Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

+50
Rush
Exogenesis
lente
sanne-84
Shy
Manderijn
*Troela*
piene1983
Thunder
Mida4you
duckie
Parel
tweeling
Darius
Pien
Jezzie
yes1984
Happydobby
M@niek
PiP
Twellie
Printje
Teddyaapje
Annemie
Jade
Phileine
Parisienne
Sterrin_
_Lana_
Muppetje
SarahKey
Floor
maiadebij
Purpleflower
Wennes
Minx
Luce
Tamagotchi
Supertalentje
Caroow
Urban Naked
Susan
Star007
Annie24
LDJ
kwak
Flower_L
Highway
Slakje
Novalee
54 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Novalee wo 9 jan 2013 - 9:05

Even naar aanleiding van Carries topic; wat heb jij altijd verkeerd gedacht (of nooit geweten) wat betreft zwangerschap of bevallen?

Zelf zal ik bekennen dat ik lang heb gedacht dat de navelstreng ook bij de moeder aan de navel vast zat Embarassed Dus dat het in de buik aan de binnenkant van de navel vast zit. Dit heb ik best lang gedacht.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Slakje wo 9 jan 2013 - 9:08

Ik dacht altijd dat je heel vroeg op zwangerschapsverlof ging tot heel lang na de geboorte. Ik vond die 3 maanden nu niet bepaald lang :'')
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Highway wo 9 jan 2013 - 9:19

Ik dacht dat alle vrouwen maar zeurden over zwangerschapskwaaltjes en dat het allemaal wel niet zo zwaar zou zijn. Ik ben zelf niet zo'n pieperd dus had verwacht er doorheen te vliegen, ik vind het toch erg pittig moet ik eerlijk toegeven... dus dat heb ik altijd verkeerd gedacht.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Flower_L wo 9 jan 2013 - 9:20

Ik wist niet dat er zoiets als nageboorte bestond...en dat dat er ook nog uit moest

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  kwak wo 9 jan 2013 - 9:50

ik wist niet dat je voor de nageboorte ook nog moest persen, viel vies tegen toen D. was geboren en ik moest nog een keer persen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  LDJ wo 9 jan 2013 - 9:52

Highway schreef:Ik dacht dat alle vrouwen maar zeurden over zwangerschapskwaaltjes en dat het allemaal wel niet zo zwaar zou zijn. Ik ben zelf niet zo'n pieperd dus had verwacht er doorheen te vliegen, ik vind het toch erg pittig moet ik eerlijk toegeven... dus dat heb ik altijd verkeerd gedacht.
Dit idd.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Slakje wo 9 jan 2013 - 9:52

kwak schreef:ik wist niet dat je voor de nageboorte ook nog moest persen, viel vies tegen toen D. was geboren en ik moest nog een keer persen.
Dat hoeft toch niet altijd? Ik moest allesinds niet persen. Ik heb echt geen flauw benul wanneer de rest er is iutgekomen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Annie24 wo 9 jan 2013 - 9:53

Novalee schreef:Even naar aanleiding van Carries topic; wat heb jij altijd verkeerd gedacht (of nooit geweten) wat betreft zwangerschap of bevallen?

Zelf zal ik bekennen dat ik lang heb gedacht dat de navelstreng ook bij de moeder aan de navel vast zat Embarassed Dus dat het in de buik aan de binnenkant van de navel vast zit. Dit heb ik best lang gedacht.

Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Star007 wo 9 jan 2013 - 9:53

Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 9:53

LDJ schreef:
Highway schreef:Ik dacht dat alle vrouwen maar zeurden over zwangerschapskwaaltjes en dat het allemaal wel niet zo zwaar zou zijn. Ik ben zelf niet zo'n pieperd dus had verwacht er doorheen te vliegen, ik vind het toch erg pittig moet ik eerlijk toegeven... dus dat heb ik altijd verkeerd gedacht.
Dit idd.

Dat had ik niet, het leek mij wel gewoon oprecht heel zwaar. De meeste vrouwen zijn juist heel blij dat ze een kind krijgen, dus waarom zouden ze ook klagen als er niet echt iets aan de hand is?

Sowieso vond ik dat de meeste zwangere vrouwen die ik in mijn omgeving heb gehad juist heel weinig klaagden. Achteraf hoorde ik dan dat ze veel last hadden van misselijkheid en overgeven, maar ik vond ze altijd vrij vrolijk en positief, meer dan ik op zou kunnen brengen als ik de hele dag misselijk zou zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Star007 wo 9 jan 2013 - 9:54

Ook wist ik helemaal niet dat baby's in de baarmoeder ook al plassen Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? 394967
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Urban Naked wo 9 jan 2013 - 10:12

Ik dacht dat de dikke buik uit alleen maar baby bestond.. en dat je direct na de bevalling weer direct plat was. Dat viel tegen. En dan heb ik het dus over de baarmoeder die nog hoog ligt en groot is, huid die nog slap is, spieren die nog moeten sluiten etc.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Caroow wo 9 jan 2013 - 10:32

Ik dacht altijd dat het minder zwaar zou zijn, ik heb bijna geen klachten maar toch had ik het onderschat. En ik wist niet dat ochtendmisselijkheid 24/7 zou zijn en het zo erg zou zijn.

Ook ik dacht eerder dat de navelstreng ook aan je eigen navel vast zat. En ik dacht dat je gelijk naar het ziekenhuis zou gaan als je vliezen braken, en dat alle bevallingen ook begonnen met gebroken vliezen.


Edit: ik heb zelf ook een domme vraag..

Soms hoor je dat een baby in het vruchtwater heeft gepoept. Kan een baby tijdens de zwangerschap al poepen? Of pas tijdens de bevalling? En hoe weet de baby dat de bevalling is begonnen dan?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Susan wo 9 jan 2013 - 10:34

Ik dacht altijd dat de baarmoeder altijd best wel groot was, ik wist niet dat buiten zwangerschappen om, de baarmoeder heel erg klein is en achter je schaambeen past.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Highway wo 9 jan 2013 - 10:51

Caroow schreef:Ik dacht altijd dat het minder zwaar zou zijn, ik heb bijna geen klachten maar toch had ik het onderschat. En ik wist niet dat ochtendmisselijkheid 24/7 zou zijn en het zo erg zou zijn.

Ook ik dacht eerder dat de navelstreng ook aan je eigen navel vast zat. En ik dacht dat je gelijk naar het ziekenhuis zou gaan als je vliezen braken, en dat alle bevallingen ook begonnen met gebroken vliezen.


Edit: ik heb zelf ook een domme vraag..

Soms hoor je dat een baby in het vruchtwater heeft gepoept. Kan een baby tijdens de zwangerschap al poepen? Of pas tijdens de bevalling? En hoe weet de baby dat de bevalling is begonnen dan?

Volgens mij hoort de eerste ontlasting pas na de bevalling te komen (meconium) maar soms komt het inderdaad eerder en is het in het vruchtwater te zien. Volgens mij plassen ze verder alleen tijdens de zwangerschap.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 10:53

Ze drinken van het vruchtwater en plassen het weer uit.

Ivm het risico op TTS werd bij mijn iedere week de vulling van maag en blaas nagekeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Supertalentje wo 9 jan 2013 - 10:57

Ik wist dus ook niet dat je baarmoeder achter je schaambeen zat, en dat baby daar in het begin ook zat.
Toen ik net zwanger was (6 weken) voelde ik baby als links en rechts en man actief meevoelen. Dus met de eerst echo waren we heel benieuwd waar baby nou zat, links of rechts of toch in het midden. Achter je schaambeen, juist ja.

En dat je een eierdooierzakje hebt, alsof je kind echt uit een ei komt Wink Ik dacht dat het een 'hoopje delende cellen' was in het begin, maar ik heb een echo van 6+1. Daarop is het dooierzakje zwart, in de vorm van een C en dan tussen de uiteinden van de C een kloppend hartje!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Tamagotchi wo 9 jan 2013 - 12:13

Inderdaad het dooierzakje en die dikke buik na de bevalling wist ik ook niet. Dat laatste hadden ze weleens mogen vertellen van te voren. laughcry
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Luce wo 9 jan 2013 - 12:22

Star007 schreef:Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.

Dat dacht ik nog steeds totdat ik dit las.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 12:31

Tijdens de eerste bevalling ben ik ingeknipt. Ik wist helemaal niet dat ze dat zouden kunnen doen. Had er nog nooit iets over gehoord. Ik was helemaal verbouwereerd toen de gynaecoloog over inknippen begon.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Minx wo 9 jan 2013 - 12:53

Luce schreef:
Star007 schreef:Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.

Dat dacht ik nog steeds totdat ik dit las.

volgens mij heb je alleen je buik echt helemaal open liggen als er echt heel erg veel paniek is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Wennes wo 9 jan 2013 - 16:00

Nooit geweten dat je nog dagen naweeën kon hebben en deze ook erg pijnlijk zijn.
Helaas 2x gehad.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Purpleflower wo 9 jan 2013 - 18:45

dat borsten met gemak 3 cupmater groter worden... Had ik wel eens gehoord.. Maar hoorde veel, na je bevalling hou je niks over.
Ik al helemaal blij dat.ik een maatje minder zou krijgen.

Heb ik.er een maatje meer aan over gehouden
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  maiadebij wo 9 jan 2013 - 19:03

Ik kon me vroeger niet voorstellen dat de weeën pijnlijker zouden zijn als de geboorte zelf.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Floor wo 9 jan 2013 - 19:21

Urban Naked schreef:Ik dacht dat de dikke buik uit alleen maar baby bestond.. en dat je direct na de bevalling weer direct plat was. Dat viel tegen. En dan heb ik het dus over de baarmoeder die nog hoog ligt en groot is, huid die nog slap is, spieren die nog moeten sluiten etc.

Inderdaad, ik dacht dat het wel weer mooi plat (platter) zou zijn dan dat wat het was. Ik heb een keizersnede gehad en toen ik 1.5 dag later mijn buik zag (eerder durfde ik niet te kijken) schrok ik best, ik schaamde me echt dood.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum