Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

+50
Rush
Exogenesis
lente
sanne-84
Shy
Manderijn
*Troela*
piene1983
Thunder
Mida4you
duckie
Parel
tweeling
Darius
Pien
Jezzie
yes1984
Happydobby
M@niek
PiP
Twellie
Printje
Teddyaapje
Annemie
Jade
Phileine
Parisienne
Sterrin_
_Lana_
Muppetje
SarahKey
Floor
maiadebij
Purpleflower
Wennes
Minx
Luce
Tamagotchi
Supertalentje
Caroow
Urban Naked
Susan
Star007
Annie24
LDJ
kwak
Flower_L
Highway
Slakje
Novalee
54 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 23:59

Harrison schreef:Hahaha om sommige dingen moet ik wel lachen. Hebben jullie op school bij biologie nooit de bevalling behandeld? Wij moesten toen ook filmpjes kijken van hoe dat allemaal ging.

haha nee, nooit een bevalling. Wel hoe de piemel er in stijve toestand uitzag. Het verschil tussen een besneden en onbesneden. (Maar dat was bij verzorging volgens mij, toen iedereen nog 13 jaar was haha ).

Toen vroeg een jongen uit mijn klas echt heel droog 'Hoe doen ze dat dan? Met een stanleymes?' Whaa haha.

Bijna iedereen had ook hoge punten voor die toetsen. Behalve 1 jongen, die had een 4.5 hahaha.. Wij heb allemaal uitlachen. Zielig :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  yes1984 do 10 jan 2013 - 0:20

Ik hoorde op de cursus dat je na de bevalling vaak weken vloeit. Hier had ik geen idee van. En was nieuw voor me.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Caroow do 10 jan 2013 - 1:11

Ik weet wel dat de baby normaliter alleen plast en niet poept, maar soms hoor je het indd, daarom vroeg ik me af, wanneer doet de baby dit? Merkt de baby dat de bevalling is begonnen? Of doet hij het alleen als hij zich niet fijn voelt? En hoe kan het dat de baby zich niet fijn voelt?

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Jezzie do 10 jan 2013 - 1:13

Ik heb heel lang gedacht dat je van een tweeling niet gewoon kon bevallen maar altijd een keizersnee kreeg. Embarassed
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Pien do 10 jan 2013 - 1:14

Wat ik nooit wist is hoe klote je je tijdens een zwangerschap kunt voelen... Bij E had ik al vanaf 8 weken klachten aan mijn s.i. gewri.cht en bekken. Dit heeft geduurd tot ik 35 weken was en toen pas kon ik een beetje wat ondernemen zonder erge klachten. Ik zei altijd je bent zwanger, niet ziek. Nee, dat klopt. Maar je kunt je wel verdomd K U T voelen!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Darius do 10 jan 2013 - 1:35

Bij Elise ben ik precies 4:51 uur overtijd gegaan....maar man, bij 39+5 weken dacht ik al: 'die baby komt er noooooit uit!' Nu weet ik dat als je flink overtijd gaat, dat dat echt heel k u t voelt!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  tweeling do 10 jan 2013 - 1:37

Ik vraagje af of je met een keizersnede ook vloeit? Embarassed
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  yes1984 do 10 jan 2013 - 1:37

tweeling schreef:Ik vraagje af of je met een keizersnede ook vloeit? Embarassed

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan ook gaat vloeien helaas ;-)
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  tweeling do 10 jan 2013 - 1:38

yes1984 schreef:
tweeling schreef:Ik vraagje af of je met een keizersnede ook vloeit? Embarassed

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan ook gaat vloeien helaas ;-)

Haha, weet ik dat ook weer Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Happydobby do 10 jan 2013 - 1:45

yes1984 schreef:
tweeling schreef:Ik vraagje af of je met een keizersnede ook vloeit? Embarassed

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan ook gaat vloeien helaas ;-)

Ja het vloeien komt door de wond waar de placenta zat, en iedereen heeft een placenta Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 561177
Maar ze maken het bij een keizersnee wel schoon dus je vloeit wel minder. Ik ben in elk geval geen brokken veloren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  yes1984 do 10 jan 2013 - 1:46

Happydobby schreef:
yes1984 schreef:
tweeling schreef:Ik vraagje af of je met een keizersnede ook vloeit? Embarassed

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan ook gaat vloeien helaas ;-)

Ja het vloeien komt door de wond waar de placenta zat, en iedereen heeft een placenta Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 561177
Maar ze maken het bij een keizersnee wel schoon dus je vloeit wel minder. Ik ben in elk geval geen brokken veloren.

Ik had nog best veel stolsels HD. Dus waarschijnlijk verschilt het ook nog per persoon.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 1:51

Caroow het is juist de baby die aangeeft dat de bevalling begint dmv van hormonen die hij afgeeft wat de bevalling in gang zet, m.u.v. een niet natuurlijke bevalling zoals ingeleid worden of een geplande keizersnede

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje do 10 jan 2013 - 1:59

Het moet wel per persoon verschillen. Ik heb 1 week gevloeid alsof ik ongesteld was en daarna nog 1 week alsof je je laatste dagen menstruatie hebt. Ik heb geen dingen verloren zoals je hier weleens leest. Ik heb tijdens de bevalling ook maar heel weinig bloed verloren, misschien zegt dat iets?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Parel do 10 jan 2013 - 2:03

Supertalentje schreef:Het moet wel per persoon verschillen. Ik heb 1 week gevloeid alsof ik ongesteld was en daarna nog 1 week alsof je je laatste dagen menstruatie hebt. Ik heb geen dingen verloren zoals je hier weleens leest. Ik heb tijdens de bevalling ook maar heel weinig bloed verloren, misschien zegt dat iets?

Jij bent zo mini, waar moet jouw lijf dat allemaal laten Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 1578173417
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Annemie do 10 jan 2013 - 2:03

Ik kon het ook af met een inlegkruisje, eerste paar dagen weet ik niet, want toen lag ik op bed ivm keizersnede en is dat allemaal langs me heen gegaan, maar toen ik thuiskwam vloeide ik weinig tot niets.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 2:05

Ik wist eigenlijk nooit wat bekkeninstabiliteit nou inhield, waar het door kwam. Wanneer het ongeveer op treed enz. En ik wist ook niet dat bekkeninstabiliteit ineens een heel stuk minder kan zijn een paar weken voor de bevalling. Het is dat mijn stagebegeleidster me dat vertelde. Anders had ik vrij raar op gekeken toen iemand ineens zonder klachten binnen kwam lopen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 2:26

Ik heb bij beide een week of vier gevloeid, eerste twee weken wel heel heftig maar geen grote stolsels ofzo, ik had bij beide bevallingen maar heel weinig bloed verloren trouwens, zo weinig dat het aantal ml niet eens was aan te vinken op de checklijst van de vk Wink

Maar als ik ongesteld ben ben ik het ook een volle week best behoorlijk :s

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje do 10 jan 2013 - 2:47

Parel schreef:
Supertalentje schreef:Het moet wel per persoon verschillen. Ik heb 1 week gevloeid alsof ik flink ongesteld was en daarna nog 1 week alsof je je laatste dagen menstruatie hebt. Ik heb geen dingen verloren zoals je hier weleens leest. Ik heb tijdens de bevalling ook maar heel weinig bloed verloren, misschien zegt dat iets?

Jij bent zo mini, waar moet jouw lijf dat allemaal laten Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 1578173417
Het zal er wel niet gezeten hebben Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje do 10 jan 2013 - 2:51

Ow ja, wat ik nog steeds niet weet; kunnen ze voor/tijdens de bevalling zien of de navelstreng om de nek zit? En is dat dan gevaarlijker als je kindje is ingedaald voor de bevalling?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 2:53

Supertalentje schreef:Ow ja, wat ik nog steeds niet weet; kunnen ze voor/tijdens de bevalling zien of de navelstreng om de nek zit? En is dat dan gevaarlijker als je kindje is ingedaald voor de bevalling?
Nee, kunnen ze niet zien. De eerste had de navelstreng om zijn nek, toen ze dat voelden hebben ze gelijk knip gezet en hem eruit gehaald. Hij had het ook aardig benauwd, bij iedere perswee zakte zijn hartslag omdat de navelstreng natuurlijk strak zat.
Hij kwam er ook uit als een blauwe smurf laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  duckie do 10 jan 2013 - 2:58

dat van de tranen, ik had soms echt het idee dat ik niet meer kon ophouden met huilen... dat heeft nooit iemand van te voren verteld zeg
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Jezzie do 10 jan 2013 - 3:00

Stofzuiger schreef:
Supertalentje schreef:Ow ja, wat ik nog steeds niet weet; kunnen ze voor/tijdens de bevalling zien of de navelstreng om de nek zit? En is dat dan gevaarlijker als je kindje is ingedaald voor de bevalling?
Nee, kunnen ze niet zien. De eerste had de navelstreng om zijn nek, toen ze dat voelden hebben ze gelijk knip gezet en hem eruit gehaald. Hij had het ook aardig benauwd, bij iedere perswee zakte zijn hartslag omdat de navelstreng natuurlijk strak zat.
Hij kwam er ook uit als een blauwe smurf laughcry
Mijn dochter had ook de navelstreng om haar nek, maar die heeft er niet echt last van gehad bij de bevalling. De vk moest haar 2 keer in de rondte draaien om hem los te maken! Ik zie het nog voor me!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Mida4you do 10 jan 2013 - 3:46

Ik dacht altijd dat je misschien maar 1 of 2x moest persen voor de placenta er uit zou komen, maar dat was bij mij niet het geval. Na veel persen en veel drukken op mijn buik ( gekneusde ribben opgelopen ) moest ik binnen 5 a 10 min naar de OK om de placenta operatief te laten verwijderen.....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Thunder do 10 jan 2013 - 3:48

De oudste had hem 3x om zijn nek. Gelukkig had hij een lange navelstreng en had hij er geen hinder van.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  piene1983 do 10 jan 2013 - 9:31

Ik dacht altijd dat ze dat draadje op het hoofdje van de baby plakten en wist niet dat ze het als het ware in het hoofdje "schroeven". Ook wist ik niet dat er tijdens de bevalling bloed afgenomen kon worden van de baby, dat moest uiteindelijk 4 keer en hell wat was dat pijnlijk! Eerst die canule, daarna mijn zoontje die in mijn buik de schrik van zijn leven kreeg doordat er iemand op zijn koppie zat te krassen.
Oh ja, ik dacht ook altijd dat tijdens de bevalling kindjes heel rustig waren. Mijn zoontje heeft echter de hele bevalling lang vrijwel continu gewoeld en gedaan. Vreselijk in combinatie met de rugweeen!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 3 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum