Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

+50
Rush
Exogenesis
lente
sanne-84
Shy
Manderijn
*Troela*
piene1983
Thunder
Mida4you
duckie
Parel
tweeling
Darius
Pien
Jezzie
yes1984
Happydobby
M@niek
PiP
Twellie
Printje
Teddyaapje
Annemie
Jade
Phileine
Parisienne
Sterrin_
_Lana_
Muppetje
SarahKey
Floor
maiadebij
Purpleflower
Wennes
Minx
Luce
Tamagotchi
Supertalentje
Caroow
Urban Naked
Susan
Star007
Annie24
LDJ
kwak
Flower_L
Highway
Slakje
Novalee
54 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  SarahKey wo 9 jan 2013 - 19:42

Wennes schreef:Nooit geweten dat je nog dagen naweeën kon hebben en deze ook erg pijnlijk zijn.
Helaas 2x gehad.

Dit wist ik ook pas in mijn zwangerschap. Nou heb ze ook gevoeld. Ook dacht ik eerst dat je alleen maar buikweeen kon krijgen want ja daar zit immers de baby. Maar nee ook rug of been weeen. Maar die heb ik (gelukkig) niet gehad.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  SarahKey wo 9 jan 2013 - 19:44

Slakje schreef:
kwak schreef:ik wist niet dat je voor de nageboorte ook nog moest persen, viel vies tegen toen D. was geboren en ik moest nog een keer persen.
Dat hoeft toch niet altijd? Ik moest allesinds niet persen. Ik heb echt geen flauw benul wanneer de rest er is iutgekomen.

Dat hoeft idd niet altijd zo te zijn. Ik hoefde alleen even een lichte druk meegeven en toen kwam het er al zo uit. Leek in de verste verte niet op persen, maar niet bij iedereen wil hij er zo makkelijk uit. Lees ook wel eens verhalen over dat dan iemand meehelpt door in je buik te drukken (ook met bevallen) en in het ergste geval moet de placenta er operatief worden uitgehaald. Dus ik was allang blij dat het zo makkelijk ging.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Muppetje wo 9 jan 2013 - 20:06

SarahKey schreef:
Slakje schreef:
kwak schreef:ik wist niet dat je voor de nageboorte ook nog moest persen, viel vies tegen toen D. was geboren en ik moest nog een keer persen.
Dat hoeft toch niet altijd? Ik moest allesinds niet persen. Ik heb echt geen flauw benul wanneer de rest er is iutgekomen.

Dat hoeft idd niet altijd zo te zijn. Ik hoefde alleen even een lichte druk meegeven en toen kwam het er al zo uit. Leek in de verste verte niet op persen, maar niet bij iedereen wil hij er zo makkelijk uit. Lees ook wel eens verhalen over dat dan iemand meehelpt door in je buik te drukken (ook met bevallen) en in het ergste geval moet de placenta er operatief worden uitgehaald. Dus ik was allang blij dat het zo makkelijk ging.

Er is hier in de buurt nog niet zo lang geleden een vrouw overleden nadat de nageboorte niet lukte. Schijnt dat ze je ook altijd pas feliciteren als dat er ook uit is.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  _Lana_ wo 9 jan 2013 - 20:06

Luce schreef:
Star007 schreef:Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.

Dat dacht ik nog steeds totdat ik dit las.

Bij mij was het wel een flinke snee, echt over de breedte van mijn buik, wel heel laag natuurlijk. Toch zie je het nu bijna niet meer, het jeukt alleen af en toe.

Oja en ik dacht dat bij een tweeling de tweede er altijd zo achteraan floepte, haha, viel dat even tegen ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Sterrin_ wo 9 jan 2013 - 21:04

Mij viel de snee ook mee. Denk 10cm? Wel ziij hier scheef omdat het zo snel open moest, maar je ziet er nauwelijks nog wat van. Kunt je haast niet voorstellen dat daar 2 kinderen uit kwamen.
Maarja, als ik.de foto's van de keizersnee bekijk ik het wel een behoorlijke opening. Door spreiders ofzo denk ik?

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Parisienne wo 9 jan 2013 - 21:05

maiadebij schreef:Ik kon me vroeger niet voorstellen dat de weeën pijnlijker zouden zijn als de geboorte zelf.
Dit had ik ook nooit gedacht. Ik dacht dat het daadwerkelijke eruit persen meer zeer van onderen zou doen, maar daar heb ik nauwelijks iets van gevoeld.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 21:10

SarahKey schreef:
Wennes schreef:Nooit geweten dat je nog dagen naweeën kon hebben en deze ook erg pijnlijk zijn.
Helaas 2x gehad.

Dit wist ik ook pas in mijn zwangerschap. Nou heb ze ook gevoeld. Ook dacht ik eerst dat je alleen maar buikweeen kon krijgen want ja daar zit immers de baby. Maar nee ook rug of been weeen. Maar die heb ik (gelukkig) niet gehad.

Dat wist ik ook niet. Ervaren na de tweede bevalling en dat was geen pretje. Ze doen nog gemener zeer dan de echte weeën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 21:11

Parisienne schreef:
maiadebij schreef:Ik kon me vroeger niet voorstellen dat de weeën pijnlijker zouden zijn als de geboorte zelf.
Dit had ik ook nooit gedacht. Ik dacht dat het daadwerkelijke eruit persen meer zeer van onderen zou doen, maar daar heb ik nauwelijks iets van gevoeld.

+1

Ik was altijd blij als ik eindelijk mocht persen. Dan was ik tenminste van die weeën af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Phileine wo 9 jan 2013 - 21:33

Ik dacht ook altijd dat die dikke buik meteen na de bevalling verdwenen zou zijn en was ook best geschrokken toen ik de buik zag van een familielid dat net bevallen was. En dat van die centimers wist ik ook niet, ik dacht altijd dat het ging om het indalen/zakken van de baby, nu weet ik pas dat het gaat om het ontsluiten van de baarmoedermond.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Jade wo 9 jan 2013 - 21:39

Ik wist ook niet dat een zwangerschap zo zwaar zou zijn! In mijn omgeving heeft niemand hier ooit over gepraat. Nu ik erover vertel, komen de verhalen los!

Ik vind het best jammer dat niemand hierover praat omdat je dan een aansteller bent. Ik praat er dus wel over, dan maar een aansteller.

Toen ik hier las dat Lejow zwanger zijn niet leuk vond, dacht ik nog... Hoe kan dat nou? Kan overgeven echt zo erg zijn? Nou ,ik weet wat ze bedoelde!

Ischias, tot 18 weken overgeven, doodmoe, nierstenen/stuwing en maagzuur.. je lichaam voelt aan alsof je 100 bent... Wat een lol!

Gelukkig zijn er sinds de 18 weken wel momenten dat ik kan genieten en dat ik me fit voel! ik hoop dat dat voorlopig zo blijft!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Annemie wo 9 jan 2013 - 21:59

Ik wist ook niet dat een zwangerschap zo zwaar was, ik vind het ook echt niet leuk om zwanger te zijn, het is dat we een broertje of zusje wilden, maar hierna nooit meer, heb het nu alweer gehad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Teddyaapje wo 9 jan 2013 - 22:01

Ik wist niet dat de placenta zo groot was. Ook vroeg ik me voor de bevaaling af of je het kindje kon zien zitten (de vorm) door de buik heen als de vliezen gebroken waren. Zag t zo voor me dat als t vruchtwater weg was je buikvel als een deken over t kindje zou liggen haha.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Printje wo 9 jan 2013 - 22:03

Wat vervelend dat zoveel meiden zoveel klachten hebben in de zwangerschap, ik heb tot nu toe twee geweldig makkelijke zwangerschappen gehad, dat kan dus ook. Echt 0,0 echte klachten, wat kleine dingen maar die zijn te verwaarlozen.

Ik kan zelf zo eigenlijk niets bedenken wat ik nog niet wist. Ja dat baby's ook soms helemaal niet slapen hahaha terwijl iedereen altijd zegt baby's slapen, dat was hier niet.
En hoe het allemaal zat met die voedingen enzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Twellie wo 9 jan 2013 - 22:11

Star007 schreef:Ik wist niet dat een snee bij een keizensnede zo klein zou zijn. Toen ik het woordje keizersnee hoorde, dacht ik echt een enorme snee over de lengte van mijn buik te krijgen. Gelukkig zie je het niet eens in bikini. Alleen naakt is het wel echt lelijk.

Ja, het is echt zo klein dat ik me bijna niet voor kan stellen dat er echt een kind uitgekomen is. Lijkt wel of ik bevallen ben van een appel of zo.

En verder had ik bij de eerste nog nooit gehoord van een missed abortion, ik dacht dat een vruchtje gelijk werd afgestoten in het eerste trimester als het niet goed zou zitten. Dat heeft me wel een relaxte eerste zwangerschap opgeleverd omdat ik er echt vanuit ging dat het wel goed zat.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  PiP wo 9 jan 2013 - 22:23

Bij mij kwam bij de eerste ook de placenta niet makkelijk en werd er flink op de buik gedrukt. Bij de 2e hebben ze dit ook gedaan om ons zoontje geboren te laten worden, maar dat heb ik als minder heftig ervaren, hij was er Icm een knip toen zo.
Heb nooit geweten dat de geboorte van de placenta zo veel moeite kon kosten, dacht ff persen en klaar!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 22:25

Ik heb nooit stil gestaan bij het gedoe ná de geboorte. Dus inderdaad een placenta die niet wil komen, daarvoor een pijnlijke prik krijgen. Daarna nog weer een pijnlijke verdovingsprik voor het hechten, naweeën, blegh. Dat vond ik nog kutter dan de hele bevalling zelf.

Bij de tweede wist ik niet dat naweeën echt zó'n pijn konden doen. Ik moest bijna overgeven door de beroerde pijn van de naweeën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Urban Naked wo 9 jan 2013 - 22:33

Rejoy. schreef:Ik heb nooit stil gestaan bij het gedoe ná de geboorte.
Dit inderdaad. Ik was er sowieso vanuit gegaan dat de hele zwangerschap en geboorte wel goed zouden gaan. Dat ging het ook, en toen bleek het naderhand ook nog helemaal mis te kunnen gaan. Nooit over nagedacht, nooit iets over gehoord. Misschien maar goed ook.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  M@niek wo 9 jan 2013 - 22:51

Caroow schreef:Ik dacht altijd dat het minder zwaar zou zijn, ik heb bijna geen klachten maar toch had ik het onderschat. En ik wist niet dat ochtendmisselijkheid 24/7 zou zijn en het zo erg zou zijn.

Ook ik dacht eerder dat de navelstreng ook aan je eigen navel vast zat. En ik dacht dat je gelijk naar het ziekenhuis zou gaan als je vliezen braken, en dat alle bevallingen ook begonnen met gebroken vliezen.


Edit: ik heb zelf ook een domme vraag..

Soms hoor je dat een baby in het vruchtwater heeft gepoept. Kan een baby tijdens de zwangerschap al poepen? Of pas tijdens de bevalling? En hoe weet de baby dat de bevalling is begonnen dan?

De baby poept niet in de baarmoeder. De aanvoer van voeding en de afvoer van afvalstoffen gebeurd door de navelstreng.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Twellie wo 9 jan 2013 - 23:26

M@niek schreef:
Caroow schreef:Ik dacht altijd dat het minder zwaar zou zijn, ik heb bijna geen klachten maar toch had ik het onderschat. En ik wist niet dat ochtendmisselijkheid 24/7 zou zijn en het zo erg zou zijn.

Ook ik dacht eerder dat de navelstreng ook aan je eigen navel vast zat. En ik dacht dat je gelijk naar het ziekenhuis zou gaan als je vliezen braken, en dat alle bevallingen ook begonnen met gebroken vliezen.


Edit: ik heb zelf ook een domme vraag..

Soms hoor je dat een baby in het vruchtwater heeft gepoept. Kan een baby tijdens de zwangerschap al poepen? Of pas tijdens de bevalling? En hoe weet de baby dat de bevalling is begonnen dan?

De baby poept niet in de baarmoeder. De aanvoer van voeding en de afvoer van afvalstoffen gebeurd door de navelstreng.

Dat kan wel, je hoort vaak genoeg dat ze in het vruchtwater gepoept hebben. Had bij mij de oudste ook gedaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Happydobby wo 9 jan 2013 - 23:28

Twellie schreef:
M@niek schreef:
Caroow schreef:Ik dacht altijd dat het minder zwaar zou zijn, ik heb bijna geen klachten maar toch had ik het onderschat. En ik wist niet dat ochtendmisselijkheid 24/7 zou zijn en het zo erg zou zijn.

Ook ik dacht eerder dat de navelstreng ook aan je eigen navel vast zat. En ik dacht dat je gelijk naar het ziekenhuis zou gaan als je vliezen braken, en dat alle bevallingen ook begonnen met gebroken vliezen.


Edit: ik heb zelf ook een domme vraag..

Soms hoor je dat een baby in het vruchtwater heeft gepoept. Kan een baby tijdens de zwangerschap al poepen? Of pas tijdens de bevalling? En hoe weet de baby dat de bevalling is begonnen dan?

De baby poept niet in de baarmoeder. De aanvoer van voeding en de afvoer van afvalstoffen gebeurd door de navelstreng.

Dat kan wel, je hoort vaak genoeg dat ze in het vruchtwater gepoept hebben. Had bij mij de oudste ook gedaan.

Maar dat is toch altijd ergens aan het eind?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Flower_L wo 9 jan 2013 - 23:32

L had met 38w3 in vruxhtwater gepoept, waarschijnlijk.omdat hij zich niet fijn voelde. Dit is niet nornaal voor dat dat termijn. Normaal pas na 40+ zei vk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 23:46

Bij mijn zus hebben beide kindjes in het vruchtwater gepoept (zij was ook bij beide 40+ weken). Blijkbaar kun je dat zien omdat het vruchtwater dan 'groen?' is.. brr haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Happydobby wo 9 jan 2013 - 23:49

Punk'd schreef:Bij mijn zus hebben beide kindjes in het vruchtwater gepoept (zij was ook bij beide 40+ weken). Blijkbaar kun je dat zien omdat het vruchtwater dan 'groen?' is.. brr haha

Ja klopt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 23:50

Hahaha om sommige dingen moet ik wel lachen. Hebben jullie op school bij biologie nooit de bevalling behandeld? Wij moesten toen ook filmpjes kijken van hoe dat allemaal ging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  M@niek wo 9 jan 2013 - 23:51

Happydobby schreef:
Twellie schreef:
M@niek schreef:
Caroow schreef:Ik dacht altijd dat het minder zwaar zou zijn, ik heb bijna geen klachten maar toch had ik het onderschat. En ik wist niet dat ochtendmisselijkheid 24/7 zou zijn en het zo erg zou zijn.

Ook ik dacht eerder dat de navelstreng ook aan je eigen navel vast zat. En ik dacht dat je gelijk naar het ziekenhuis zou gaan als je vliezen braken, en dat alle bevallingen ook begonnen met gebroken vliezen.


Edit: ik heb zelf ook een domme vraag..

Soms hoor je dat een baby in het vruchtwater heeft gepoept. Kan een baby tijdens de zwangerschap al poepen? Of pas tijdens de bevalling? En hoe weet de baby dat de bevalling is begonnen dan?

De baby poept niet in de baarmoeder. De aanvoer van voeding en de afvoer van
afvalstoffen gebeurd door de navelstreng.


Dat kan wel, je hoort vaak genoeg dat ze in het vruchtwater gepoept hebben. Had bij mij
de oudste ook gedaan.

Maar dat is toch altijd ergens aan het eind?

Dat is idd meestal aan het eind. Als een baby in het water poept dan voelt de baby zich ook niet lekker/ is in nood. Je ziet dit ook alleen aan de kleur van het vruchtwater. Lijkt mij niet goed als de baby poept met bv 17 weken zwangerschap.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij altijd verkeerd gedacht? - Pagina 2 Empty Re: Wat heb jij altijd verkeerd gedacht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum