Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik zo raar?

+2
Angela_1986
Magenta
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 10:45

Mijn vriend stuurde vanavond een berichtje met de mededeling dat hij morgen om 14.00 uur bij mij is. Echter, we moeten voor die tijd al weg om op tijd op onze afspraak te zijn. Dat had hij ook kunnen bedenken. Dus ik werd een beetje boos op hem om het feit dat hij iets meedeelt zonder te overleggen.
Slechts een van de vele voorbeelden.

Nu vraag ik me af, ben ik zo raar dat ik wil dat hij eerst overlegt als hij afspraken maakt die mij ook betreffen?
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 10:48

Jullie hebben een afspraak voordat hij eigenlijk bij jou wil komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 10:50

Mijn vriend plant soms ook dingen terwijl het niet kan. Dan regelt hij het maar dat hij er is. Dan had hij het maar moeten overleggen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 10:52

Maura schreef:Jullie hebben een afspraak voordat hij eigenlijk bij jou wil komen?
Wij hebben al een tijdje een afspraak staan. Daarvoor moeten we iets voor 14.00 uur weg, en dat wist hij.

Maar punt van het verhaal is dat hij af en toe dingen plant die mij ook aangaan, zonder te overleggen.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 10:57

Magenta schreef:
Maura schreef:Jullie hebben een afspraak voordat hij eigenlijk bij jou wil komen?
Wij hebben al een tijdje een afspraak staan. Daarvoor moeten we iets voor 14.00 uur weg, en dat wist hij.

Maar punt van het verhaal is dat hij af en toe dingen plant die mij ook aangaan, zonder te overleggen.

Dan zou ik toch eens een heel goed gesprek met hem aangaan. Want dat kan natuurlijk niet. En daar zou ik, als het vaker is gebeurd, toch een beetje pissig van worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 11:01

Maura schreef:
Magenta schreef:
Maura schreef:Jullie hebben een afspraak voordat hij eigenlijk bij jou wil komen?
Wij hebben al een tijdje een afspraak staan. Daarvoor moeten we iets voor 14.00 uur weg, en dat wist hij.

Maar punt van het verhaal is dat hij af en toe dingen plant die mij ook aangaan, zonder te overleggen.

Dan zou ik toch eens een heel goed gesprek met hem aangaan. Want dat kan natuurlijk niet. En daar zou ik, als het vaker is gebeurd, toch een beetje pissig van worden.
Ik ben dus ook heel boos geworden vanavond. Ik ben altijd mensen gewend die over mij heen walsen, en dat zal me bij hem niet gebeuren. En daardoor heb ik af en toe het idee dat ik juist overdrijf.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 11:06

Magenta schreef:
Maura schreef:
Magenta schreef:
Maura schreef:Jullie hebben een afspraak voordat hij eigenlijk bij jou wil komen?
Wij hebben al een tijdje een afspraak staan. Daarvoor moeten we iets voor 14.00 uur weg, en dat wist hij.

Maar punt van het verhaal is dat hij af en toe dingen plant die mij ook aangaan, zonder te overleggen.

Dan zou ik toch eens een heel goed gesprek met hem aangaan. Want dat kan natuurlijk niet. En daar zou ik, als het vaker is gebeurd, toch een beetje pissig van worden.
Ik ben dus ook heel boos geworden vanavond. Ik ben altijd mensen gewend die over mij heen walsen, en dat zal me bij hem niet gebeuren. En daardoor heb ik af en toe het idee dat ik juist overdrijf.

Het kan overdreven zijn, maar het kan ook overdreven voelen. Zoals je al zegt laat je vaak over je heenlopen. En dat wil je juist niet bij jouw vriend. Daardoor kan je heftiger reageren. Maar hoe dan ook, hij is niet geheel netjes als hij afspraken maakt, die ook jou aangaan.

Persoonlijk zou ik niet heel boos worden. Maar zeer zeker wel laten merken dat ik het absoluut niet leuk vind. En dat er toch verandering in moet komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 11:09

Maura schreef:
Magenta schreef:
Maura schreef:
Magenta schreef:
Maura schreef:Jullie hebben een afspraak voordat hij eigenlijk bij jou wil komen?
Wij hebben al een tijdje een afspraak staan. Daarvoor moeten we iets voor 14.00 uur weg, en dat wist hij.

Maar punt van het verhaal is dat hij af en toe dingen plant die mij ook aangaan, zonder te overleggen.

Dan zou ik toch eens een heel goed gesprek met hem aangaan. Want dat kan natuurlijk niet. En daar zou ik, als het vaker is gebeurd, toch een beetje pissig van worden.
Ik ben dus ook heel boos geworden vanavond. Ik ben altijd mensen gewend die over mij heen walsen, en dat zal me bij hem niet gebeuren. En daardoor heb ik af en toe het idee dat ik juist overdrijf.

Het kan overdreven zijn, maar het kan ook overdreven voelen. Zoals je al zegt laat je vaak over je heenlopen. En dat wil je juist niet bij jouw vriend. Daardoor kan je heftiger reageren. Maar hoe dan ook, hij is niet geheel netjes als hij afspraken maakt, die ook jou aangaan.

Persoonlijk zou ik niet heel boos worden. Maar zeer zeker wel laten merken dat ik het absoluut niet leuk vind. En dat er toch verandering in moet komen.
Ik laat niet over me heenlopen, maar men probeert het vaak.

Ik heb behoorlijk heftig gereageerd vanavond, en hij schrok er ook wel van. Maar juist daardoor vroeg ik me af of het aan mij ligt of dat ik wel terecht erop reageer.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Angela_1986 do 30 aug 2012 - 11:13

Heeft je vriend dit bewust zo gepland of heeft hij er niet aan gedacht dat jullie een afspraak hebben staan waarvoor je al voor 14.00 uur moet vertrekken? Dat laatste kan natuurlijk gebeuren, zeker bij 'n man zou ik haast willen zeggen Razz En dat is ontzettend vervelend! Ik denk dat je er dan alleen meer aan hebt om hem te herinneren aan het feit dat jullie al langere tijd een afspraak hebben staan en hem uit te leggen dat je het fijn zou vinden als hij zelf alert is op dit soort dingen en er zelf ook over nadenkt.

Dat je niet meer over je heen wilt laten lopen is logisch! Het is ook goed dat je inziet dat dit is gebeurd en dat je dit nu zelf wilt veranderen! Je moet er alleen wel voor waken dat je hier niet in doorslaat... Dat is natuurlijk lastig vanaf 'papier' te beoordelen maar zoals je het nu brengt komt het wat 'streng' over. Jouw vriend is niet 'mensen die altijd over je heen walsen' en hij hoeft dus ook niet "afgestraft" te worden voor wat die mensen hebben gedaan. Wat er is gebeurd hoeft niet in verband te staan met wat er nú gebeurd. Uiteraard hoeft je vriend niet over je heen te walsen, absoluut niet, en het is ook goed dat je daar voor waakt. Dat hij nu wat anders afspreekt wil echter niet zeggen dat hij dit doet om over jou heen te walsen. Ik denk dat daar een essentieel verschil zit in hoe je hierop moet reageren.

Doet hij het bewust en wil hij daarmee inderdaad over je heen walsen dan is je reactie meer dan terecht en zou ik hem zeker heel duidelijk maken dat je daar niet meer van gedient bent!

Doet hij het onbewust en is hij de afspraak vergeten dan zou ik hem vertellen dat je dat vervelend vindt en van hem verwacht dat hij ook wat meer alert op is en het daar bij laten.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 11:14

@Angela: hij doet het echt niet expres, maar het is wel de zoveelste keer dat ik hem eraan moet herinneren. En daardoor voel ik me inderdaad de boosdoener...
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Angela_1986 do 30 aug 2012 - 11:16

Oh ik lees nu dat je niet over je heen laat lopen maar dat ze dat wel proberen. Dan klopt niet mijn hele vorige reactie maar ik blijf bij de grote lijnen van het verhaal en denk dat het afhankelijk is van zijn 'reden' of je reactie (on)terecht is.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Angela_1986 do 30 aug 2012 - 11:22

Magenta schreef:@Angela: hij doet het echt niet expres, maar het is wel de zoveelste keer dat ik hem eraan moet herinneren. En daardoor voel ik me inderdaad de boosdoener...

Hmm lastig... Ik begrijp namelijk dat het ontzettend vervelend is als iemand continue aan afspraken herinnert moet worden!

Ik denk echter dat je het wel te veel op jezelf betrekt. Je vriend is waarschijnlijk wat lakser betreft afspraken en jij herinnert hem er toch wel weer aan dus hoeft hij ook niet meer alert te worden, in zijn ogen dan, want het komt toch wel goed. Dat heeft waarschijnlijk helemaal niets te maken met het feit dat hij probeert over jou heen te lopen of jou tekort wil doen ofzo. Dat is gewoon zoals hij is, denk ik.
Ik denk dat je dat dus los moet zien en dus ook niet zo moet reageren vanuit je gevoel dat hij over je heen probeert te walsen maar vanuit het feit dat je het vervelend vind dat hij afspraken vergeet. Spreek hem daar op aan en vraag of hij dat kan/wil veranderen en denk evt. mee in oplossingen maar laat het bij hem liggen want mijn ervaring is dat als je iemand een oplossing aandraagt waar diegene niet echt helemaal achter staat, het toch niet werkt.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 18:11

Ik snap niet zo goed dat je gelijk boos wordt, nee. Jullie hebben dus samen een afspraak, begrijp ik. Nou prima, hij smst jou daarom hoe laat hij bij je zal zijn. Jij concludeert dat dat te laat is om jullie afspraak te halen. Dan geef je dat toch gewoon aan? "Schat, we moeten daar zo en zo laat zijn, dat redden we dan toch niet? Kun je wat eerder komen?"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 18:19

Zeker als je zegt dat hij het niet expres doet dan snap ik niet dat je zo boos bent geworden, en dan snap ik ook niet zo goed dat je de link legt met mannen die over je heen willen lopen, want dat is in deze helemaal niet aan de orde. In dat opzicht vind ik het dus inderdaad ietwat overdreven en ben ik het eens net Zusje. Kan me voorstellen dat je vriend zich enorm overdonderd voelde door jouw reactie en daarom ervan schrok.

Misschien is het een idee om hem te vragen belangrijke afspraken en dingen die jullie samen afspreken in de agenda in z'n telefoon op te slaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 18:24

Inderdaad, ik zie ook niet echt goed waarin hij over je heen loopt in dit verhaal. Als hij dingen plant die jou ook aangaan (waar jij ook bij moet zijn zeg maar) en jou daar niet bij betrekt, vind ik dat weer heel iets anders eigenlijk. Maar ook dat kun je natuurlijk aangeven als dat zich aan doet. Dat is nu geheel niet aan de orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Paper Crown do 30 aug 2012 - 18:40

Eens met Zusje. Ik zou daar niet pissig om worden. Wellicht heeft hij 14:00 onthouden en smst hij daarom dat hij er om 14:00 moet zijn? Even voor 14:00 is ook niet echt een concrete tijd. Als ik boos moest worden op mijn man om zulke dingen zouden we echt niet gelukkig zijn hoor en hij zou me maar een vinden. Laat los, zulke dingen zijn 't echt niet waard om ruzie om te maken en wat Maura zegt: een goed gesprek met hem aangaan?! Whaha! Om dít?! Ik zou 't gewoon eens terloops eens bespreken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 19:34

Paper Crown schreef:Eens met Zusje. Ik zou daar niet pissig om worden. Wellicht heeft hij 14:00 onthouden en smst hij daarom dat hij er om 14:00 moet zijn? Even voor 14:00 is ook niet echt een concrete tijd. Als ik boos moest worden op mijn man om zulke dingen zouden we echt niet gelukkig zijn hoor en hij zou me maar een vinden. Laat los, zulke dingen zijn 't echt niet waard om ruzie om te maken en wat Maura zegt: een goed gesprek met hem aangaan?! Whaha! Om dít?! Ik zou 't gewoon eens terloops eens bespreken.
Eens. Ik krabte ook wel even achter mijn oren bij dat goeie gesprek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Paper Crown do 30 aug 2012 - 19:44

Maple schreef:
Paper Crown schreef:Eens met Zusje. Ik zou daar niet pissig om worden. Wellicht heeft hij 14:00 onthouden en smst hij daarom dat hij er om 14:00 moet zijn? Even voor 14:00 is ook niet echt een concrete tijd. Als ik boos moest worden op mijn man om zulke dingen zouden we echt niet gelukkig zijn hoor en hij zou me maar een vinden. Laat los, zulke dingen zijn 't echt niet waard om ruzie om te maken en wat Maura zegt: een goed gesprek met hem aangaan?! Whaha! Om dít?! Ik zou 't gewoon eens terloops eens bespreken.
Eens. Ik krabte ook wel even achter mijn oren bij dat goeie gesprek.

Ik snap dat overheen gewals ook niet. Ik voel niet dat manlief over mij walst als hij voor de 38ste keer is vergeten hoe laat we bij de verloskundige etc moeten zijn. Zoals gisteren kon hij bijv niet mee omdat onze auto bij de garage staat en 's morgens vraagt hij nog hoe laat ik er moest zijn om vervolgens toch om 10:30 te bellen hoe 't was terwijl de afspraak om
11:00 was haha! Hij dacht 10:00. lol!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 19:52

Wellicht dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd.

Het gaat me niet over het feit of hij die afspraak onthouden heeft, of niet. Het gaat mij erom dat ik graag heb dat hij wat vaker overlegd met mij, als het ook mij betreft. Zoals dat gedoe van vanmiddag, dat hij voor die tijd nog ergens anders langs wil gaan, waardoor hij ook nog moet douchen en verkleden als hij thuis komt, en bovendien had hij die twee uur dan nooit gered en waren we zeker niet om half drie daar geweest, waar we echt niet te laat kunnen komen.

Hij overlegt niet, maar deelt mede, en ik heb het dan vaak maar te pikken.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 19:55

Ik denk eigenlijk dat de reactie van TO een gevolg is van een opstapeling van dingen. Als hij inderdaad dingen die jullie beiden aangaan achter jouw rug om regelt dan kan ik me voorstellen dat je niet blij bent. Maar dat is nu niet aan de orde. Als hij vaker afspraken vergeet dan kan ik me voorstellen dat je daar inderdaad ook niet zo blij mee bent. Maar dan nog, je geeft aan dat je vóór tweeën weg moet en vóór tweeën is een ruim begrip. Als je 5 voor 2 weg had gemoeten en hij is 14:00 bij je dan kan ik me voorstellen dat hij denkt die vijf minuten onderweg wel in te halen. Maar als je vóór tweeën bedoelt als in half 2, ja dan is het niet handig.
Ik snap dat je het niet leuk vindt dat er in het verleden veel over je heengelopen is, maar pas op dat het niet je valkuil wordt om slechte eigenschappen van mensen uit het verleden te gaan projecteren op mensen die in het hier en nu in je leven zijn. Niet iedereen loopt over je heen, en dat is in deze ook helemaal niet aan de orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 19:58

Maar waarom moet hij met jou overleggen wat hij doet vóórdat jullie weggaan? (Edit: daarmee bedoel ik: je hebt het over dingen die jullie beiden aangaan, maar even heel cru gezegd: wat hij doet voordat jullie weggaan is toch niet iets wat jullie beiden aangaat? Zolang hij op tijd bij jou is hoeft hij in mijn ogen daarin helemaal niets te overleggen, daarin kom je op mij nu best claimend over, sorry) Hij heeft toch ook een eigen leven? Ja, dat hij op tijd bij jou moet zijn dat is zo, maar misschien heeft hij er gewoon even niet zo goed over nagedacht. Ik zie het probleem niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Magenta do 30 aug 2012 - 20:07

Maple schreef:Maar waarom moet hij met jou overleggen wat hij doet vóórdat jullie weggaan? (Edit: daarmee bedoel ik: je hebt het over dingen die jullie beiden aangaan, maar even heel cru gezegd: wat hij doet voordat jullie weggaan is toch niet iets wat jullie beiden aangaat? Zolang hij op tijd bij jou is hoeft hij in mijn ogen daarin helemaal niets te overleggen, daarin kom je op mij nu best claimend over, sorry) Hij heeft toch ook een eigen leven? Ja, dat hij op tijd bij jou moet zijn dat is zo, maar misschien heeft hij er gewoon even niet zo goed over nagedacht. Ik zie het probleem niet zo.
Dat hoeft ook niet. Maar zoals je in je vorige post zegt, hij regelt dingen achter mijn rug om. Wat hij doet in zijn eigen tijd zal mij worst wezen.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  loura do 30 aug 2012 - 20:12

Ik ben bang dat dat wel een beetje mannen eigen is hoor? Het gebeurd ook regelmatig met mijn vriend. Hij is een kei in dubbele afspraken maken laughcry. Zwaar irritant! Maar ja express doet hij het niet. Ik reageer dan ook niet altijd even leuk en luchtig als hij weer eens niet heeft overlegd met mij, maarja aan de andere kant weet ik dus ook dat hij dat niet express doet. Neem het met een korreltje zout en vertel hem duidelijk wat het probleem is zonder meteen boos te worden. Moet hij eerder aanwezig zijn? Zeg dat gewoon en vertel waarom.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 20:14

Maar wat regelt hij nu precies achter je rug om dan? Kan het niet gewoon zo zijn dat hij de tijd vergeten is? Heb je tijdens je boze uitval wel geluisterd naar wat híj erover te zeggen had?

Weet je waarom ik vooral zo reageer? Omdat hij van tevoren netjes smst dat hij 14:00 bij jou is en je aangeeft dat hij schrok van jouw reactie, daardoor denk echt dat er van dingen achter je rug om regelen, over je heenlopen of überhaupt slechte wil absoluut geen sprake is. En wat ik in die post waar ik op doel zei was dat het waarschijnlijk een opstapeling van dingen was die jouw reactie zou kunnen verklaren, meet helemaal gerechtvaardigd is die reactie niet... Gebaseerd op wat ik hier lees dan.


Laatst aangepast door Maple op do 30 aug 2012 - 20:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  RYW do 30 aug 2012 - 20:15

Ik snap je wel, Magenta. Zeker als het inderdaad een opeenstapeling is zoals Maple zegt. Dan wordt jou even medegedeeld hoe hij niet alleen zijn tijd maar ook de jouwe invult, en eenzijdig bepaalt dat jullie dan te laat zullen komen. Maar ik zou dan niet boos worden, maar zeggen dat het wat vroeger moest en of hij het ook kan overleggen in plaats van mede te delen. Als hij dit alsmaar doet en dus nogal dominant is op die manier, en je bent dat zat, dan kan ik me je boosheid ook goed voorstellen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik zo raar? Empty Re: Ben ik zo raar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum