Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rapley of niet, voor- en nadelen?

+35
Floor
Vixen
Flower_L
maiadebij
Luce
M@niek
Darius
Caulfield
Sterrin_
Caroow
SDL
Shopaholic
Steep
Pien
Susan
Charles
Laced
_Lana_
SarahKey
studiebol
Highway
Nana
Twellie
Happydobby
Supertalentje
Tania
Puggle
CCC
Liadan
Sanne
Aimee
Filoria
Lejow
Linda
Muppetje
39 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 22:46

Ik vind dat je ook gewoon je mening over iets anders mag geven in een topic zonder de vraag in de openingspost te beantwoorden. Het gebeurt zo vaak dat er ook een andere discussie ontstaat in een topic. Dat vind ik juist leuk, anders krijg je zo'n opsomtopic.

Ik vind het trouwens wel apart dat je begint over de toon die de muziek maakt, in mijn ogen was die namelijk al niet zo leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:56

Dus omdat de toon al slecht is, reageer je ook zo? Natuurlijk moet je zelf weten wat je typt, maar ik zou daar dan boven gaan staan. Anders blijft die negatieve toon zo hangen en dat is wat ik bedoelde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 22:59

Ik vind niet dat ik 'zo' reageer, ik vind het namelijk niet zo'n drama om een reactie te geven zonder in te gaan op de openingspost, zoals ik al zei.

Dat jij dat wel vindt, prima, maar ik vind het dan wel vreemd dat dat het enige is waar je commentaar op hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 23:12

Oké.
Volgens mij was er al genoeg gereageerd om die andere mensen die commentaar hadden o een potje banaan.
Zullen we er maar over ophouden? We denken er kennelijk anders over en ik vind het zelf wel genoeg zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Muppetje wo 19 dec 2012 - 23:13

Puggle schreef:
Muppetje schreef:
Steep schreef:
Puggle schreef:Ach ik geef ook al fv dus ja daar heb ik het zoiezo al mee verpest Wink


lol!

laughcry sorry Puggle!! Zo was t topic niet bedoeld

Ik ook sorry, want door mijn slechte gedachtengang word jouw topic nu een rommel!

Joh boeiend...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Muppetje wo 19 dec 2012 - 23:13

Linda schreef:Oké.
Volgens mij was er al genoeg gereageerd om die andere mensen die commentaar hadden o een potje banaan.
Zullen we er maar over ophouden? We denken er kennelijk anders over en ik vind het zelf wel genoeg zo.

Lijkt me een fijn plan!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 23:17

Wat jij wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Twellie wo 19 dec 2012 - 23:20

He, wat een vervelend gedoe. Laat iedereen toch gewoon lekker doen wat ze zelf wil.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Shopaholic wo 19 dec 2012 - 23:21

Wij zijn met de oudste begonnen met bijvoeden van potjes, gewoon de 1e paar keer, die zaten in de dozen die je gratis kon afhalen. Daarna heb ik een avent stomer/blender in 1 aangeschaft en zijn we het vers gaan maken, zowel gepureerd als door stukjes los aan te bieden. Dus een combinatie van beiden. De enige dat gepureerd en leren happen vd lepel de dag erna als we vrij waren een stuk banaan of iets dergelijks in de hand zeg maar.

Zo wil ik het straks ook met onze andere dochter doen, ene dag gepureerd, andere dag in de hand, maar wel zoveel vers mogelijk, en ach, soms een potje tussendoor vind ik ook echt geen probleem hoor.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  SarahKey wo 19 dec 2012 - 23:28

haha wat een discussie Laughing Dat mensen erover vallen dat je schrijft dat ik mijn kind vers eten geef. Alsof dat ophemelen is, kom op zeg. Je mag toch wel gewoon vertellen wat je bij je eigen kind doet? Of dat nu potjes is of gewoon vers eten. Ik geef ook fv, ach kan niet anders Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 561177 maar je kunt mensen wel advies geven over het eerste eten. En advies geven op elkaar zie ik niets verkeerds in. Niet elke moeder googelt eerst uren voor zij haar kind wat te eten geeft. Ik draaf er soms in door, wat hij wel en niet mag, maar dat boeit mij echt niet. Iedere moeder wil het beste voor haar kind en als dat in jou geval potjes is en in mij geval vers eten. So be i.

Muppetje: is het kookboek van de ah, opperdepop niets voor jou? Daar word wel veel gepureerd, maar ik geef dan de ingredienten gewoon zo in stukken. Zijn ook gerechten die je zelf kunt eten als ze wat ouder zijn. Ik haal er geregeld wat uit, wel meer desserts.
En sowieso dingen zelf maken, zonder pakjes en zakjes, dan kan je kleintje sowieso wel vaak mee laten eten. In het begin eerst even oppassen met ui, knoflook enzo maar dat eet S nu ook mee. En als we toch iets uit een zakje maken of iets wat echt veel te scherp is, dan kook ik voor S gewoon een aardappel en wat groenten apart. Ook zo gedaan. Maar je word vanzelf vindingrijker wbt koken. En ik vind het nu een stuk makkelijker dat hij mee kan eten, ik dek de tafel nu voor 3, schep op en hij zoekt zelf wel uit zijn bord wat hij wil eten. (en dan eerst het vlees, dan de piepers en dan de groenten Laughing)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Aimee wo 19 dec 2012 - 23:32

Nou Sarahkey, volgens mij valt niemand er over dat jij je kind vers te eten geeft, maar wel de manier waarop verkondigt wordt dat een potje banaan niet goed is. HD zegt het, en jij bevestigd het met een 'nou inderdaad'. Tussen tips geven en iemand afkraken zit wel een nuance verschilletje...
Maar sowieso vind ik jouw manier van reageren regelmatig behoorlijk betweterig en veroordelend, misschien dat je het niet zo bedoeld en zelf niet door hebt?


Laatst aangepast door Aimee op wo 19 dec 2012 - 23:40; in totaal 1 keer bewerkt
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Muppetje wo 19 dec 2012 - 23:34

Opperdepop heb ik hier liggen, van iemand gehad maar eigenlijk nog niet echt naar gekeken, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Pien wo 19 dec 2012 - 23:57

Aimee schreef:Nou Sarahkey, volgens mij valt niemand er over dat jij je kind vers te eten geeft, maar wel de manier waarop verkondigt wordt dat een potje banaan niet goed is. HD zegt het, en jij bevestigd het met een 'nou inderdaad'. Tussen tips geven en iemand afkraken zit wel een nuance verschilletje...
Maar sowieso vind ik jouw manier van reageren regelmatig behoorlijk betweterig en veroordelend, misschien dat je het niet zo bedoeld en zelf niet door hebt?
meer dan eens!!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Puggle do 20 dec 2012 - 0:16

Sk, Je geeft mij een botte reactie en nu zeg je dat het allemaal prima is wat mensen hun kind geven.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Steep do 20 dec 2012 - 0:42

Opperdepop is leuk en lekker trouwens!

Ik ben van mening dat kindjes er niet slechter van worden als je ze potjes of gepureerd geeft (al vond R die 8 maanden potjes een ramp, hij wist niet of hij moest slikken of kauwen omdat het allebei net niet was, dus die hebben we overgeslagen), net als dat kindjes er ook niet slechter van worden als je rapley doet.

In de potjes zit geen vergif en ik hoop dat ik er vanuit mag gaan dat wat er op de ingredientenlijst van de potjes staat ook klopt. Het is zoeken naar wat bij je past en beiden is wat mij betreft prima.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Twellie do 20 dec 2012 - 0:45

Ik vraag me ook af wat het er uiteindelijk toe doet. Als we hier over achttien jaar nog met zijn allen zitten, zijn er vast geen verschillen meer tussen onze kinderen te ontdekken omdat de één Rapley heeft gehad en de ander potjes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Steep do 20 dec 2012 - 0:50

Twellie schreef:Ik vraag me ook af wat het er uiteindelijk toe doet. Als we hier over achttien jaar nog met zijn allen zitten, zijn er vast geen verschillen meer tussen onze kinderen te ontdekken omdat de één Rapley heeft gehad en de ander potjes.

Juist, dat denk ik ook.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 1:49

Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  SDL do 20 dec 2012 - 1:56

Carrie schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.

Kort gezegd is dit voedsel in "pure vorm" aanbieden, dus een wortel niet gepureerd maar gewoon een wortel en een stukje appel ipv moes. En dat ze dan "knabbelen" en dan vanzelf leren te eten op hun eigen tempo.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Caroow do 20 dec 2012 - 1:59

SDL schreef:
Carrie schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.

Kort gezegd is dit voedsel in "pure vorm" aanbieden, dus een wortel niet gepureerd maar gewoon een wortel en een stukje appel ipv moes. En dat ze dan "knabbelen" en dan vanzelf leren te eten op hun eigen tempo.

Wat ik me afvraag, van Rapley krijgen ze minder binnen in het begin, of niet? Is dat niet erg?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 2:02

SDL schreef:
Carrie schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.

Kort gezegd is dit voedsel in "pure vorm" aanbieden, dus een wortel niet gepureerd maar gewoon een wortel en een stukje appel ipv moes. En dat ze dan "knabbelen" en dan vanzelf leren te eten op hun eigen tempo.

Ah ok, tnx! En waarom is dat dan beter dan eerst alle smaken los prakken en dan langzaam over gaan op vast voedsel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Sterrin_ do 20 dec 2012 - 2:02

Caroow schreef:
SDL schreef:
Carrie schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.

Kort gezegd is dit voedsel in "pure vorm" aanbieden, dus een wortel niet gepureerd maar gewoon een wortel en een stukje appel ipv moes. En dat ze dan "knabbelen" en dan vanzelf leren te eten op hun eigen tempo.

Wat ik me afvraag, van Rapley krijgen ze minder binnen in het begin, of niet? Is dat niet erg?

Dat is niet erg, het 1e jaar is het nog maar bijvoeding.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Caulfield do 20 dec 2012 - 2:04

Carrie schreef:
SDL schreef:
Carrie schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.

Kort gezegd is dit voedsel in "pure vorm" aanbieden, dus een wortel niet gepureerd maar gewoon een wortel en een stukje appel ipv moes. En dat ze dan "knabbelen" en dan vanzelf leren te eten op hun eigen tempo.

Ah ok, tnx! En waarom is dat dan beter dan eerst alle smaken los prakken en dan langzaam over gaan op vast voedsel?

Er wordt gedacht dat het beter is voor de motoriek en smaakontwikkeling (omdat je ook structuur proeft). Naar mijn weten is er nooit onderzocht of dit ook het geval is.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  SDL do 20 dec 2012 - 2:04

Volgens mij wennen Rapley-kinderen snel aan voedsel en omdat het onbewerkt voedsel (dus pure vitamines) is en ze nog niet veel vitamines uit groenten en fruit nodig hebben, zullen ze hierdoor geen vitaminetekort horen te krijgen. In principe is het meer om het maag-/darmstelsel te laten wennen aan vaste voeding en het kind te leren kauwen en ze meteen te laten wennen aan "echt eten".

Maar... wellicht zit ik er naast, weet niet alle details. Dit is zoals ik het toen ik kleintjes had van die leeftijd, het had begrepen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 2:06

Volgens mij was het ook iets van als je met een lepel een gepureerd hapje geeft, dat je dan eten opdringt of zoiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 4 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum