Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rapley of niet, voor- en nadelen?

+35
Floor
Vixen
Flower_L
maiadebij
Luce
M@niek
Darius
Caulfield
Sterrin_
Caroow
SDL
Shopaholic
Steep
Pien
Susan
Charles
Laced
_Lana_
SarahKey
studiebol
Highway
Nana
Twellie
Happydobby
Supertalentje
Tania
Puggle
CCC
Liadan
Sanne
Aimee
Filoria
Lejow
Linda
Muppetje
39 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 3 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Laced wo 19 dec 2012 - 22:05

Linda schreef:
Susan schreef:Nou, fijn dat je dat even duidelijk hebt gemaakt dan.

Ja, sorry hoor. Ik vind het gewoon zonde dat dit soort topics altijd uit lopen op zo'n discussie. Echt zonde van alle verhalen van iedereen die wel gewoon een bijdrage willen leveren.

Maar dan moet iedereen elkaar toch in zijn waarde laten? Als Puggle zelf de keuze heeft gemaakt om een potje te gaan geven, waarom moet er dan altijd gelijk duidelijk worden gemaakt dat dat "fout" is?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 3 Empty Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?

Bericht  Steep wo 19 dec 2012 - 22:05

Laced schreef:
SarahKey schreef:
Happydobby schreef:
Puggle schreef:Ik ga volgende week met fruit beginnen en ga gewoon met een potje banaan beginnen. Ik vind dat rapley niks. wil op den duur wel zelf fruit gaan prakken of iets denk ik.

Potje banaan Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 3 2441965372

Vreselijk, een verse banaan is met je vork zo glad geprakt hoor.

Nou inderdaad. En ik zou sowieso niet als eerste vast voeding een potje geven. Banaan zou ik ook mee wachten vooral als je een kleintje hebt wat al moeilijk poept. Wij zijn als eerste met groenten begonnen. Worteltjes, broccoli, sperciebonen, zoete aardappel etc. Pas 2 weken later begonnen we met fruit.

Als dit voor Puggle goed voelt, dan moet ze dat toch lekker doen? Altijd maar dat gezeik over potjes vanuit dezelfde personen.

Nou idd, laat die oordelen lekker achterwege. Wat heeft ze daar nou aan?

Wij hebben alles gepureerd gegeven en af en toe uit potjes (lag er wel aan wat wij zelf aten, anders pureerde ik het zelf en fruit pureerde ik sowieso). R eet nu gewoon met vork en lepel en op zijn bordje ligt exact hetzelfde als bij ons. Niet gesneden of geprakt (behalve het vlees). De pincetgreep kende hij eerder als een gemiddeld kind, structuur heeft hij geen problemen mee gehad, hij lust alleen zuurkool niet en vol is bij hem ook vol. Banaan en appel eet hij nu gewoon uit het vuistje, andere fruitsoorten in grove stukken.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:07

Laced schreef:
Linda schreef:

Ja, sorry hoor. Ik vind het gewoon zonde dat dit soort topics altijd uit lopen op zo'n discussie. Echt zonde van alle verhalen van iedereen die wel gewoon een bijdrage willen leveren.

Maar dan moet iedereen elkaar toch in zijn waarde laten? Als Puggle zelf de keuze heeft gemaakt om een potje te gaan geven, waarom moet er dan altijd gelijk duidelijk worden gemaakt dat dat "fout" is?

Dat ben ik ook met je eens, maar kennelijk heeft dit ook geen zin. Er wordt dan op eenzelfde soort manier op elkaar gereageerd. Ik denk persoonlijk dat er boven staan beter werkt. Of misschien maar 1 keer zeggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 22:07

Linda schreef:

Ik vind het wel apart dat je dan Susan erop aanspreekt dat ze die opmerkingen irritant vindt en zegt dat ze er maar overheen moet lezen in plaats van dat je tegen de mensen die die opmerkingen maken zegt dat je het jammer vindt dat ze die opmerkingen maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Puggle wo 19 dec 2012 - 22:08

Ach ik geef ook al fv dus ja daar heb ik het zoiezo al mee verpest Wink

Oh en happydobby ik heb al ergens geschreven dat ik die smerige banaan van jou helemaal niet ga geven hoor.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:10

Tania, ik reageerde alleen maar op Susan omdat zij op mij reageerde door te zeggen dat ze zich daar al lang aan irriteert.
Maar ik hou er over op, want ik ben nu zelf ook net zo hard dit topic aan het vervuilen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Steep wo 19 dec 2012 - 22:11

Puggle schreef:Ach ik geef ook al fv dus ja daar heb ik het zoiezo al mee verpest Wink

lol!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 22:12

Tania schreef:
Linda schreef:

Ik vind het wel apart dat je dan Susan erop aanspreekt dat ze die opmerkingen irritant vindt en zegt dat ze er maar overheen moet lezen in plaats van dat je tegen de mensen die die opmerkingen maken zegt dat je het jammer vindt dat ze die opmerkingen maken.

Ja, dat vind ik ook.

Sowieso, ik ga altijd vrijwel overal inhoudelijk op in, dus als ik off-topic ga om een keer een ergernis uit te spreken, tja, jammer dan als je dat irritant vindt, maar dat doe ik dus gewoon als ik dat wil. Ik heb geen taakomschrijving op dit forum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muppetje wo 19 dec 2012 - 22:12

Steep schreef:
Puggle schreef:Ach ik geef ook al fv dus ja daar heb ik het zoiezo al mee verpest Wink

lol!

laughcry sorry Puggle!! Zo was t topic niet bedoeld

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 22:14

En dan nog wat, ik vind juist dat door dat soort oordelen mensen worden geremd om hun ervaring te vertellen. Er wordt gevraagd voor wat voor bijvoeding je hebt gekozen, als dan iemand vertelt een potje te willen geven dan volgt er een Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 3 2441965372. Ik kan me dan zo indenken dat sommige mensen al geen zin meer hebben om te reageren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Puggle wo 19 dec 2012 - 22:14

Muppetje schreef:
Steep schreef:

lol!

laughcry sorry Puggle!! Zo was t topic niet bedoeld

Ik ook sorry, want door mijn slechte gedachtengang word jouw topic nu een rommel!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 22:15

Rejoy. schreef:Waarom wil je graag een kookboek van rapley? Ik vond het voordeel juist dat ik niet apart hoefde te koken.

Ik kookte juist wel apart in het begin, wij eten vaak gekruid en dat vond ik niet geschikt, ik kookte gewoon een pannetje met wortels, broccoli enz. later ging ik wel meer maken zodat we met z'n alle konden eten. vanaf 10 maanden eet M aardig mee met wat wij eten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Puggle wo 19 dec 2012 - 22:16

Susan schreef:En dan nog wat, ik vind juist dat door dat soort oordelen mensen worden geremd om hun ervaring te vertellen. Er wordt gevraagd voor wat voor bijvoeding je hebt gekozen, als dan iemand vertelt een potje te willen geven dan volgt er een Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 3 2441965372. Ik kan me dan zo indenken dat sommige mensen al geen zin meer hebben om te reageren.

Hier ben ik het mee eens.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:17

Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:Waarom wil je graag een kookboek van rapley? Ik vond het voordeel juist dat ik niet apart hoefde te koken.

Heel suf, maar vaak heb ik weinig inspiratie en mijn man ook niet, het schijnen recepten te zijn voor het hele gezin. Eten wij ook nog eens iets anders Wink

Ok, nu klinkt het net alsof ik elke dag hetzelfde eet, zo erg is het ook weer niet hoor smile laughcry

Ik denk dat je dan niet perse een kookboek over rapley hoeft te kopen. Als het echt om gezinsrecepten gaat dan kan je bijvoorbeeld ook het opperdepop boek kopen, daar staan volgens mij ook dat soort recepten in. Het enige verschil is dat je het op het laatst niet pureert.

Wij hebben onze eetgewoontes ook flink aangepast toen dochter mee ging eten. Sindsdien maken we heel veel meer zelf. Dan kan een kind makkelijker met de pot mee eten.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 22:21

Valt me trouwens op, weet niet of het zo is hoor, maar Rapley lijkt me makkelijker icm borstvoeding omdat het zelf eten niet uitmaakt. Ik moest flessen laten vallen (ik ben niet zo makkelijk over te halen, maar nadat ik steeds dezelfde vraag kreeg over de hoeveelheid fv en het cb en daarna het kdv erop begonnen te hameren toch maar gedaan) en toen bang dat zoon te weinig binnen kreeg en gaan pureren. Lijkt me dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn als je bv geeft, want die 'vangt' dat op tot je kindje zelf kan eten.

Met een lepel leren eten vind ik niet onbelangrijker dan met zn handen, pap sochtends, yoghurt en soep kan nou eenmaal niet met je handen. En mijn fijn geprakte aardappel en geraspte appel smaakt echt exact hetzelfde als een hele aardappel of partje appel. Bovendien gaat iedereen in weze toch gewoon over op Rapley, of gaan mensen van gepureerd over op geprakt met bestek?

Wat die potjes betreft, ik had eens een hele vieze biologische, van de AH, iets met Happy ofzo? Ik proef alles vantevoren, deze toevallig niet, zoon lustte het niet en ik snap waarom smile

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:22

Puggle schreef:
Susan schreef:En dan nog wat, ik vind juist dat door dat soort oordelen mensen worden geremd om hun ervaring te vertellen. Er wordt gevraagd voor wat voor bijvoeding je hebt gekozen, als dan iemand vertelt een potje te willen geven dan volgt er een Rapley of niet, voor- en nadelen?  - Pagina 3 2441965372. Ik kan me dan zo indenken dat sommige mensen al geen zin meer hebben om te reageren.

Hier ben ik het mee eens.

Ik zou me daar persoonlijk niks van aantrekken. Ik doe iets waar ik achter sta en het boeit me dan niet zo heel veel als andere mensen daar anders over denken en dat zeggen (daar heb ik zelf ook ervaring mee).
Maar kan goed zijn dat dit voor andere mensen anders is, dat weet ik niet.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 22:23

Ik maak altijd een lijstje wat we die week gaan eten en dan kijk ik bij welke gerechten H. wel en bij welke gerechten ze niet mee kan eten. Als wij hutspot eten, krijgt zij dat ook (zonder ui), eten we risotto met spinazie, eet ze ook lekker mee. Voor die keren dat we iets eten waarbij ze niet makkelijk mee kan eten, neem ik gewoon een paar spruitjes/boontjes/worteltjes mee.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:24

Supertalentje, het klopt inderdaad dat het icm bv makkelijker is. Maar ik ken ook mensen die rapley hebben gedaan icm flesvoeding. Alleen dan moet je het iets beter plannen enzo. Ik hoefde me daar met bv niet druk om te maken.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 22:26

Supertalentje wij gingen van gepureerd wel over op geprakt met vork omdat we zelf vaak ook ons eten door mekaar prakken. Bij aardappels en groente dan. Fruit eten ze wel gewoon met hun handjes. Patsa enz. geven wij met een lepel of vork en meestal hebben ze dan zelf ook een lepel erbij om mee te helpen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 22:26

Linda schreef:

Ik zou me daar persoonlijk niks van aantrekken. Ik doe iets waar ik achter sta en het boeit me dan niet zo heel veel als andere mensen daar anders over denken en dat zeggen (daar heb ik zelf ook ervaring mee).
Maar kan goed zijn dat dit voor andere mensen anders is, dat weet ik niet.

Ik zou me er ook niks van aantrekken in de zin van dat ik het anders zou gaan doen, maar het is gewoon wel vervelend om een vraag te beantwoorden en meteen commentaar te krijgen.

Overigens heb ik voor Ezra in het begin vers gekookt, maar wel gepureerd, daarna een periode potjes, daarna weer een periode vers, daarna weer een periode potjes. Zijn voorkeuren wisselden bij hem nogal.

Yrsa kreeg in het begin meestal vers gepureerd maar soms ook wel (biologische) potjes en zij at daarna al snel met de pot mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:29

Daar heb je ook gelijk in hoor, Susan. Maar ik had dan zelf persoonlijk gereageerd door m'n mening te geven en dan ook gelijk mijn eigen ervaring erbij gezet. Dat komt dan net ff wat anders over vind ik. De toon die de muziek maakt, zeg maar..

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee wo 19 dec 2012 - 22:35

De manier waarop de opmerking over een potje banaan wordt geplaatst vind ik behoorlijk ongepast, maar opzich denk ik dat het niet verkeerd bedoeld is om op te merken dat je gewoon een simpele banaan zelf ook heel gemakkelijk glad kan prakken. Is nog voordeliger ook smile
Verder zal het me worst wezen als iemand zijn kind biologisch of niet biologische potjes zal geven, eten uit pakjes en zakjes, of eten uit de natuurwinkel. Ik vind het alleen vervelend dat op en aanmerkingen daarover nooit op een normale manier gegeven en opgevat kunnen worden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Laced wo 19 dec 2012 - 22:35

Linda schreef:Daar heb je ook gelijk in hoor, Susan. Maar ik had dan zelf persoonlijk gereageerd door m'n mening te geven en dan ook gelijk mijn eigen ervaring erbij gezet. Dat komt dan net ff wat anders over vind ik. De toon die de muziek maakt, zeg maar..

Doel je nu op mij? Je mag anders ook wel rechtstreeks mijn naam noemen hoor..

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda wo 19 dec 2012 - 22:40

Laced schreef:
Linda schreef:Daar heb je ook gelijk in hoor, Susan. Maar ik had dan zelf persoonlijk gereageerd door m'n mening te geven en dan ook gelijk mijn eigen ervaring erbij gezet. Dat komt dan net ff wat anders over vind ik. De toon die de muziek maakt, zeg maar..

Hoe bedoel je dat ik op jou doel? Ik reageer toch op Susan? Als ik iets tegen jou wil zeggen dan zeg ik dat wel hoor.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Laced wo 19 dec 2012 - 22:45

[quote="Linda"]
Laced schreef:
Linda schreef:Daar heb je ook gelijk in hoor, Susan. Maar ik had dan zelf persoonlijk gereageerd door m'n mening te geven en dan ook gelijk mijn eigen ervaring erbij gezet. Dat komt dan net ff wat anders over vind ik. De toon die de muziek maakt, zeg maar..[/quote]

Hoe bedoel je dat ik op jou doel? Ik reageer toch op Susan? Als ik iets tegen jou wil zeggen dan zeg ik dat wel hoor.

Ik reageer op vetgedrukte en op een reactie van je eerder, waarin je schrijft "Ik irriteer me dan weer aan mensen die alleen dat in zo'n soort topic komen zeggen en verder geen bijdrage leveren aan de vraag van de TO". Daardoor voel ik mij aangesproken. Maar dan heb ik het verkeerd begrepen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: