Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Domme vraag

+35
Tamagotchi
Rush
Mamsie
Urban Naked
Happydobby
Star007
Wennes
Flower_L
Annemie
Ayla
koNijntje
Sterrin_
Kat1980
Lejow
Clapperdie
Liadan
SoGood
Paper Crown
Susan
Marin
Steep
slaatje
Fiwen
xxjojootjexx
kwak
Highway
Slakje
Julia
Viva
Novalee
PiP
Luce
Jits
strawberry
Printje
39 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Domme vraag - Pagina 3 Empty Re: Domme vraag

Bericht  Clapperdie wo 9 jan 2013 - 8:31

Haha. Hier gelukkig ook hoor! Wink echt wonderlijk hoe je lichaam weer hersteld nazoiets
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  PiP wo 9 jan 2013 - 8:32

Kat1980 schreef:
PiP schreef:
Fiwen schreef:

Het oprekken van de vagina gebeurt tijdens het persen als het hoofdje er doorheen komt. Gemiddeld duurt dat bij een eerste kindje een uur dus dat oprekken gaat heel langzaam.
[center]

Ahh, nu herinner ik me ook weer dat de vk eens flink door mijn vagina ging tijdens of net voor het persen. Dat deed volgens mij nog het meeste pijn. Toen ik schreeuwde wat ze deed, zei ze dat ze het aan het oprekken was...

Dat deed ze bij mij dus ook, dat was nog het pijnlijkste. Had je toevallig ook M. Wink
Nee, ik ben in het ziekenhuis bevallen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Kat1980 wo 9 jan 2013 - 8:33

PiP schreef:
Kat1980 schreef:
PiP schreef:
Fiwen schreef:

Het oprekken van de vagina gebeurt tijdens het persen als het hoofdje er doorheen komt. Gemiddeld duurt dat bij een eerste kindje een uur dus dat oprekken gaat heel langzaam.
[center]

Ahh, nu herinner ik me ook weer dat de vk eens flink door mijn vagina ging tijdens of net voor het persen. Dat deed volgens mij nog het meeste pijn. Toen ik schreeuwde wat ze deed, zei ze dat ze het aan het oprekken was...

Dat deed ze bij mij dus ook, dat was nog het pijnlijkste. Had je toevallig ook M. Wink
Nee, ik ben in het ziekenhuis bevallen!

Ach ja, had gekund. Schijnbaar zijn alle vk's gewoon zo barbaars Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow wo 9 jan 2013 - 8:33

Sterrin_ schreef:
Rejoy. schreef:
Clapperdie schreef: alleen de tampons zijn vervangen door verfrollers Laughing

lol!

En kijk vooral de 1e dagen niet met een spiegel hoe het er daar uitziet! Over uitwaaien gesproken....:O Ik wilde de hechtingen wel eens zien, dat heb ik geweten, haha!

Verfrollers zijn nog handig ook, zit zo'n handige inbrengstaaf aan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 8:35

Kat1980 schreef:
Ach ja, had gekund. Schijnbaar zijn alle vk's gewoon zo barbaars Wink

ECHT NIET angel
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Ayla wo 9 jan 2013 - 8:41

Heeft het dan ook daadwerkelijk nut Fiwen, om alvast wat op te rekken?

Ik ben een minibeetje uitgescheurd, en heb maar 22 minuten hoeven persen, je moet op dat moment gewoon héél goed naar de verlos of gyn luisteren. En dan nog, je kan volgens mij masseren en doen wat je wilt, als je "moet" scheuren gebeurt dat toch wel :P
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 8:49

Het heeft niet echt nut om scheuren te voorkomen maar kan wel helpen om het wat sneller te laten verlopen. Omdat je dan meer druk uitoefent op de vaginawand en de spieren heb je bij het persen meer vordering. Ik doe het alleen bij vrouwen die niet goed persen of als ik bij inwendig onderzoek voel dat de bekkenbodem heel veel weerstand bied, en dan doe ik het met de hoop een knip te kunnen voorkomen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 8:54

Fiwen: nu je toch bezig bent met vragen beantwoorden... Waarom wordt er zo vaak gewacht met toucheren om te kijken of iemand volledige ontsluiting heeft nadat iemand persdrang heeft? Bij de oudste moest ik eerst een tijdje persweeën wegzuchten voordat ze ging toucheren. Ik had toen volledige ontsluiting, maar tegen de tijd dat ik echt mocht persen vielen de persweeën ineens bijna weg. Ik vraag me nog steeds af of dat ermee te maken zou kunnen hebben.. Je wordt toch tegen gehouden in het natuurlijke proces en ik vond 't echt heel moeilijk en pijnlijk.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 9:01

Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. In principe toucheer ik altijd als iemand duidelijk persdrang heeft maar afhankelijk van volledige ontsluiting en hoever het kind is ingedaald start ik wel of niet met persen.
Te lang wachten met persen kan er idd voor zorgen dat de persweeen zwakker worden of zelfs weg gaan. Maar persen zonder volledige ontsluiting en/of als het hoofd nog erg hoog staat is ook niet goed. Je moet als vlk dus steeds een afweging maken tussen allerlei omstandigheden en iedere vlk is daar anders in.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan wo 9 jan 2013 - 9:03

Waarom is persen als het hoofd nog hoog staat niet goed?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje wo 9 jan 2013 - 9:03

Fiwen dan heb ik ook nog een vraagje, R was er binnen 5 min persen, kan dit nu bij een volgende alsnog lang duren of is het zo dt wanneer d eerste snel is een tweede ook zo snel is, de pers weeën dan?

En klopt het nu wel of niet dat laat indalen, d baby is nog steeds niet ingedaald, pok later bevallen betekend, op internet staan wisselende verhalen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 9:04

ik moest echt persweeën wegzuchten, pas na een tijdje ging ze toucheren en toen had ik VO. Toen ik mocht persen waren de persweeën bijna weg. Ze was al tijden heel diep ingedaald.

Bij de tweede had ik trouwens zoveel persdrang dat ik ze met geen mogelijkheid weg had kunnen zuchten.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 9 jan 2013 - 9:04

Printje, ik kan je uit ervaring vertellen dat het zo kan zijn dat je bij de tweede langer doet over het persen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  PiP wo 9 jan 2013 - 9:06

Fiwen schreef:Het heeft niet echt nut om scheuren te voorkomen maar kan wel helpen om het wat sneller te laten verlopen. Omdat je dan meer druk uitoefent op de vaginawand en de spieren heb je bij het persen meer vordering. Ik doe het alleen bij vrouwen die niet goed persen of als ik bij inwendig onderzoek voel dat de bekkenbodem heel veel weerstand bied, en dan doe ik het met de hoop een knip te kunnen voorkomen.
Kan het er ook mee te maken hebben gehad dat ze een groot vermoeden hadden dat S een sterrenkijkertje was? Bij F hebben ze dit namelijk niet gedaan.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 9:08

Printje schreef:Fiwen dan heb ik ook nog een vraagje, R was er binnen 5 min persen, kan dit nu bij een volgende alsnog lang duren of is het zo dt wanneer d eerste snel is een tweede ook zo snel is, de pers weeën dan?

En klopt het nu wel of niet dat laat indalen, d baby is nog steeds niet ingedaald, pok later bevallen betekend, op internet staan wisselende verhalen.

Meestal gaat de ontsluiting en uitdrijving sneller bij een tweede dus ik zou er rekening mee houden dat het weer zo snel kan gaan. Maar het is nooit een garantie natuurlijk.

En nee, niet ingedaald wil niet zeggen dat je automatisch ook later bevalt. Vroeg indalen geeft ook niet aan dat een kind eerder geboren wordt.
Succes met de laatste loodjes!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 9:09

Liadan schreef:Waarom is persen als het hoofd nog hoog staat niet goed?

Omdat je dan veel langer moet persen om het kindje geboren te laten worden en dat is te zwaar voor moeder en kind
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 9:11

niet ingedaald kan er wel voor zorgen dat een bevalling langer duurt toch? Bij mij duurde de bevalling een keer zo lang, volgens de vk doordat er minder druk op de bmm stond.

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 9 jan 2013 - 9:11

Fiwen, ben jij verloskundige? Weet jij vanaf wanneer ze het hartje kunnen horen? Kan dat al met 9 weken?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PiP wo 9 jan 2013 - 9:12

Ik heb bij de eerste een uur geperst en bij de 2e 45 minuten, ik begreep dat dit best snel was voor een sterrenkijkertje van ook nog eens 4175gram. Bij mij was de 2e er dus zeker wel sneller, maar volgens mij ligt het er ook heel erg aan hoe het kind ligt.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 9:13

Rejoy. schreef:ik moest echt persweeën wegzuchten, pas na een tijdje ging ze toucheren en toen had ik VO. Toen ik mocht persen waren de persweeën bijna weg. Ze was al tijden heel diep ingedaald.

Bij de tweede had ik trouwens zoveel persdrang dat ik ze met geen mogelijkheid weg had kunnen zuchten.

Met indaling tijdens de bevalling word niet de indaling bedoeld die ze uitwendig voelen tijdens de gewone controles maar indaling diep in het bekken die je alleen inwendig kunt voelen en die pas kan ontstaan als je (bijna) volledige ontsluiting hebt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L wo 9 jan 2013 - 9:13

Binnen.hoeveel tijd moet eigenlijk de nageboorte eruit zijn?
Hier duurde het namelijk wel even...nog maar weer prik...nog niets...
Vk durfde niet te trekken en maar goed ook. De navelstreng zat heel losjes aan uiteinde vast...dan had het losgelaten.
Maar de vk werd wat nerveus en ik moest perse he hard persen...is dat gevaarlijk ofzo?
Ik had zoiets van "kom zo maar terug voor hechtwerk en de nageboorte...eerst van mn zoon genieten"

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Sterrin_ wo 9 jan 2013 - 9:15

Ik heb bij de 1e 2 uur geperst, met een onderbreking van een rit in de ambulance, toen mocht ik niet persen maar dat ging vanzelf.

En bij de 2e maar 8 minuten. Terwijl dat voor mijn gevoel veel langer duurde. Zo raar!

Printje, mijn zoontje was niet ingedaald, maar ben van hem wel eerder bevallen. Al zegt dat idd niks.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 9:15

Annemie schreef:Fiwen, ben jij verloskundige? Weet jij vanaf wanneer ze het hartje kunnen horen? Kan dat al met 9 weken?

Ik studeer verloskunde, zit in mijn laatste jaar.

Hartje luisteren met een doptone (zo'n apparaatje van de verloskundige) kan vanaf 12 weken. Met een echo kun je vanaf +- 6 weken hartactie zien (en laten horen)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 9:19

Ik vond wel er ergste dat ze "het randje" weg gingen drukken. Toen wilde ik echt beuken.
Ik heb beide keren ook maar een kwartiertje geperst en gek genoeg, hadden ze het ook beiden zo zwaar dat ze er ook echt in die korte tijd uit moesten.
Ik weet nog steeds niet hoe dat kan.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen wo 9 jan 2013 - 9:19

Flower_L schreef:Binnen.hoeveel tijd moet eigenlijk de nageboorte eruit zijn?
Hier duurde het namelijk wel even...nog maar weer prik...nog niets...
Vk durfde niet te trekken en maar goed ook. De navelstreng zat heel losjes aan uiteinde vast...dan had het losgelaten.
Maar de vk werd wat nerveus en ik moest perse he hard persen...is dat gevaarlijk ofzo?
Ik had zoiets van "kom zo maar terug voor hechtwerk en de nageboorte...eerst van mn zoon genieten"

Als de placenta gedeeltelijk loslaat kun je hevig gaan vloeien dus vandaar dat de verloskundige de placenta zo snel mogelijk geboren wil laten worden. Zeker als ze het gevoel heeft dat ze de navelstreng niet kan gebruiken om enigszins aan te trekken om de placenta geboren te laten worden. Als hij niet spontaan komt halen ze hem er handmatig uit, geloof me dan kun je beter een paar keer flink persen ;-)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud