Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit nou zo raar

+15
Burn
Ilovethe90s
luisa
Caribbeanlover
Derpy
Lot
Elliot
Gympie
Ella
Carra
Paper Crown
Mizz_S
SoGood
Benthe
Minx
19 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Is dit nou zo raar

Bericht  Minx vr 21 dec 2012 - 10:08

We gaan tweede kerstdag eten bij mijn schoonouders en een tijdje geleden kwam mijn vriend al vertellen dat ik het toetje moest maken. Prima vind ik hartstikke leuk. Vanmiddag kreeg ik ineens een App van hem dat hij ook wat wou doem voor het toetje. Nu blijkt het dus dat hij zelf een compleet toetje wil maken naast die van mij.

Ik heb echt weken zitten zoeken naar het perfecte toetje en ben er op uitgekomen om een deel rood fruit met sabayon te maken en een deel in een laagje chocola en daarnaast nog als een soort decoratie een kerstmannetje van een aardbei. En ook wat stukjes banaan in chocola omdat mijn vriend zo gek is van bananen.

Nu had mijn vriend het idee om bananen in bladerdeeg te maken als zijn toetje zijnde.

Hier hadden we een behoorlijke discussie over en hij snapte gewoon echt niet dat ik het niet leuk vind dat hij dat maakt. En hier niet even overlegd heeft. Hij was zelfs verdrietig er over. Het ging echt helemaal nergens over maar ergens vind ik twee toetjes gewoon zonde. Je steekt er veel tijd in om het te bedenken enzo. Het voelt een beetje alsof je een luxe diner hebt bereid en iemand last minute nog even zegt van ik wil er toch graag een bak Chinees bij. Maar ja als ik dat tegen hem zeg is ie weer beledigd. En samenwerken wil hij ook niet want dan is het niet meer zijn toetje.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:11

Ik zou het gewoon allebei maken, misschien kun je het op een bepaalde manier ook verwerken in je eigen recept, dat je het ernaast opdient ofzo. Bord leuk opmaken, gewoon samen overleggen en wie weet wordt het gewoon hartstikke leuk, mooi en lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Benthe vr 21 dec 2012 - 10:11

Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje overdrijft. Dan maken jullie toch gewoon samen de toetjes en dat kunnen toch ook wel 2 soorten zijn?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:11

Ik zou dat niet leuk vinden. Maar meer omdat ík het toetje moest maken en dat nu moet en zal doen ook. Ineens dan weer alles omgooien is niets voor mij. Plus ik wil bewijzen dat ik dat het beste kan. Is dit nou zo raar 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  SoGood vr 21 dec 2012 - 10:14

Ik zou geloof ik daar geen probleem van maken en mijn vriend zijn toetje laten maken. Dan krijg je een soort van toetjes-buffet, geeft toch niks.. Het is kerstmis dan kan dat! Zou er iig geen ruzie over maken, dat is zonde. Is dit nou zo raar 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Minx vr 21 dec 2012 - 10:15

Rood schreef:Ik zou dat niet leuk vinden. Maar meer omdat ík het toetje moest maken en dat nu moet en zal doen ook. Ineens dan weer alles omgooien is niets voor mij. Plus ik wil bewijzen dat ik dat het beste kan. Is dit nou zo raar 561177

Nou ja dit dus, ik had net sinds gister mijn plan compleet. Daarbij vind ik banaan in bladerdeeg geen combi. Dan heb je of zompige banaan in zompig bladerdeeg. Of rauwe banaan in goed deeg. Daarnaast moet zijn moeder werken dus een bijgerecht ofzo zou hij prima kunnen maken maar een toetje er nog bij.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Mizz_S vr 21 dec 2012 - 10:15

Ik snap wel dat hij t jammer vindt, maar ik snap ook dat jij het niet leuk vindt. Je rekent er toch op, en ik heb dan toch zoiets van dat hij dat wel eerder met jou had kunnen bespreken. Dan hadden jullie samen iets kunnen samenstellen. Maar wat iemand hierboven ook zegt, misschien kunnen jullie nog tot een compromis komen en een combinatie van beide gerechten maken ofzo. Als je dat leuk opmaakt op het bord kan het vast heel leuk worden.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Minx vr 21 dec 2012 - 10:19

Compromis heb ik al geprobeerd. Door er een soort van plat taartje met bladerdeegbodem met banaan en rood fruit en wat chocola streepjes en dat met sabayon maar dat wil hij niet want dan is het niet zijn toetje.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  SoGood vr 21 dec 2012 - 10:21

Waarom maakt hij niet iets speciaals voor bij de koffie? Appelflappen, cake, taart, weet ik het?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Paper Crown vr 21 dec 2012 - 10:26

Ah joh, laat hem zijn toetje maken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Carra vr 21 dec 2012 - 10:28

Als hij het zo graag wilt maken en niet open staat voor een gezamenlijk toetje, dan zou ik mijn idee in de prullenbak gooien en maakt hij het toetje maar lekker zelf. Ook prima! Daar zou ik geen ruzie over willen maken.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Ella vr 21 dec 2012 - 10:32

Ik zou allebei gewoon het toetje maken en dan de mensen laten kiezen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:35

Beetje kinderachtig van je vriend. Ik zou uit protest gewoon géén toetje meer maken als meneer het liever zelf doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  SoGood vr 21 dec 2012 - 10:36

Oeh, wat zijn jullie streng voor jullie partners!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:40

Ik snap het probleem geloof ik niet echt. Je kunt toch allebei gewoon een dessert maken? Hij blij, jij blij; voor Kerstdiner als nagerecht is dat ook niet heel uitzonderlijk, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:42

Sogood schreef:Oeh, wat zijn jullie streng voor jullie partners!

Hoezo streng? Ik zou geen zin hebben in gedoe om zoiets doms en hem gewoon zijn toetje laten maken, als hij daar gelukkig van wordt Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gympie vr 21 dec 2012 - 10:42

Ik zou hem lekker zijn toetje laten maken en in mijn overgebleven tijd daardoor lekker chillen op de bank met een film. Vrede op aarde.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Minx vr 21 dec 2012 - 10:43

Als hij iets zou maken wat ook nog kersttoetje waardig zou zijn dan had ik gezegd je bekijkt het maar. Maar het is gewoon banaan in bladerdeeg. Ja erg leuk maar niet te eten.

Edit: en ik baal er gewoon van ben gewoon veel tijd al kwijt geweest naar het zoeken en bedenken wat ik wou, en zo vaak kan ik me niet uitleven in de keuken komt hij met zoiets aan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:44

Pippa schreef:
Sogood schreef:Oeh, wat zijn jullie streng voor jullie partners!

Hoezo streng? Ik zou geen zin hebben in gedoe om zoiets doms en hem gewoon zijn toetje laten maken, als hij daar gelukkig van wordt Laughing

Streng in de zin van hoe je het omschrijft: "kinderachtig" en "protest". Dat leest alsof je gepikeerd zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:45

Minx schreef:Als hij iets zou maken wat ook nog kersttoetje waardig zou zijn dan had ik gezegd je bekijkt het maar. Maar het is gewoon banaan in bladerdeeg. Ja erg leuk maar niet te eten.

Ja maar dat moet hij toch lekker weten? Als het zijn toetje is en hij dat graag wil maken, laat hem lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gympie vr 21 dec 2012 - 10:45

Dan maak je jouw toetje ook. Twee toetjes, misschien te veel, maar ach. Maakt toch niet zo uit?

Wel jammer dat hij niet wil samenwerken, dat is juist leuk!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:46

Guattari schreef:
Pippa schreef:
Sogood schreef:Oeh, wat zijn jullie streng voor jullie partners!

Hoezo streng? Ik zou geen zin hebben in gedoe om zoiets doms en hem gewoon zijn toetje laten maken, als hij daar gelukkig van wordt Laughing

Streng in de zin van hoe je het omschrijft: "kinderachtig" en "protest". Dat leest alsof je gepikeerd zou zijn.

Ik vind haar vriend erg kinderachtig reageren, omdat hij alles wat ze bedenkt, afwijst en dat het naar zijn zin moet perse, dan zou ik uit principe al geen zin meer hebben om te helpen of mee te denken. Niet omdat ik gepikeerd ben, maar omdat ik geen zin heb in gezeur en hij het dan maar zelf moet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:47

Minx schreef:Als hij iets zou maken wat ook nog kersttoetje waardig zou zijn dan had ik gezegd je bekijkt het maar. Maar het is gewoon banaan in bladerdeeg. Ja erg leuk maar niet te eten.

Edit: en ik baal er gewoon van ben gewoon veel tijd al kwijt geweest naar het zoeken en bedenken wat ik wou, en zo vaak kan ik me niet uitleven in de keuken komt hij met zoiets aan.

Maar dan is het toch juist handig om beiden een dessert te maken? Kan iedereen zelf kiezen en ik heb zomaar het voorgevoel dat de meerderheid voor jouw creatie gaat.Wink Ik vind het zelf ook niet aanlokkelijk klinken om banaan in bladerdeeg te eten; maar ik kan me wel voorstellen dat als jouw vriend denkt dat dit heel lekker is, dat hij het niet leuk vindt om te horen dat jij dit niet te eten vindt (ook al weet ik niet of je dat in deze bewoordingen ook tegen hem hebt gezegd).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 10:48

Zoals ik het lees vraagt hij niet om haar hulp of mee te denken wat betreft zijn toetje. Volgens mij 'verbiedt' hij Minx geenszins om ook iets te maken, maar is het Minx zelf die dat zonde vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Minx vr 21 dec 2012 - 10:52

Ja ik baal er gewoon van. Ik zit echt al weken te zoeken en te kijken en dan komt hij hier drie dagen van te voren mee aan terwijl ik hem van de week nog vroeg of hij nog een idee had zodat ik het mee kon nemen en toen nee als antwoord kreeg.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit nou zo raar Empty Re: Is dit nou zo raar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum