Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

+50
Rush
Exogenesis
lente
sanne-84
Shy
Manderijn
*Troela*
piene1983
Thunder
Mida4you
duckie
Parel
tweeling
Darius
Pien
Jezzie
yes1984
Happydobby
M@niek
PiP
Twellie
Printje
Teddyaapje
Annemie
Jade
Phileine
Parisienne
Sterrin_
_Lana_
Muppetje
SarahKey
Floor
maiadebij
Purpleflower
Wennes
Minx
Luce
Tamagotchi
Supertalentje
Caroow
Urban Naked
Susan
Star007
Annie24
LDJ
kwak
Flower_L
Highway
Slakje
Novalee
54 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 5:59

mickey schreef:
Rejoy. schreef:
Caroow schreef:Het is best logisch als je erover nadenkt dat ze je niet 25cm opensnijden tijdens een ks, als de baby via de normale weg geboren wordt moet hij ook door 10cm.

Ik vroeg me gister ineens af, wat deed met vroeger met de navelstreng? Echt vroeger bedoel ik, honderden jaren geleden. Toen knipte ze hem vast niet door? Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet doorknipt?

google eens op lotusgeboorte. Dan wordt de navelstreng ook niet door geknipt, maar blijft de placenta via de navelstreng aan het kindje tot de navelstreng vanzelf los laat na een paar dagen.
Hier viel de navelstreng er pas af toen mijn zoon zo'n 18 dagen oud was... Moet je dan al die tijd de placenta ook meeslepen?

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Flower_L vr 11 jan 2013 - 6:04

Ik dacht trouwens ook dat bv een eitje was. Kind eraan en drinken.maar.
Maar al die technieken, stuwing, lekkages, etc etc...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje vr 11 jan 2013 - 6:08

Stofzuiger schreef:
Supertalentje schreef:Ow ja, wat ik nog steeds niet weet; kunnen ze voor/tijdens de bevalling zien of de navelstreng om de nek zit? En is dat dan gevaarlijker als je kindje is ingedaald voor de bevalling?
Nee, kunnen ze niet zien. De eerste had de navelstreng om zijn nek, toen ze dat voelden hebben ze gelijk knip gezet en hem eruit gehaald. Hij had het ook aardig benauwd, bij iedere perswee zakte zijn hartslag omdat de navelstreng natuurlijk strak zat.
Hij kwam er ook uit als een blauwe smurf laughcry

Zoon had ook 2 keer de navelstreng om zn nek, ook hartslag daling en snel knip gezet. Maar wat gek dat ze dat niet kunnen zien, ze zien zoveel tegenwoordig!
Nu was zoon niet ingedaald, maar zou het dan kwaad kunnen als de navelstreng om de nek zit en baby is wel ingedaald? Of voorkomt het om de nek zitten het indalen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje vr 11 jan 2013 - 6:09

Flower_L schreef:Ik dacht trouwens ook dat bv een eitje was. Kind eraan en drinken.maar.
Maar al die technieken, stuwing, lekkages, etc etc...
Ja, dat dacht ik ook. Filmpje gezien; baby is geboren, kruipt naar borst en begint te drinken Mad

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  smooch vr 11 jan 2013 - 6:41

Flower_L schreef:Ik dacht trouwens ook dat bv een eitje was. Kind eraan en drinken.maar.
Maar al die technieken, stuwing, lekkages, etc etc...

Dat dacht ik ook altijd. Er ging echt een wereld voor me open toen ik hoorde en ervaarde wat er allemaal bij komt kijken.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  mickey vr 11 jan 2013 - 6:42

Rejoy. schreef:
mickey schreef:
Rejoy. schreef:
Caroow schreef:Het is best logisch als je erover nadenkt dat ze je niet 25cm opensnijden tijdens een ks, als de baby via de normale weg geboren wordt moet hij ook door 10cm.

Ik vroeg me gister ineens af, wat deed met vroeger met de navelstreng? Echt vroeger bedoel ik, honderden jaren geleden. Toen knipte ze hem vast niet door? Wat gebeurd er eigenlijk als je hem niet doorknipt?

google eens op lotusgeboorte. Dan wordt de navelstreng ook niet door geknipt, maar blijft de placenta via de navelstreng aan het kindje tot de navelstreng vanzelf los laat na een paar dagen.
Hier viel de navelstreng er pas af toen mijn zoon zo'n 18 dagen oud was... Moet je dan al die tijd de placenta ook meeslepen?

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 3079029344
pale
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 7:53

lente schreef:
Mama1985 schreef:
Exogenesis schreef:Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.



Schijnbaar niet. Het is allemaal wel pijnlijk daarna, maar ze moeten ook door best wat lagen heen. Ik was echt verbaast toen ik de foto's zag dat het zo'n groot gat was!

Zelf heb ik nooit een sectio gehad, dus weet niet hoe pijnlijk het is. Weet wel dat het vaak onderschat wordt, het is echt een grote buikoperatie, je ligt idd tot aan je baarmoeder aan toe open. De huid scheurt niet tijdens het oprekken, huid is heel vergevingsgezind zoals ze dat nog wel eens zeggen, het kan een hoop hebben. Het enige wat wel 'scheurt' zijn de spieren, die snijden ze niet, maar rekken ze op (zodat het de weg van de minste weerstand kiest, en zo herstelt het naderhand beter).

Ik heb een keizersnede gehad bij de 2de en dat is nu 4 maanden terug. Ondanks dat ik veel bloed verloren ben, vond ik het heel erg meevallen vergeleken met mijn normale bevalling was ik veel sneller weer op de been. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet voor iedereen geld. Wat ik wel een nadeel vond is dat ik al bijna de hele bevalling had gehad inclusief de persweeën (1.5 uur) en dat het uiteindelijk een keizersnede werd omdat het kindje niet goed lag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 8:02

Persweeën opvangen is echt vreselijk dat had ik nooit van te voren kunnen bedenken. Dat vond ik echt het vreselijkste van mijn hele bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Floor vr 11 jan 2013 - 10:14

Prinses sassa, dat vond ik ook een nadeel, ik was al 24 uur aan het bevallen en met het persen kwam zijn hoofdje ook echt een stukje er uit maar hij kwam niet verder, ook niet met de kiwi dus is hij teruggeduwd Neutral dat was echt pijnlijk en daarna met spoed gehaald omdat hij er inmiddels echt wel uit moest. Ik heb geschreeuwd tegen de gyn dat ik het niet eerlijk vond, ik was al zo lang bezig maar toch moest hij eruit gehaald worden met de keizersnede.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Floor vr 11 jan 2013 - 10:16

Exogenesis schreef:
Floor schreef:
Exogenesis schreef:Scheurt de huid dan niet tijdens dat oprekken? Lijkt me heel pijnlijk nadien.

Bij mij was het enorm pijnlijk na de keizersnede, helaas zelfs zo pijnlijk dat het nu ruim 1 jaar later nog steeds pijn doet.

Jemig Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 1371890812 Kunnen ze je er geen massages voor geven ofzo? Of iets met lymfe-drainage in het pijnlijke gebied?

Bedankt voor de antwoorden! Interessant, dit Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 561177

Helaas is er niks aan te doen, de tijd zal het leren of de pijn nog wat afzwakt (als is die kans inmiddels wel steeds kleiner omdat het al zo lang geleden is). Het enige wat ze voor me konden doen was medicatie maar de bijwerkingen zijn nogal 'heftig' en ik heb daar dus niet voor gekozen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Ayla vr 11 jan 2013 - 10:46

Spuit 11; een baby poept in het vruchtwater als hij het benauwd heeft of zich niet prettig voelt. De meconium die een baby als eerste poept zijn haartjes, huidcellen en andere lichaamseigen afvalstoffen die niet verteerd kunnen worden (of gebruikt door het lichaam) en dus veranderen in ontlasting.

Een baby oefent ook met ademen in de baarmoeder, in feite ademen ze vruchtwater. Toch Fiwen?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  M@niek vr 11 jan 2013 - 11:19

In de baarmoeder hoeven baby's niet te ademen. Ze krijgen immers zuurstof via de navelstreng. Wel maken ze adembewegingen om de longen te oefenen en bij het oefenen komt er vruchtwater in de longen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 19:22

Supertalentje schreef:
Flower_L schreef:Ik dacht trouwens ook dat bv een eitje was. Kind eraan en drinken.maar.
Maar al die technieken, stuwing, lekkages, etc etc...
Ja, dat dacht ik ook. Filmpje gezien; baby is geboren, kruipt naar borst en begint te drinken Mad

Zo deed mijn dochter t ook. Bij mijn zoontje koste t wat meer moeite.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje vr 11 jan 2013 - 19:35

Ponyo schreef:
Supertalentje schreef:
Flower_L schreef:Ik dacht trouwens ook dat bv een eitje was. Kind eraan en drinken.maar.
Maar al die technieken, stuwing, lekkages, etc etc...
Ja, dat dacht ik ook. Filmpje gezien; baby is geboren, kruipt naar borst en begint te drinken Mad

Zo deed mijn dochter t ook. Bij mijn zoontje koste t wat meer moeite.
Ow, wat cool! Moet een mooi gezicht geweest zijn!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 21:12

Ja dat was heel bijzonder! Echt heel mooi dat de natuur dat zo geregeld heeft, ik heb haar nooit hoeven helpen met aanhappen ofzo ze de deed dat meteen helemaal goed, zo gaaf smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 5 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum