Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

+50
Rush
Exogenesis
lente
sanne-84
Shy
Manderijn
*Troela*
piene1983
Thunder
Mida4you
duckie
Parel
tweeling
Darius
Pien
Jezzie
yes1984
Happydobby
M@niek
PiP
Twellie
Printje
Teddyaapje
Annemie
Jade
Phileine
Parisienne
Sterrin_
_Lana_
Muppetje
SarahKey
Floor
maiadebij
Purpleflower
Wennes
Minx
Luce
Tamagotchi
Supertalentje
Caroow
Urban Naked
Susan
Star007
Annie24
LDJ
kwak
Flower_L
Highway
Slakje
Novalee
54 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Star007 do 10 jan 2013 - 10:01

Minx schreef:
Luce schreef:
Star007 schreef:Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.

Dat dacht ik nog steeds totdat ik dit las.

volgens mij heb je alleen je buik echt helemaal open liggen als er echt heel erg veel paniek is.

Er was heel veel paniek, en toch maar ( wel erg scheef maargoed) een snede van ongeveer 10 cm en dan horizontaal .
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Star007 do 10 jan 2013 - 10:04

Sterrin_ schreef:Mij viel de snee ook mee. Denk 10cm? Wel ziij hier scheef omdat het zo snel open moest, maar je ziet er nauwelijks nog wat van. Kunt je haast niet voorstellen dat daar 2 kinderen uit kwamen.
Maarja, als ik.de foto's van de keizersnee bekijk ik het wel een behoorlijke opening. Door spreiders ofzo denk ik?

Ja denk het wel, op de foto's vind ik het ook best een groot gat Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 394967 Maar desondanks een mooie foto haha.

tweeling schreef:Ik vraagje af of je met een keizersnede ook vloeit? Embarassed

12 weken lang. Al was het alleen de eerste 2 weken heftig.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  *Troela* do 10 jan 2013 - 10:54

Punk'd schreef:Bij mijn zus hebben beide kindjes in het vruchtwater gepoept (zij was ook bij beide 40+ weken). Blijkbaar kun je dat zien omdat het vruchtwater dan 'groen?' is.. brr haha

Hahaha en de baby daarna ook! Normaal gaan ze niet meteen in bad, die van mij wel en een aantal dagen later vonden we nog groene smurrie in zijn oren Wink

Over de keizersnede, het liteken is hier ook redelijk klein, maar als ik dan de foto's zie dan kan dat echt opgerecht worden tot een behoorlijke opening!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Slakje do 10 jan 2013 - 20:11

Ik vloeide een zestal weken. Ik ben blijkbaar vrij veel bloed verloren tijdens de bevalling, maar niet gevaarlijk veel. Ik was daarna behoorlijk suf en kon toch een dag niet zelf lopen. Verpleging moest me uit bed komen helpen en mee met mij op toilet om mij vast te houden, anders viel ik om.


Trouwens; dit wist ik ook niet en ik vroeg mij af of het bij iedereen zo is: Ik kon na de bevalling niet voelen of ik moest gaan plassen. Vlak na de bevalling kreeg ik een katheter en hebben ze op mijn buik geduwd om mijn blaas te legen en de eerste dag + nacht kwamen ze me op regelmatige tijdstippen zeggen dat ik even moest gaan plassen (wat ik de eerste paar uren ook niet zelf kon, dan was het bedpan onder mij, en moesten ze duwen op mijn buik). De dagen erachter hield ik het zelf in het oog dat ik op regelmatige tijdstippen ging plassen, soms moest ik zelf toch wat duwen op mijn buik om het eruit te krijgen. Ik kon gewoon helemaal niet voelen of ik naar toilet moest of niet. Zo heb ik ook in broek geplast. Ik had het pas door toen mijn broek helemaal nat was. Hadden jullie dat ook?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Manderijn do 10 jan 2013 - 21:55

Oh dat had ik niet, ik voelde wel dat ik naar de wc moest.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Printje do 10 jan 2013 - 22:16

Ik kon ook gewoon naar de wc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Shy do 10 jan 2013 - 23:10

Punk'd schreef:Bij mijn zus hebben beide kindjes in het vruchtwater gepoept (zij was ook bij beide 40+ weken). Blijkbaar kun je dat zien omdat het vruchtwater dan 'groen?' is.. brr haha

Denk dat dat brr wel mee valt hoor!

Toen mijn vliezen waren gebroken verloskundige gebeld, die had even gekeken en zei dat hij in het vruchtwater had gepoept. Op dat moment dacht ik echt niet euhl gadver. Maar oke yes het is begonnen en we gaan nu naar het ziekenhuis Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 281626781.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Floor do 10 jan 2013 - 23:42

ik heb de eerste dagen (en tijdens de bevalling) een katheter gehad, maar daarna kon ik een aantal maanden niet voelen of ik moest plassen, duurde lang voordat gevoel terug was.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 23:43

Ik kon ook gewoon naar de wc, maar ik weet nog wel dat de kraamhulp wel steeds vroeg of ik al geplast had en of ik ontlasting had gehad. Schijnbaar is dat toch iets belangrijks?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  sanne-84 do 10 jan 2013 - 23:54

Ik had nooit kunnen bedenken dat mn man het 'eng' vind om nu seks te hebben

En dat een zwangerschap soms zooooo vermoeiend kan zijn
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Minx vr 11 jan 2013 - 1:10

Van dat plassen klopt, je bekkenbodem krijgt zo'n opdonder dat het echt normaal is dat je soms niet voelt of je naar de wc moet of niet. Het kan dus twee kanten op gaan. Of obstipatie e.d. of dat je dus alles laat lopen. En in andere gevallen merk je vrij weinig. Zoals sommige vrouwen zo mooi omschreven, die bekkenbodem ben je de eerste paar dagen gewoon kwijt. Je kan zoeken wat je wil maar het gevoel is gewoon anders.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  lente vr 11 jan 2013 - 1:18

Star007 schreef:
Minx schreef:
Luce schreef:
Star007 schreef:Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.

Dat dacht ik nog steeds totdat ik dit las.

volgens mij heb je alleen je buik echt helemaal open liggen als er echt heel erg veel paniek is.

Er was heel veel paniek, en toch maar ( wel erg scheef maargoed) een snede van ongeveer 10 cm en dan horizontaal .

Op m'n werk (operatieass.) doe/zie ik veel sectio's, de incisie wordt altijd in je bikinilijn gemaakt. Ook als het 'gillende spoed' is. Er zijn vast gevallen bekend dat er een mediane incisie is gemaakt, maar dat is uitzonderlijk. Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien of gehoord. De pfannenstiel incisie (zoals de snee in je bikinilijn heet) is vaak maar klein, al wordt het tijdens de ok wel flink opgerekt inderdaad.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Exogenesis vr 11 jan 2013 - 2:36

Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  *Troela* vr 11 jan 2013 - 2:41

Exogenesis schreef:Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.



Schijnbaar niet. Het is allemaal wel pijnlijk daarna, maar ze moeten ook door best wat lagen heen. Ik was echt verbaast toen ik de foto's zag dat het zo'n groot gat was!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Floor vr 11 jan 2013 - 2:45

Exogenesis schreef:Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.

Bij mij was het enorm pijnlijk na de keizersnede, helaas zelfs zo pijnlijk dat het nu ruim 1 jaar later nog steeds pijn doet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  lente vr 11 jan 2013 - 2:53

Mama1985 schreef:
Exogenesis schreef:Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.



Schijnbaar niet. Het is allemaal wel pijnlijk daarna, maar ze moeten ook door best wat lagen heen. Ik was echt verbaast toen ik de foto's zag dat het zo'n groot gat was!

Zelf heb ik nooit een sectio gehad, dus weet niet hoe pijnlijk het is. Weet wel dat het vaak onderschat wordt, het is echt een grote buikoperatie, je ligt idd tot aan je baarmoeder aan toe open. De huid scheurt niet tijdens het oprekken, huid is heel vergevingsgezind zoals ze dat nog wel eens zeggen, het kan een hoop hebben. Het enige wat wel 'scheurt' zijn de spieren, die snijden ze niet, maar rekken ze op (zodat het de weg van de minste weerstand kiest, en zo herstelt het naderhand beter).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Exogenesis vr 11 jan 2013 - 2:56

Floor schreef:
Exogenesis schreef:Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.

Bij mij was het enorm pijnlijk na de keizersnede, helaas zelfs zo pijnlijk dat het nu ruim 1 jaar later nog steeds pijn doet.

Jemig Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 1371890812 Kunnen ze je er geen massages voor geven ofzo? Of iets met lymfe-drainage in het pijnlijke gebied?

Bedankt voor de antwoorden! Interessant, dit Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 561177
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Caroow vr 11 jan 2013 - 3:02

Het is best logisch als je erover nadenkt dat ze je niet 25cm opensnijden tijdens een ks, als de baby via de normale weg geboren wordt moet hij ook door 10cm.

Ik vroeg me gister ineens af, wat deed met vroeger met de navelstreng? Echt vroeger bedoel ik, honderden jaren geleden. Toen knipte ze hem vast niet door? Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet doorknipt?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Happydobby vr 11 jan 2013 - 3:19

Caroow schreef:Het is best logisch als je erover nadenkt dat ze je niet 25cm opensnijden tijdens een ks, als de baby via de normale weg geboren wordt moet hij ook door 10cm.

Ik vroeg me gister ineens af, wat deed met vroeger met de navelstreng? Echt vroeger bedoel ik, honderden jaren geleden. Toen knipte ze hem vast niet door? Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet doorknipt?

Niks, hij stopt met kloppen. Ik sommige culturen laten z de navelstreng heel. Totdat de navelstreng loslaat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Exogenesis vr 11 jan 2013 - 3:37

De navelstreng gaat dan rotten, dus dat lijkt me niet heel fris. Ik denk dat ze hem vroeger gewoon doorsneden met een mes óf dat ze hem de tanden doorbeten pale
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Rush vr 11 jan 2013 - 3:54

Ik denk gewoon bijten idd, of doorsnijden met een scherpe steen etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  *Troela* vr 11 jan 2013 - 4:01

Ze moeten hem wel op 1 of andere manier losgekregen hebben, anders hangt er zo'n 10 dagen (als de navelstreng pas loslaat) ook de placenta eraan Laughing

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  _Blush_ vr 11 jan 2013 - 5:48

Mijn vriend vroeg een beetje voor de bevalling: "Als ik de navelstreng doorknip, wat gebeurt er dan met het andere uiteinde dat in jou zit?" . Euhm, toen had ik ook even geen idee Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 561177, nooit bij stilgestaan..
En toen leerde ik dus ook over de nageboorte (die gelukkig wel heel vlot ging bij mij, niks van gemerkt).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 5:53

Caroow schreef:Het is best logisch als je erover nadenkt dat ze je niet 25cm opensnijden tijdens een ks, als de baby via de normale weg geboren wordt moet hij ook door 10cm.

Ik vroeg me gister ineens af, wat deed met vroeger met de navelstreng? Echt vroeger bedoel ik, honderden jaren geleden. Toen knipte ze hem vast niet door? Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet doorknipt?

google eens op lotusgeboorte. Dan wordt de navelstreng ook niet door geknipt, maar blijft de placenta via de navelstreng aan het kindje tot de navelstreng vanzelf los laat na een paar dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  mickey vr 11 jan 2013 - 5:58

Rejoy. schreef:
Caroow schreef:Het is best logisch als je erover nadenkt dat ze je niet 25cm opensnijden tijdens een ks, als de baby via de normale weg geboren wordt moet hij ook door 10cm.

Ik vroeg me gister ineens af, wat deed met vroeger met de navelstreng? Echt vroeger bedoel ik, honderden jaren geleden. Toen knipte ze hem vast niet door? Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet doorknipt?

google eens op lotusgeboorte. Dan wordt de navelstreng ook niet door geknipt, maar blijft de placenta via de navelstreng aan het kindje tot de navelstreng vanzelf los laat na een paar dagen.
Hier viel de navelstreng er pas af toen mijn zoon zo'n 18 dagen oud was... Moet je dan al die tijd de placenta ook meeslepen?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 4 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum