er niet van. Ik denk niet dat zij zich er nog iets van zullen herinneren. Dit soort herinneringen zijn denk ik veel groter in de hoofden van gepeste mensen dan van pesters en dat begrijp ik eigenlijk wel. Ik probeer het vaak maar gewoon te relativeren! Misschien viel het bij mij ook wel mee, want mijn beste vriendin heb ik wel altijd gehad. Die kwam niet voor me op, maar ik was nooit helemaal alleen.
dit herken ik wel inderdaad. Altijd de goede antwoorden weten. Ik weet dat ze me daar niet op pakten maar op het feit dat ik steviger was.
En inderdaad altijd als laatste gekozen. En wat voelde het goed toen ik in 3/4 vwo zat en vaak als eerste gekozen werd met teamsporten. Ik was een van de meiden die niet bang was voor de bal en er gewoon vol in knalde. Daarbij gooide ik doordat ik korfbalde met de helft van de sporten dwars door de jongens heen en konden ze gewoon keiharde ballen op mij af gooien. En volleybal had ik ooit ook nog gedaan dus ook daar werd ik snel gekozen. En ondanks dat ik daar nog steeds mijn eigen gang ging. Werd ik met gym wel vaak gekozen. Het was zelfs zo erg dat ik ooit een blok heb gehad dat we moesten kiezen of we bewegen op muziek wilden doen of atletiek en ik voor atletiek koos en met alleen maar jongens in de klas terecht kwam.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Op de middelbare school heb ik een ontzettend leuke tijd gehad. Daar werd ik niet als laatste gekozen geloof ik, maar daar kwam het sowieso bijna nooit voor dat je zelf mocht kiezen. Meestal werden we gewoon genummerd. Het zou nog steeds terecht zijn om mij als laatste te kiezen overigens.
June- Kletskop
Ik ben wel eens gepest (door 1 persoon en dit duurde maar een tijdje), ik heb zelf ook wel eens gepest, maar ik deed dit altijd op een heel sneaky manier. Het was meer achter de rug om onaardig doen.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
*
Laatst aangepast door Zwerver op di 15 jan 2013 - 23:10; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
In mijn tijd wed iedereen wel gepest, ik ook en ik denk ook wel dat ik mee heb gedaan aan iets wat als pesten ervaren werd.
Gast- Gast
Ik ben zelf nooit gepest, maar was juist de pestkop. Ik was degene die anderen zover kreeg om mee te pesten.
Ik ben er zeker niet trots op, het is iets waar ik mij erg voor schaam, maar waar ik wel voor uit durf te komen.
Ik ben er zeker niet trots op, het is iets waar ik mij erg voor schaam, maar waar ik wel voor uit durf te komen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik ben nooit gepest, maar ging wel altijd om met de kinderen die gepest werden. Op de één of andere manier trokken dat soort kinderen altijd mijn aandacht en vond ik ze zielig waardoor ik het gevoel had vriendinnetje te willen zijn met diegene. Meestal hield het pesten dan ook vrij snel op.
Ik heb zelf ook wel gepest. Nouja.. ik weet niet of het echt pesten is.. maar wij hadden op de middelbare school een groepje met zijn drieen, en daar wilde een meisje bij horen. Wij hebben haar toen best wel genegeerd op het begin. Dan kwam ze bij ons zitten en dan zeiden we gewoon niks tegen haar of stonden we op en liepen we weg. Ik heb me daar toen wel lullig om gevoeld omdat ik haar echt super aardig vond.
Ik heb zelf ook wel gepest. Nouja.. ik weet niet of het echt pesten is.. maar wij hadden op de middelbare school een groepje met zijn drieen, en daar wilde een meisje bij horen. Wij hebben haar toen best wel genegeerd op het begin. Dan kwam ze bij ons zitten en dan zeiden we gewoon niks tegen haar of stonden we op en liepen we weg. Ik heb me daar toen wel lullig om gevoeld omdat ik haar echt super aardig vond.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Caramba schreef:Ik ben zelf nooit gepest, maar was juist de pestkop. Ik was degene die anderen zover kreeg om mee te pesten.
Zou je er wat mee willen doen?
Minx- Lady Post-a-lot
Zoals excuus/sorry zeggen? Dat heb ik al gedaan. Maar daar had diegene die gepest werd geen boodschap aan. Wij moesten het allemaal van de directeur van de school zeggen.
Ik durf er verder ook wel over te praten, maar ik schaam mij om het feit dat ik gepest heb.
En aan zo'n programma als "gepest" zal ik nooit aan mee werken.
Ik snap nooit zo goed waarom een pestkop zich vaak niets kan herinneren van het pesten. Voor mij is het ook 12/13 jaar geleden, maar weet echt nog wel wat ik gedaan heb, wat ik gezegd heb weet ik niet meer.
Na de 2de heb ik nooit meer gepest, maar medepesters kom ik nog geregeld tegen. Diegene die gepest is, heb ik na het 2de jaar middelbareschool, nooit meer gezien.
Ik durf er verder ook wel over te praten, maar ik schaam mij om het feit dat ik gepest heb.
En aan zo'n programma als "gepest" zal ik nooit aan mee werken.
Ik snap nooit zo goed waarom een pestkop zich vaak niets kan herinneren van het pesten. Voor mij is het ook 12/13 jaar geleden, maar weet echt nog wel wat ik gedaan heb, wat ik gezegd heb weet ik niet meer.
Na de 2de heb ik nooit meer gepest, maar medepesters kom ik nog geregeld tegen. Diegene die gepest is, heb ik na het 2de jaar middelbareschool, nooit meer gezien.
Caramba- Ratel
Ja bijvoorbeeld. Ik snap dat die persoon er op dat moment niets aan had en helemaal als het van de directeur moet. Maar je zou nu eventueel die persoon op kunnen zoeken op facebook oid..
Minx- Lady Post-a-lot
Ik had de leeftijd 12/13 het is dus langer geleden. Ik weet alleen de voornaam nog, achternaam was te moeilijk. Dus dan is facebook ook lastig. Laatst nog met vriend van mij over gesproken, hij zat dan aantal klassen hoger, maar wist wie ik bedoelde, alleen achternaam was voor hem ook een raadsel.
Caramba- Ratel
Ik ben op de basisschool gepest. Tenminste, zo heb ik het ervaren. Ik weet niet hoe mijn klasgenootjes het hebben ervaren. Ik heb een vrij bijzondere achternaam en was dus al snel het mikpunt van grapjes en rijmpjes.
In groep 5 kwam er een nieuw meisje in de klas die heel lang was. Toen gingen 'ze' haar pesten en lieten ze mij een beetje met rust.
Het heeft wel iets met mijn zelfvertrouwen gedaan, maar ik probeer het net als June te relativeren. Misschien heb ik het veel erger ervaren dan dat het daadwerkelijk was.
In groep 5 kwam er een nieuw meisje in de klas die heel lang was. Toen gingen 'ze' haar pesten en lieten ze mij een beetje met rust.
Het heeft wel iets met mijn zelfvertrouwen gedaan, maar ik probeer het net als June te relativeren. Misschien heb ik het veel erger ervaren dan dat het daadwerkelijk was.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik denk ook echt dat de gepeste personen het vaak veel erger ervaren dan dat de pesters het bedoelen.
Ik heb in verhouding een vrij groot hoofd en in groep acht op schoolkamp werd ik daar ineens mee getreiterd. Ik vond dat toen zo vreselijk, heb best wel een rotgevoel overgehouden aan dat schoolkamp. Maar na het kamp was het alweer voorbij. Het was gewoon een grapje van toen, dat ik als vervelend ervaarde maar waarvan mijn klasgenootjes waarschijnlijk niet eens doorhadden dat het voor mij zo rot was.
Fijn dat jullie het kunnen relativeren June en Carra, dat lijkt me echt niet makkelijk!
Ik heb in verhouding een vrij groot hoofd en in groep acht op schoolkamp werd ik daar ineens mee getreiterd. Ik vond dat toen zo vreselijk, heb best wel een rotgevoel overgehouden aan dat schoolkamp. Maar na het kamp was het alweer voorbij. Het was gewoon een grapje van toen, dat ik als vervelend ervaarde maar waarvan mijn klasgenootjes waarschijnlijk niet eens doorhadden dat het voor mij zo rot was.
Fijn dat jullie het kunnen relativeren June en Carra, dat lijkt me echt niet makkelijk!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ja, ik ben gepest. Vooral in de 1e en 2e klas van de middelbare school was het, het ergst. Uitschelden, buiten sluiten, spullen afpakken en vernielen, mij belachelijk maken en ga maar door. Daarna heb ik overplaatsing aan laten vragen en is het gelukkig minder geworden, al heb ik altijd nog een beetje buiten de boot gelegen. Gelukkig heb ik ook altijd wel m'n eigen vriendinnen gehad, dat heeft er mede ook voor gezorgd dat het geen invloed heeft gehad op m'n verdere leven of iets dergelijks.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben korte tijd gepest, duurde gelukkig maar even, ik kreeg als eerste puistjes, en dat was materiaal om mee te pesten. Na de zomer werden de klassen weer opgesplitst en vanaf het 2e leerjaar ging alles prima. Ik vond het zonde als iemand gepest werd, en ben ook wel eens in de 4e klas voor een meisje opgestaan.
Ik heb ook weleens dat programma gekeken met mijn vriend. Hoe lief die jongen nu ook is, hij heeft wel eens in een aflevering gezegd, ''dat is toch niet pesten, maar gewoon een beetje plagen, dat deed iedereen bij ons''. Ik heb toen een hele discussie met hem gehad, maar hij bleef heilig overtuigd dat dat meisje te kleinzerig was. Tja als je dan hele andere opvattingen heb over dingen dan overtuig je een pester er dus nooit van dat je daar iemand mee kwetst.
Ik heb ook weleens dat programma gekeken met mijn vriend. Hoe lief die jongen nu ook is, hij heeft wel eens in een aflevering gezegd, ''dat is toch niet pesten, maar gewoon een beetje plagen, dat deed iedereen bij ons''. Ik heb toen een hele discussie met hem gehad, maar hij bleef heilig overtuigd dat dat meisje te kleinzerig was. Tja als je dan hele andere opvattingen heb over dingen dan overtuig je een pester er dus nooit van dat je daar iemand mee kwetst.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik beide. Ben op de basisschool gepest, op de middelbare school ook wel maar toen ben ik zelf ook gaan pesten. Niet zo erg als bij mij is geweest, maar gewoon treiteren etc.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Ik beide. Ben op de basisschool gepest, op de middelbare school ook wel maar toen ben ik zelf ook gaan pesten. Niet zo erg als bij mij is geweest, maar gewoon treiteren etc.
Het lastige is dat het waarschijnlijk veel heftiger voelt voor degene die getreiterd werd en die persoon kan het echt als pesten zien.
June- Kletskop
Dat weet ik ook wel. Ben zelf ook gepest hé?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik ben ook gepest. Ik kan nu zeggen dat ik het verwerkt heb, maar dat is pas sinds een paar jaar zo. Ik heb altijd een heel negatief zelfbeeld gehad door het gepest en was heel erg onzeker. Ook durfde ik niemand dichtbij mezelf te laten komen. Mijn man zegt altijd dat hij heel wat muurtjes af heeft moeten breken voordat hij echt wist wie ik was.
Ik was vrij stevig, stil en huilde makkelijk, dat was dus een ideaal mikpunt. Mijn bijnaam was big, ik werd buitengesloten, uitgelachen en, wat mij het meeste pijn gedaan heeft, er werd gedaan alsof ze het goed wilden maken en ze vriendinnen met me wilden zijn. Na een tijdje bleek dit natuurlijk niet zo te zijn, maar was ik er wel met open ogen ingetrapt. Hierdoor heb ik nog altijd moeite om mensen te vertrouwen, hoewel dit de laatste jaren wel een stuk beter gaat.
Ik zou er ook geen behoefte aan hebben om met de pesters van toen te praten. Er wordt gesproken over een reunie van onze klas, daar ga ik dus echt niet naartoe!
Ik was vrij stevig, stil en huilde makkelijk, dat was dus een ideaal mikpunt. Mijn bijnaam was big, ik werd buitengesloten, uitgelachen en, wat mij het meeste pijn gedaan heeft, er werd gedaan alsof ze het goed wilden maken en ze vriendinnen met me wilden zijn. Na een tijdje bleek dit natuurlijk niet zo te zijn, maar was ik er wel met open ogen ingetrapt. Hierdoor heb ik nog altijd moeite om mensen te vertrouwen, hoewel dit de laatste jaren wel een stuk beter gaat.
Ik zou er ook geen behoefte aan hebben om met de pesters van toen te praten. Er wordt gesproken over een reunie van onze klas, daar ga ik dus echt niet naartoe!
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij wel eens gepest?
» N.a.v. Heb jij wel eens gepest?
» Het programma 'Gepest'
» Gepest en jeugdsentiment
» NAV werd jij vroeger gepest?
» N.a.v. Heb jij wel eens gepest?