Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

is dit zo raar?

+20
PiP
Darius
Jasmine
Stuiterbal
Poisongirl
Tania
woezel
frolic
Jezzie
Liadan
moepie
Pandora
Paper Crown
Parisienne
Susan
Ugly Betty
Flower_L
Mamsie
mickey
ekjir@M
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty is dit zo raar?

Bericht  ekjir@M do 16 feb 2012 - 0:31

Ik heb gisteren van de fysiotherapeut het dringende advies gekregen om rust te houden tot ik vrijdag naar de verloskundige moet omdat ik steeds sterretjes zie, hoofdijn heb en het gevoel dat er een band om m'n buik zit. M'n moeder past donderdag en vrijdag altijd op dus dat is, zou je zeggen, geen probleem.

Nu heeft mijn moeder niet zo veel geduld en j. is snel afgeleid bij z'n bord pap dus gisteren begon ze al 'oh, maar als jij thuis bent hoef ik niet om 7uur te komen'. J. Is altijd tegen 8 uur wakker dus heb gezegd als je er dan tegen 8en maar bent want dan kan ik blijven liggen. Dat werd al afgescheept met een je bent toch thuis, ja om rust te houden.

Al met al j. Vanochtend om 8.15 wakker met een poepbroek van z'n enkels tot nek en m'n moeder nog niet in tha house. Ik dan toch j. Maar onder de douche gezet,heel gevecht omdat ie dat maar niks vind, schone kleren aan, wasmachine onderhand maar eens gevuld, moeders een sms gestuurd waar ze blijft, bedje verschoond, bordpap gegeven en TADAA om half 10 was daar dan eindelijk m'n moeder.

Ik was toen best kwaad omdat ik eigenlijk allesal gedaan had terwijl ik rust moet houden en ze dan ook nog zegt om12 uur ga ik weer want dan kan jij wel een broodje met hem eten en hem naar bed brengen. Dan heb je toch weer rust gehad. Toen ik zei dat ik liever had dat ze er van 8 tot 9.30 was geweest en dat ie daarna toch wel speelt of tv kijkt werd ze nog bozer omdat ik gewoon thuis zit. Tja, daar koop ik niks voor als morgen m'n bloeddruk te hoog blijkt en ik tegen zw.vergitiging aan zit.

Is het raar dat ik hier zo kwaad om wordt of zijn dit de hormonen?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  mickey do 16 feb 2012 - 0:33

Ik vind het niet netjes van je moeder nee. Je zit niet thuis omdat je dat zo leuk vindt...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Mamsie do 16 feb 2012 - 0:34

Ja netjes is het niet en zeker niet als dat de afspraak was. Maar goed ik vind ook dat je blij moet zijn dat ze je komt helpen.
Heeft ze wel de ernst van de situatie door?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Flower_L do 16 feb 2012 - 0:35

Ik vind het ook niet netjes hoe jij het beschrijft, maar heeft jouw moeder misschien ook een druk leven? Kan me voorstellen dat ze niet altijd klaar kan staan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Ugly Betty do 16 feb 2012 - 0:35

Het klinkt alsof je moeder je niet zo serieus neemt en niet begrijpt dat je echt rust moet houden. Heb je haar goed uitgelegd wat precies de klachten zijn? Ik snap dat je het niet leuk vind (want eigenlijk heb je alweer veel te veel gedaan).
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 0:35

Mamsie schreef:Ja netjes is het niet en zeker niet als dat de afspraak was. Maar goed ik vind ook dat je blij moet zijn dat ze je komt helpen.
Heeft ze wel de ernst van de situatie door?
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Susan do 16 feb 2012 - 0:36

Ik vind zeker dat je gelijk hebt, maar misschien moet je nog duidelijker zijn naar je moeder toe, dat jou met klem is aangeraden om rust te nemen en dat je dat niet lukt als je gewoon achter je kind aan moet rennen, dus dat het nu juist extra belangrijk is dat zij komt oppassen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Parisienne do 16 feb 2012 - 0:36

Ik vind dit ook niet netjes. Jammer dat je moeder zelf niet inziet dat ze voor jouw (en je baby's) gezondheid jou zoveel mogelijk dingen uit handen kan nemen. Misschien vanavond nog even expliciet vermelden dat je ECHT rust moet hebben, dat dit niet voor niks is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 0:37

Susan schreef:Ik vind zeker dat je gelijk hebt, maar misschien moet je nog duidelijker zijn naar je moeder toe, dat jou met klem is aangeraden om rust te nemen en dat je dat niet lukt als je gewoon achter je kind aan moet rennen, dus dat het nu juist extra belangrijk is dat zij komt oppassen.

Eens.

En als ik jouw klachten zo hoor zou ik zelf de verloskundige al gebeld hebben, een fysiotherapeut kan jou dat wel aanraden maar het zijn allemaal symptomen van een zwangerschapsvergiftiging dus ik weet zeker dat ze je even zouden willen zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Paper Crown do 16 feb 2012 - 0:39

Dus let me think.. rust betekent volgens jou en je verloskundige, fysio plat liggen op bed en kwaad worden (dus, meer stress)als je moeder niet komt opdraven wanneer jij wil? Hm, je peuter is nog altijd JOUW kind en je hebt ook voor hem te zorgen. Ik had me niet zo druk gemaakt hoor.. dat is m.i. alleen maar meer stress dan gewoon even je kinds poepbroek verschonen. Je doet net of je moeder je vraagt om nog een marathon te lopen ondertussen.

Edit: ik las verkeerd, als ik jou was zou ik je verloskundige bellen. Die kan beter advies geven dan je fysio.


Laatst aangepast door 2CKC2 op do 16 feb 2012 - 0:42; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Pandora do 16 feb 2012 - 0:40

Dit is zeker niet netjes van je moeder, en als ik je klachten lees dan krijg ik koude rillingen. Het lijkt (mij) erg op een zw. vergiftiging! Deze klachten moet je echt serieus nemen en echt proberen rust te nemen hoor!
Laat je even weten hoe het afloopt met je kalchten? Sterkte!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Susan do 16 feb 2012 - 0:44

Ze komt morgen weer, dan zou ik vanavond al bellen om dit te bespreken en zeggen: 'Ik heb het idee dat je niet helemaal begreep waarom ik thuis was, maar ik had geen vrije dag, ik moet thuisblijven omwille van mijn gezondheid en van de baby, in feite ben ik dus gewoon ziek. Ik hoop dat ik morgen de hele dag op je kan rekenen zodat ik dan echt rust kan nemen, zoals de fysiotherapeut mij heeft opgelegd.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  moepie do 16 feb 2012 - 0:44

ik kan me je gedachte wel goed voorstellen. als het mij was overkomen was ik denk ik niet zo zeer boos geweest maar eerder teleurgesteld/verdrietig.
Het lijkt me toch dat als je thuis bent je het liefst voor je eigen kind zorgt en liever niet een ander daarvoor vraagt als je thuis bent dus als je dat dan doet doe je dat niet zomaar, je vraagt niet maar zo hulp. Ik zou het erg vinden als mijn moeder dat niet door zou hebben.
Misschien heeft je moeder inderdaad niet door hoe erg het is? Ik zou zoals ook al eerder gezegd toch alvast de verloskundige bellen hoor...
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Liadan do 16 feb 2012 - 0:44

Ik zou ook in ieder geval nu eerst de verloskundige bellen en niet nog een dag wachten tot je er naartoe kan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Flower_L do 16 feb 2012 - 0:45

Liadan schreef:Ik zou ook in ieder geval nu eerst de verloskundige bellen en niet nog een dag wachten tot je er naartoe kan.



+1

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Jezzie do 16 feb 2012 - 0:46

Ik vind het niet netjes van je moeder. Zeker niet als ze normaal gesproken ook altijd al op hem past op donderdag.
En als jij aangeeft dat je wilt dat ze wel komt, zodat jij het wat rustiger aan kan doen, zou ze gewoon op tijd moeten komen, i.pv. haar eigen plan trekken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Susan do 16 feb 2012 - 0:47

2CKC2 schreef:Dus let me think.. rust betekent volgens jou en je verloskundige, fysio plat liggen op bed en kwaad worden (dus, meer stress)als je moeder niet komt opdraven wanneer jij wil? Hm, je peuter is nog altijd JOUW kind en je hebt ook voor hem te zorgen. Ik had me niet zo druk gemaakt hoor.. dat is m.i. alleen maar meer stress dan gewoon even je kinds poepbroek verschonen. Je doet net of je moeder je vraagt om nog een marathon te lopen ondertussen.

Edit: ik las verkeerd, als ik jou was zou ik je verloskundige bellen. Die kan beter advies geven dan je fysio.

Eh, als je dit soort klachten hebt en je moet rust houden wegens een dreigende zwangerschapsvergiftiging dan vind ik een reactie als 'het is jouw kind en jij hebt voor hem te zorgen' een beetje ongepast. Natuurlijk, als er niemand anders is zorg je voor hem en dat zal ze ook ongetwijfeld doen, maar in die situatie is het wel normaal dat iemand anders het van je overneemt, als het niet je moeder is, dan wel je man of iemand anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  ekjir@M do 16 feb 2012 - 0:50

De vk had ik dinsdag al gebeld en die heeft de afspraak van volgende week naar morgen verzet.

Mijn moeder werkt niet en past daarom op donderdag en vrijdag op en woont hier 800 meter vandaan. Ik heb haar gisteren na de opmerking 'oh je zit toch thuis' duidelijk uitgelegd waarom ik thuis zit. Daarbij is j. Ook te vroeg geboren en moet ik bij 32 weken sowieso stoppen met werken omdat de kans groot is dat het deze keer ook te vroeg komt.

Nu heb ik niks met m'n schoonmoeder en m'n schoonmoeder niks met mij maar die bied uit zichzelf aan om de ochtenden van 8 tot 10 tekomen. Die is volgens mij gebeld door m'n vriend.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Flower_L do 16 feb 2012 - 0:54

ok, had niet goed gelezen dat zij normaliter ook oppast op donderdag. Zou situatie uitleggen, en misschien is het een idee om haar mee te nemen naar het volgende VK consult?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 1:00

Ik zou haar ook meenemen naar het volgende consult en dan daar ook even vragen over de verloskundige even precies wil uitleggen wát het precies betekend als je tegen een dreigende vergiftiging aan loopt. Maar ik zou ook even vragen of je je rust overdag moet nemen wanneer het kan of continue want daar zit nogal een groot verschil in natuurlijk. Als je dochter 's middags nog slaapt en jij dan dus ook kunt gaan liggen is dat ook rust nemen. Hoe het ook zij je hebt er nog wel een rondlopen waar je toch ook voor moet zorgen. En dat weet de verloskundige ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Paper Crown do 16 feb 2012 - 1:05

Susan schreef:
2CKC2 schreef:Dus let me think.. rust betekent volgens jou en je verloskundige, fysio plat liggen op bed en kwaad worden (dus, meer stress)als je moeder niet komt opdraven wanneer jij wil? Hm, je peuter is nog altijd JOUW kind en je hebt ook voor hem te zorgen. Ik had me niet zo druk gemaakt hoor.. dat is m.i. alleen maar meer stress dan gewoon even je kinds poepbroek verschonen. Je doet net of je moeder je vraagt om nog een marathon te lopen ondertussen.

Edit: ik las verkeerd, als ik jou was zou ik je verloskundige bellen. Die kan beter advies geven dan je fysio.

Eh, als je dit soort klachten hebt en je moet rust houden wegens een dreigende zwangerschapsvergiftiging dan vind ik een reactie als 'het is jouw kind en jij hebt voor hem te zorgen' een beetje ongepast. Natuurlijk, als er niemand anders is zorg je voor hem en dat zal ze ook ongetwijfeld doen, maar in die situatie is het wel normaal dat iemand anders het van je overneemt, als het niet je moeder is, dan wel je man of iemand anders.

Ik wist niet dat het symtomen van zwangerschapsvergiftiging was. Ik dat geval snap ik wel dat ze boos is op d'r moeder. Ik dacht dat het 'gewoon' vermoeidheid was.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 1:10

Ik reageer misschien wat paniekerig, maar wil je aub NU nog je verloskundige bellen? Dat is namelijk níet goed, wat jij hebt. Een band om je buik is een gevoel wat hoort bij zwangerschapsvergiftiging, en eigenlijk bij het Hellp syndroom en als dat speelt moet je níet wachten totdat je toch bij de verloskundige komt. Gewoon bellen, niet afwachten, en dat meen ik bloedserieus. Dikke kans dat het meevalt, maar je wilt níet hebben dat het opeens uit de hand loopt en dat kan heel snel gaan. Ik vind namelijk het wel een tikje makkelijk van de vk om dan de afspraak op vrijdag te laten staan. Toen ik eenmaal die klachten had was het héél snel mis, en jij bent nog maar erg érg vroeg in je zwangerschap om al die klachten te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  frolic do 16 feb 2012 - 1:13

Eucalypta schreef:Ik reageer misschien wat paniekerig, maar wil je aub NU nog je verloskundige bellen? Dat is namelijk níet goed, wat jij hebt. Een band om je buik is een gevoel wat hoort bij zwangerschapsvergiftiging, en eigenlijk bij het Hellp syndroom en als dat speelt moet je níet wachten totdat je toch bij de verloskundige komt. Gewoon bellen, niet afwachten, en dat meen ik bloedserieus. Dikke kans dat het meevalt, maar je wilt níet hebben dat het opeens uit de hand loopt en dat kan heel snel gaan. Ik vind namelijk het wel een tikje makkelijk van de vk om dan de afspraak op vrijdag te laten staan. Toen ik eenmaal die klachten had was het héél snel mis, en jij bent nog maar erg érg vroeg in je zwangerschap om al die klachten te hebben.

Eens ! Bij mij stond in mijn verloskundeboekje ook dat ik dan ten alle tijden aan de bel moest trekken

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 1:34

Ik heb echt 2x negen maanden lang niets anders gehoord dan 'op het moment dat je sterretjes ziet en een bandgevoel hebt, metéén bellen'. En toen ik dat eenmaal had, dat bandgevoel (bij de oudste niet eens gehad, terwijl ik wel ernstige zwangerschapsvergiftiging had) lag ik 12 uur later op een operatietafel voor een spoedkeizersnede. Dat 'bandgevoel' kan namelijk inhouden dat je lever aan het opzetten is vanwege de zwangerschapsvergiftiging. Dat doet pijn, dat voelt alsof het 'strak' gaat zitten. Dus vandaar. En dat is écht niet goed.

En het kan best meevallen hoor, maar ik zou het risico niet willen nemen. Waarom is de oudste te vroeg geboren? Heb je ervaring met zwangerschapsvergiftiging?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 1:47

Hier stonden jouw klachten ook op het belkaartje, dé klachten waarbij ik direct het ziekenhuis moest bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum