Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even een domme BB-vraag...

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:14

Hoe kan ik pingen? Welk programma ben ik nodig?

Op dit meen ik heel erg leuk te pingen met mijn moeder via BB-messenger, maar ik geloof niet dat ik daadwerkelijk aan het pingen ben en gewoon dom een nieuw programma aan het gebruiken ben dat niets met pingen te maken heeft.

Dus wie helpt mij uit de brand?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:18

Ik had Whats'app genomen en toen had ik nog iets met Ping en mijn vriend moest toen lachen omdat dat de voorloper ervan was? Ik begrijp er ook weinig van maar ik gebruik dus het eerst genoemde en dat werkt prettig smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Jordana za 5 maa 2011 - 9:20

Ja whats app moet je nemen dan kunnen wij ook pingen Wink
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:22

Die heb ik ook al ergens, die messenger. Ik zei tegen mams al heel stoer:"Ik ben met jou aan het pingen". Waarop mijn moeder zei:"Ik niet met jou". Maar ehmz, nu... Ik krijg mijn smsjes wel via de BB-messenger binnen, maar of dat nu pingen is hahaha. *Voelt zich opeens zo stoer niet meer* nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 9:55

Als je in je bb menu bent zie je een mapje met een praatwolkje erin, daarin staat het programma blackberry messenger en dat is ping smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:57

Inge schreef:Als je in je bb menu bent zie je een mapje met een praatwolkje erin, daarin staat het programma blackberry messenger en dat is ping smile

Dan doe ik het gewoon goed en ben ik dus heerlijk al een week aan het PINGEN. Ik ben natuurlijk gewoon geweldig, hahaha! :P (En dat is natuurlijk gewoon een uitspraak, dat meen ik niet echt.)

Dank je Inge!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:58

Ja, met BB-messenger kun je pingen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 9:59

ABE schreef:
Inge schreef:Als je in je bb menu bent zie je een mapje met een praatwolkje erin, daarin staat het programma blackberry messenger en dat is ping smile

Dan doe ik het gewoon goed en ben ik dus heerlijk al een week aan het PINGEN. Ik ben natuurlijk gewoon geweldig, hahaha! :P (En dat is natuurlijk gewoon een uitspraak, dat meen ik niet echt.)

Dank je Inge!

Geen dank Wink
Goed bezig dus Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 10:08

Nog even een vraag....

Als ik met iedereen ping, want volgens mij kun je eenzijdig pingen, dan heb ik mijn blox voor sms niet meer nodig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 10:09

Als je met iedereen pingt sms je inderdaad niet en heb je je smsblox niet meer nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 10:11

Purple schreef:Als je met iedereen pingt sms je inderdaad niet en heb je je smsblox niet meer nodig.

Dus ik ping iemand, die ontvangt het als sms, stuurt het terug, ik ontvang het als ping. Dan is er geen sprake meer van smsen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 10:47

ABE schreef:
Purple schreef:Als je met iedereen pingt sms je inderdaad niet en heb je je smsblox niet meer nodig.

Dus ik ping iemand, die ontvangt het als sms, stuurt het terug, ik ontvang het als ping. Dan is er geen sprake meer van smsen?
Die ander moet dan ook wel Blackberry / ping hebben.
Dus als al je contacten ping of whats app hebben dan heb je je smsbox niet meer nodig
Je kan alleen pingen met mede blackberry / ping gebruikers
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 10:56

Dus die tien euro per maand ben ik nog steeds nodig. Jammer. Ik had zo gehoopt dat als ik zou pingen, het mij niets zou kosten. Maar dat is dus niet het geval. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 11:09

ping is gratis, maar kan dus alleen naar andere mensen die ook een bb / ping hebben
Whats app hebben ook best veel mensen en dat kost ook niks.
Er zullen alleen nog wel mensen zijn waar je wel gewoon mee smst omdat die geen ping of whatsapp hebben
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:16

Ik zal mijn vaste sms-vrienden even vragen wat ze hebben qua telefoon en apps. Als ik dan tot de conclusie kom dat ik meer kan pingen en niet meer hoef te smsen, of minder, dan kan ik alsnog mijn blox vaarwel zeggen. smile

Dank je voor jouw antwoorden. Ik ben echt een numbskull op het gebied van telefoons, computers en al het andere wat te technisch wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 11:17

ALs je whatsapp installeert op je mobiel (misschien heb je dat al?) dat gaat via mobiele nummer, dus dan zie je in je whats app lijst als je contacten staan die whats app gebruiken.
Bij ping moet je echt met een pingcode (of hoe heet die code :p) mensen toevoegen om te kunnen pingen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:33

Inge schreef:ALs je whatsapp installeert op je mobiel (misschien heb je dat al?) dat gaat via mobiele nummer, dus dan zie je in je whats app lijst als je contacten staan die whats app gebruiken.
Bij ping moet je echt met een pingcode (of hoe heet die code :p) mensen toevoegen om te kunnen pingen

Dat meen je? Dus ik moet iedereen gaan scannen op zo'n streepjescode? Maar ik kan dus wel zien wie ik kan scannen om mee te pingen? Wat weer ingewikkeld allemaal! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:36

ABE schreef:
Inge schreef:ALs je whatsapp installeert op je mobiel (misschien heb je dat al?) dat gaat via mobiele nummer, dus dan zie je in je whats app lijst als je contacten staan die whats app gebruiken.
Bij ping moet je echt met een pingcode (of hoe heet die code :p) mensen toevoegen om te kunnen pingen

Dat meen je? Dus ik moet iedereen gaan scannen op zo'n streepjescode? Maar ik kan dus wel zien wie ik kan scannen om mee te pingen? Wat weer ingewikkeld allemaal! :P
Volgens mij kun je het vergelijken met msn, dan heb je ook emailadressen nodig om mensne toe te voegen. Je hoeft niets te scannen, maar je moet wel wat intikken.

Ik heb whatsapp op m'n iPhone, maar er zijn maar bar weinig mensen in m'n contacten die ook whatsapp hebben. Welgeteld twee laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 11:38

ABE schreef:
Inge schreef:ALs je whatsapp installeert op je mobiel (misschien heb je dat al?) dat gaat via mobiele nummer, dus dan zie je in je whats app lijst als je contacten staan die whats app gebruiken.
Bij ping moet je echt met een pingcode (of hoe heet die code :p) mensen toevoegen om te kunnen pingen

Dat meen je? Dus ik moet iedereen gaan scannen op zo'n streepjescode? Maar ik kan dus wel zien wie ik kan scannen om mee te pingen? Wat weer ingewikkeld allemaal! :P
Bij ping moet je idd iemand uitnodigen dmv streepjescode scannen of pin code of email bericht, dit moet je aan degene met een bb vragen en die moeten hun code geven... of jij moet je code aan hun geven en dan kan je diegene toevoegen of diegene kan jou toevoegen

whatsapp is gewoon aan telefoonnummer gekoppeld


Laatst aangepast door Inge op za 5 maa 2011 - 11:39; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:39

Heel erg triest, Maple, maar mijn moeder heeft sinds enkele dagen een BB Torch (krengetje heeft zelfs een nieuwere BB dan ik heb:P) en wij smsen veel. Om kosten te besparen willen wij gaan pingen. Ze vraagt mij continu hoe het moet, maar echt geen idee haha. Dus dan vraag ik het maar weer aan jullie. Ik ga morgen even naar haar toe om haar streepjescode te scannen. Very Happy:P

En nu nog even kijken hoe ik kan zien hoe anderen ook kunnen pingen. Mams en een vriend zijn de enige waar ik frequent en veel mee sms, dus dat zou betekenen dat ik mijn blox gewoon echt niet meer nodig ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:39

Inge schreef:
ABE schreef:
Inge schreef:ALs je whatsapp installeert op je mobiel (misschien heb je dat al?) dat gaat via mobiele nummer, dus dan zie je in je whats app lijst als je contacten staan die whats app gebruiken.
Bij ping moet je echt met een pingcode (of hoe heet die code :p) mensen toevoegen om te kunnen pingen

Dat meen je? Dus ik moet iedereen gaan scannen op zo'n streepjescode? Maar ik kan dus wel zien wie ik kan scannen om mee te pingen? Wat weer ingewikkeld allemaal! :P
Bij ping moet je idd iemand uitnodigen dmv streepjescode scannen of pin code of email bericht
whatsapp is gewoon aan telefoonnummer gekoppeld

Maar enkel een telefoonnummer toevoegen helpt niet?

Ik voel me echt heel erg dom momenteel, maar ik snap het echt niet. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 11:41

Als je naar dat mapje met dat praatwolkje gaat en blackberry messenger opent, dan op het bb iccoontje klikt. dan zie je invite contact , als je dan doet invite bij sending a PIN or email message dan kan je de PIN code toevoegen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 11:43

PIN code zie je als je klikt boven aan blackberry messenger (waar ook je eigen foto of een avatar staat, je naam en persoonlijke bericht)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:43

Inge schreef:Als je naar dat mapje met dat praatwolkje gaat en blackberry messenger opent, dan op het bb iccoontje klikt. dan zie je invite contact , als je dan doet invite bij sending a PIN or email message dan kan je de PIN code toevoegen.

En hoe kom ik mijn pincode te weten dan? Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Inge za 5 maa 2011 - 11:44

ABE schreef:
Inge schreef:Als je naar dat mapje met dat praatwolkje gaat en blackberry messenger opent, dan op het bb iccoontje klikt. dan zie je invite contact , als je dan doet invite bij sending a PIN or email message dan kan je de PIN code toevoegen.

En hoe kom ik mijn pincode te weten dan? Embarassed
Zie mijn bericht die ik erna getypt had Wink
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even een domme BB-vraag...  Empty Re: Even een domme BB-vraag...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum