Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Domme vraag over FV

+3
Annie24
Printje
Novalee
7 plaatsers

Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Domme vraag over FV

Bericht  Novalee di 6 aug 2013 - 3:09

Aangezien ik er nog niet helemaal over uit ben wat ik straks wil gaan doen zat ik zo over FV na te denken. En toen vroeg ik me opeens het volgende af. Als je BV geeft dan drinkt de baby vaak al snel direct na de geboorte, hetzij zelf naar de borst "gekropen" of aangelegd. N. is vlak na de geboorte, nog tijdens het hechten, al aangelegd en heeft toen best een tijd "gedronken". Veel komt er dan nog niet uit natuurlijk. Maar hoe gaat dat bij FV? Maak je dan ook al vrij snel een flesje om te kijken of ze honger hebben of wacht je op de eerste hongersignalen? En drinkt een kindje dan ook al echt veel of maar een paar slokjes?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Printje di 6 aug 2013 - 3:19

Hier had de kraamhulp en flesje gemaakt een uur of twee na de bevalling denk ik. Ze kreeg 30 cc geloof ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Annie24 di 6 aug 2013 - 3:21

Ik kan me er niets meer van herinneren, maar R. zegt hij Y. een flesje heeft gegeven op een stoel naast mijn bed nadat hij geboren was en voordat ze klaar waren met mij hechten. Het hechten heeft ongeveer 45 minuten geduurd.

Ik kan me die voeding niet herinneren, pas de volgende voeding toen ik op mijn eigen kamer lag ipv de verloskamer. Toen kreeg Y. 30cc in zo'n mini flesje, maar heb géén idee of hij dat opdronk of niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Corsica di 6 aug 2013 - 3:24

Meestal wordt er een uur na de geboorte begonnen met het eerste flesje. Deze bevat de eerste dag 10 cc. De eerste dagen zal dit dagelijks met 10 cc worden verhoogd. Dus dag 1 10 cc, dag 2 20 cc etc. Je geeft dan meestal elke 3 uur voeding en dan mag er 's nachts iets langer tussen zitten of evt. Kan de baby 's nachts nog een extra flesje krijgen.
Corsica
Corsica
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 31
Registratiedatum : 03-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Sun88 di 6 aug 2013 - 4:10

Corsica schreef:Meestal wordt er een uur na de geboorte begonnen met het eerste flesje. Deze bevat de eerste dag 10 cc. De eerste dagen zal dit dagelijks met 10 cc worden verhoogd. Dus dag 1 10 cc, dag 2 20 cc etc. Je geeft dan meestal elke 3 uur voeding en dan mag er 's nachts iets langer tussen zitten of evt. Kan de baby 's nachts nog een extra flesje krijgen.

Zo ging het bij mij precies. Ongeveer1,5 uur na de geboorte heeft mijn man het eerste flesje gegeven.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Happydobby di 6 aug 2013 - 4:34

30 cc:shock:  dat is wel veel voor een baby maag. Hier kreeg m. 10 cc vanwege zijn bloedsuiker. Anders hadden ze niks gegeven omdat ik bv wilde geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Limburg85 di 6 aug 2013 - 4:46

De oudte had bv en de jongste zat volledig aan de slangetjes en die heeft de eerste melk via de slangetjes gekregen maar ik weet niet meer na hoelang dat was omdat ik de eerste tijd niet mee heb gekregen.
Maar hier begonnen ze met 10 cc geloof ik.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Novalee di 6 aug 2013 - 9:11

Bedankt voor de reacties! Dat met 10cc ophogen per dag staat me inderdaad nog wel iets van bij van N. Zij is de eerste dagen bijgevoed met FV.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag over FV Empty Re: Domme vraag over FV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum